Tämä tulkinta on aivan tuttu, mutta edellenkään kukaan ei ole osoittanut lakia tai asetusta mihin tämä perustuu.Liikenneympyrä on suora tie, josta poistutaan kuten risteyksessä kääntyessä tai liittymään siirtyessä.
Tämä tulkinta on aivan tuttu, mutta edellenkään kukaan ei ole osoittanut lakia tai asetusta mihin tämä perustuu.Liikenneympyrä on suora tie, josta poistutaan kuten risteyksessä kääntyessä tai liittymään siirtyessä.
Onhan. Liikennemerkkien kera. Sinulla vaan ei nyt kantti kestä antaa periksi. Voit toki takertua siihen, ettei ole tehty "liikenneympyrän selostus tyhmimmille" -asetusta.Tämä tulkinta on aivan tuttu, mutta edellenkään kukaan ei ole osoittanut lakia tai asetusta mihin tämä perustuu.
Selitä nyt vaikka se Porin esimerkki?Onhan
Enkös minä sen eilen sulle selittänyt. Toteutettu päin persettä. Se, että jossain asia on tehty huonosti tai väärin, ei tarkoita että se huono toteutus kumoaa koko idean.Selitä nyt vaikka se Porin esimerkki?
Mihin perustuu se että ko. ympyrä olisi huonosti tehty? Onko joku sääntö kuinka liikenneympyrä pitää tehdä?Enkös minä sen eilen sulle selittänyt. Toteutettu päin persettä. Se, että jossain asia on tehty huonosti tai väärin, ei tarkoita että se huono toteutus kumoaa koko idean.
Mihin perustuu se että ko. ympyrä olisi huonosti tehty? Onko joku sääntö kuinka liikenneympyrä pitää tehdä?
Eipä taida tosiaan enää olla edes Haminassa, minun virheeni.Ei pitäisi olla enää Suomessa sellaisia, osaatko sanoa missä on?
Ihmettelen kovasti miksi täällä joukko kirjoittajia on rynnännyt kertomaan kuinka laki ja asetukset selvästi kertovat kuinka liikenneympyrästä poistuminen on sama asia kuin oikealle kääntyminen, mutta yhtään kunnollista perustelua ei ole vielä näkynyt.Oletko nyt totaalisen tyhmä, ihan oikeasti kiinnostunut vai trollaatko vaan ja katsot, kuinka kauan hupia riittää?
No katsopa Google mapsilla se keskustelun aloittaneen liikenneympyrän läpiajaminen esimerkiksi siten että ajat Teekkarinkatua pitkin liikenneympyrän läpi jatkaen edelleen samaa katua. Minusta se poistuminen on enemmän suoraan ajamista kuin kääntymistä ja vasemmalle ajattaessa on huomattavasti enemmän kääntymistä (tietenkin kun kyseessä on ympyrä). Mikäli nyt kääntyminen ymmärretään kuten minä sen tajuan että se tarkoittaa suunnan muuttumista.Liikennenympyrässä/kiertoliittymässä on osoitettu ajosuunta, joka tuossa tapauksessa on vastapäivään. Se on kuitenkin ajosuunta, ihan samoin kuin ajettaessa tiellä suoraan. Ajosuunnasta poistuessa käännytään. Ja kun tehdään käännös, käytetään vilkkua ja väistetään kevyttäliikennettä.
Selailin läpi, siellä sanottin että mikäli saareke on alle neljämetriä halkaisijaltaan kyseessä on minityyppinen liikenneympyrä. Sitten sanottiin että saarekkeen halkaisijan tulisi olla vähintään 1,5m ja senkin tuo Porin esimerkkiympyrä näyttäisi silmämääräisesti täyttävän. Mikä sinun mielestä siinä ympyrässä on väärin tehty?Käy lukemassa Tiehallinon Tasoliittymät-ohjeesta vuodelta 2001. Sivulla 73 on kerrottu kiertoliittymistä. Siinä on ohjeita mm. keskisaarekkeen koosta jne.
Vaan kun ympyrässä on osoitettu ajosuunta ja ajosuunnasta poikettaessa tehdään käännös. Todellakin, enemmän suoraan ajamista tuossa on poistuminen, kuin ympyrässä jatkaminen, mutta. Ympyrään mennessä on osoitettu ajosuunta, joka kulkee vastapäivään, ja tuosta ajosuunnasta poikkeaminen on kääntymistä.No katsopa Google mapsilla se keskustelun aloittaneen liikenneympyrän läpiajaminen esimerkiksi siten että ajat Teekkarinkatua pitkin liikenneympyrän läpi jatkaen edelleen samaa katua. Minusta se poistuminen on enemmän suoraan ajamista kuin kääntymistä ja vasemmalle ajattaessa on huomattavasti enemmän kääntymistä (tietenkin kun kyseessä on ympyrä). Mikäli nyt kääntyminen ymmärretään kuten minä sen tajuan että se tarkoittaa suunnan muuttumista.
Minusta tuo osoitettu ajosuunta määrää vain sen että vasemmalle käännyttäessä on kierrettävä saareke, en tiedä miten se liittyy mitenkään ympyrästä poistumiseen....Ympyrään mennessä on osoitettu ajosuunta, joka kulkee vastapäivään, ja tuosta ajosuunnasta poikkeaminen on kääntymistä.
En oikein hyvin pääse tarkistelemaan tuota tuon Google mapsin avulla, mutta näyttäisi siltä että sitä ei ole tulosuunnista edes merkitty liikenneympyräksi. Eli kyseessä on "tavallinen" risteys.Helsingin Käpylästä löytyy liikenneympyrä joka ei ole normaali liikenneympyrä. Pohjolankadulla on molemmin puolen kolmiot, Kullervonkadulla ei.
Eli tämä: Google Maps
Onko sinulla ajokortti? Ihan pakko varmistaa tässä vaiheessa.Minusta tuo osoitettu ajosuunta määrää vain sen että vasemmalle käännyttäessä on kierrettävä saareke, en tiedä miten se liittyy mitenkään ympyrästä poistumiseen.
On ajokortti, keskusteluni koskee kuitenkin lakia ja sen tulkintaa eikä sitä kuinka minä ajan. Mielestäni käännös tapahtuu kun pyöritetään rattia, suoraan ajaminen ei ole kääntymistä.Onko sinulla ajokortti? Ihan pakko varmistaa tässä vaiheessa.
Koska ne valkeat nuolet edelleenkin osoittavat ajosuunnan ja siitä poikkeaminen on käännös. Jos tuo ympyrä kuvitellaan suoraksi ja siitä poikkeaa oikealla kolme liittymää, vilkuttaisitko kääntyessäsi oikealle?
Se liikenneympyrä luetaan kuitenkin suoraan meneväksi tieksi, vaikka se vasemmalle kaartuukin ja siitä poikkeaminen on kääntymistä, vaikkei siinä juuri rattia tarvitsekaan kääntää.
Onhan se tietysti kääntymistä, mutta ei ole risteystä. Esim vilkkua kuuluu käyttää risteyksessä käännyttäessä mutta ei risteyksessä suoraan ajettaessa.ilmeisesti nimim. heavyn mielestä kääntymistä sitten, koska siinä joutuu pyörittämään rattia
Jep, kuten ei suoralla tielläkään tarvitse vilkuttaa. Eikä tarvitse vilkuttaa, kun ajat liikenneympyrässä.Onhan se tietysti kääntymistä, mutta ei ole risteystä. Esim vilkkua kuuluu käyttää risteyksessä käännyttäessä mutta ei risteyksessä suoraan ajettaessa.
Ahhah, kertoo kyllä paljon. Pitänee itsekin hommata videokamera ja tehdä potpuri.Täytyy sanoa, että en enää ihmettele helsinkiläisten autoilijoiden ja pyöräilijöiden välistä sotaa.
Kioski | Facebook
Ja laki ei sano sitäkään että poistuttaessa liikenneympyrästä pitää antaa suuntamerkki.Eikä tarvitse vilkuttaa, kun ajat liikenneympyrässä.