Ranskan terrori-iskut

  • 310 719
  • 2 203

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Voiko? Kun katsotaan väkivaltatilastoja niin maahanmuuttajat ovat räikeästi yliedustettuina suhteessa väkimäärään. Ellet sitten tarkoittanut että kantaväestö tekee absoluuttisesti (yllättäen) enemmän väkivaltaa kuin maahanmuuttajat, joka sinänsä on yhtä yllättävää kuin Arto Järvelän sekoilu.

Absoluuttisesti (sanoo hieno väki Espoossa) olen kokenut pienehköä väkivallan uhkaa ainoastaan kantaväestön osalta. Ja sekin humalaosastolta. En koskaan maahanmuuttajilta, sanokoot tilastot mitä hyvänsä. Kuka sitten on Arto Järvelä?

Mielipiteitäsi ja noin yleensä kaltaisiasi lukiessa tulee väistämättä mieleen vainot edellisellä vuosituhannella. Uskon että poikeusolosuhteissa sinä pystyisit sellaiseen, jonka nyt ehdottomasti kiellät.
 
Viimeksi muokattu:

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Itse en ole todellakaan rasisti, mutta kun asuin työharjoittelun aikaan Helsingissä, sen neljän kuukauden aikana maahanmuuttajat tappoivat poliisin puukottamalla rautatieasemalla, raiskasivat lastenvaunua kuljettaneen äidin asematunnelissa, hakkasivat 15-vuotiaan lapsen kuoliaaksi ja raiskasivat 3 naista eri puolella Helsinkiä. Itse ihmettelin, että tällaista kun se on täällä "Hesassa"?

Muistan senkin, että helsinkiläiset ystäväni varoittivat jo siihen aikaan, että asematunnelin likeellä ei kannata liikkua iltaisin. Itselläni työajat painoittuivat iltoihin ja aina kun kuljin asematunnelia pitkin kotiin, huomasin maahanmuuttajajengejä tunnelissa eli rautatieaseman alla. Siinä oli aika kusi sukassa joka ilta.

Tiedän, että suurin osa maahanmuuttajista on syyttömiä mihinkään väkivaltaan, mutta mikä helvetti siinä oikein on, että tänne otetaan näitä sairaita ihmisiä? Joilla ei ole tarkoitustakaan oppia suomen kieltä tai suomen "sääntöjä" ja lakeja. Jotka roikkuvat asematunneleissa. On helppoa aina todeta, että se on suomalaisen yhteiskunnan vika ettei oteta huomioon maahanmuuttajia ja heille ei tarjota tarpeeksi. Silti suurinosa heistä pärjää edes jotenkin täällä. Suomessa tarjotaan asioita aivan helvetin paljon. Laidasta laitaan tarjotaan.

Sitten tulevat tyypit, jotka puhuvat ja kirjoittavat suomalaisten tekemistä murhista, tapoista ja raiskauksista. Ei niitä voi mitenkään puolustaa eikä pidäkään koska sairaita ihmisiä riittää täällä ihan omastakin takaa. Mutta se, että saat täältä turvapaikan IMO vaatii myös sen, että opiskelet suomen kielen, käyt koulut ja hommaat ammatin. Silti täällä Suomessa on ns. "vapaamatkustajia" joilla ei ole tarkoitustakaan oppia kyseisiä asioita. Juuri he roikkuvat esim. asematunnelissa ja tekevät paskoja juttuja ihmisille. Sellaiset ihmiset pitää lähettää saman tien takaisin mistä ovat tulleet. Koska heistä ei ole muuta kun ongelmia, tyhmäkin sen jo tajuaa. Meillä on ongelmia jo omastakin takaa ihan riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse en ole todellakaan rasisti, mutta kun asuin työharjoittelun aikaan Helsingissä, sen neljän kuukauden aikana maahanmuuttajat tappoivat poliisin puukottamalla rautatieasemalla, raiskasivat lastenvaunua kuljettaneen äidin asematunnelissa, hakkasivat 15-vuotiaan lapsen kuoliaaksi ja raiskasivat 3 naista eri puolella Helsinkiä. Itse ihmettelin, että tällaista kun se on täällä "Hesassa"?
Taidan elää jossain kuplassa, kun menee noin paljon uutisia ohi, vaikka Helsingissä asunkin. Laitatko jotain linkkiä vaikka noihin tapahtumiin, varsinkin tuo poliisin puukottaminen kiinnostaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taidan elää jossain kuplassa, kun menee noin paljon uutisia ohi, vaikka Helsingissä asunkin. Laitatko jotain linkkiä vaikka noihin tapahtumiin, varsinkin tuo poliisin puukottaminen kiinnostaa.
Joo minuakin alkoi kiinnostaa tämä tapahtumien sarja. En ole asematunnelissa mitään mamujengejä huomannut, vaikka usein iltaisin liikunkin siellä. Tosin on siellä se yhden miehen sambaryhmä, joka vetää samaa "minä rakastan suomi"-biittiä päivästä toiseen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
No eihän tuollaista poliisin puukotusta ole koskaan Suomessa tapahtunut. Virkatehtävissä on aikojen saatossa kuollut 129 poliisia. Oletan, että nimimerkki DarkTower on suorittanut työharjoittelunsa vuoden 1990 jälkeen. Tuona aikana virkatehtävissä on kuollut kahdeksan poliisia, joista kolme Helsingissä. Näistä kaksi on kuollut ampumalla ja yksi auton alle yritettyään pysäyttää pakenevaa pankkiryöstäjää.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Niinpä, käyrä on käyrä.

Tiedustelupalvelut ja poliisivoimat eivät pysty markkinoimaan ja mainostamaan toimintaansa ja tehokkuuttaan normiyritysten tavoin.
Niinpä kansalainen, ei edes innokkain lehtimies eli sisältötuottajakaan tiedä ennaltaehkäistyjen iskujen määrää.
MI5:n pomo jotenkin vihjaisi, että firmamme on tähän saakka onnistunut erittäin hyvin.

Juuri näin, on sekä tuntemattomia epäonnistuneita iskuja ja sitten tunnettuja epäonnistuneita iskuja joita listassa ei ole kun ketään ei kuollut.
Nähtäväksi vain jää mitä seuraavaksi ja mitä asialle voi tehdä, peli on tietyltä osin jo menetetty, siitä aika vahvana todisteena juuri nämä tuhannet Isiksen riveihin siirtyneet länsimaissa pääosin kasvaneet nuoret (ts. kotoutuminen epäonnistuu osin ja vaikka prosentuaalisesti määrät ovat pieniä, seuraamukset epäonnistumisesta voivat olla traagiset, onko 99% kotoutuminen hyväksyttävää jos se 1% tappaa 100 siviiliä iskuissaan?), ratkaisevaa vain on että kääntyykö huomio lähtömaihin milloin. Olettaisin että jos ISIS saa olemassaolonsa vakautettua, alkaa aktiivisempi terrorismi ns. lähtömaissa, toistaiseksi kaikki paukut tarvittaneen kuitenkin vielä oman olemassaolon vahvistamiseen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Surullisia tapahtumia tosiaan, mutta tuliko jollekin yllätyksenä? Ählyjen pullistelu on vaan odottanut realisoitumistaan. Asiat ovat lähteneet menemään päin vittua, kun näitä semiapinoita on päästetty Eurooppaan ihan liikaa. Kaikki uskonnot ovat suurta kusetusta ja varsinkin tämä, joka perustuu jonkun pervon pedofiilin tekemisiin olisi lähinnä vitun suuri vitsi, jollei se konkretisoituisi tämän kaltaisilla sekoiluilla. Suvaitsevaisuus, monikulttuurisuus, my ass.

Sen verran otan takapakkia, että siirtolaiset yms. mamut ovat niin kauan ok, kunhan sopeutuvat länsimaiseen kulttuuriin. Näillä mulkeroilla on kuitenkin röyhkeä tapa ruveta heti vaatimaan yhteiskunnalta jotain vitun sharia-lakeja meillekin. Ihan turha ruveta sönköttämään jostain sopeuttamisesta, kun se on jo niin nähty, että ei tule onnistumaan ikinä. Henk.koht. en halua yhtään vitun moskeijaa jostain minareeteista ja rukouskutsuista puhumattakaan lähiympäristööni. Ruotsissa ollaan näiden kusipäiden kanssa jo aivan kusessa ja täällä ollaan menossa kovaa vauhtia perässä samaan hankeen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt kun Al Qaida uhkaa ja mm. brittien tiedustelupalvelu varoittaa Eurooppaa uusista iskuista, niin tuli mieneen, että kuinka usein mielestänne tällaista pitää tapahtua, jotta voimme puhua järjestelmällisistä iskuista, eikä näistä yksittäistapauksista?

Jos vaikka maalis-huhtikuussa seuraava isku Lontoossa ja kesä-heinäkuussa asemiehet surmaavat ihmisiä Berliinissä, niin onko silloin kyseessä yksittäistapaus, vai jotain muuta?
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Nyt kun Al Qaida uhkaa ja mm. brittien tiedustelupalvelu varoittaa Eurooppaa uusista iskuista, niin tuli mieneen, että kuinka usein mielestänne tällaista pitää tapahtua, jotta voimme puhua järjestelmällisistä iskuista, eikä näistä yksittäistapauksista?
Öö tota. Sinä siis uskot brittien tiedustelupalveluun? Minulle taas tuli mieleen, että siellä halutaan saada jokin laki läpi. Sorry, but olen varsin kyyninen kun puhe on näistä valloista. USA, RUS, FRA, GBR, GER,...;
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Öö tota. Sinä siis uskot brittien tiedustelupalveluun? Minulle taas tuli mieleen, että siellä halutaan saada jokin laki läpi. Sorry, but olen varsin kyyninen kun puhe on näistä valloista. USA, RUS, FRA, GBR, GER,...;

Minä taas uskon, että briteillä on asiallista tietoa lisäterrorin mahdollisuudesta. Tulee myös mieleen, että brittien tiedustelu on onnistunut estämään useita terrori-iskuja ennen näiden pääsyä otsikoihin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Absoluuttisesti (sanoo hieno väki Espoossa) olen kokenut pienehköä väkivallan uhkaa ainoastaan kantaväestön osalta. Ja sekin humalaosastolta. En koskaan maahanmuuttajilta, sanokoot tilastot mitä hyvänsä.

Jos näitä omia kokemuksia aletaan nostaa tilastojen yläpuolelle, niin todettakoon nyt, että olen joutunut väkivaltaisen ryöstöyrityksen kohteeksi absoluuttisesti, siis vain ja ainoastaan, monikulttuuria edustavien nuorten miesten taholta. Tai ehkä kyse oli vain kulttuurien vuoropuhelusta, sekä pankkiautomaatista nostamiini rahoihin ja niiden omistussuhteeseen liittyvästä väärinkäsityksestä.

Kuka sitten on Arto Järvelä?

Allekirjoituskamaa
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Hakkeriryhmä Anonymous Belgian jaosto on julistanut sodan jihadisteille. Se kertoo kostavansa Ranskassa tapahtuneet iskut estämällä jihadistien verkkoliikenteen niiden käyttämillä nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Ideana ihan hyvä, sillä tuo vaikeuttaisi näiden ryhmien kommunikaatiota. Sen voisi kyllä viedä pidemmälle. Hakkeriryhmä voisi hyvin murtautua näille sivustoille ja lisätä sinne näille ryhmille haitallista tietoa samalla yllyttää nämä ryhmät sotimaan keskenään.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitäisi jokaisen median edustajan herätä tähän käsittämättömään itsesensuuriin muslimien loukkaamattomuuden suhteen, joka johtuu muslimien äärimmäisen matalasta loukkaantumiskynnyksestä. Muhammedia ja islamia tulee saada loukata ilman, että jumalauta Suomen pääministeriä myöden ollaan anteeksipyytelemässä. Ainoa tapa, millä saadaan palautettua taas todellinen sananvapaus (vapaus julkaista myös islamia loukkaavia kuvia ym. ilman että tarvitsee loppuelämänsä kestävää suojelua muslimeilta) on se, että jokainen eurooppalainen lehti julkaisee kerran vuodessa, esim. näiden iskujen vuosipäivänä, pari sivullista muhammed pilakuvia charlie hebdon ja sananvapauden puolesta. Tällöin minkään lehden ei tarvitse pelätä, koska kaikki muutkin ovat kuvia julkaisseet jolloin raivo ei kohdistu yksittäiseen lehteen. Ajan myötä muslimitkin ehkä oppivat, mitä sananvapaus tarkoittaa.
Mitä sananvapaus sitten tarkoittaa? Sitäkö, että Charlie Hebdon kaltaiset ateisti-/ vasemmistoideologistit haluavat pilkata eri uskontokuntia, koska sananvapaus on kaikki kaikessa? Ei sananvapaus oikeuta pilkkaamaan toisia ihmisiä ja loukkaamaan toisten rotua, uskontoa, seksuaalisuutta, sairautta tai mitään muutakaan. Eikä kukaan käske väkisin kerjäämään verta nenästään. Se on hienoa sitten heilutella jotain sananvapauslippua, kun sivulliset (tässä tapauksessa nämä kaupassa olleet panttivangit ja poliisit) joutuvat kärsimään.
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tulee myös mieleen, että brittien tiedustelu on onnistunut estämään useita terrori-iskuja ennen näiden pääsyä otsikoihin.

Juu, näin meille on kerrottu.


"Tai ehkä kyse oli vain kulttuurien vuoropuhelusta, sekä pankkiautomaatista nostamiini rahoihin ja niiden omistussuhteeseen liittyvästä väärinkäsityksestä."

Tierä sitten, m'oon kumminkin isoo ja komia ja tapan ne jost'en tykkää. ;)
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tierä sitten, m'oon kumminkin isoo ja komia ja tapan ne jost'en tykkää. ;)

Jaa? Minä kun luulin, että sinä olit tosissasi, kun vähättelit tilastoja suhteessa omiin kokemuksiisi, mutta oletkin liikkeellä ihan vain huumorimielellä. No, olisihan minun täytynyt tajuta se siitä Järvelä-läpästäsi.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä sananvapaus sitten tarkoittaa? Sitäkö, että Charlie Hebdon kaltaiset ateisti-/ vasemmistoideologistit haluavat pilkata eri uskontokuntia, koska sananvapaus on kaikki kaikessa? Ei sananvapaus oikeuta pilkkaamaan toisia ihmisiä ja loukkaamaan toisten rotua, uskontoa, seksuaalisuutta, sairautta tai mitään muutakaan. Eikä kukaan käske väkisin kerjäämään verta nenästään. Se on hienoa sitten heilutella jotain sananvapauslippua, kun sivulliset (tässä tapauksessa nämä kaupassa olleet panttivangit ja poliisit) joutuvat kärsimään.

Sananvapaus tarkoittaa ilmaisunvapautta kiperistäkin aiheista. Se mahdollistaa kiistanalaisetkin aiheet tälläkin keskustelupalstalla. Jos rupeamme asettamaan rajoja ilmaisun vapaudelle, niin mihin raja vedetään? Ensin poistetaan mahdollisuus pilkata uskonta ja seuraavaksi vapaus arvostella päättäjiä, lopulta riistetään vapaus koko yhteiskunnan kritisointiin. Sinäkö olet se auktoriteetti, joka kertoo mistä me voimme keskustella?

Charlie Hebdo teki satiiria kaikista yhteiskunnallisista aiheista. Muslimiyhteisöt eivät olleet mitenkään silmätikkuna vaan osansa saivat kaikki uskonnot, talousihmiset, poliitikot ja virkamiehet. Silti 12 ihmistä kuoli "Allah Akbar" -huutojen säestämänä, mistään muulta taholta ei samanlaista reaktiota tullut. Toimitus oli vartioituna nimenomaan kiihkoislamistien vuoksi.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jos lisataan tuohon kakkoskohtaan viela seuraava:
Valtaisen ylivoimaisesta enemmistosta suurin osa kuitenkin hyvaksyy vakivallan islamin puolustamiseksi ja eivat tee yhtaan mitaan islamilaisen terrorismin lopettamiseksi.

Tuolla lisayksella olen samaa mielta kanssasi.

Tuo on sangen epämääräinen muotoilu - varmasti uskontonsa puolustamiseksi ollaan siellä sun täällä valmiita hyväksymään väkivalta. Tuo täälläkin mainittu hollantilainen tutkimus on mielenkiintoinen, mutta toisaalta on myös tutkimuksia, joissa selkeä enemmistö tuomitsee uskonnollisen väkivallan, siis länsimaisten muslimien parissa. Tietysti nämä aiheet ovat tabuja, mutta olisi ensiarvoisen tärkeää saada lisää tutkimusmateriaalia ja faktoja, ovat ne sitten mihin suuntaan viittavia tahansa.

Se on kuitenkin selvää, että eurooppalaiset islamistiset terroristit haluavat provosoida vastatoimia koko islamilaista yhteisöä vastaan - he haluavat polarisoida tilanteen me vs he -tyyppiseksi kahtiajaoksi. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää antiterrorismia vastustaa tätä pyrkimystä kaikin voimin. Nämä murhaajat haluavat yhdistää itseensä muslimien valtavirran - viranomaisten ja kansalaisyhteiskunnan tulee pyrkiä puolestaan päinvastaiseen: näiden teurastajajoukkioiden eristämiseen omassakin yhteisössään.

Sitä sitten sopiikin hartaasti miettiä, että mihin kansallisradikaali, Halla-aho -tyyppinen islam-retoriikka pyrkii. Mihinköhän? Ainakin käytännön tasolla se samaistaa, vähentää eroja radikaalien ja maltillisten välillä provosoimalla koko islamia, kaikkia sen tulkintoja. Jos tästä retoriikasta tulisi meillä lännessä valtion virallinen kanta niin sitten meillä varmastikin olisi edessä uskonsota ja kaikki se "puhdistamisen" logiikka, mikä paistaa islam-kriittisen liikkeen äärimmäisimmästä retoriikasta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sananvapaus tarkoittaa ilmaisunvapautta kiperistäkin aiheista. Se mahdollistaa kiistanalaisetkin aiheet tälläkin keskustelupalstalla. Jos rupeamme asettamaan rajoja ilmaisun vapaudelle, niin mihin raja vedetään? Ensin poistetaan mahdollisuus pilkata uskonta ja seuraavaksi vapaus arvostella päättäjiä, lopulta riistetään vapaus koko yhteiskunnan kritisointiin. Sinäkö olet se auktoriteetti, joka kertoo mistä me voimme keskustella?
Ei kyse ole siitä, mistä saa keskustella, vaan:

1) Keskustelupalsta on eri asia kuin joku vasemmistoideologisten perustama laajalevikkinen (?) lehti.

2) Päättäjien arvostelu ja yhteiskunnan kritisointi on avian eri asia kuin eri uskontojen pilkkaaminen.

3) Voihan sananvapauden turvin tehdä mitä haluaa, mutta siitä pitää kantaa seuraukset. Sama se on kaikessa muussakin Jos kävelen suojatiellä auton alle, ei minua tippaakaan lohduta sairaalan letkuissa, että olin oikeassa, sain kävellä siitä. Tai jos menen jonkun tuppukylän snägärillä viikonloppuyönä haukkumaan böndejä ja saan pahasti turpaani, kannan kyllä nöyränä itse vastuun ja totean, että oma moka, mitä tuli huudeltua. Osa toki julistaa sitten paatoksellisesti, että olin oikeutettu huutelemaan niiden maalaisten olevan huonosti pukeutuvia ja köyhiä ihraperseitä, koska käytin sananvapauden oikeuttani.
 

SampoHoitaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1) Keskustelupalsta on eri asia kuin joku vasemmistoideologisten perustama laajalevikkinen (?) lehti.

Levikki on laajenmpi, kuin keskustelupalstalla, mutta molemmat perustuvat ilmaisunvapauteen. Vai kävisimmekö keskustelua Iranilaisella keskustelupalstalla? Ainiin, eihän se olisi sallittua.

2) Päättäjien arvostelu ja yhteiskunnan kritisointi on avian eri asia kuin eri uskontojen pilkkaaminen.

En ole täysin perillä Hebdon satiirisista julkaisuista, mutta käsittääkseni he eivät suoranaisesti pilkanneet uskontoja, vaan niiden aiheuttavia lieveilmiötä esim. terrorismia. Olen kuitenki eri mieltä. Ne ovat täysin sama asia. Huomaan, että käytät sanaa pilkka pelkästään uskonnon kohdalla, mutta olemme varmaankin samaa mieltä, että myös poliitikkoja pilkataan pilapiirrustuksissa. Niin pilkataan myös ideologioita. Ideologioiden ja uskontojen pilkka/kritisointi on mielestäni täysin okei. On myös täysin sallittua antaa kritiikkiä takaisin. Elämmekin keskustelevassa yhteiskunnassa. Tappaminen ei ole sallittua.

3) Voihan sananvapauden turvin tehdä mitä haluaa, mutta siitä pitää kantaa seuraukset. Sama se on kaikessa muussakin Jos kävelen suojatiellä auton alle, ei minua tippaakaan lohduta sairaalan letkuissa, että olin oikeassa, sain kävellä siitä. Tai jos menen jonkun tuppukylän snägärillä viikonloppuyönä haukkumaan böndejä ja saan pahasti turpaani, kannan kyllä nöyränä itse vastuun ja totean, että oma moka, mitä tuli huudeltua. Osa toki julistaa sitten paatoksellisesti, että olin oikeutettu huutelemaan niiden maalaisten olevan huonosti pukeutuvia ja köyhiä ihraperseitä, koska käytin sananvapauden oikeuttani.

Eli koet murhat luonnollisena seurauksena uskonnon pilkasta? Nyt on vastuu kannettu, niinkö?
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ei luonnollinen vaan looginen seuraus. Oli vain ajan kysymys, milloin tällainen isku tulee ja tuskin se poliisikaan siellä turhaan oli päivystämässä.

Aika kummallisessa seka epamiellyttavassa paikassa elamme mikali murha on looginen seuraus satiirista.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Aika kummallisessa seka epamiellyttavassa paikassa elamme mikali murha on looginen seuraus satiirista.

No,mutta hei:

Mitä sananvapaus sitten tarkoittaa? Sitäkö, että Charlie Hebdon kaltaiset ateisti-/ vasemmistoideologistit haluavat pilkata eri uskontokuntia, koska sananvapaus on kaikki kaikessa?

2) Päättäjien arvostelu ja yhteiskunnan kritisointi on avian eri asia kuin eri uskontojen pilkkaaminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös