Pyörän kello on kyllä hyvä keksintö, joku on ollut kaukonäköinen ja aavistanut että hullut suomalaiset tulevat sijoittamaan 4km/h kulkevat kävelijät, poukkoilevat turistit, ja 35km/h kulkevat pyöräilijät samalle kapealle väylälle. Ihmisten vain pitäisi ymmärtää, että se kello todellakin on vain turvallisuutta lisäävä merkkiääni, eikä omaa ylivertaisuutta korostava kehoitus painua vittuun, vaikka toki se sellaisenakin toimii tilanteissa kun 4km/h etenevät kävelijät ovat päättäneet kävellä kavereidensa tai eläimiensä kanssa rinnakkain koko väylän mitalta.- jalankulkijoita väistetään, koska en minäkään paina autossa torvea toisille autoilijoille tai pyöräilijöille toivoen heidän aina väistyvän pois tieltä
Ainakin väärässä olijalle olisi selvinnyt asian laita viimeistään jälkikäteen kotona liikennesääntöjä googlettaessa. Tästä tekstistähän ei voi lukija päätellä tapahtumapaikkaa tietämättä kumpi teistä oli väärässä. Aika usein käy näin että molemmat luulevat olevansa oikeassa, kun ei liikennesäännöt ole aikuisilla ihmisillä hallussa.Joku suojatiellä pyöräillyt näytti sarkastista peukkua kun en hänelle antanut tietä vaikka anovasti katsoikin suoraan lähestyvää autoani. Teki mieli pysähtyä ja antaa herralle opastusta liikennesäännöistä, mutta mitäpä hyötyä siitä olisi ollut.
Jos olisin väärässä en tänne kirjoittaisi asiasta. Tässä tapauksessa ajoin suoraa tietä eteenpäin (ei kolmiota tai stop-merkkiä) suojatien yli. Tässä tapauksessahan molemmat luulivat olevansa oikeassa, mutta kuten aina, olin oikeasti oikeassa.Ainakin väärässä olijalle olisi selvinnyt asian laita viimeistään jälkikäteen kotona liikennesääntöjä googlettaessa. Tästä tekstistähän ei voi lukija päätellä tapahtumapaikkaa tietämättä kumpi teistä oli väärässä. Aika usein käy näin että molemmat luulevat olevansa oikeassa, kun ei liikennesäännöt ole aikuisilla ihmisillä hallussa.
On niitäkin tapauksia nähty, että molemmat kuskit saa sakon.En nyt ihan tajunnut.
Taas on ollut liikenteessä yksi, ajoneuvotyypistä päätellen, ammattiautoilija, josta voi todeta vanhan sanalaskun mukaisesti, että jos pää olisi lasia niin näkisi kuinka kusi lainehtii ja paska tekee patoja.
Käsittämätön törttöily tallentui videolle - pakettiauto teki vaarallisen ohituksen jalkakäytävän kautta
ajoneuvotyypistä päätellen, ammattiautoilija
Ei vastaavaa ohitusta, tai tilannetta, ole tapahtunut allekirjoittaneelle ikinä
Kuski ei välttämättä ole auton omistaja tai haltija, niin sikäli ihan hyvä että sumentavat. Jos vaikka autoni pöllittäisiin ja varas päätyisi tuollaiselle törttöilyvideolle, niin enpä välittäisi saada jotain loanheittokampanjaa niskaani kaiken muun vitutuksen lisäksi.Aika törppö. Sitä minen ymmärrä, että miksi iltapäivälehdet piilottaa nuo rekkarit noista. Kyllä tuon suorituksen jälkeen ansaitsisi ihan olla "julkkis" hetken aikaa. Tai no, se someraivo saa yleensä ihan liialliset mittasuhteet, joten ihan hyvä kai tuo on.
Tämä siis varsinkin Helsingissä ja kantakaupungin alueella/lähistöllä.
Harvinaisiahan nämä on, onneksi, mutta aika ajoin törmään vaikkei kameraa olekaan. Esim. keväällä olin Lahden moottoritiellä pohjoiseen ohittamassa hitaampia oikealla kaistalla ajavia, kun takanani ollut maasturikuski koki ohittamisnopeuteni liian hitaaksi ja ohitti minut vasemmalta penkereen puolelta.Olen laittanut merkille, että kummasti näitä tilanteita sattuu niille, jotka ovat kojelaudalleen hommanneet tämän videokameran.
Täälläkin on paljon asennetta, että nopeusrajoitukset olisivat jotenkin turhia.
Eikös se Nallekun sanonut, että täällä rangaistaan menestyksestä. Mä kuvittelin, että sakkoja ei tule jos ajelee liikennesääntöjen mukaan.Eihän ihmisiä oikeastaan yleensä kiinnosta nuo rajoitukset, jolleivat sakkojen pelossa ala vauhtia hiljentämään. Sellainen ajattelu voi olla yleistä, että ajetaan siksi kovaa kun toinen tunailee eli ajaa rajoitusten mukaan. "Hitauteen" kyllästyneet ohittavat yleensä tieosuuksilla, joissa tapahtuu hissiliikettä väkisin, koska rajoitukset seilaavat 60 ja 80 välillä. Aina kun laskee 60 niin puskurissa roikutaan, koska takaa tulevaa ei kiinnosta hidastaa. Tietynlaista painettahan sekin luo ajamiseen, kun osa ei ymmärrä turvaväleistäkään mitään. Motarilla 100 ajavat ovat yleisesti hidasteita koska mennään molemminpuolin ohi kauheella kiireellä, vaikka se 100 olisi rajoitus.
Eikös se Nallekun sanonut, että täällä rangaistaan menestyksestä.
No hän ei voi ajaa autoa Suomessa, koska on niin isot tulot että sakot ovat suuret. Raukka.Niin mistä?
Mä en vaan osaa kirjottaa luurilla. "Nallekin" täytyi sanoa.Jaa joo, mää luulin että Jatkiksessa on joku nimimerkki "Nallekun".
Olen laittanut merkille, että kummasti näitä tilanteita sattuu niille, jotka ovat kojelaudalleen hommanneet tämän videokameran...Luulenpa vaan, että kun kamera on hommattu, niin on kovasti myös haluja saada videolle jotain mehevää ja sitten itse provosoidaan näitä tilanteita.
Ei vastaavaa ohitusta, tai tilannetta, ole tapahtunut allekirjoittaneelle ikinä vaikka ajettua on tullut reilut parikymmentä vuotta ihan pääkaupunkiseudullakin.