Mä tein kerran noin. Tultiin Saabilla nelostieltä kehä kolmoselle lännen suuntaan. Siinä edessä oli sitten muutama rekka ja lähdin niitä ohittamaan. Tähän asti kaikki ok, mutta siinä juuri kun olin päässyt siihen ekan hytin kohdalle, niin perseeseen ilmestyi sellainen amis-Volvo, ja siis oikeasti aivan perseeseen, tyyliin alle 5 m väliä, ja vauhtiahan siis tässä oli sen 90 mittariin. Ja sitten alkoi se valoshow, niin päätin, että kun sillä on kerta noin kiire, niin päästetään sitten ohi. Tosin rekkojen välissä ei ollut sitä tilaa, eli hitaasti aloin pudottamaan vauhtia, kunnes pääsi sen rekan taakse, vilkku oikealle ja pääsi amis-volvo jatkamaan matkaa, kun kerta oli niin kiire.Mikäpä olisi sitten oikea ratkaisu rekan rinnalla kun taakse ilmestyy tuollainen valoshow? Tässäkin tapauksessa käyttäjä oli jo nostanut ylinopeuden puolelle oman vauhtinsa. Pitääkö nostaa nopeuksiin, jossa on riski menettää oma kortti?
Täytyykin vissiin seuraavaksi kokeilla keskeyttää ohitus..
Sinänsä harvinainen tilanne, että pääsin jopa kysymään, että mitä helvettiä tuo oikein oli. Tämä helvetin urpo oli nimittäin kuvannut sen tilanteen ja ladannut sen facebookin Volvo-ryhmään, että "näin koulutetaan Saab-kuskia". Sisko oli sen sieltä bongannut ja laittoi mulle linkkiä. Ei ihan mennyt urpon kannaltaan toivotusti, sai nimittäin sen verta paskaa niskaansa siinä keskustelussa oikeastaan kaikilta ja melko nopeasti se sitten poistuikin sieltä. En muista, mitä se urpo mulle vastasi vai vastasiko ollenkaan.