Ihmetyttää siis että miksi noin piti tehdä, kun matka ei olisi paljoa pidentynyt kun reunimmaiset parkkipaikatkin olivat tyhjiä... Ei voi käsittää..
Eiköhän tämä liikennetietoisku kerro sen perimmäisen syyn.
Ihmetyttää siis että miksi noin piti tehdä, kun matka ei olisi paljoa pidentynyt kun reunimmaiset parkkipaikatkin olivat tyhjiä... Ei voi käsittää..
Lienevätkö kuuluneet erääseen etniseen vähemmistöömme (vahvaa mutua). Harvemmin näyttävät käyttävän vöitä ja lapsetkin pomppii autossa(kin) miten sattuu. Surullinen juttu joka tapauksessa.Ei voi kuin ihmetellä miten välinpitämättömiä jotkut ovat. Eilisessä henkilöauton ja rekan kolarissa kuoli nainen ja hänen kyydissään olleet 2000 ja 2011 syntyneet tytöt. Kenelläkään autossa olleella ei ollut turvavyötä. Kaikki lensivät törmäyksen voimasta turma-autosta ulos.
Lienevätkö kuuluneet erääseen etniseen vähemmistöömme (vahvaa mutua). Harvemmin näyttävät käyttävän vöitä ja lapsetkin pomppii autossa(kin) miten sattuu. Surullinen juttu joka tapauksessa.
Etniseen vähemmistöön kyllä, mutta eivät siihen, mihin merkit äkkiseltään viittaavat.Lienevätkö kuuluneet erääseen etniseen vähemmistöömme (vahvaa mutua). Harvemmin näyttävät käyttävän vöitä ja lapsetkin pomppii autossa(kin) miten sattuu. Surullinen juttu joka tapauksessa.
Tällaista kun tapahtuu, on 50% mahdollisuus että alla on BMW/Audi ja 100% mahdollisuus että kuljettajat ovat miehiä.Niin ja vaikka mainitsin automerkit Audi/BMW, en kuitenkaan tarkoita että olisin perus Corolla-mies jonka mielestä jokainen premium merkin autolla ajava on mulkku. Itseasiassa autot eivät olleet uusia, vaan lähemmäs 10v vanhoja, arvoltaan ehkä jotain parinkympin perus kinnereitä, eli ei ollut siitäkään kyse että pari porvaria olisi mittaillut kikkeleidensä pituutta.
En tiedä miten muualla, mutta Turkulaista liikennekäyttäytymistä viime vuosina seurattuani väittäisin jälkimmäiseksi prosentiksi korkeintaan 75.Tällaista kun tapahtuu, on 50% mahdollisuus että alla on BMW/Audi ja 100% mahdollisuus että kuljettajat ovat miehiä.
... mielestäni alinopeutta ajavat ovat teiden pahin syöpä. Kaikki lähtee omasta asenteesta...
Toinen mitä näkee paljon on, että tullaan parkkipaikoilta ulos kännykkä korvalla ja ajetaan melkein jalankulkijan päälle. Kun voisi puhua sen puhelun pois ja lähteä vasta sitten. Erityisesti naiset ovat alkaneet kunnostautua näissä.
Kaikki tämä edellä mainittu taas spotattu tällä viikolla ja aiemminkin.
Minulle tuo räpsyttely Suomessa on aina merkinnyt kaikenlaista varoittelua. Esimerkiksi jos näkee hirviä tien lähellä ylittämässä niin muita tielä liikkujia opastetaan varovaisuuteen valoja räpsyttelemällä. Tai joku ajaa ilman ajovaloja jne. Mutta esim. Brittein saarilla, jossa on tullut ajettua paljon, valojen vilkuttelulla voidaan osoitaa vaikka toiselle autoilijalle "aja sinä, minä väistän" tyylistä viestiä.Kaukovalojen vilkutus on minulle aina merkinnyt: "Varo, olen tulossa!". Sekä nähtynä että itse vilkutettuna.
Parikymmentä vuotta sitten autokoulussa mulle opetettiin väläyttämään kaukovaloja, jos vaikka annettiin jalankulkijalle vinkkiä mennä tien yli tai toiselle autolle tilaa.Kaukovalojen vilkutus on minulle aina merkinnyt: "Varo, olen tulossa!". Sekä nähtynä että itse vilkutettuna.
Eilen näin autoilijan vilkuttavan valoja tien reunassa odottavaa jalankulkijaa lähestyessään - ja antoi sitten tälle tilaa mennä.
Onko tämä ulkomailta tuotu tapa, jota ollaan tuomassa Suomeen? On aika vaarallista, jos valojen vilkuttelulla alkaa olla kaksi vastakkaista merkitystä.
Parikymmentä vuotta sitten autokoulussa mulle opetettiin väläyttämään kaukovaloja, jos vaikka annettiin jalankulkijalle vinkkiä mennä tien yli tai toiselle autolle tilaa.
Tuo "varo, olen tulossa" on mulle ihan uusi juttu, en ole tienpäällä koskaan moiseen törmännyt.
Hirvi elikoista, kolareista etc monet väläyttävät valoja, itse räpsäytän hätävilkkuja.
Kaukovalojen vilkutus on minulle aina merkinnyt: "Varo, olen tulossa!". Sekä nähtynä että itse vilkutettuna.
Eilen näin autoilijan vilkuttavan valoja tien reunassa odottavaa jalankulkijaa lähestyessään - ja antoi sitten tälle tilaa mennä.
Onko tämä ulkomailta tuotu tapa, jota ollaan tuomassa Suomeen? On aika vaarallista, jos valojen vilkuttelulla alkaa olla kaksi vastakkaista merkitystä.
Tämä toisen perseessä kiinni ajaminen on äärimmäisen vittumaista varsinkin silloin, kun edessä ajavalla ei ole mahdollisuuksia mennä edestä pois. Tätähän näkee luonnollisesti kuitenkin joka päivä, ihan sama missä ajelee.Lisäksi ajetaan aivan toisen perässä kiinni koko ajan ja siitä sitten pompitaan jarrulle ja ruuhkautetaan lisää.
Olen niin sataprosenttisen oikeassa että suorastaan nautin!Miten se voi olla niin helvetin vaikeaa laittaa vilkku päälle ENNEN, kuin jalka menee jarrulle?