Itse olin tätä kansalaisaloitetta vastaan. Tuossahan vaadittiin kansanäänestystä hakemuksesta. Allekirjoitin itse sen toisen hakemuksen, missä kansanäänestystä ei vaadittu.Monet tyypit täällä vähättelivät Kansalaisaloitteen "Suomi Natoon" aloitetta helmikuussa ja kirjoittivat täällä, että kansalaisaloitteilla voi pyyhkiä persettä eikä alotteella ole mitään virkaa. Jos olisi ilkeä ihminen, voisi etsiä nämä nimimerkit, mutta itse en ainakaan ole niin ilkeä. Kuinka ollakaan, sen jälkeen kun kansalaisaloitteessa tuli ennätystahtiin täyteen 50000+, niin uutisoitiin roskalehdissäkin että alle viikossa yli 50000 ääntä ja pari päivää sen jälkeen eli 28.2 pääministeri Sanna Marin kertoi, että asia menee eduskuntaan. Asia meni eduskuntaan ja nyt ollaan tässä. Kansalaisaloite oli se trikkeri, joka pisti poliitikot miettimään, että ehkä se Nato olisi vaihtoehto. Kansalaisaloiteesta uutisoitiin joka mediassa ja siksi eduskunta huomioi sen eikä voinut olla huomioimatta. Nimeenomaan ei voinut olla huomioimatta ja se on kansalaisaloitteiden päämäärä ja se onnistui tässä tapauksessa.
Kiitos kaikille, jotka olivat "Suomi Natoon"-kansalaisaloitteessa mukana. Koko Nato-keskustelu lähti meistä.
Tuo hakemus itsessäänhän olisi aloittanut uuden juupas/eipäs leikin ja varsinkin hybridivaikuttamisen.