Tarvitaan kasvatuksessa lisää paukkuja kanssakansalaisten huomioimiseen, lisää liikenneturvallisuusvalistusta, lisää peltipoliiseja, jne. Eli poliitikot ja virkamiehet laittaa ÄIJJJÄT kuriin :)
Tai sitten vaan oikeasti katottaisiin vähän millaisille hattivateille niitä ajokortteja myönnetään, sekä vaadittaisiin säännöllinen ajotaitotesti (olkoon sitten vaikka 5v välein). Tässä kohtaa korostaisin sujuvaa ajamista, tämä nykyinen "vältä konfliktit niin saat kortin" -linja on puhdasta vittuilua liikenneturvallisuutta kohtaan. Sillä ei ole hevonvitun merkitystä osaatko ajaa autoa muun liikenteen seassa, ainoastaan se merkitsee, että osaat ajaa jatkuvasti alle rajoitusten, etkä aja kenenkään päälle sen 30min lenkin aikana. Sekin voisi auttaa asiaa jos poliisi sakottaisi ylinopeuksien lisäksi niitä muuten vaan liikenteessä spedeileviä yksilöitä, se ylinopeus kun ei ole ainoa, omiin havaintoihin perustuen sanoisin ettei edes yleisin, tapa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä.
Nuo peltipoliisit, tarkemmin niiden todella paska sijoittelu koko maassa, vasta niitä vaaratilanteita aiheuttaakin. Tutuilla teillä ja paljon ajavana noihin osaa aika hyvin varautua ja pudottaa nopeutta ajoissa, mutta kun ratissa on se alle 5000km vuodessa ajava 63v (ikä on tässä ihan sivuseikka, toimii vaan tehosteena) Martta joka huomatessaan rajoituksen tippuvan ja kameran sijaitsevan heti rajoituskyltin jälkeen hyppää kahdella jalalla jarrulle, aiheuttaen vastaavan ketjureaktion takana ajavissa, on vaaratilanne taattu. Toinen ryhmä joka aiheuttaa peltipoliisien holleilla vaaratilanteita on sitten nämä reikäpäässä kaahaavat "nuoret klopit" jotka joko lähtevät väistelemään induktiosilmukoita tai tekevät saman kahdella jalalla jarrulle päätöksen.
Tuo äijä -argumentti nyt oli aikalailla täyttä paskaa, niiden ihmisten määrä jotka ajavat liikenteessä ylinopeutta, koska se on "äijää" on häviävän pieni. Suurin osa (minä mukaan lukien) ajaa mittarin mukaan sen 10-20km/h (tämä on todellisessa nopeudessa 5-15km/h) ylinopeutta jotta liikenne pysyy sujuvana, matka taittuu turvallisesti kun ei ole nopeus eroa muuhun liikenteeseen ja liikkuminen on huomattavasti taloudellisempaa kun ei tarvitse käytännössä hidastaa/kiihyttää edes ohitustilanteissa (Kyllä, minun ritsallani on oikeasti jopa suorassa ajossa taloudellisempaa ajaa 110km/h kuin 100 km/h, johtuen ranskalaisinsinöörin päin vittua suunnittelemasta välityksestä). Se on oikeasti taloudellisempaa ajaa maantienopeuksissa tasaisesti se ~10km/h kovempaa, kuin ajaa se samainen kymppi hitaammin ja hyppiä vähintään kerran per 10km kaasun ja jarrun välillä ohitustilanteissa.
Itse pidän kyllä kovaa ajamisestakin (tämän joku voi nyt ottaa äijäilynä jos siltä tuntuu ja itse ei ratinpyörittämisestä ole kiinnostunut), niin kuin varmasti moni muukin Suomalainen, tällekin on sitten ne omat paikkansa ja ne eivät sijaitse muun liikenteen seassa.