Nythän sinä esimerkiksi määrittelet no-go alueen kirjaimellisesti siten, että jos poliisi alueella jostain syystä käy niin alue ei ole no-go alue. Tällä määrittelyllä läntisessä maailmassa tuskin on yhtään no-go aluetta. Itse kuitenkin pidän no-go aluetta sellaisena, jonka väestö suhtautuu vihamielisesti hallintoa edustaviin (poliisi, ambulanssi ym.), ja alueelle ei esim. ambulanssit tai paloautot mene ilman poliisisaattuetta. Ruotsissa on useita tälläisiä alueita, sitä ei voi kiistää. Samoin Suomessa monissa vastaanottokeskuksissa (kuinka ollakaan) on tälläinen tilanne.
Lähde Suomen tilanteesta: Turvapaikanhakija viilsi ranteensa, hoitajat apuun vasta poliisin saavuttua – "työturvallisuus menee potilaan edelle" | Yle Uutiset | yle.fi
Kun tämä vokkien väki, joka on siis niin vaarallista että ambulanssimiehistö ei mene vokkiin ilman poliisia, kerääntyy samoille asuinalueille, voi asuinalueen odottaa muuttuvan yhtä vaaralliseksi.
En minä määrittele mitään, ruotsalainen poliisi on itse sitä mieltä että tuollaisia no go-alueita ei ole, on ainoastaan haasteellisia alueita. @Edustaja , minusta siinä ei ole mitään kummallista että poliisi menee vokkeihin useamman partion voimin tai että hoitohenkilökunta menee paikalle ainoastaan poliisipartion kanssa. Tilanteisiin on hyvä varautua ennakolta ettei tule yllätetyksi. Tuosta on kuitenkin hyvin pitkä matka siihen että Suomeen muodostuisi no go-alueita.