No esimerkiksi kehillä ja muilla vastaavilla teillä tuo onkin totta, monet jäävät junnaamaan siihen vasemmalle kaistalle, mutta täytyy sanoa, että ainakaan Etelä-Suomen motareilla en ole nähnyt tuota ongelmaksi asti. Olen aika herkkä vittuuntumaan liikenteestä, ja tuosta en ole vielä keksinyt motareilla kovin usein vittuuntua. Kiva toki tietää, että potentiaalia vittuuntumiseen on.
Kehillähän tuo johtuu varmasti siitä, että se oikea kaista ajaa jotain 70km/h ja sitten jarruttaa vielä jokaiseen kameraan. Eli alinopeudellakin on pakko siirtyä joskus vasemmalle. Ja aika usein liikenne on sitten sellanen, ettei siihen oikealle oo ihan helpoin palata, ellei taas halua ajaa 70.
Mä ajan kehät vakkarilla mittarin mukaan 85km/h ja oon huomannut, että ihan turha sahata jatkuvasti eestaas kaistoilla jarrutellen ja kiihdytellen, kun jotain yksittäistä 95km/h sankaria lukuunottamatta se vasen kaista ajaa rajoitusten mukaan tai inan päälle. Ja juu, vakkari 86km/h välähtää jo kamera, joskaan ei kyllä laskua vielä tullut.
Todella pieni ongelma täå kyllä Suomessa on, kun pääsääntöisesti se vasen kaista liikkuu kuitenkin "siedettävää ylinopeutta" eli jotain 130km/h motareilla. Saksassa vapaaväylillä tietysti ihan eri, kun vasemmalta tulee joku Lambo 220 lasissa perseeseen, niin ei siinä kannata junnata edes 180km/h turhaan edessä. Samalla tavalla taas Saksassakin kaupunkien ympärillä "kehillä' on samoja piirteitä kun täällä.