Ei se faktapohjainen olekaan, enkä niin väitä, vaan kuten edellä kirjoitin, tuollainen tunne asiasta jutun luettuani jäi. Selänne vieraili Moskovassa ja peitteli jälkiään Kurrilta ja Lehdolta, eli suhteellisen kovaa halua tuo mulle kertoo.
Oma käsitys taas on, että Selänne neuvotteli nähdäkseen, onko etenemisen mahdollisuuksia. Tämä prosessi vei yllättävän kauan ja Selänne halusi tehdä ratkaisun itse. Hän oli valmis syrjäyttämään Harkimon, mutta pohti, onko se muista syistä mahdollista. Rotenberg ja Timchenko tukivat syrjäyttämistä.
Lopulta Selänne ilmoitti, että ei lähde.
Sinänsä tämä kaikki on helppo esittää nyt kriittisessä valossa, tilanne kun ei ollut näin mustavalkoinen tuolloin, mitä venäläiseen yhteistyöhön tulee. En silti osaa nähdä prosessia niin siloisena, kuten Sergei tuonne ylemmäs tiivisti.
Itse tunne suhteellisen hyvin Harkimon, Kurrin ja venäläisrahoittajien toiminnan Jokereissa. Selänteen tulosta oli aikanaan paljon huhua neuvotteluja myöten. Yrittäjän ja yritysjohtajan evp silmin mukana oleminen tarkoittaa sitä, että lähtee venäläisten yritykseen. Hylkääminen taas sitä, että ei lähde. Jälkimmäinen on kunniakasta toimintaa, ensimmäinen ei.
Se, että ketjun anti-Selänteet tulkitsevat hylkäämisen olevan oikeastaan sama kuin hyväksyminen, on idiotismia. Oli iso asia, että Selänne kieltäytyi miljoonista ja jäähyväisottelusta KHL-Jokereissa.