Tämähän on myös se tyypillisin oven eteen pysähtyjän tyyppi.Heti liukuportaista noustua. "Jaa mihis suuntaan tästä lähtisin?"
Tämähän on myös se tyypillisin oven eteen pysähtyjän tyyppi.Heti liukuportaista noustua. "Jaa mihis suuntaan tästä lähtisin?"
Tämähän on myös se tyypillisin oven eteen pysähtyjän tyyppi.
Kyllä se on ihan universaali ilmiö, valitettavasti.Mieheni väittää, että tätä eteen stoppaamista tapahtuu vain Turussa, mutta ei... ei läheskään.
Kyllä se on ihan universaali ilmiö, valitettavasti.
Micran ratissa oli siis joku jolla ei ollut korttia, tai joku jolla korttia ei pitäisi olla. Kyllähän näitä näkee ihan liian usein.Monenlaista tyyliä liikenneympyröissä näkee, mutta hetki sitten tuli vastaan ihan uusi.
Kummelimeininkiä - auto tykkää kun sitä käytetään. Kesällä ikkunan alle joku white van man jätti sen nokivasaransa nakuttamaan ja itse tuli samaan rappuun pööpöilemään jotain, oliko jotain muuttoa tekemässä mutta hyvän tovin kesti, auto käynnissä koko ajan ja käryt asuntoon sisälle. Todellinen junttiääliö.Tekisi mieli joskus kysäistä, että pelkäätkö, että jos sammutat sen nyt niin se ei enää käynnisty.
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.Pari huomiota viime ajoilta... Ekana nuo valoautomatiikka-tollot. Kyllä ketuttaa, kun on pimeää kuin poron perseessä niin motarilla vedetään ilman minkäänlaista tuikkua takana. Ei oo vaikeet hei...
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.
Kai tähän ketjuun kuuluu liikennemuotona kävelykin, niin kyllähän sielläkin saa jos jostakin itsensä ärsyyntymään.
Pari huomiota viime ajoilta... Ekana nuo valoautomatiikka-tollot. Kyllä ketuttaa, kun on pimeää kuin poron perseessä niin motarilla vedetään ilman minkäänlaista tuikkua takana. Ei oo vaikeet hei...
Jalankulkijana & pyöräilijänä olen tuota ihmetellyt, tulee etenkin liikennevaloissa ajan kuluksi bongailtua. Alkaa olla jo melko hämärää mutta peräpää pimeänä vedetään kuin kirkkaassa päivänvalossa.
Kuinkahan paska auto pitää olla, ettei automaattiasennolla pala muka takavalot ja oikeat ajovalot kun on pimeää? Ilmeisesti sellaisia sitten on. Omassa autossa syttyy valot kun alkaa vähänkin hämärtämään tai ei oikeastaan vielä edes hämärrä. Toimii siis kuten pitää eikä ole tarve räpläillä katkaisinta mihinkään. Toki olen minäkin nähnyt etenkin Toyotoja ilman valoja pilkkopimeässä että kai niissä on sitten surkea automatiikka ja tyhmät kuskit.Tässä lähtisin, siitä että varmaan joku 90% autoilijoista ei edes tiedä, mitkä valot siellä autossa palaa, tai no ei pala..
Valokatkaisija on varmaan "auto -asennossa" niin oletetaan, että sehän riittää. No vittu siellä ei silloin pala ne takavalot, koska EU asetushan taisi sen kieltää päivällä?
Osassa autoja ne takavalot ovat pimeänä jo yllättävän hämärässä, pilvisessä sekä sateisessa kelissä
Edessä palaa sellaiset saatanan pienet tuikut jotka on jopa vaikea havaita.
Vittu opetelkaa miten ne auton valot oikeasti toimii. Se voi jopa pelastaa sun henkesi.
P.S ei ollut Teille tuo viimeinen kappale, vaan ihan yleisesti
Kuinkahan paska auto pitää olla, ettei automaattiasennolla pala muka takavalot ja oikeat ajovalot kun on pimeää? Ilmeisesti sellaisia sitten on. Omassa autossa syttyy valot kun alkaa vähänkin hämärtämään tai ei oikeastaan vielä edes hämärrä. Toimii siis kuten pitää eikä ole tarve räpläillä katkaisinta mihinkään. Toki olen minäkin nähnyt etenkin Toyotoja ilman valoja pilkkopimeässä että kai niissä on sitten surkea automatiikka ja tyhmät kuskit.
Okei. Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi aina palaa kaikki valot. Aika sokea saa olla ettei päivänvalossa näe perä pimeänä olevaa tai päiväajovaloilla menevää autoa. Toinen juttu sitten tosiaan ne ”toyotat” ja varmasti autojen valojen toiminnassa on eroa.Pimeässä palaa kyllä, pointtini oli, että päivällä kun on pilvistä tai sateista.
En kyllä ymmärrä et miksi sitä katkasijaa pitää räplätä. Laittaa sen siihen asentoon, että pitkät jää päälle, myös päivällä.
Silloin ne takavalotkin palaa ja edessä on kunnon valot. Näin ainakin skeida suberb
Ne toimi kyllä vielä kun lähtiessä tarkistettiin.Edessä auto peräkärryn kanssa pysäytti keskelle kaistaa auton, eikä peräkärryssä mitään jarruvaloja ollut tai vilkku vilkkunut. Rauhallinen vauhti ja turvaväli pelasti yllättävässä tilantees. Varmaan minä olisin silti ollut syyllinen jos olisi kolaroinut.
Jos on muistettu laittaa pistoke kiinniNe toimi kyllä vielä kun lähtiessä tarkistettiin.
Kyllä se muistaakseni kiinni oli, ehkä löystynyt.Jos on muistettu laittaa pistoke kiinni
Itse koen, että on juurikin niin, että näistä pimeistä peristä valittavat henkilöt valittavat aina autoista, jotka näkyvät jossain edessä päin ilman valoja. Siis nimenomaan näkyvät ihan hyvin. Usein myös somesta löytyy kuvia autoista, joissa on pimeä perä ja välimatkaa autoon on vähintään kymmeniä metrejä näkyvyyden ollessa ainakin 300 metriä, mutta näissä sitten kuitenkin kymmenen valittajaa kommentoimassa. Radioonkiin aina joku soittelee, että paljon näkyi autoja ilman takavaloja.Okei. Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi aina palaa kaikki valot. Aika sokea saa olla ettei päivänvalossa näe perä pimeänä olevaa tai päiväajovaloilla menevää autoa. Toinen juttu sitten tosiaan ne ”toyotat” ja varmasti autojen valojen toiminnassa on eroa.
Nämä sateessa perä pimeänä ajavat ovat yleensä akselilta Toyota / Huihai / Kia. Eli näissä on tämän suhteen paskempi valoautomatiikka kuin mm. eurooppalaisissa.Okei. Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi aina palaa kaikki valot. Aika sokea saa olla ettei päivänvalossa näe perä pimeänä olevaa tai päiväajovaloilla menevää autoa. Toinen juttu sitten tosiaan ne ”toyotat” ja varmasti autojen valojen toiminnassa on eroa.
Tämän voi ainakin Kian osalta allekirjoittaa. Päivällä harmaassa kelissä ja sateessa ei ajovalot meinaa millään syttyä, mutta aurinkoisella säällä jos ajaa muutaman metrin levyisen sillan alta, niin silloin kyllä syttyy valot. Ei sitten mitään logikkaa.Nämä sateessa perä pimeänä ajavat ovat yleensä akselilta Toyota / Huihai / Kia. Eli näissä on tämän suhteen paskempi valoautomatiikka kuin mm. eurooppalaisissa.
Minä en käytännössä koskaan töni ketään, mutta kun 6.12. oli kotiovelle mentävä hilluvien kommareiden läpi, niin kosketukset eivät olleet erityisen huomaavaisia.Tyypit jotka jäävät seisomaan tai juttelemaan jonkun kanssa oviaukossa. Itsellä tapana "vahingossa" tönäistä ohi kävellessä. Useimmiten viesti menee perille.