Sipsit

  • 169 833
  • 852

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän nyt kyseenalaistan, että sipsi, tai karkkipussien koossa olisi se vika. Kuinka paljon niitä sipsejä oikein täytyy syödä, että se megapussin koko koituu kohtalokkaaksi? Kai tollaset pussit nyt hotkasee terve aikuinen vaikka kerran viikossa ilman toista ajatusta koko asialle?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Vähän nyt kyseenalaistan, että sipsi, tai karkkipussien koossa olisi se vika. Kuinka paljon niitä sipsejä oikein täytyy syödä, että se megapussin koko koituu kohtalokkaaksi?
Tätä mä koitin tuolla aiemmalla kieli poskessa kirjoitetulla MEGAPUSSI-propagandalla vaivihkaa kysellä. Mutta kai se sitten on niin, että moisten hirvitysten olemassaolo pakottaa (oletetusti) aikuiset ihmiset vetämään sen 350g sipsiä vähintään kerran päivässä tms. Kuten sen puoli kiloa paahtoleipää & tertullisen banaaneja.

Mutta samapa tuo nyt lopulta, joutuu vaan ostamaan useamman artikkelin kerralla - luontokin kiittää roskamäärän lisääntyessä! Kuka ajattelisi lapsia??

Ja tosiaan aivan satavarmasti tässä on kyse katteiden nostamisesta tällä verukkeella.
 

godspeed

Jäsen
Ei minulla ainakaan kulu sipsit. En osta megapusseja siksi, joten minulla ei ole niihin mielipidettä. Harmi, jos se sitten aiheuttaa muille kuluttajille jotain ongelmia. Keskikokoiset pussitkin voivat olla yksinkertaisesti liian suuria ja jäävät kirjaimellisesti kaappiin viikoiksi nahistumaan. Itsellä ei siis ainakaan ole asiassa mitään salajuonta kehitelty. Siihen en ota kantaa millainen salajuoni Taffelilla on :)
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ei minulla ainakaan kulu sipsit. En osta megapusseja siksi, joten minulla ei ole niihin mielipidettä. Harmi, jos se sitten aiheuttaa muille kuluttajille jotain ongelmia. Keskikokoiset pussitkin voivat olla yksinkertaisesti liian suuria ja jäävät kirjaimellisesti kaappiin viikoiksi nahistumaan. Itsellä ei siis ainakaan ole asiassa mitään salajuonta kehitelty. Siihen en ota kantaa millainen salajuoni Taffelilla on :)
Melkein ilmainen (1,99€) vinkki nahistumisen välttämiseksi - toimii myös muihin tuotteisiin kuin sipseihin!


Tämä ei ole mainos. #sipsigate
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän nyt kyseenalaistan, että sipsi, tai karkkipussien koossa olisi se vika. Kuinka paljon niitä sipsejä oikein täytyy syödä, että se megapussin koko koituu kohtalokkaaksi? Kai tollaset pussit nyt hotkasee terve aikuinen vaikka kerran viikossa ilman toista ajatusta koko asialle?
Aika monelle annoskoko = koko pussi. Ja silloin tietysti pussin koolla on merkitystä. Ja jos sipsit kuuluu ~päivittäiseen ruokavalioon niin sillä on paljonkin merkitystä. Ei näitä muutoksia siis "tervettä aikuista" varten ehkä ollakaan tekemässä.
Megapussi on tosiaan turhan iso pussi kahdellekin ihmiselle yhdelle illalle, eli sikäli muutos on ihan hyvä. Toki kuten todettua, tarkoitus lienee nostaa siinä sivussa kilohintaa.
 

godspeed

Jäsen
Melkein ilmainen (1,99€) vinkki nahistumisen välttämiseksi - toimii myös muihin tuotteisiin kuin sipseihin!


Tämä ei ole mainos. #sipsigate

Jossain vaiheessa kaappi on täynnä sitten kaikkea muutakin kamaa. Ei ole ratkaisu minulla :)
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jossain vaiheessa näitä on sitten kaappi pian täynnä, aivan kuten kaikkea muutakin kamaa. Ei ole ratkaisu minulla :)
Menee vähän offtopiciksi, mutta nuo on yllättävän käteviä myös esim. pakastepussien sulkemiseen ja jos paljon kokkailee, niin kaiken maailman pussukoita on kuitenkin avattuna kaapit väärällään ja noilla sulkiessa säilyvyys on todettu erinomaiseksi. Myös sipsit säilyvät viikkoja lähes uuden veroisina, kunhan sulkee huolella!
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Rustassa olen katsonut OLW:n sipsipusseja, joissa painoa taitaa olla se 450g. OLW:n sipseissä on ainakin itselleni jonkinlainen lapsuuden fiilis, mutta noin suuria pusseja en ole halunnut ostaa.

Mutta isoja pusseja on siis saatavilla, jos OLW:n maku osuu.
 

godspeed

Jäsen
Menee vähän offtopiciksi, mutta nuo on yllättävän käteviä myös esim. pakastepussien sulkemiseen ja jos paljon kokkailee, niin kaiken maailman pussukoita on kuitenkin avattuna kaapit väärällään ja noilla sulkiessa säilyvyys on todettu erinomaiseksi. Myös sipsit säilyvät viikkoja lähes uuden veroisina, kunhan sulkee huolella!

No en jaksa vängätä asiasta enempää. Minulla on omat syyni olla keräämättä tavaraa ja todennut kokemuksella itselleni paremmaksi vaihtoehdoksi ostaa vähän kerrallaan ja kuluttaa piakkoin se mitä ostaa. Kukin tyylillään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä on ainakin ongelma, että jos tiedän kaapissa olevan sipsiä tai karkkia, niin ne houkuttelee ja lopulta ne syön. Eli se ei vaan toimi niin, että ostan yhden megapussyn ja annostelen sitä viikoksi. Kaupassa sitten tulee tehtyä järkevämpiä päätöksiä ja 'yleensä jätän ostamatta.

Oon muuten aika varma, että esim. Prismassa ei ole kaikkia makuja kuin noissa isoissa megabäkeissä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellä on ainakin ongelma, että jos tiedän kaapissa olevan sipsiä tai karkkia, niin ne houkuttelee ja lopulta ne syön. Eli se ei vaan toimi niin, että ostan yhden megapussyn ja annostelen sitä viikoksi. Kaupassa sitten tulee tehtyä järkevämpiä päätöksiä ja 'yleensä jätän ostamatta.

Oon muuten aika varma, että esim. Prismassa ei ole kaikkia makuja kuin noissa isoissa megabäkeissä.
Niinpä. Kadehdin aina niitä, joilla on itsehillintää.

Jos avaan jonkun pussin oli se sitten sipsejä tai karkkia niin se tulee syötyä nopeasti ja siksi olisi hyvä, että olisi pienempiä pakkauksia samalla hinta-laatusuhteella.

Välillä on kausia, että tulee syötyä sipsejä ja toisinaan on taukoa. Vedin vähän aikaa sitten yksin Estrella Sriracha Mayo-pussin. Tuli himo. No seuraavalla kaupasta sama pussi ja sama lopputulos.

Kun taas olin kaupassa ja jo kassalle päin menossa niin mietin ”ai niin pitäisikö hakea sipsejä” Pääni sisällä ääni sanoi, että nyt et kyllä hae. En hakenut. Paras tapa säästyä possuilemasta herkkujen kanssa on olla ostamatta niitä ollenkaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinpä. Kadehdin aina niitä, joilla on itsehillintää.
Mä syön välillä aika paljonkin karkkia ja/tai sipsejä, kun taas välillä en juuri ollenkaan. Kotoa löytyy yleensä aina molempia, ihan avaamattomia pakettejakin. En silti välttämättä edes koske niihin moneen viikkoon, koska ei tee mieli. Ei ole kyse siis itsehillinnästä, vaan jostain syystä mielihalut vaihtelevat todella paljon erilaisten herkkujen suhteen.

Ostan yleensä kaupasta jotain herkkuja, lähes poikkeuksetta, mutta en sillä ajatuksella, että niitä tekisi mieli juuri sillä hetkellä, vaan tykkään siitä, että kun tekee mieli, niin kotoa löytyy niitä herkkuja.

Tiedän, olen outo tässäkin asiassa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Itsellä on ainakin ongelma, että jos tiedän kaapissa olevan sipsiä tai karkkia, niin ne houkuttelee ja lopulta ne syön. Eli se ei vaan toimi niin, että ostan yhden megapussyn ja annostelen sitä viikoksi. Kaupassa sitten tulee tehtyä järkevämpiä päätöksiä ja 'yleensä jätän ostamatta.

Oon muuten aika varma, että esim. Prismassa ei ole kaikkia makuja kuin noissa isoissa megabäkeissä.
Mutta haittaako se? Siis vaikka vetäisitkin yhden megapussyn viikossa yhdeltä istumalta? Ähkyhän siitä varmaan tulee, mutta noin muuten - miksi ei? Syötäväksi ja nautittavaksi ne sipsit lie hankittukin? Yksi megapussi jaettuna koko viikolle olisi siis 50g päivä, mikä nyt ei ihan shokeeraava määrä roskaruokaa ole.

Sitten jos niitä vetelee just sen megapussillisen kerran päivässä, niin varmasti alkaa oleen terveyteen vaikutusta, mutta ei tässä nyt mistään heroiinista ole kyse!

Briteissähän on ihan normi, että vaikkapa bisnestä tekevät bisnesmiehet on niin kiireisiä bisneksen tekemisessä, että pitää vetää lounaaksi 80g sipsipussi, kolmioleipä ja 0.5 litran limu. Se vasta järjetöntä onkin, ja paljon ennemmin sitä kiskoisi vaikka perjantai-iltaan sen 350g sipsipussin ja jättää nuo "lounaat" välistä.

Mutta kuten sanottua, kukin tavallaan - pyrin vain ymmärtämään mistä tässä oikein on kyse kun en oikein sisäistä tätä keissiä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mä syön välillä aika paljonkin karkkia ja/tai sipsejä, kun taas välillä en juuri ollenkaan. Kotoa löytyy yleensä aina molempia, ihan avaamattomia pakettejakin. En silti välttämättä edes koske niihin moneen viikkoon, koska ei tee mieli. Ei ole kyse siis itsehillinnästä, vaan jostain syystä mielihalut vaihtelevat todella paljon erilaisten herkkujen suhteen.

Ostan yleensä kaupasta jotain herkkuja, lähes poikkeuksetta, mutta en sillä ajatuksella, että niitä tekisi mieli juuri sillä hetkellä, vaan tykkään siitä, että kun tekee mieli, niin kotoa löytyy niitä herkkuja.

Tiedän, olen outo tässäkin asiassa.
Mun mielestä tämä ei ole ollenkaan outoa, vaan kuvittelisin olevan ihan normi juttu ja muut ovat niitä outoja! Mutta voin toki olla väärässä, kerrankin.

Kyllä meilläkin on melkein aina jotain suklaata ja sipsejä kaapissa, jos sattuu tulemaan vaikka yllätysvieraita tai haluaa peliä/leffaa katsoessa jotain herkkuja. Ei todellakaan huvittaisi aina lähteä kauppaan erikseen. Nytkin taitaa olla kaksi erilaista sipsipussia avattuna (ja suljettuna, heh) kaapissa, eikä niitä nyt ole mikään pakko syödä heti pois. Tosin söisin ehkä muuten, mutta ovat saatanan pahanmakuisia, jotain halpiksia - eli pitää odotella niitä vieraita käymään. Tervetuloa!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä syön välillä aika paljonkin karkkia ja/tai sipsejä, kun taas välillä en juuri ollenkaan. Kotoa löytyy yleensä aina molempia, ihan avaamattomia pakettejakin. En silti välttämättä edes koske niihin moneen viikkoon, koska ei tee mieli. Ei ole kyse siis itsehillinnästä, vaan jostain syystä mielihalut vaihtelevat todella paljon erilaisten herkkujen suhteen.

Ostan yleensä kaupasta jotain herkkuja, lähes poikkeuksetta, mutta en sillä ajatuksella, että niitä tekisi mieli juuri sillä hetkellä, vaan tykkään siitä, että kun tekee mieli, niin kotoa löytyy niitä herkkuja.

Tiedän, olen outo tässäkin asiassa.
Joo, voi mullakin avaamattomina olla sipsipusseja ja suklaalevyja, mutta kun avaan tuotteen pakkauksen niin sitten mennään.

Mieliteoista näistä on paljon kyse. Mulla on välillä näitä syömisen himoja myös etikkakurkkuihin, oliiveihin ja vihreisiin mietoihin pepperoneihin (esim. Royal).

Naisella hormonitoiminta tuntuu selittävän osan näistä mieliteoista.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Juu, ei säily mitkään herkut meilläkään. Tai on mulla siellä nyt ollut viime viikonlopusta saakka etikkasipsit odottamassa huomista, ihan käsittämätöntä, etten ole sortunut avaamaan. Kaikki herkut tulee syötyä aina, jos sellaisia vaan on.

En jaksanut koko keskustelua lukea, mutta oliko siis niin, että ne megapussit katoavat, ja tilalle tulee pienempiä? Vai tuliko pienemmät nyt valikoimaan lisäksi?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Muutenkin eri kokojen myyntiin tuominen on positiivista, mutta miksei se suurin vaihtoehto voisi olla yhtä suuri kuin ennenkin?
Tämä tuli tuon oman kirjoituksen jälkeen myös mieleen ja ihan hyvinhän se olisi voinut olla juurikin näin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta haittaako se? Siis vaikka vetäisitkin yhden megapussyn viikossa yhdeltä istumalta? Ähkyhän siitä varmaan tulee, mutta noin muuten - miksi ei? Syötäväksi ja nautittavaksi ne sipsit lie hankittukin? Yksi megapussi jaettuna koko viikolle olisi siis 50g päivä, mikä nyt ei ihan shokeeraava määrä roskaruokaa ole.

Sitten jos niitä vetelee just sen megapussillisen kerran päivässä, niin varmasti alkaa oleen terveyteen vaikutusta, mutta ei tässä nyt mistään heroiinista ole kyse!

Briteissähän on ihan normi, että vaikkapa bisnestä tekevät bisnesmiehet on niin kiireisiä bisneksen tekemisessä, että pitää vetää lounaaksi 80g sipsipussi, kolmioleipä ja 0.5 litran limu. Se vasta järjetöntä onkin, ja paljon ennemmin sitä kiskoisi vaikka perjantai-iltaan sen 350g sipsipussin ja jättää nuo "lounaat" välistä.

Mutta kuten sanottua, kukin tavallaan - pyrin vain ymmärtämään mistä tässä oikein on kyse kun en oikein sisäistä tätä keissiä.
Ei se epäterveellinen herkuttelu siihen sipsipussiin todennäköisesti jää. Mutta jos ei muuta herkuttele, niin eihän tuo maailmanloppu ole. Silti esimerkiksi 175 g sipsiä viikossa on huomattavasti vähemmän kuin 350 grammaa, ihan kalorimääräisestikin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ei se epäterveellinen herkuttelu siihen sipsipussiin todennäköisesti jää. Mutta jos ei muuta herkuttele, niin eihän tuo maailmanloppu ole. Silti esimerkiksi 175 g sipsiä viikossa on huomattavasti vähemmän kuin 350 grammaa, ihan kalorimääräisestikin.
Totta joka sana. Mutta käykö tässä nyt sitten niin, että niitä pienempiä tuleekin ostettua useammin/enemmän? Kun "ihan vähän vaan tuosta napsin, eihän tässä ole kuin 150g".

Siihen vähän viittasin tolla esimerkillä briteistä, joille sipsit ja limu on ihan normilounas jostain kouluikäisestä saakka. Ei toki kaikille ja saa Tescosta samalla lounastarjouksella mm. pikkuporkkanoita ja veden. Mutta isoin sipsipussikoko on pääsääntöisesti joku 150g.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totta joka sana. Mutta käykö tässä nyt sitten niin, että niitä pienempiä tuleekin ostettua useammin/enemmän? Kun "ihan vähän vaan tuosta napsin, eihän tässä ole kuin 150g".

Siihen vähän viittasin tolla esimerkillä briteistä, joille sipsit ja limu on ihan normilounas jostain kouluikäisestä saakka. Ei toki kaikille ja saa Tescosta samalla lounastarjouksella mm. pikkuporkkanoita ja veden. Mutta isoin sipsipussikoko on pääsääntöisesti joku 150g.
Onneksi Suomessa ei yleensä sipsejä lounaaksi vedetä. Meillä se iltasyöpöttely taitaa olla yleinen pahe, kun ulkona on pimeää ja kylmä niin sisällä tuijotamme televisiota.

Voi olla ettei tuolla pussin koolla väliä oikeasti ole.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan noita eri kokoisia sipsipusseja ollut tähänkin asti jonkin verran tarjolla, mutta usein pienemmät pussit ovat olleet melko kalliita tuotteen määrään nähden.

Nyt toivon vain, että hinnoittelu on järkevällä tasolla, eikä tässä koko hommassa ole kyse vain siitä, että nyhdetään lisää rahaa kuluttajilta, kun myydään pienempiä pusseja kovaan hintaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onhan noita eri kokoisia sipsipusseja ollut tähänkin asti jonkin verran tarjolla, mutta usein pienemmät pussit ovat olleet melko kalliita tuotteen määrään nähden.

Nyt toivon vain, että hinnoittelu on järkevällä tasolla, eikä tässä koko hommassa ole kyse vain siitä, että nyhdetään lisää rahaa kuluttajilta, kun myydään pienempiä pusseja kovaan hintaan.
No lainsäädännöllä voisi ainakin edes ohjata kulutusta pois ei-ahvenanmaalaisista sipseistä näin ensialkuun.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
LAINEETON MONTREAL
Vähän nyt kyseenalaistan, että sipsi, tai karkkipussien koossa olisi se vika. Kuinka paljon niitä sipsejä oikein täytyy syödä, että se megapussin koko koituu kohtalokkaaksi? Kai tollaset pussit nyt hotkasee terve aikuinen vaikka kerran viikossa ilman toista ajatusta koko asialle?
Aikuiset kykenevät tekemään omia päätöksiään, mutta haitallista se on, kun kouluikäiset lapset rouskuttavat yhdellä seisomalla 300g sipsipussin ruokailun sijasta. Olen nähnyt omin silmin, kun lapsi ulkoiluttaa jotain tuollaista sipsipussia. Lapsen ulkomuodosta päätellen pussia tuskin vietiin enää takaisin kotiin. Pienempi n. 120-150g pussi olisi sentään puolet pienempi, mutta ne ovat yleensä kalliimpia kuin 300 gramman jotkut Xtra-sipsit tai vastaavat.

Karkkipusseissa sama. Aikoinaan 180-200g pussi oli jättipussi. Nyt ne isot pussit ovat jotain 400-500g, joita lapsi vetää yhdellä kertaa koko pussin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös