Eipä tuo kaveri valittanut kun ajettiin Lahden motaria torstai-iltana. Kyllä se matka sujui ihan joutuisasti ja ilman ongelmia.Mitä tästä opimme? Kaikkia muita motareita on hauska ajaa, paitsi Lahden.
Eipä tuo kaveri valittanut kun ajettiin Lahden motaria torstai-iltana. Kyllä se matka sujui ihan joutuisasti ja ilman ongelmia.Mitä tästä opimme? Kaikkia muita motareita on hauska ajaa, paitsi Lahden.
Se on Saatanallinen Tie. Se vie Saatanan itsensä kotipesään. Ja nopeasti.Eipä tuo kaveri valittanut kun ajettiin Lahden motaria torstai-iltana. Kyllä se matka sujui ihan joutuisasti ja ilman ongelmia.
Parastahan onkin tie Ouluun.Se on Saatanallinen Tie. Se vie Saatanan itsensä kotipesään. Ja nopeasti.
Toki siinä on hyvä se, että se myös ohittaa tuon nopeasti. Jos Lahden motari loppuisi Lahteen, se olisi ”Right Next Door To Hell”.
Ja ei, Lappeenrantaan vievästä tiestä en voisi koskaan olla samaa mieltä.
Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?Mene Tampereen kautta.
76t kokonaismassalla on 10 akselia ja 44t oli kahdeksan eli kuinka se menikään?
Jos voit välttää Paholaisen, niin siinä ei 60 kilometriä tunnu missään.Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?
Jännästi noita 10 akselin härveleitä on käymässä. Jotenkin kummasti ne ne vanhat unohtui no eihän se yllätä.Ööh, kirjoitetaanko sitten, kun tiedetään? 76t vaatii yhdeksän akselia, vanha suurin sallittu kokonaispaino oli 60t ja siihen riitti seitsemän akselia.
Jännästi noita 10 akselin härveleitä on käymässä. Jotenkin kummasti ne ne vanhat unohtui no eihän se yllätä.
Tuntuu se. Aikaa menee 45 min - 1 h enemmän. Mieluummin. Moikkailen paholaista aina ohi mennessäni.Jos voit välttää Paholaisen, niin siinä ei 60 kilometriä tunnu missään.
Kyllä minä mustaamakkaraa tarjoon toki, jos siitä syytä saat kerralla seuraavalla.Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?
Ja siihen myös kannustetaan. Tästähän on tullut Trafilta/Liikenneturvalta miltä ikinä jo useampi tiedotekin, että käyttäkää nyt ihmiset niitä molempia kaistoja. Tämä helpottaa myös kehille liittymistä, kun väkisin ei yritetä pitää sitä vasenta kaistaa vapaana ja tukita oikeaa sen seurauksena.Kehäteillä nyt on pakko käyttää molempia kaistoja, koska niitä autoja nyt vaan on ihan vitusti.
Tässä on varmaan taustalla sama kuin siinä, että jos poliisit tulee vastaan, niin liikenne myös ”pysähtyy” seuraavaksi 10 minuutiksi. Toki tämä kertoo siitä, että valvonta toimii kuten pitääkin. Yhden tunnuksellisen poliisin läsnäolo saa kaiken liikenteen hidastamaan vauhtiaan kun kaikki ikään kuin pelkää, että ”niitä on varmaan nyt lisää joka nurkalla kun yksi auto tuli äskenkin tossa vastaan”.Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Kirjotin samanlaisesta casesta tänne aiemmin. Omassa casessani tuossa poliisiauton takana olleessa letkassa motarilla ajettiin lisäksi tottakai aivan tappituntumalla ilman minkäänlaisia turvavälejä. Siinä olisi poliisiauton pitänyt ottaa koko letka sivuun ja sakottaa.Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Todella pieni ongelma täå kyllä Suomessa on, kun pääsääntöisesti se vasen kaista liikkuu kuitenkin "siedettävää ylinopeutta" eli jotain 130km/h motareilla. Saksassa vapaaväylillä tietysti ihan eri, kun vasemmalta tulee joku Lambo 220 lasissa perseeseen, niin ei siinä kannata junnata edes 180km/h turhaan edessä. Samalla tavalla taas Saksassakin kaupunkien ympärillä "kehillä' on samoja piirteitä kun täällä.
Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Tulipahan tuossa lauantai-iltana taas todettua se tuolta Hämeenlinnasta tänne kotipuoleen ajaessa, että kyllä se liikenne vaan kovin paljon sujuvammin soljuisi eteenpäin, kun kaikki ajaisivat sitä rajoitusten mahdollistamaa nopeutta tai vaikka pikkaisen niiden ylikin, eikä 5-10 km/h niiden alle.
Paljon vaarallisemman näköistä se on, että autot ajavat tuolla pitkissä letkoissa lähes tappituntumalla alinopeudella, kuin se, että mennään vaikka pikkuisen rajoitusten ylikin ja mahdollistetaan näin kunnon turvavälit.
Poliisihan siellä meni letkankärjessä noin 95-100kmh vauhtia 100-alueella. Ohitin letkan 108kmh mittarissa ja jatkoin matkaani.
Sekin rassaa kuinka jengi notkuu tosiaan noiden hitaammin ajavien perseessä tuolla tappituntumalla. Ohi ei mennä vaikka saumoja olisi. Juu ei ole pakko mennä, mutta voisko ajaa niin, että siihen "väliin" pääsisi ne ketkä haluaa mennä ohi...
Todennäköisesti moni ihmettelee Juha Miedon tapaan juurikin tätä. Tämä tilanne toki ei ole pelkästään moottiritiellä vaan myös taajamissa ajellaan letkassa poliisiauton perässä, eikä uskalleta ohittaa.Nämähän on "hienoja" paikkoja kun motarilla navigaattorin mukaan 126 km/h vauhdilla päästelee tuollaisen poliisisaattueen ohi. Monikohan siinä letkassa kiroilee, että eikö se helvetin poliisi tee mitään vaikka tuo menee ihan selkeesti ylinopeutta?