Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 151 213
  • 13 303

kalitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets, Ässät
Vai keskinopeuskameroita, kaikkea ne ihmiset uskookin. Todellisuudessa edes Tampereen rantatunnelissa, joka on siis käytännössä parin kilometrin putki ilman pakoreittejä, pysähtyminen on kielletty, jatkuva 24/7 kameravalvonta koko matkalta, edes siellä ei mitata keskinopeuksia. Nopeus siinä 20-30 metriä ennen tolppaa ratkaisee, molemmissa päissä putkea. Kuten yllä todettiin, tilanne voi toki muuttua tulevaisuudessa.

Omana mielipiteenä tämä kuljettajan arvuuttelu ja "ei voi aukottomasti todistaa" pelleily aiheuttaa valtavasti turhaa byrokratiaa ja sitoo turhia työvuosia esim. siitä tarpeellisesta liikennevalvonnasta. Sakko/seuraamus ajoneuvon rekisterinumerolle, rekisteriin merkitty haltija selvittelee omakustanteisesti kuka kaveri maksaa, jos ei itse koe olleensa vääryyttä tehnyt. Saataisiin niitä komisarioita tuonne liikenteeseen ratsaamaan oikeita rikkeitä kuten turvavälien laiminlyönnit, ohituskaistojen pumppailut ja kiihdytyskisat, suojatiegiljotiinit jne.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meneekö boldattu kohta tosiaan noin? Jos mittauspätkällä on vaikka 80-alue, jossa keskinopeus on yli 80, niin ei siihen varmaan mitään välipysähdystä pahemmin ehdi ottaa. Tai sitten jompi kumpi kuskeista laskettelisi kohtalaisen kovaa ylinopeutta, ehkä se sitten on tuossa se syy.
Noin vuosi-pari takaperin aiheesta juttelin sellaisen tahon kanssa jolla on Suomessa oikeus sakkoja liikennerikoksista kirjoitella ja hänen mukaansa juuri näin. Jos olisi mahdollista lähettää se sakko ajoneuvon haltijalle, niin tilanne olisi eri mutta tällä hetkellä se ei onnistu...
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai keskinopeuskameroita, kaikkea ne ihmiset uskookin. Todellisuudessa edes Tampereen rantatunnelissa, joka on siis käytännössä parin kilometrin putki ilman pakoreittejä, pysähtyminen on kielletty, jatkuva 24/7 kameravalvonta koko matkalta, edes siellä ei mitata keskinopeuksia. Nopeus siinä 20-30 metriä ennen tolppaa ratkaisee, molemmissa päissä putkea. Kuten yllä todettiin, tilanne voi toki muuttua tulevaisuudessa.
Juuri näin. On han tässä ollut tuoreemmin juttua, että uudet kamerat mittaavat ne nopeudet aika lailla yhtä läheltä kuin vahatkin, eli etäisyydeltä mistä saa napattua terävän kuvan. Ei siis ota jostain useiden kymmenien saati satojen metrien päästä, mitä moni vielä luulee, perustuen noihin vanhempiin kirjoituksiin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vai keskinopeuskameroita, kaikkea ne ihmiset uskookin. Todellisuudessa edes Tampereen rantatunnelissa, joka on siis käytännössä parin kilometrin putki ilman pakoreittejä, pysähtyminen on kielletty, jatkuva 24/7 kameravalvonta koko matkalta, edes siellä ei mitata keskinopeuksia. Nopeus siinä 20-30 metriä ennen tolppaa ratkaisee, molemmissa päissä putkea. Kuten yllä todettiin, tilanne voi toki muuttua tulevaisuudessa.

Omana mielipiteenä tämä kuljettajan arvuuttelu ja "ei voi aukottomasti todistaa" pelleily aiheuttaa valtavasti turhaa byrokratiaa ja sitoo turhia työvuosia esim. siitä tarpeellisesta liikennevalvonnasta. Sakko/seuraamus ajoneuvon rekisterinumerolle, rekisteriin merkitty haltija selvittelee omakustanteisesti kuka kaveri maksaa, jos ei itse koe olleensa vääryyttä tehnyt. Saataisiin niitä komisarioita tuonne liikenteeseen ratsaamaan oikeita rikkeitä kuten turvavälien laiminlyönnit, ohituskaistojen pumppailut ja kiihdytyskisat, suojatiegiljotiinit jne.

Näin. On laillisesti sinänsä mahdollista nykyään asettaa keskinopeuskameroita, mutta tekniikkaa sellaiseen ei ole. Noilla uusilla nopeusvalvonnan kameroilla valvonta pitäisi käytännössä tehdä käsin. Sellaista poliisi itse tekee poikkeustapauksissa, mutta mitään kameroita tähän ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös