Sipsit

  • 159 288
  • 771

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Salt & vinegar vaatii melko paljon totuttelua, mutta jotenkin siitä vain kehittyy sellainen maku, jota harva sipsi enää ylittää. Itsekin lähe oksensin nuorempana noita maistellessa, mutta nykyään ahmisin ison pussin varttiin, jos kehtais ostaa.

Toinen suosikki on ainakin itäisessä Euroopassa sipsihyllyt vallannut smetanan maku. Laysin smetanasipsit oli varmaan ainoita Layseja, joita kehtasi ostaa. Oi niitä aikoja istuskellessa Majdanilla, kaljaa juoden ja smetanasipsejä syöden, paikallisten spurgujen kanssa elekielellä keskustellen.

Alkopa tekee mieli sipsiä.
Menee varmaan samaan kategoriaan kuin salmiakki, eli makuun pitää tottua. Salmiakkiahan likimain kaikki pikkulapset inhoaa, ja myös ulkomaalaiset ikään katsomatta. Lopulta siitä voi kuitenkin tulla suurinta herkkua. Itsehän en lapsena syönyt "niitä mustia karkkeja", ja nyt en muita karkkeja syökään.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Salt & vinegar vaatii melko paljon totuttelua, mutta jotenkin siitä vain kehittyy sellainen maku, jota harva sipsi enää ylittää. Itsekin lähe oksensin nuorempana noita maistellessa, mutta nykyään ahmisin ison pussin varttiin, jos kehtais ostaa.
Itse en oikein muita sipsejä syökkään, ainut miinus ainakin että itsellä huulet rohtuu jos syö pussillisen. Lapset välillä haluaa maistaa ja niiden mielestä aina yhtä hirveitä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Menee varmaan samaan kategoriaan kuin salmiakki, eli makuun pitää tottua. Salmiakkiahan likimain kaikki pikkulapset inhoaa, ja myös ulkomaalaiset ikään katsomatta. Lopulta siitä voi kuitenkin tulla suurinta herkkua. Itsehän en lapsena syönyt "niitä mustia karkkeja", ja nyt en muita karkkeja syökään.
Paljon samaa joo. Jossain briteissä taidetaan syödä salt&vinegar sipsejä lapsesta aikuiseen, eikä siinä ole mitään erikoista. Samalla tapaa meillä syödään salmiakkia, vaikka ulkomaalaiset eivät voi sietää sitä.

Itse en muista lapsuudestakaan sellaista aikaa, että salmiakki ei olisi maistunut. Sanoisin, että ainakin 5-6 vuotiaasta lähtien olen salmiakkia syönyt ja tykännyt siitä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
OLW:n tillisipsit olivat parasta 80-luvulla ja ovat edelleen parasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vino

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee varmaan samaan kategoriaan kuin salmiakki, eli makuun pitää tottua. Salmiakkiahan likimain kaikki pikkulapset inhoaa, ja myös ulkomaalaiset ikään katsomatta. Lopulta siitä voi kuitenkin tulla suurinta herkkua. Itsehän en lapsena syönyt "niitä mustia karkkeja", ja nyt en muita karkkeja syökään.
Ai miten niin. Ikinä en ole sellaista lasta tavannut. Varsinkin Apteekin salmiakki oli just parasta.
 

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Salt & Vinegar on kummallinen sipsi. Jollain ihmeen pervolla tavalla niitä tekee välillä mieli, vaikka maku on joka kerta yhtä etova.
Ostin niitä joskus 2016 keväällä kavereiden kaa ja ei kukaan pystynyt yhtä sipsiä enempää syömään. 8 vuotta myöhemmin maistoin ja jäin täysin koukkuun.. En mä oliiveistakaan ennen tykännyt ja nykyisin vedän purkillisen helposti kerralla. Myös esim maksa sellainen jonka mausta ruvennut tykkämään. Anyway salt vinegar loistava sipsi.
 
Ei pitäs lukea tätä ketjua, onneksi on pieni 60g pussi kaapissa Nacho Cheese Ballseja, täytyy vissiin nasauttaa auki...

Itellä ei ole vielä jäänyt mikään sipsipussi syömättä ja testaillut aika rohkeasti uutuuksia. Valitettavasti, kuten aiemmin ketjussa muistaakseni kirjoitellut, menee itsellä se viikonlopun pussi johonkin juuston makuiseen. Ne ei vaan petä, oli sitten peruna, linssi tai mikä tahansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Ihan perverssi mieliteko nyt koko ajan päällä salt & vinegar -sipseihin. Joo, olen inhonnut niitä syvästi - mutta edellisestä maistokerrasta on itsellänikin helposti 10 vuotta, enemmänkin. Sopisiko tuo nyt aivan ihmeellisesti ja tuosta vaan viiskybäisen suuhun? Tuleehan sitä käytettyä etikkaa nykyään ruoanlaitossakin lähestulkoon aina. Pakko testaa.
 

Glove

Jäsen
Tämä Tokmannilla myynnissä oleva Grand Sourcream & Herbs on kyllä noussut omaksi suosikiksi. Paitsi että on mausteiltaan aika täydellinen, niin myös pakkaus on juuri sopivan pieni, ettei tule vedettyä aina hirveitä sipsiövereitä.

Samalta valmistajalta myös Vinegar on hyvä, mutta tätä Sourcream & Herbsiä tulee ostettua eniten.

Eipä ollut meidän kylän Tokmannissa näitä, tai sitten en vaan löytänyt. Mukaan tarttui sitten Priima merkkisiä sourcream & onion sipsejä. Ihan jees hintaansa (alle 2 €) nähden.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihan perverssi mieliteko nyt koko ajan päällä salt & vinegar -sipseihin. Joo, olen inhonnut niitä syvästi - mutta edellisestä maistokerrasta on itsellänikin helposti 10 vuotta, enemmänkin. Sopisiko tuo nyt aivan ihmeellisesti ja tuosta vaan viiskybäisen suuhun? Tuleehan sitä käytettyä etikkaa nykyään ruoanlaitossakin lähestulkoon aina. Pakko testaa.
Joo, mullakin tulee aina välillä, mutta joka kerran ne on yhtä pahoja ;) Toivottavasti sulla käy parempi tuuri.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Sopisiko tuo nyt aivan ihmeellisesti ja tuosta vaan viiskybäisen suuhun?

Todennnäköisesti kyllä. Noissakin on kyllä eroja, että kuina etikkaisia ovat. Itse olen tuosta estrellan versiosta pitänyt. Myös Lidlin versio on ilmeisesti hyvä, mutta sitä en ole testannut.

Noita kun syö pitkän tauon jälkeen, niin pari ekaa sipsiä saa irvistämään, mutta sitten huomaakin, että pussin pohja alkaa näkymään.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noita kun syö pitkän tauon jälkeen, niin pari ekaa sipsiä saa irvistämään, mutta sitten huomaakin, että pussin pohja alkaa näkymään.
Itselläni ei tuo etikka noissa maistu hirveästi, toki olen etikan ystävä noin muutenkin. Juon vieläkin etikkaliemet säilykkeistä, kun ne on syöty...en tiedä miksi.

Lapsetkin ovat syöneet noita aika pienestä lähtien, kun noita oli tarjolla.
 

BaronFIN

Jäsen
Kaikille sipsiholisteille:



Edit: isänpäivä tai joululahja idea vaikka… itselleni.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kotimaista-tuotteista sipsitkään ei pettänyt. Nyt toki maisteltiin vain kermaviili & sipulit, mutta pitänee tuo maustamattomatkin testata. Ei varmaan Pirkkaa nujerra, siitä olen aika varma.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ihan perverssi mieliteko nyt koko ajan päällä salt & vinegar -sipseihin. Joo, olen inhonnut niitä syvästi - mutta edellisestä maistokerrasta on itsellänikin helposti 10 vuotta, enemmänkin. Sopisiko tuo nyt aivan ihmeellisesti ja tuosta vaan viiskybäisen suuhun? Tuleehan sitä käytettyä etikkaa nykyään ruoanlaitossakin lähestulkoon aina. Pakko testaa.
Ainakin allekirjoittaneen 50 suuhun istuu…alkuun olin että aivan karseeta mutta loppujen lopuksi koukkuun siihen makuun jää
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, VF-51, Vapaa Ukraina
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös