Kyseessä oli vain keskimääräistä parempi kuljettaja, joka ei tarvitse turvaväliä.Mikäköhän idea tuossa sitten oli?
Kyseessä oli vain keskimääräistä parempi kuljettaja, joka ei tarvitse turvaväliä.Mikäköhän idea tuossa sitten oli?
Tässähän tuoreessa prohvessorin kannanotossa sivutaan tuota valtion liikenteenvalvontaa, kyllähän se maistuu ainakin tolppavalvonnan osalta. Muu valvonta sitten on karsittu ilmeisesti minimiin.Poliisi pystyisi tekemään suuren tilin lisäämällä liikenteenvalvontaa, mutta tämä ei jostain syystä maistu valtiolle.
Tässähän tuoreessa prohvessorin kannanotossa sivutaan tuota valtion liikenteenvalvontaa, kyllähän se maistuu ainakin tolppavalvonnan osalta. Muu valvonta sitten on karsittu ilmeisesti minimiin.
Liikenneprofessori suomii kameratolppia ajon häiritsemisestä: ”Teillä on ihan järjetön miinoitus” | Autoilu | HS
Ihan mielenkiinnosta mitenköhän toimii tolppiin tuleva keskinopeusvalvonta?
Kuvaako jokaisen auton, silloin luulisi salaman olevan päällä koko ajan käytännössä, eihän se voi kuvata vain ylinopeutta ajaviakaan tolpan kohdalla koska kyse on pidemmän aikavälin keskinopeudesta. Kaikenlaista ne virittelee.
En ole ylinopeuksien ystävä, mutta kyllä tämmöinen stressaa, nykyäänkin on pirun vaikeata esim ohittaa maanteiden ohituspaikoilla kun pitää varoa tolppia ja jos ohitat sen 5kmh alle rajoituksen ajavan noin 5kmh kovemmalla nopeudella niin yksi auto pääsee ohi per pitkä ohituskaistale, on tämä tehty hankalaksi. Nämä tilanteet lasken riskittömän kuljettajan lieviksi ylinopeuksiksi mitkä eivät lisää onnettomuuksia(mihin Tervokin viittaa) vaan sujuvoittavat liikennettä.
_
Niinpä.En ymmärrä tätä kitinää, laittaa vakionopeuden säätimen päälle nopeusrajoitusten mukaisestai (+5%), ei tarvitse jarrutella.
Siis kysehän on enemmänkin muiden jarrutteluista kun siitä omasta käyttäytymisestä. Vakkari ei sovi ruuhkaisella tiellä ajoon, ainakaan mun mielestä. hyvä keksintö se on tyhjälle tielle tai motarille jos vähän autoja liikenteessä.En ymmärrä tätä kitinää, laittaa vakionopeuden säätimen päälle nopeusrajoitusten mukaisestai (+5%), ei tarvitse jarrutella.
Siis kysehän on enemmänkin muiden jarrutteluista kun siitä omasta käyttäytymisestä. Vakkari ei sovi ruuhkaisella tiellä ajoon, ainakaan mun mielestä. hyvä keksintö se on tyhjälle tielle tai motarille jos vähän autoja liikenteessä.
_
Yksi euroopan vanhimmista autokannoista ja vakionopeudensäädintä tarjotaan ratkaisuksi. Nyt on opettaja kyllä pahasti kesäterässä :)En ymmärrä tätä kitinää, laittaa vakionopeuden säätimen päälle nopeusrajoitusten mukaisestai (+5%), ei tarvitse jarrutella.
Täysin samaa mieltä. Juuri tällä viikolla oli 200km per suunta työmatka, satasen alueella 90-95km/h (tai 70-75km/h 80km/h alueella) kulkevien jonojen kärjessä oli usein Toyota tai Nissan. Tälläinen kiva +10% matka-aikaan ja kameratolpilla tienvarsien miinoittelu saa ihmiset tekemään niitä nykyään facebookissa levitetteviä uhkarohkeita ohituksia. En sitten tiedä onko mittarivirhettä enemmän Japseissa vai ovatko Eurooppalaisten autojen omistajat sitten vain valveutuneempia oikeasta nopeudesta vs mittarinopeus. Muutenkin tämä sama ilmiö on tullut todettua monta kertaa. Ja isona huomautuksena ennenkuin joku vetää vaihdekepin nupin nenuunsa, en sano että kaikki Toyota- ja Nissan-kuskit ajavat alinopeutta, sanon että alinopeutta ajavat ovat erittäin usein näitä.Ylipäätään meidän ajokulttuuri on syvältä sieltä ja kuten joku mainitsi, niin tietyt automerkit ovat jopa rasite liikenteelle.
Joo, tiedän. Ei pitäisi saada.Saa ajaa hiljempaakin
Nollatoleranssi molempiin suuntiin voisi olla mielenkiintoinen tempaus. Valtion ja poliisin talousongelmiin saataisiin hieman avustustaJoo, tiedän. Ei pitäisi saada.
Ihan hyvä idea.Nollatoleranssi molempiin suuntiin voisi olla mielenkiintoinen tempaus. Valtion ja poliisin talousongelmiin saataisiin hieman avustusta
Hitaasta kiihdyttämisestä samaa mieltä, mutta perusteletko vielä miksi motarilla satasta ajaminen olisi vaarallista?Mitä tulee noihin alinopeutta ajaviin jononkerääjiin, ihmettelen, miksei heitä sakoteta samoin kuin ylinopeutta ajavia. Onhan se nyt aivan hemmetin vaarallista ajella vaikkapa motarilla satasta. Samoin hidas kiihdyttäminen rampilla on aivan perseestä, kortti pois ja tunti turpaan jokaiselle joka kiihdytettäessä hidastelee!
Sehän tässä olisi hyvä, että työttömyys vähenisi ja muutenkin kulut valtiolla pienenisivät, kun saisi enemmän tapettua ihmisiä. Nykyisistä paskoista kuskeista ei tulisi yhtään parempia, eikä hitaasti ajavista yhtään nopeampia. Sen sijaan jo nytkin ylinopeutta ajavat, kaahailevat kusipäät ja kaikkien hengen vaarantavia ohituksia tekevät mulkut sen sijaan tulisivat entistä mulkummiksi ja vaarallisemmiksi. Yleensä näiden kaahailijoiden maltti ei ole parhaasta päästä.Jos mulla olisi täydet valtuudet vaikuttaa liikenne-asioihin, muuttaisin nopeusrajoitukset seuraavasti:
Ensinnäkin kannattaisi tarkistaa mistä nopeuksista sakkoja tätä nykyä annetaan - minähän muuten mainitsin ajavani nimenomaan kympin yli - ja toisekseen kaikki eivät ole kaltaisiasi harmaita nipottajia, edes liikenteessä. Minä kyllä nautin autoilusta suunnattomasti.Jos ei ole vakionopeuden säädintä, voi ajaa tasaista vauhtia ja nopeusrajoitusten mukaisesti tai sen 5 - 10% yli. Näin ei tutkat tai tolpat haittaa. Jos haluaa taas @V-G- n tyyliin tehdä autoilusta jonkin sortin seikkailua, kannattaa mennä suljetulle alueelle.
Satasen ajaminen 120-alueella tarkoittaa, että edellä hiljempaa ajava pomppaa liikenteen rytmissä (yleensä n. 130 km/h) ajavan eteen yllättävän nopeasti. Jos ohituspuoli on tukossa, joutuu tekemään äkkijarrutuksen.Hitaasta kiihdyttämisestä samaa mieltä, mutta perusteletko vielä miksi motarilla satasta ajaminen olisi vaarallista?
Mutta jos ajaisivat 120 km/h kaikki, niin eipä tarvitsisi. Sen satasta ajavankin ohi pääsisivät kaikki helposti ilman äkkijarrutuksia. Tuskin tulisi ongelmia vaikka joku ajaisi 125 km/h. Sen sijaan joiden vatipäiden pitää saada ajaa 140 km/h tai vähintään se 130. Joskus 150:kin.Satasen ajaminen 120-alueella tarkoittaa, että edellä hiljempaa ajava pomppaa liikenteen rytmissä (yleensä n. 130 km/h) ajavan eteen yllättävän nopeasti. Jos ohituspuoli on tukossa, joutuu tekemään äkkijarrutuksen.
Ensinnäkin kannattaisi tarkistaa mistä nopeuksista sakkoja tätä nykyä annetaan - minähän muuten mainitsin ajavani nimenomaan kympin yli - ja toisekseen kaikki eivät ole kaltaisiasi harmaita nipottajia, edes liikenteessä. Minä kyllä nautin autoilusta suunnattomasti...
Nähdäkseni tästä voidaan syyttää vain sitä joka hyppää vasemmalle kaistalle muiden eteen, sekä niitä ohituspuolella ajavia, mikäli ajavat ylinopeutta, kuten esimerkissäsi. Ei missään nimessä sitä joka ajaa alle nopeusrajoituksen.Satasen ajaminen 120-alueella tarkoittaa, että edellä hiljempaa ajava pomppaa liikenteen rytmissä (yleensä n. 130 km/h) ajavan eteen yllättävän nopeasti. Jos ohituspuoli on tukossa, joutuu tekemään äkkijarrutuksen.
140 on toisinaan ylimitoitettua ja 150 aina. Sen sijaan jos totta puhutaan, 120 on varsin hidas nopeus, suorastaan turhauttavan hidas, jos vierekkäin on kaksi kaistaa.Mutta jos ajaisivat 120 km/h kaikki, niin eipä tarvitsisi. Sen satasta ajavankin ohi pääsisivät kaikki helposti ilman äkkijarrutuksia. Tuskin tulisi ongelmia vaikka joku ajaisi 125 km/h. Sen sijaan joiden vatipäiden pitää saada ajaa 140 km/h tai vähintään se 130. Joskus 150:kin.
Minä en nauti, kyseessä on tapa siirtyä paikasta a paikkaan b, käytän julkisia aina kun on mahdollista. Ajaessani pyrin turvalliseen suoritukseen, jos se on harmaata nipottamista, niin ok.
Sen sijaan niin voidaan kyllä sanoa, että 120kmh ajaminen 100kmh sijaan voisi johtaa parempaan sujuvuuteen ja sitä kautta turvallisuuteen.
Tietenkään suurinta sallitua nopeutta ajamista ei voida pitää moraalisena velvollisuutena. Kaikilla tienkäyttäjällä on ensisijaisesti oikeus valita oma nopeutensa.Kyllä ja vähempiin ruuhkiin jos kaikki noudattaisivat. Siinä mielessä pidän näitä moraalisina velvollisuuksina.
Miten uskot liikenneonnettomuuksien määrän ja niissä kuolleiden ja loukkaantuneiden määrän sinun maailmassasi vertautuvan nykyiseen todelliseen maailmaan?On se. Minun maailmassani sinun kaltaisillasi ei olisi lupaa tulla muiden tielle autoinesi.
Ihan mielenkiinnosta mitenköhän toimii tolppiin tuleva keskinopeusvalvonta?
Kuvaako jokaisen auton, silloin luulisi salaman olevan päällä koko ajan käytännössä, eihän se voi kuvata vain ylinopeutta ajaviakaan tolpan kohdalla koska kyse on pidemmän aikavälin keskinopeudesta. Kaikenlaista ne virittelee.