nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Jos voit välttää Paholaisen, niin siinä ei 60 kilometriä tunnu missään.Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?
Jos voit välttää Paholaisen, niin siinä ei 60 kilometriä tunnu missään.Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?
Jännästi noita 10 akselin härveleitä on käymässä. Jotenkin kummasti ne ne vanhat unohtui no eihän se yllätä.Ööh, kirjoitetaanko sitten, kun tiedetään? 76t vaatii yhdeksän akselia, vanha suurin sallittu kokonaispaino oli 60t ja siihen riitti seitsemän akselia.
Jännästi noita 10 akselin härveleitä on käymässä. Jotenkin kummasti ne ne vanhat unohtui no eihän se yllätä.
Tuntuu se. Aikaa menee 45 min - 1 h enemmän. Mieluummin. Moikkailen paholaista aina ohi mennessäni.Jos voit välttää Paholaisen, niin siinä ei 60 kilometriä tunnu missään.
Kyllä minä mustaamakkaraa tarjoon toki, jos siitä syytä saat kerralla seuraavalla.Miksi ihmeessä ajaisin 60 km pitempää reittiä?
Ja siihen myös kannustetaan. Tästähän on tullut Trafilta/Liikenneturvalta miltä ikinä jo useampi tiedotekin, että käyttäkää nyt ihmiset niitä molempia kaistoja. Tämä helpottaa myös kehille liittymistä, kun väkisin ei yritetä pitää sitä vasenta kaistaa vapaana ja tukita oikeaa sen seurauksena.Kehäteillä nyt on pakko käyttää molempia kaistoja, koska niitä autoja nyt vaan on ihan vitusti.
Tässä on varmaan taustalla sama kuin siinä, että jos poliisit tulee vastaan, niin liikenne myös ”pysähtyy” seuraavaksi 10 minuutiksi. Toki tämä kertoo siitä, että valvonta toimii kuten pitääkin. Yhden tunnuksellisen poliisin läsnäolo saa kaiken liikenteen hidastamaan vauhtiaan kun kaikki ikään kuin pelkää, että ”niitä on varmaan nyt lisää joka nurkalla kun yksi auto tuli äskenkin tossa vastaan”.Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Kirjotin samanlaisesta casesta tänne aiemmin. Omassa casessani tuossa poliisiauton takana olleessa letkassa motarilla ajettiin lisäksi tottakai aivan tappituntumalla ilman minkäänlaisia turvavälejä. Siinä olisi poliisiauton pitänyt ottaa koko letka sivuun ja sakottaa.Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Todella pieni ongelma täå kyllä Suomessa on, kun pääsääntöisesti se vasen kaista liikkuu kuitenkin "siedettävää ylinopeutta" eli jotain 130km/h motareilla. Saksassa vapaaväylillä tietysti ihan eri, kun vasemmalta tulee joku Lambo 220 lasissa perseeseen, niin ei siinä kannata junnata edes 180km/h turhaan edessä. Samalla tavalla taas Saksassakin kaupunkien ympärillä "kehillä' on samoja piirteitä kun täällä.
Mikä siinä poliisiauton ohittamisessa motarilla pelottaa?
Jotenkin huvittavaa, kun ajoin tuossa Tamperetta kohti ja vasenta kaistaa paukutti joku BMW varmaan noin 140km/h mittarissa. Muutama kilometri sen jälkeen oikealla kaistalla kunnon letka autoja ja letkan vauhti noin max. 115km/h. Siirryn vasemmalle kaistalle ohittamaan tätä letkaa ja syykin selvisi. Oikealla kaistalla ajaa poliisimaija letkan kärjessä ja samassa letkassa tämä minut kovaa vauhtia aiemmin ohittanut BMW myöskin.
Itse siinä sitten ohitan tämän letkan ja poliisiauton oman mittarin näyttäessäni noin 126km/h.
Muutama kilometri myöhemmin tämä BMW sitten tuleekin taas selvää ylinopeutta vasenta kaistaa ohitseni.
Taisi se poliisiauto kääntyä pois motarilta sitten jossain kohtaa...
Tulipahan tuossa lauantai-iltana taas todettua se tuolta Hämeenlinnasta tänne kotipuoleen ajaessa, että kyllä se liikenne vaan kovin paljon sujuvammin soljuisi eteenpäin, kun kaikki ajaisivat sitä rajoitusten mahdollistamaa nopeutta tai vaikka pikkaisen niiden ylikin, eikä 5-10 km/h niiden alle.
Paljon vaarallisemman näköistä se on, että autot ajavat tuolla pitkissä letkoissa lähes tappituntumalla alinopeudella, kuin se, että mennään vaikka pikkuisen rajoitusten ylikin ja mahdollistetaan näin kunnon turvavälit.
Poliisihan siellä meni letkankärjessä noin 95-100kmh vauhtia 100-alueella. Ohitin letkan 108kmh mittarissa ja jatkoin matkaani.
Sekin rassaa kuinka jengi notkuu tosiaan noiden hitaammin ajavien perseessä tuolla tappituntumalla. Ohi ei mennä vaikka saumoja olisi. Juu ei ole pakko mennä, mutta voisko ajaa niin, että siihen "väliin" pääsisi ne ketkä haluaa mennä ohi...
Todennäköisesti moni ihmettelee Juha Miedon tapaan juurikin tätä. Tämä tilanne toki ei ole pelkästään moottiritiellä vaan myös taajamissa ajellaan letkassa poliisiauton perässä, eikä uskalleta ohittaa.Nämähän on "hienoja" paikkoja kun motarilla navigaattorin mukaan 126 km/h vauhdilla päästelee tuollaisen poliisisaattueen ohi. Monikohan siinä letkassa kiroilee, että eikö se helvetin poliisi tee mitään vaikka tuo menee ihan selkeesti ylinopeutta?
Se on juuri näin, ja tässäkin ketjussa säännöllisesti joku aina kitisemässä, kuinka joku "kiireinen" tunkee eteen "pieneen väliin". Ja toki näissä tarinoissa joka ikinen kerta se "kiireinen" poistuu joko seuraavasta rampista tai pätyy seisomaan samoihin punaisiin valoihin ohitettavan kanssa. Jännä juttu.
Miksei voisi vain pitää normaalin turvavälin niin ei tarvitsisi hermostua "kiireisempien" ohituksista.
Olipa vitun tyhmä kysymys. Pidät autolla sen turvavälin edellä ajavaan ajoneuvoon, jos et ole sitä ohittamassa.jermu on hyvä ja kertoo tyhmemmille, että millä sen turvavälin pitää, jos siihen tunkee joku eteen?
ja kun on vauhti päällä, niin kerro samalla, et millanen sen turvavälin pitäis olla, ettei väliin tunkeminen tuota hankaluuksii sille, jonka eteen pujahtaa, joka joutuu taas hakemaan sen uuden turvavälin?
Olipa vitun tyhmä kysymys. Pidät autolla sen turvavälin edellä ajavaan ajoneuvoon, jos et ole sitä ohittamassa.
Kaikenlaisille sitä kortti myönnetäänkin.oletko varma, että ymmärsit mistä oli puhe alunperin? Jos, niin ihan vitun tyhmä vastaus.
Autan sinua, mutta toki auta sinä myös minua, jos siltä tuntuu. Otetaan kuvitteellisel tilanteella:
A pitää 80 kmh:n alueella B:hen sopivan 4 sekunnin turvavälin. C päättää ohittaa A:n ja pujahtaa A:n ja B:n väliin.
Tällöin menee turvaväli vituiksi sekä A:lla, mutta myös väliin pujahtaneella C:llä.
Leikitään, et ajavat vielä n. 80 kmh.
Nyt kaksi turvaväliä on 2 sek, eli jotta tilanne pysyis turvallisena turvavälien suhteen, olisi sekä A:n, että C:n pudotettava vauhtia, jos se B muista tietämättömänä ajeleepi yhä tasaista 80 kmh nopeutta.
Eli pointtini oli siinä, että jos haluu pitää sen turvavälin, joutuu joka kerta kun joku fiksu tuuppaa siihen eteen, laskemaan nopeutta. Ainakin hetkellisesti. No mitä se taas aiheuttaa? No sen, että D:tä alkaa vitutttaa siellä A:n takana ja se paahtaa siihen A:n ja C:n väliin.
Mutta mielenkiinnolla odotan sinun versiotasi, että miksi se ohittava ”pakottaa” sen ohitettavan hakemaan uuden turvavälin, koska ainakin tieliikennelain mukaan, ohittaja on sujahtanut liian pieneen väliin. Toki em. tapaukses on 2 sek aikasemmin perillä tai siellä liittymän valoissa.
Anna tulla.
jermu on hyvä ja kertoo tyhmemmille, että millä sen turvavälin pitää, jos siihen tunkee joku eteen?
ja kun on vauhti päällä, niin kerro samalla, et millanen sen turvavälin pitäis olla, ettei väliin tunkeminen tuota hankaluuksii sille, jonka eteen pujahtaa, joka joutuu taas hakemaan sen uuden turvavälin?
Ja yleensä näiden pakujen kuskeilla on yksi käsi ratilla ja toisessa kädessä tupakka, kännykkä ja kahvi. Välillä käsistä löytynee myös muistiinpanovälineet. Onhan siinä vaikea vilkun vipua tietysti käyttää, mutta ehkä se ei kumminkaan kuuluisi olla vilkku, jonka käytöstä luopuu...Tähän ketjuun kirjoittaminen on vähän sellainen loputon suo, niin paljon näkee surkeaa ajamista. Tämän aamun heikoin esitys oli erään putkifirman autolta (ei ilkeä nimetä suoraan), joka ajeli ensin henkilöauton perseessä kiinno 10km ja sitten aamuruuhkassa kolme liikenneympyrää meni pieleen eli ei näyttänyt suuntamerkkiä poistuessa ja jokaisessa pysäytti siis turhaan liikenneympyrään vastakkaisesta suunnasta tulevien jonon. Ei jaksa ymmärtää, mikä on niin vaikeaa, ettei sitä suuntamerkkiä voi käyttää, voihan se olla tietysti, ettei kaikissa autoissa ole sitä vakiona, mutta ainakin ko. putkifirma on ikuisessa pannassa meidän yrityksessä, nuo jäävät vain mieleen.
Tuo "tunkee eteen" kertoo kaiken oleellisen asenteestasi. Kannattaisi ehkä hieman höllätä pipoa tuolla liikenteessä. Jos joku ohittaa sinut liikennesääntöjen puitteissa, sen ei luulisi olevan sinulta lainkaan pois. En ole ikinä ymmärtänyt, miten joillain jäärillä voi mennä ohitetuksi tuleminen niin pahasti tunteisiin.
Mutta jos nyt joku "tunkee" 4 sekunnin väliin ja tämä ei karkaa heti horisonttiin muusta liikenteestä johtuen, niin ehkä Simolainen vaan tyynesti höllää muutamaksi sekunniksi kaasua, kunnes väli on taas kunnossa. Varsin helppo ja luonnolinen manööveri, tai ainakin pitäisi olla jokaiselle joka tuolla tien päällä liikkuu.