Niin, en vieläkään ymmärrä, miten jojoefektiä aiheutuu enemmän skenaariossa 1) kuin skenaariossa 2):Tässä kohtaa pointtini oli enempi se jouhevuus millä tuota jojoefektiä pystyttäisiin edes jossain määrin vähentämään. Kamera vähän fiksummin sijoitettuna kenelläkään ei olisi kiire hypätä sille jarrupolkimelle kun voisi vaan nostaa jalan kaasulta ja rikkoa lakia sen parin sadan metrin matkan hidastaen vauhtia suurimpaan sallittuun. Näissä tilanteissa myös sitä pelisilmää käyttäen sen turva välin suhteen, voitaisiin sujuvoittaa liikennettä. Toki siinä vaiheessa kun autoja on toista kymmentä jojo liikettä tulee väkisinkin, mutta ei nyt ihan vielä viidellä autolla pitäisi saada tällaista efektiä kun jokainen osaisi vähän hahmottaa mitä ympärillä tapahtuu ja reagoida tähän tilanteen mukaan (välillä voi esimerkiksi käydä lähempänä sitä edellä ajavan konttia ja välillä jättää vähän isompaakin väliä).
1) Jalka otetaan polkimelta sen verran ennen 60:n lätkää, että nopeus on hidastunut rajoituksen mukaiseksi lätkän kohdalla. Jarruttaa ei tarvitse. Rivakka kiihdytys aloitetaan, kun rajoitus muuttuu takaisin 80:iin.
2) Jalka otetaan polkimelta 60:n lätkän kohdalla ja nopeus hidastetaan 60:iin jonkin aikaa ylinopeutta ajaen. Rivakka kiihdytys aloitetaan ennen 80:n lätkää, jolloin taas ajetaan jonkin aikaa ylinopeutta 60:n alueella.
Samat kiihdytykset ja hidastukset molemmissa, toisessa vain ajetaan rajoitusten mukaan. Kyllä ne 60:n lätkät on ihan syystä sinne teille laitettu. Ei niitä vaan kiusalla asenneta hidastamaan liikennettä.
Kyllähän tässä on viimeiset viestit nimenomaan vertailtu rajoitusten mukaan ja ylinopeutta ajavia. Olen itsekin moneen kertaan sanonut, että ilman nimenomaista syytä (keli, liikenne) ei tarvitse eikä edes kannata ajaa alinopeutta, vaan pyrkiä parhaimpansa mukaan ajamaan rajoitusnopeutta.Eihän täällä ole vissiinkään kukaan kitissyt rajoitusten mukaan ajavista, vaan niistä alinopeutta ajavista kenellä ei ole minkäänlaista pelisilmää liikenteessä. Itse olen omasta mielestäni jakanut kyllä risuja myös noiden kaahaavien suuntaan jos se pelisilmä puuttuu. Oikeastaan mulle on ihan se ja sama miten ajat, vai ajatko mitenkään, kunhan huomioit muun liikenteen ja toimit liikenteessä sen mukaan ettet aiheuta omalla töhöilylläsi ruuhkia, vaaratilanteita etkä turhaa vitutusta kanssa autoilijoissasi.