Simolainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Länsirannikko
mä taas kattelen ihan vaan perinteisiä nopeusrajoituksista kertovii pyöreitä kylttejä.
ei tarvii appii eikä tarvii jarrutella kameratolppien kohdilla. Kätevää, halpaa ja helppoa.
mä taas kattelen ihan vaan perinteisiä nopeusrajoituksista kertovii pyöreitä kylttejä.
ei tarvii appii eikä tarvii jarrutella kameratolppien kohdilla. Kätevää, halpaa ja helppoa.
Minäkin käytän tuota. Mutta perhana, joskus ne vaan jää huomaamatta. Esim. joku hässäkkä tiellä, johon pitää keskittyä ja siinä jää hetkellisesti liikennemerkit huomioimatta. Siitäkin huolimatta, että olen lähes täydellinen autoilija, tuota pääsee silloin tällöin tapahtuman.mä taas kattelen ihan vaan perinteisiä nopeusrajoituksista kertovii pyöreitä kylttejä.
Kätevää, halpaa ja helppoa.
Se on kiva, että meille kaikille on paljon vaihtoehtoja olemassa. Itse käytän mielellään Wazea, kun se reaaliajassa osaa kertoa kolareista/liikenneruuhkista tai muista häiriöistä. Mutta sulla varmaan radio nova ajaa saman asian.
Sama. Ja sitten valtio on asentanut noita iki-ihania kameroita jotka sitten muistuttavat laskun muodossa kun unohdat yhdenkään rajoituksen olemassaolon.Mutta perhana, joskus ne vaan jää huomaamatta. Esim. joku hässäkkä tiellä, johon pitää keskittyä ja siinä jää hetkellisesti liikennemerkit huomioimatta. Siitäkin huolimatta, että olen lähes täydellinen autoilija, tuota pääsee silloin tällöin tapahtuman.
Vitun ratikka kun ei pysy omilla kiskoillaan vaan kylkeen kiilaa. Olisi kannattanut kuunnella kaupunginvaltuuston viisaita, eihän tuota kuurot kuule kun on niin hiljainen. Sammonkadun fenderbenderistä jossa autoilija oli sujauttanut ratikan eteen, oli lehdessä oikein paljastava kuva, risteyksessä on vasemmalle kääntyminen kielletty mutta eihän niin pieniä merkkejä eikä liikennevaloja näe, kun ratikan havaitseminenkin on mahdotonta, se on se musta keula kun tekee siitä näkymättömän. Ehkä ne autoilijat oppii, vaan en kaikkia rahoja laittaisi sen puolesta.Pitäisiköhän ne Tampereen raitiovaunukiskot jo purkaa, kun harvase viikko näyttää aiheuttavan ongelmia autoilijoille. Ei niitä aiankaan kannata lähteä rakentamaan yhtään enempää...
Bussi ja raitiovaunu törmäsivät Tampereella – paikalle 13 pelastuslaitoksen yksikköä
Paikallisliikenteen bussi sai raitiovaunulta ”kylkipusun”.www.is.fi
Tästä tulikin mieleen yksi liikennekäyttäymisen kukkanen. Se vitun dösä tulee monen mielestä sieltä pysäkiltä kylkeen heti kun vilkku laitettu päälle, eilen ruuhka-aikaan taas kerran todistin tälläistä. Pari autoa eteenpäin mun edessä ajaa pieni kauppakassi, oisko ollut Yaris. Lähestytään dösäpysäkkiä missä dösä, Yaris ohittanut juuri dösän takarenkaan kun dösä laittaa vilkun päälle, samassa sekunnin murto-osassa Yaris vetää hirvenväistöliikkeen vastaantulijoiden kaistalle ja ihan tuurilla kahden auton väliin ja takaisin.Vitun ratikka kun ei pysy omilla kiskoillaan vaan kylkeen kiilaa.
Onko Tampereen ratikalla nyt tyyliin 4 vai 5 kolaria takana? No ainakin kaksi ratikan kanssa yhteen ajaneista on ammatikseen autoa ajavia. No tämä oli ehkä odotettavissa, että ekan vuoden aikana näitä kolareita tulee, mutta olisin silti uskonut että nämä ”vastapelurit” olisivat olleet 100% ihan normaaleja tunereita, joita liikenne on täynnä muutenkin.
Ne urat johtuvat suurelta osin suolaamisen aiheuttamasta tienrakenteen heikkenemisestä kun asvalttikerrokset ovat entistä ohuempia.
Samoin entistä isommat akselipainot tekevät ison osan urista, eikä suinkaan nastat.
Tiet kestäisivät paremmin kun suolaaminen kielletään, teitä aurataan, jopa sillä tiekarhulla ja hiekoitetaan.
Ne olosuhteet missä kitkat ovat hyviä on paljas tienpinta ja pelkkä lumi. Sitten kun on jäätä niin kitkoilla ei ajeta jos nastat eivät karhenna pintaa.
Nimenomaan Keski-Suomi on yksi suurimmista suolan käyttäjistä tieverkoston hoidossa.Ainakin täällä Jyväskylän leveysasteilla teitä kyllä aurataan ja polanteita poistetaan, kumma kyllä tiet aina vaan urautuu. Sillähän ei toki ole mitään tekemistä että 99% autoilijoista ajaa talvikuukaudet nastarenkailla muiden jättämiä uria pitkin.
Siirsin keskustelun tänne Sannan topicista.
mutta voit miettiä miten paljon urien muodostukseen vaikuttaa maksimipainojen nousu 35->76t.
No esimerkiksi kehillä ja muilla vastaavilla teillä tuo onkin totta, monet jäävät junnaamaan siihen vasemmalle kaistalle, mutta täytyy sanoa, että ainakaan Etelä-Suomen motareilla en ole nähnyt tuota ongelmaksi asti. Olen aika herkkä vittuuntumaan liikenteestä, ja tuosta en ole vielä keksinyt motareilla kovin usein vittuuntua. Kiva toki tietää, että potentiaalia vittuuntumiseen on.Tuli käytyä tällä viikolla Saksassa ja hämmästeltyä kuinka hienosti vasen kaista pysyy motarilla auki nopeammin ajaville. Heti ohituksen jälkeen siirryttiin oikealle. Nyt sitten pari päivää taas hämmästellyt, kuinka suomalaiset viihtyy vasemmanpuoleisella kaistalla, vaikka oikeanpuoleinen on vapaa. (Empiirinen alle kymmenen auton kokemus osoitti, että useimmiten kyseessä on naiskuljettaja.)
Tuli käytyä tällä viikolla Saksassa ja hämmästeltyä kuinka hienosti vasen kaista pysyy motarilla auki nopeammin ajaville. Heti ohituksen jälkeen siirryttiin oikealle. Nyt sitten pari päivää taas hämmästellyt, kuinka suomalaiset viihtyy vasemmanpuoleisella kaistalla, vaikka oikeanpuoleinen on vapaa. (Empiirinen alle kymmenen auton kokemus osoitti, että useimmiten kyseessä on naiskuljettaja.)
Kehillähän tuo johtuu varmasti siitä, että se oikea kaista ajaa jotain 70km/h ja sitten jarruttaa vielä jokaiseen kameraan. Eli alinopeudellakin on pakko siirtyä joskus vasemmalle. Ja aika usein liikenne on sitten sellanen, ettei siihen oikealle oo ihan helpoin palata, ellei taas halua ajaa 70.No esimerkiksi kehillä ja muilla vastaavilla teillä tuo onkin totta, monet jäävät junnaamaan siihen vasemmalle kaistalle, mutta täytyy sanoa, että ainakaan Etelä-Suomen motareilla en ole nähnyt tuota ongelmaksi asti. Olen aika herkkä vittuuntumaan liikenteestä, ja tuosta en ole vielä keksinyt motareilla kovin usein vittuuntua. Kiva toki tietää, että potentiaalia vittuuntumiseen on.
Se rakenne hajoaa suolauksen takia ja isot massat lisäävät suolan vaikutusta.Miten perustelet sen, että raskas ajoneuvo ei mahdu niihin uriin, jotka ovat nimenomaan leveydeltään henkilöauton mittojen mukaiset?
35 tonnin kokonaismassat ovat olleet käytössä Caesarin valtakauden aikana, eiköhän tiepohjia ole pääasiassa sen jälkeen jo kunnostettu.
Kirjoitit akselipainojen nouseen, mutta se nimenomaan on pienentynyt. Suuremmat kokonaismassat vaativat enemmän akseleita.
No esimerkiksi kehillä ja muilla vastaavilla teillä tuo onkin totta, monet jäävät junnaamaan siihen vasemmalle kaistalle, mutta täytyy sanoa, että ainakaan Etelä-Suomen motareilla en ole nähnyt tuota ongelmaksi asti. Olen aika herkkä vittuuntumaan liikenteestä, ja tuosta en ole vielä keksinyt motareilla kovin usein vittuuntua. Kiva toki tietää, että potentiaalia vittuuntumiseen on.
No tiedän että kehät eivät ole motareita, mutta rakenteeltaan samanlaisia ja helvetin paljon liikennettä. Ja sanoin juuri, että siellä tuota ongelmaa on. Oikeilla motareilla mielestäni ei.Kehätiet eivät ole moottoriteitä, joten siellä ei kait virallisesti edes kuulu väistää vasemmalta kaistalta oikealle. Voihan se Pera ottaa valmiiksi Itäkeskuksesta lähtiessä vasemmankaistan, jotta pääsee varmuudella länsiväylää oikeaan suuntaan. Ainakin välillä tältä tuntuu.
No tiedän että kehät eivät ole motareita, mutta rakenteeltaan samanlaisia ja helvetin paljon liikennettä. Ja sanoin juuri, että siellä tuota ongelmaa on. Oikeilla motareilla mielestäni ei.
Lahden motaria olen ajanut aikoinaan säännöllisesti töiden takia, ja nyt kun sanot, niin saattoi olla joskus noin. Hämeenlinnan / Tampereen, Porvoon ja Turun motareilla en ole tuota havainnut, mutta ne ovatkin olleet aina huviajoja.Kyllä jossain määrin motareillakin tuota ongelmaa on, tosin korostuu ruuhkaisilla osuuksilla kuten Helsinki-Lahti tai Helsinki-Hämeenlinna. Porvoon motarilla todella harvakseltaan.