Mää jouduin tänään kahdesti Hesan motarilla oikealta ohitetuksi tilanteessa, jossa ite halusin vasemmalla kaistalla päästä edessä olevan ohi, mutta se ei suostunut siirtymään oikealle kaistalle. Hyväksyn että joku katsoo oikeudekseen pitää ohituskaistan vähän pidempäänkin, kun jonkun sadan metrin päässä edessä on joku heti kohta ohitettava rekka tms, mutta taisipa näistä ainakin toisella kerralla edessä olla niitä itsejulistautuneita nopeusrajoitusvahteja, joiden mielestä hänen vauhtinsa on kaikille riittävä ja tässä ei nyt enää ohitella kun hän tukkii ohituskaistan.
Mää en ole puskurissa roikkuja tai valojen vilkuttelija ja ajoin sitten jonkin matkaa hyvän turvavälin päässä odottaen, että kai se nyt jossain vaiheessa kyllästyy kaistavalvontaansa tai tajuaa olevansa se kusipää mikä onkin ja siirtyy oikealle. Kahdella eri kerralla kaksi mun kanssani samanlaisissa ohitushaluissa ollutta eri kuskia kyllästyi olemaan sitten mun takana odottamassa, kun ohituskaista ei ole auki ja ohitti mut oikealta puolelta. Sen ymmärrän, että joku haluaa väkisin mennä kovempaa, ja hyökkää sitten ohi niin musta kuin mun edessä olevasta tukkeestakin vaikka sitten oikealtakin puolelta, mutta kummallakin kerralla kävi niin, että vaikka se oikea kaista oli edelleen auki, niin nämä ohittivat vain mut oikealta ja käyttivät sitten sen mun turvavälini palaten takaisin vasemmalle mun eteeni ja sen varsinaisen kaistatukkeen taakse. Ja jäivät sitten siihen ajamaan juuri niin kuin mää olin tehnyt hetkeä aiemmin. Sitä logiikkaa mää en enää oikein tajunnut.