Pavlovin Koira
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Paikalliset
Heti liukuportaista noustua. "Jaa mihis suuntaan tästä lähtisin?"- liukuportaiden edessä. "Olinko menossa vai en?"
Heti liukuportaista noustua. "Jaa mihis suuntaan tästä lähtisin?"- liukuportaiden edessä. "Olinko menossa vai en?"
Koulukaverin kanssa samat saksan kielen kieliohjelmat katsoneena kommentoimme opiskeluaikana näitä kokoontujia, jotka jäivät tientukkeeksi toisillemme koodilla ”Treffpunkt”.Klassiset pysähtymispaikat:
- kapein käytävä tai muu kapeikko
- siinä oven edessä
- liukuportaiden edessä. "Olinko menossa vai en?"
Näitä lanssikuskeja olen autollakin liikkuessa ihmetellyt. Kerran itselläni paskassa sadekelissä, jossa näkyvyys muutenkin hyvin heikko, lähti Lusin suoralla Mikkelin suuntaan ajaessa kiireetön lanssi ohittamaan (huomattavaa ylinopeutta ajaen) ja aivan tasan heti kun oli ohittanut, vaihtoi kaistaa eteeni roiskien sitten vielä lisävettä tuulilasiin. Ohituskaistaahan olisi toki ollut vielä kilometrin verran jäljellä ja muita autoja taas ei ollut mailla eikä halmeilla.Ajaakohan osa ambulanssikuskeista provikkapalkalla?
Eilen illalla Lauttasaaressa lenkillä olin ylittämässä katua suojatietä pitkin ja sieltä tuli kiireettömästi keltainen Keski-Uusimaan tunnuksin varustettu ambulanssi, jolle ei tullut edes mieleen pysähtyä, vaikka aikaa oli eikä minua voinut olla havaitsemattakaan, kun näytin jo hyvissä ajoin ennen suojatietä kädellä kääntyväni suojatielle, kohta oli valaistu ja minulla oli kunnon heijastimet.
Tällä kertaa asiakkaan kalastelu jäi yritykseksi.
Tuo on kyllä joskus turhan herkässä. Kyllähän se vituttaa kun stop merkillä auto sammuu kun epähuomiossa painat jarrua vähän liian voimakkaasti. Tai kun pysäköit autoa ja olet pakille vaihtamassa ja sammuu. Mutta yleisesti ottaen kyllä tykkään siitä nautin seurata paljonko on i-stoppia käytetty.Ehkä se on sitä samaa jengiä, joka ottaa aina sen automaattisen tyhjäkäynnin sammuttamisen pois päältä. Mikä tuo nyt onkaan nimeltään sitten.
Mullakin on ollut sellainen tyyppi kyydissä, joka ekoissa valoissa auton sammuttua ropelsi tuon toiminnon pois päältä kojelaudasta. Koska "vihasi sitä." OK.
Rouva olisi varmaan vastaavassa tilanteessa itse huristellut pysähtymättä. Jos joku olisi jäänyt huomaamatta alle suojatiellä niin kai sillekin olisi sitten saanut melskata.Mä otan nykyään olosuhteiden pakosta asiat rauhallisesti, enkä ala riitelemään, edes idioottien kanssa. Kävin kaupassa Porin puolella ja pysähdyin suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle, ennen kun jatkoin matkaa kauppaan. Naisihminen tuli kaupan pihassa huutamaan, että meinasi ajaa perään, kun pysähdyin ilman mitään syytä ihan yhtäkkiä. Pyysin tutustumaan liikennesääntöihin ja jatkoin matkaani ostoksille.
Tämähän on myös se tyypillisin oven eteen pysähtyjän tyyppi.Heti liukuportaista noustua. "Jaa mihis suuntaan tästä lähtisin?"
Tämähän on myös se tyypillisin oven eteen pysähtyjän tyyppi.
Kyllä se on ihan universaali ilmiö, valitettavasti.Mieheni väittää, että tätä eteen stoppaamista tapahtuu vain Turussa, mutta ei... ei läheskään.
Kyllä se on ihan universaali ilmiö, valitettavasti.
Micran ratissa oli siis joku jolla ei ollut korttia, tai joku jolla korttia ei pitäisi olla. Kyllähän näitä näkee ihan liian usein.Monenlaista tyyliä liikenneympyröissä näkee, mutta hetki sitten tuli vastaan ihan uusi.
Kummelimeininkiä - auto tykkää kun sitä käytetään. Kesällä ikkunan alle joku white van man jätti sen nokivasaransa nakuttamaan ja itse tuli samaan rappuun pööpöilemään jotain, oliko jotain muuttoa tekemässä mutta hyvän tovin kesti, auto käynnissä koko ajan ja käryt asuntoon sisälle. Todellinen junttiääliö.Tekisi mieli joskus kysäistä, että pelkäätkö, että jos sammutat sen nyt niin se ei enää käynnisty.
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.Pari huomiota viime ajoilta... Ekana nuo valoautomatiikka-tollot. Kyllä ketuttaa, kun on pimeää kuin poron perseessä niin motarilla vedetään ilman minkäänlaista tuikkua takana. Ei oo vaikeet hei...
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.
Kai tähän ketjuun kuuluu liikennemuotona kävelykin, niin kyllähän sielläkin saa jos jostakin itsensä ärsyyntymään.
Pari huomiota viime ajoilta... Ekana nuo valoautomatiikka-tollot. Kyllä ketuttaa, kun on pimeää kuin poron perseessä niin motarilla vedetään ilman minkäänlaista tuikkua takana. Ei oo vaikeet hei...
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.
Kuinkahan paska auto pitää olla, ettei automaattiasennolla pala muka takavalot ja oikeat ajovalot kun on pimeää? Ilmeisesti sellaisia sitten on. Omassa autossa syttyy valot kun alkaa vähänkin hämärtämään tai ei oikeastaan vielä edes hämärrä. Toimii siis kuten pitää eikä ole tarve räpläillä katkaisinta mihinkään. Toki olen minäkin nähnyt etenkin Toyotoja ilman valoja pilkkopimeässä että kai niissä on sitten surkea automatiikka ja tyhmät kuskit.Tässä lähtisin, siitä että varmaan joku 90% autoilijoista ei edes tiedä, mitkä valot siellä autossa palaa, tai no ei pala..
Valokatkaisija on varmaan "auto -asennossa" niin oletetaan, että sehän riittää. No vittu siellä ei silloin pala ne takavalot, koska EU asetushan taisi sen kieltää päivällä?
Osassa autoja ne takavalot ovat pimeänä jo yllättävän hämärässä, pilvisessä sekä sateisessa kelissä
Edessä palaa sellaiset saatanan pienet tuikut jotka on jopa vaikea havaita.
Vittu opetelkaa miten ne auton valot oikeasti toimii. Se voi jopa pelastaa sun henkesi.
P.S ei ollut Teille tuo viimeinen kappale, vaan ihan yleisesti
Kuinkahan paska auto pitää olla, ettei automaattiasennolla pala muka takavalot ja oikeat ajovalot kun on pimeää? Ilmeisesti sellaisia sitten on. Omassa autossa syttyy valot kun alkaa vähänkin hämärtämään tai ei oikeastaan vielä edes hämärrä. Toimii siis kuten pitää eikä ole tarve räpläillä katkaisinta mihinkään. Toki olen minäkin nähnyt etenkin Toyotoja ilman valoja pilkkopimeässä että kai niissä on sitten surkea automatiikka ja tyhmät kuskit.
Okei. Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi aina palaa kaikki valot. Aika sokea saa olla ettei päivänvalossa näe perä pimeänä olevaa tai päiväajovaloilla menevää autoa. Toinen juttu sitten tosiaan ne ”toyotat” ja varmasti autojen valojen toiminnassa on eroa.Pimeässä palaa kyllä, pointtini oli, että päivällä kun on pilvistä tai sateista.
En kyllä ymmärrä et miksi sitä katkasijaa pitää räplätä. Laittaa sen siihen asentoon, että pitkät jää päälle, myös päivällä.
Silloin ne takavalotkin palaa ja edessä on kunnon valot. Näin ainakin skeida suberb
Ne toimi kyllä vielä kun lähtiessä tarkistettiin.Edessä auto peräkärryn kanssa pysäytti keskelle kaistaa auton, eikä peräkärryssä mitään jarruvaloja ollut tai vilkku vilkkunut. Rauhallinen vauhti ja turvaväli pelasti yllättävässä tilantees. Varmaan minä olisin silti ollut syyllinen jos olisi kolaroinut.