Tuomarityöskentely KHL:ssä

  • 40 668
  • 135
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Siis kyllähän tän kauden tuomaritoiminnasta (Jokerien peleissä) jäi pääsäntöisesti oikein hyvä maku, vaikka matkalle sattuikin muutamia farsseja. Toisaalta niitä farsseja on joka kausi, oli sarja mikä hyvänsä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman muutoksia sääntöihin. Tekstit kopsattu suomikiekko sivustolta:

  1. Mikäli maalivahti poistuu alueeltaan ja sulkee kiekon ilman, että hän on vastustajan puolesta ahdistettu, hänelle tuomitaan kahden minuutin rangaistus.
  2. Mikäli kiekko menee päätyyn ja pelaaja ei kiirehdi sen perään vaan odottaa vihellystä, tuomaristo kiinnittää asiaan huomiota. Ensimmäisestä kerrasta selviää varoituksella, toisesta seuraa kahden minuutin rangaistus.
  3. Mikäli joukkue ei ole saanut vaihtaa pitkän kiekon vuoksi ja yrittää pelata aikaa aloitustilanteessa, ensimmäisestä kerrasta tulee varoitus. Jos tämä toistuu, seuraa kahden minuutin rangaistus.
  4. Jos pelaaja luopuu kiekosta ja taklaus ei osu kiekosta luopuneeseen pelaajaan välittömästi, kyseessä on sääntörikkomus. Seurauksena on kahden minuutin rangaistus, mutta tarvittaessa voidaan soveltaa myös kovempia rangaistuksia.
  5. Rangaistuslaukauksen saa suorittaa kuka tahansa pelaaja. Aiemmin rangaistuslaukauksen on saanut suorittaa vain rikottu pelaaja.
  6. Valmentaja voi jatkossa haastaa paitsion niin monta kertaa kuin haluaa. Jokaisesta epäonnistuneesta haastosta seuraa kahden minuutin rangaistus. Maalivahdin häirinnän osalta sääntö pysyy entisellään.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Hieman muutoksia sääntöihin. Tekstit kopsattu suomikiekko sivustolta:

  1. Valmentaja voi jatkossa haastaa paitsion niin monta kertaa kuin haluaa. Jokaisesta epäonnistuneesta haastosta seuraa kahden minuutin rangaistus. Maalivahdin häirinnän osalta sääntö pysyy entisellään.

Olin salaa toivonut, että tämä valmentajan haasto -farssisääntö olisi vähin äänin heitetty helvettiin, mutta mitä vielä. Vakaasti kohti 3,5:n tunnin ottelutapahtumia.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyviä uudistuksia. Ainut mikä huolettaa on kohta 4 : Jos pelaaja luopuu kiekosta ja taklaus ei osu kiekosta luopuneeseen pelaajaan välittömästi, kyseessä on sääntörikkomus. Seurauksena on kahden minuutin rangaistus, mutta tarvittaessa voidaan soveltaa myös kovempia rangaistuksia.

Hyvähän se on että kiekottomaa ei taklata, mut että miten pilkuntarkalleen tätä sitten noudatetaan ja tulkitaan. Kaks pelaajaa menee käsikynkkää laitaa kohden ja kiekko katoaa niin toivottavasti se Lauridsen saa saattaa sen kaverin pleksin läpi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Luojan kiitos siitä pitkän kiekon jälkeisestä aloituspelleilystä luovutaan. En ymmärrä miten tuomarit ovat tuotakin katsoneet näin pitkään sormien läpi.

Malliesimerkki esim. CSKA-sarjasta: joku heittää pitkän päätyyn Jokerien rallin päätyttyä. Yksi CSKA:n pelaaja livahtaa silti vaihtoon. Tuomarit sitten arpovat kukahan sinne kerkesi livahtaa. 15 sek arpomisen jälkeen todetaan, että Vladislavhan se oli. Vladi kentälle!

"Mutta tuomari! Vladislavin luistin on rikki"

Näin saadaan yksi pelaaja kikkailtua vaihtoon.

Seuraavaksi aloitusympyrään luistelee joku puukätinen leftin pakki, jolla ei ole aikomuksenakaan aloittaa. Aikansa venkuloituaan tuomari komentaa puukäden pois aloitusympyrästä. Tästä puukätinen pakki ei kuitenkaan pidä ja jää mussuttamaan tuomarille. Lyhyen sananvaihdon jälkeen aloitusympyrään löytyy kuin löytyykin Geoff Platt, joka on vienyt playoffeissa aloituksia miltei 75% varmuudella.

Vastapainoksi muistan kuitenkin myös yhden tilanteen, jossa vastustajalle vihellettiin jäähy aloituksessa rikkomisesta. Tapahtui Hartwallilla, joss kotiyleisö ei päästänyt dumareita helpolla. Olisiko ollut jopa Sotshi-sarjassa?

Taklaussääntö vähän huolettaa. Voi tulla hyvinkin mielivaltaisia päätöksiä. Linjan on pysyttävä. Optimaalitilanteessahan tämän pitäisi karsia vain sikailut ja myöhästyneet taklaukset pois. Toivottavasti ei kaikkia taklauksia.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo taklaussääntö kyllä antaa vähän liikaa tulkinnanvaraa. Jos tuota aletaan noudattamaan, kuin piru raamattua, niin hyödyntääkö pelaajat sitten jatkossa tuota surutta? Aina kun nähdään, että taklaus on tulossa, niin kiekko pois itseltä että saadaan kaverille boksia. Tämä tuo kyllä varmasti paljon kyseenalaisia tilanteita ja herättää kuumaa keskustelua.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nuo sääntömuutokset näyttäisivät olevan ihan IIHF:n uuden sääntökirjan mukaisia. Toki haastot ei, mutta kiekosta luopuneen pelaajan (myöhäinen) taklaaminen jne. Noista on epämääräistä keskustelua käyty myös liigan puolen erotuomaritoiminta-ketjussa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Luitko Mike, että jokaisesta väärästä paitsion haastosta seuraa jäähy?
Luin. En usko, että vaikuttaa vaan jokaista ratkaisumaalia ja vähänkin epäselvää tilannetta kelataan minuutti taaksepäin ja etsitään mahdollisia paitsioita.
En ymmärrä kuka vittu tota videopaskaa haluaa
 
Luin. En usko, että vaikuttaa vaan jokaista ratkaisumaalia ja vähänkin epäselvää tilannetta kelataan minuutti taaksepäin ja etsitään mahdollisia paitsioita.
En ymmärrä kuka vittu tota videopaskaa haluaa
Ainakin tämä jäähyseuraamus poistaa ilmaisen pitkän aikalisän mahdollisuuden pelin ratkaisuhetkillä.

En minäkään välitä pitkistä videotutkinnoista. Se katkaisee pelin rytmiä ja paikan päällä ei usein itse pääse näkemään, mitä tilannetta tarkastellaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Heitetääs noist kohdista pari komaa kommenttia...

1) Lähtökohtaisesti ihan hyvä uudistus. Hieman pelottaa tulkinnanvaraisuus, mutta lähimuistista vedettynä en muistelisi noiden osalta olleen ikinä sen kummempaa ongelmaa. Yleensä ilman painetta maalivahti pyrkii avaamaan kiekkoa eteenpäin, ja väsyneiden pelaajien ollessa kentällä harvoin ollaan ilman painetta.

2) Tämän pointtia mä en ymmärrä. Jos pelaaja höllää luisteluaan vihellyksen toivossa, niin yleensä joko tilanne on selvä tai pakki ottaa riskin että hyökkäävä pelaaja ehtii limpulle ensin. Joo toki peli voi nopeutua jokusen aiemmin pitkäksi tuomitun heiton päädyttyä pakin yrityksen takia määrämittaiseksi, mutta toisaalta tuo myös kannustaa tietyllä tapaan iskemään pitkää entistä enemmän. Siinähän se ilo irtoaakin, kun kauhean paineen päätteeksi puolustava jengi heittää kiekkoa pois ja pääsee ylivoimalle pakin poljettua vähän liian verkkaisesti...

3) Ehdottoman hyvä juttu. Lopullinen linjaveto kuitenkin lopulta kertoo miten hyvin homma toimii. Toivon mukaan puututtaisiin erityisellä tarkkuudella mm. "hajonneisiin kamoihin" ja "vahingossa aloituksissa rikottuihin" tilanteisiin.

4) Tämä sääntöuudistus mua pelottaa. Ymmärrän pointin pelaajien suojelemisesta, mutta tuossa on erittäin suuri riski myös jäähyjen kalastelulle. Voin vain kuvitella tilanteen, kun tiukassa pleijaripelissä vähän rottamaisempi pelaaja huomaa taklauksen tulevan, luopuu kiekosta H-hetkellä ja yleisö rupeaa vaatimaan jäähyä. Parin kerran jälkeen tuomaristo on jo helisemässä. Mielestäni liian tulkinnanvarainen sääntö tuollaisenaan ja kannustaa pelaajia väärään toimintaan.

5) Hyvä uudistus. En ole ymmärtänyt tuota "rikottu laukoo" ajatusta ikinä, yhtään sen enempää kuin miksi "rikottu viisikko ei pelaa ylivoimaa".

6) Hyvä uudistus. Tuo ohjaa enemmän tilannetta siihen suuntaan, että mitä tahansa ei haasteta ja haastot kohdistuvat aiempaa todennäköisemmin juuri niihin tilanteisiin, missä on epäselvyyksiä.

Kokonaisuudessaan hyvä paketti uudistuksia, mutta pari kohtaa mua alustavasti hieman pelottaa. Jossain leikkimielisessä harrastesarjassa nuo arveluttavat kohdat olisivat hyviä uudistuksia, mutta jotenkin en itse lämpene sille, että ammattilaissarjoissa esimerkiksi kannustettaisiin luopumaan kiekosta vastustajan jäähyn toivossa taklaustilanteessa. Mä en näe tuota turvallisuutta lisäävänä tekijänä niinkään ja voisin kuvitella esimerkiksi Rudin treenaavaan kiekosta luopumisia jos vielä meillä kiekkoilisi. "Joo hyvä kesätreeni alla. Hain voimaa keskivartaloon ja jalkoihin, paransin kestävyyttä ja treenasin miten luopua kiekosta oikeaoppisesti vastustajan taklatessa. Laskettiin tossa, että oikeassa paikassa kiekosta luopuminen nimittäin lisää maalintekomahdollisuuksia ylivoiman muodossa verrattuna siihen, että kiekon pitäisi hallussaan."
 

Museisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ihan ok sääntöuudistuksia, vähän toki purnattavaakin riittää. Muutama oma ajatus @sekolust in ansiokkaasti laittamiin kommentteihin.

2) Tämän pointtia mä en ymmärrä. Jos pelaaja höllää luisteluaan vihellyksen toivossa, niin yleensä joko tilanne on selvä tai pakki ottaa riskin että hyökkäävä pelaaja ehtii limpulle ensin. Joo toki peli voi nopeutua jokusen aiemmin pitkäksi tuomitun heiton päädyttyä pakin yrityksen takia määrämittaiseksi, mutta toisaalta tuo myös kannustaa tietyllä tapaan iskemään pitkää entistä enemmän. Siinähän se ilo irtoaakin, kun kauhean paineen päätteeksi puolustava jengi heittää kiekkoa pois ja pääsee ylivoimalle pakin poljettua vähän liian verkkaisesti..."

Joo, tämä on kyllä kaikista erikoisin muutos. Miten ”pelaajan kiirehtiminen” määritellään? Kai sitä joskus voi olla pitkän pyörityksen jälkeen niin poikki, ettei yksinkertaisesti jaksa polkea ihan täysiä päätykiekon perään, varsinkin jos huomaa, että varsinaista kiirettä ei ole. Kuulostaa niin oudolta, että ehkä ymmärsin säännön väärin...

4) Tämä sääntöuudistus mua pelottaa. Ymmärrän pointin pelaajien suojelemisesta, mutta tuossa on erittäin suuri riski myös jäähyjen kalastelulle. Voin vain kuvitella tilanteen, kun tiukassa pleijaripelissä vähän rottamaisempi pelaaja huomaa taklauksen tulevan, luopuu kiekosta H-hetkellä ja yleisö rupeaa vaatimaan jäähyä. Parin kerran jälkeen tuomaristo on jo helisemässä. Mielestäni liian tulkinnanvarainen sääntö tuollaisenaan ja kannustaa pelaajia väärään toimintaan."

Tämä pelottaa itseänikin. Menee kyllä todella tulkinnanvaraiseksi ja veikkaan, että tilanteista tulleiden jäähyjen määrät ja laadut vaihtelevat. Todella toivon, että sääntöä ei sovelleta turhan tiukasti. Eikös ainakin ekalla KHL-kaudella joillekin venäläisjoukkueille tullut vähän yllätyksenä, että Jokeri-pelaajat veivät päätytilanteissa taklaukset pääsääntöisesti loppuun asti? Muistelisin, että ainakin Semir asiasta sanaili.

5) Hyvä uudistus. En ole ymmärtänyt tuota "rikottu laukoo" ajatusta ikinä, yhtään sen enempää kuin miksi "rikottu viisikko ei pelaa ylivoimaa". "

Mun mielestä siinä on ollut jotain romanttista, että rikottu ja maalipaikkaan päässyt pelaaja ”ansaitsee” rikkomuksen jälkeen uuden tilaisuuden. Vähän samoin kuin, että juuri se rikkonut pelaaja joutuu boksiin, niin myös juuri se maalitilanteessa rikottu pelaaja saa yrittää uudelleen. Ymmärrän kyllä, että asia ei ole läheskään noin mustavalkoinen ja myönnän, että tämä sääntöuudistus on loppujen lopuksi hyväksi. Jännä nähdä, kuka meillä nämä jatkossa vetää.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ainakin tämä jäähyseuraamus poistaa ilmaisen pitkän aikalisän mahdollisuuden pelin ratkaisuhetkillä.

En minäkään välitä pitkistä videotutkinnoista. Se katkaisee pelin rytmiä ja paikan päällä ei usein itse pääse näkemään, mitä tilannetta tarkastellaan.

Mä uskon, että jatkossa erityisesti matsien vikassa erässä tarkastellaan jokainen maali, jossa pienikin sauma että edellisen tunnin sisällä on jäänyt joku paitsio viheltämättä. Ja onhan toi ihan no brainer. Jos kaveri menee vaikkapa kahden maalin johtoon 50min kohdalla, niin totta helvetissä kannattaa kokeilla kepillä jäätä ja haastaa joka kerta. Jos käy tsägä ja siellä on jossain jäänyt viheltämättä jotain, niin peli on vielä elossa, jos ei, niin tapetaan jäähy veke ja jatketaan peliä.

Tää koko valmentajan haasto on ihan pahinta farssipaskaa mitä muistan lajiin pesiytyneen. Samanlaista pelleilyä kun NHL:n maalivahdin alue sekoilu takavuosina.
 
Mä uskon, että jatkossa erityisesti matsien vikassa erässä tarkastellaan jokainen maali, jossa pienikin sauma että edellisen tunnin sisällä on jäänyt joku paitsio viheltämättä. Ja onhan toi ihan no brainer.
Sovitaan näin.

Toivottavasti systeemi on meille ensi kaudella reilu ja oikeudenmukainen. Kuten me suomalaiset haluamme tämän oikeustajumme toteutuvan.
 

Pedrito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää koko valmentajan haasto on ihan pahinta farssipaskaa mitä muistan lajiin pesiytyneen. Samanlaista pelleilyä kun NHL:n maalivahdin alue sekoilu takavuosina.

Itse vihaan haastoa paitsiotilanteissa mutta muissa tapauksissa kyseinen sääntö on mielestäni hyvä, parhaimmissa tapauksissa draaman kaarta hienosti lisäävä elementti.

Jännitetään yhdessä millimetrejä, oikeus toteutunee ja mikäli vääryyttä koetaan saa joukkue ja (koti)yleisö vielä lisäbuustin näyttää mistä kana pissii. Samalla lailla ne maalinedustakahakat ja arvonnat kuka sinne jäähypenkille lähtee "rikkoo pelin rytmin" mutta sytyttää ja provosoi yleisöä sekä pelaajia.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse vihaan haastoa paitsiotilanteissa mutta muissa tapauksissa kyseinen sääntö on mielestäni hyvä, parhaimmissa tapauksissa draaman kaarta hienosti lisäävä elementti.

Jännitetään yhdessä millimetrejä, oikeus toteutunee ja mikäli vääryyttä koetaan saa joukkue ja (koti)yleisö vielä lisäbuustin näyttää mistä kana pissii. Samalla lailla ne maalinedustakahakat ja arvonnat kuka sinne jäähypenkille lähtee "rikkoo pelin rytmin" mutta sytyttää ja provosoi yleisöä sekä pelaajia.

Kävikö maalissa vai ei ja jyrättiinkö veskari tilanteessa voitaisiin katsoa on jos on ihan pakko, kaikki muut kelailut ovat aivan perseestä. Erätauot takaisin 15-minuuttiin ja videotarkastukset helvettiin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä Jokereilta vietiin selvä maali. Vaikka näitä samanlaisia tilanteita on nähty vihellettävän puolesta ja vastaan Mestiksestä NHL:ään, niin kyllä oli paska tuomio. Näistä pitäisi AINA tuomita maali kun vastustaja ohjaa pelaajan maalivahtia päin.

Toivottavasti nämä tuomarit saa kenkää.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä Jokereilta vietiin selvä maali. Vaikka näitä samanlaisia tilanteita on nähty vihellettävän puolesta ja vastaan Mestiksestä NHL:ään, niin kyllä oli paska tuomio. Näistä pitäisi AINA tuomita maali kun vastustaja ohjaa pelaajan maalivahtia päin.

Toivottavasti nämä tuomarit saa kenkää.

Eivät varmasti saa.

En jaksa kaivaa tilastoja, mutta joku innokas voisi ihan mielenkiinnosta laskea, kuinka monta peliä Jokerit on voittanut niistä otteluista, joissa toisena päätuomarina on ollut tämä Ravodin. Siis se jonka naama punottaa aivan saatanasti ja jolla on kaksi kokoa liian pieni kypärä päässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Eivät varmasti saa.

En jaksa kaivaa tilastoja, mutta joku innokas voisi ihan mielenkiinnosta laskea, kuinka monta peliä Jokerit on voittanut niistä otteluista, joissa toisena päätuomarina on ollut tämä Ravodin. Siis se jonka naama punottaa aivan saatanasti ja jolla on kaksi kokoa liian pieni kypärä päässä.

Toinen vastaava seppä on tuo Roman Gofman. Rupeaa vituttamaan jo pelkän naaman näkeminen.

Pääsääntöisesti tuomaritoimintahan on ollut hyvää. Päätuomareista tuntuu aina löytyvän nämä muutamat, jotka jotenkin saavat käännettyä kaikki tilanteet meitä vastaan. Sen lisäksi on muutama tuomari, jotka ovat ihan tasaisen kujalla. Muistaakseni jossain Severstal-pelissä oli joku kaksikko, joka oli aivan kuistilla. Ei sillä että kumpikaan jengi olisi heistä varsinaisesti hyötynyt.

Nykyään näitä muutamaa päätuomaria lukuunottamatta tulee eniten kirjoiltua linjurien omituisia tuomioita. Erikoisia paitsioita vihelletään ja jää viheltämättä. Samoin outoja pitkiä kiekkoja jää puhaltamatta ilman mitään ilmeistä syytä. Ja aina vaan toiseen suuntaan.
 

Matza187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyään näitä muutamaa päätuomaria lukuunottamatta tulee eniten kirjoiltua linjurien omituisia tuomioita. Erikoisia paitsioita vihelletään ja jää viheltämättä. Samoin outoja pitkiä kiekkoja jää puhaltamatta ilman mitään ilmeistä syytä. Ja aina vaan toiseen suuntaan.

Olen itsekin kiinnittänyt huomiota noihin viheltämättä jääneisiin pitkiin kiekkoihin, jotka poikkeuksetta jää viheltämättä vaan toiseen suuntaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon itsekkin laittanu merkille noita linjureiden omituisia vihellyksiä/viheltämättä jättämisiä, mutta kun tarkemmin miettii, niin kyllä niitä ihan joka suuntaan tulee. Vasta muistan ihmetelleeni kaksi kertaa putkeen että miksi Jokereille ei vihelletty pitkää kiekkoa, vaikka tilanne oli selvä. En tiedä, kai mä oon softpowerin paha uhri, kun en nää tuomarityöskentelyssä mitään Jokereita systemaattisesti sorsivaa.

Miksi en usko tähän tuomareiden salaliittoon? A) Jokereita sorsimalla KHL ampuu omaan nilkkaansa laajentumistoiveidensa kanssa.
B) Rotan omistus Jokereista. Kuulostaisi todella omituiselta, että KHL:än hallituksessa istuvan henkilön ja KHL:n päätöksiin osallistuvan henkilön osaomistamaa joukkuetta syrjittäisiin KHL:n puolesta.
C) Softpower kärsisi

Voihan se olla että edellämainitut kohdat eivät merkkaa mitään venäläisessä ajatusmaailmassa. Mutta niin pitkään kun näyttöä ei ole, niin en jaksa uskoa tuohon sortamiseen.

Uskoni perustan siihen, että olen nähnyt muutamaa peliä lukuunottamatta Jokereiden pelit kahteen kertaan, ja toiset kerrat olen enemmänkin keskittynyt tähän tuomareiden käyttäytymiseen. Miksi? Väänäsen tapaus iski niin pahasti tunteisiin, niin silloin olin sitä mieltä, että Jokereita tullaan varmasti sortamaan tässä sarjassa, ja jos näin on, niin se vaikuttaa suuresti omaan mielenkiintoon. Oma mielenkiinto häviäis sarjaan aika nopeasti jossa omaa joukkuetta vedettäisiin kakkoseen systemaattisesti. Joten aloin katselemaan pelejä myös toiseen kertaan etsiäkseni tätä sortamista, ja muutenkin pelillisesti, koska toiseen kertaan katsottuna pelistä huomaa eriasioita kun hektisellä live hetkellä. Valehtelematta n.15- 20 peliä on jäänyt katsomatta toiseen kertaan ensimmäisen kauden jälkeen.

Vieläkään en ole nähnyt tuota Jokereiden sortamista. En linjatuomareiden, enkä päätuomareiden toimesta. Yksittäisiä pelejä on mennyt aivan vihkoon, mutta nämäkin aikalailla tasoissa pitkässä juoksussa, että kuka niistä on hyötynyt.

Siinä vaiheessa jos Jokereita aletaan sortamaan tuomareiden puolesta, niin lähden vaikka itse repimään Jokerit pois KHL:stä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oon itsekkin laittanu merkille noita linjureiden omituisia vihellyksiä/viheltämättä jättämisiä, mutta kun tarkemmin miettii, niin kyllä niitä ihan joka suuntaan tulee. Vasta muistan ihmetelleeni kaksi kertaa putkeen että miksi Jokereille ei vihelletty pitkää kiekkoa, vaikka tilanne oli selvä. En tiedä, kai mä oon softpowerin paha uhri, kun en nää tuomarityöskentelyssä mitään Jokereita systemaattisesti sorsivaa.

Miksi en usko tähän tuomareiden salaliittoon? A) Jokereita sorsimalla KHL ampuu omaan nilkkaansa laajentumistoiveidensa kanssa.
B) Rotan omistus Jokereista. Kuulostaisi todella omituiselta, että KHL:än hallituksessa istuvan henkilön ja KHL:n päätöksiin osallistuvan henkilön osaomistamaa joukkuetta syrjittäisiin KHL:n puolesta.
C) Softpower kärsisi

Voihan se olla että edellämainitut kohdat eivät merkkaa mitään venäläisessä ajatusmaailmassa. Mutta niin pitkään kun näyttöä ei ole, niin en jaksa uskoa tuohon sortamiseen.

Uskoni perustan siihen, että olen nähnyt muutamaa peliä lukuunottamatta Jokereiden pelit kahteen kertaan, ja toiset kerrat olen enemmänkin keskittynyt tähän tuomareiden käyttäytymiseen. Miksi? Väänäsen tapaus iski niin pahasti tunteisiin, niin silloin olin sitä mieltä, että Jokereita tullaan varmasti sortamaan tässä sarjassa, ja jos näin on, niin se vaikuttaa suuresti omaan mielenkiintoon. Oma mielenkiinto häviäis sarjaan aika nopeasti jossa omaa joukkuetta vedettäisiin kakkoseen systemaattisesti. Joten aloin katselemaan pelejä myös toiseen kertaan etsiäkseni tätä sortamista, ja muutenkin pelillisesti, koska toiseen kertaan katsottuna pelistä huomaa eriasioita kun hektisellä live hetkellä. Valehtelematta n.15- 20 peliä on jäänyt katsomatta toiseen kertaan ensimmäisen kauden jälkeen.

Vieläkään en ole nähnyt tuota Jokereiden sortamista. En linjatuomareiden, enkä päätuomareiden toimesta. Yksittäisiä pelejä on mennyt aivan vihkoon, mutta nämäkin aikalailla tasoissa pitkässä juoksussa, että kuka niistä on hyötynyt.

Siinä vaiheessa jos Jokereita aletaan sortamaan tuomareiden puolesta, niin lähden vaikka itse repimään Jokerit pois KHL:stä.

Meistähän ne tuomaritoiminnan epäkohdat saattavat tuntua Jokerien sorsimiselta. Samaa miettivät Severstal-fanit omasta jengistään pelatessaan ska:ta vastaan.

Tuskin näissä on niinkään kyse yksittäisen jengin sorsimisesta, vaan etenkim muutaman isomman joukkueen suosimisesta. Viimeistään viime keväinen Liekkipaitojen ja Rotan jengin playoff-kohtaaminen avasi silmiä tälle.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskin näissä on niinkään kyse yksittäisen jengin sorsimisesta, vaan etenkim muutaman isomman joukkueen suosimisesta. Viimeistään viime keväinen Liekkipaitojen ja Rotan jengin playoff-kohtaaminen avasi silmiä tälle.
Näitä on kyllä nähty sitten isommin. Vielä räikeämmin ehkä kun muissa sarjoissa. Toivottavasti näihin tulis joku järki ja kaikki joukkueet olisivat samalla viivalla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kertokaa joku paremmin tietävä, että mikä juttu tämä oikeen on, ettei nykyään (ainakaan Jokereita vastaan rikottaessa) anneta enää automaattisesti 2+2 jäähyä korkeasta mailasta, vaikka rikottu pelaaja vuotaisikin verta.

Viimeisin esimerkki eilinen Sibir-peli, jossa Grantin veria siivottiin kentältä hetken aikaa. Sitä ennen jossain pelissä Mika Niemi sai mailaa naamariin ja verta näkyi ihan tv-kuvissakin. Lopputuloksena vaan 2 min jäähy molemmissa.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Samaa itsekin pohdin eilen. Mielestäni kolmas kerta lyhyen ajan sisään kun näin käy. Oli kohtalaisen huvittava ja kiusallinen tilanne tuomareille kun joutuivat viittomaan kenttää siivottavaksi, vaikka juuri olivat vain päättäneet antaa normikakkosen. Enemmän kuin hieman ristiriitaista siis. Mitenhän ovat selittäneet asian Marjamäelle kyseisessä tilanteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös