Osa ei osaa kiihdyttää nopeuttaan liikenteeseen sopivaksi ja osalla taas on siellä varsinaisella motarilla suuria vaikeuksia ymmärtää ettei heidän kuulu väistää vasemmalle kaistalle sitä motarille liittyjää.
Ja jatkan tätä vielä sen verran, että näin 100km päivässä moottoritietä ajavana tulee jatkuvasti vastaan tilanteita, joissa sieltä vain tullaan oikealta kaistalta suoraan ohituskaistalle eteen, niin että joutuu välillä ihan kunnollakin jarruttamaan.
Kai jengi siellä sitten sen verran katsoo, ettei sentään kylkeen tule mutta muuten ei osata tai kiinnosta arvioida mitään takana tulevien ja näkyvien nopeuksia.
Ajatellaan vain, että okei nyt tulee rekka eteen, pakko vaihtaa kaistaa etten joudu hidastamaan tms.
Muutenkin näkee paljon sitä, että jengi ajaa aivan loppuun asti sitä oikeaa kaistaa ja sitten tuleekin juuri se kiire, kun se rekan perä totta tosiaan on kohta siinä konepellissä.
Ja toinen asia ihmetyttää on myös ihmiset, joilla se nopeus tippuu esimerkiksi rekkaa ohittaessa ihan ihmeellisesti. Eli kun rekka ohitetaan on vauhti jotain 110km/h ja rekan jälkeen, kun siirrytään takaisin oikealle se onkin taas 125km/h.
Siinä sitten kun ajelet adaptiivisella vakkarilla, niin kun autosi kerää takaisin sen vakkarissa olleen halutun nopeuden, niin eikös tämä ensin hidastellut ja kiihdyttänyt sankari sieltä rullaa taas oikealta kaistalta eteen kun taas pitää rekka ohittaa, kun väliä kerkesi vähän muodostumaan.
Se huono puoli mitä adaptiivisessa vakkarissa huomaan on, että vauhdin uudelleenkerääminen kestää kyllä välillä todella kauan.
+ sitten kaikki muut jäätymiset välillä. Esimerkiksi muutaman kerran auto on alkanut aika isostikin hidastamaan vauhtia, kun kauempana edessä ollut rekka kääntyy liittymästä pois ja on puoliksi vielä sinun kaistallasi. Eroa joku 100m varmaan kuitenkin ja auto jatkaa hidastamista vielä pari sekuntia, kun rekka ei enää kaistalla olekaan jne.