Tässähän tuoreessa prohvessorin kannanotossa sivutaan tuota valtion liikenteenvalvontaa, kyllähän se maistuu ainakin tolppavalvonnan osalta. Muu valvonta sitten on karsittu ilmeisesti minimiin.Poliisi pystyisi tekemään suuren tilin lisäämällä liikenteenvalvontaa, mutta tämä ei jostain syystä maistu valtiolle.
Liikenneprofessori suomii kameratolppia ajon häiritsemisestä: ”Teillä on ihan järjetön miinoitus” | Autoilu | HS
Ihan mielenkiinnosta mitenköhän toimii tolppiin tuleva keskinopeusvalvonta?
Kuvaako jokaisen auton, silloin luulisi salaman olevan päällä koko ajan käytännössä, eihän se voi kuvata vain ylinopeutta ajaviakaan tolpan kohdalla koska kyse on pidemmän aikavälin keskinopeudesta. Kaikenlaista ne virittelee.
En ole ylinopeuksien ystävä, mutta kyllä tämmöinen stressaa kun tolpat välähtelee nykyään jo pienestäkin, ainoan tuollaisen lapun minkä olen saanut kotiin oli kaupungissa 44kmh 40kmh alueella kun kiihdytin valoista hitusen liikaa. No hyvä että muistuttivat että 44kmh on ylinopeus ja väärin toimittu.
Nykyäänkin on pirun vaikeata esim ohittaa maanteiden ohituspaikoilla kun pitää varoa tolppia ja jos ohitat sen 5kmh alle rajoituksen ajavan noin 5-8kmh kovemmalla nopeudella niin yksi auto pääsee ohi per pitkä ohituskaistale, on tämä tehty hankalaksi. Nämä vastaavat tilanteet laskisin riskittömän kuljettajan lieviksi ylinopeuksiksi mitkä eivät lisää onnettomuuksia(mihin Tervokin viittaa) vaan sujuvoittavat liikennettä, siis että edes ohituskaistalla voisi hetkellisesti mennä nopeammin ohi, sekin tarkoittaisi vain noin 5-10kmh ylinopeutta. Mutta ei, siellä on tolppia näiden kaistojen päässä ja tutkia ylämäissä missä tuplakaista yhteen suuntaan jne.
_