Sipsit

  • 136 272
  • 668
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mietin vaan, että kun kerta karkeillekin on täällä vapaalla puolella oma ketjunsa, niin miksen tekisi samanmoista sen suolaisille serkuille, eli ihanaisille perunalastuille. Itse olen tällä hetkellä palavasti koukussa Estrellan Artisan Cheddar & Red Onion perunalastuihin kyllästyttyäni noihin linssisipseihin, joita tuli alkuvuodesta yksinomaan koko ajan nautitta viikosta toiseen. Mikä on sinun sipsivalintasi täydelliseen herkutteluhetkeen?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taffelin Grillsit ovat parhaita, mutta tuntuu olevan paljon laatuvaihteluita pussien välillä. Joskus sipsit ovat hyvin maustettuja ja välillä aika mauttomia.

Estrellan sipsit tuntuvat yleisesti ottaen Taffelille häviävän itsellä.

Paras dippi on muuten Hot Chili. Sen verran mausteista, että ei tarvitse paljoa joten yksi satsi kestää pidempään. Vihannesten kanssa myös erinomaista.

Edit: Taffelin kartano-sipsit ovat muuten myös erinomaisia.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Estrellan sipsit tuntuvat yleisesti ottaen Taffelille häviävän itsellä.

Paras dippi on muuten Hot Chili. Sen verran mausteista, että ei tarvitse paljoa joten yksi satsi kestää pidempään. Vihannesten kanssa myös erinomaista.

Edit: Taffelin kartano-sipsit ovat muuten myös erinomaisia.
Näin mullakin oli pitkään, kunnes totesin että noi megabagit ei ole enää se mun juttu kun niissä menee yleensä monta päivää saada yksin tyhjäksi tai jos niitä alkaa ahmimaan niin tulee vain vatsa kipeäksi. Vaihdoin "leiriä" Estrellaan tässä ihan hiljattain oltuani itsekin vuosia Taffel-miehiä. Taffelin pienet pussit tuppaa valitettavasti olemaan omaan makuun liiankin pieniä.

Mun suosikkidippi on nykyisin Ranch mutta American menee myös mainiosti ja tuo mainitsemasi Hot Chili lienee sitten mulla sitten se kolmosvaihtoehto.

Joo, kartanosipsit eivät ole minustakaan yhtään pöllömpi vaihtoehto jos kaipaan vaihtelua!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Harvoin tulee nykyisin sipsejä syötyä. Dippien kanssa ovat suurta herkkuja, mutta itselle nuorempana tuli lähes aina liiasta sipsidippiyhdistelmän syönnistä huono olo niin ovat jääneet vähemmälle syönnille. Valkosipulin makuiset sipsit ovat kyllä parhaimpia.
Joo, kieltämättä sipsi-dippikombo on kerrassaan houkutteleva ajatus mutta ne kalorit... Eli kyllähän siinä tuli itekin saatua äkkiä maha kuralle kun ei vaan pystynyt lopettamaan niiden dipattujen lastujen syömistä. Siksi nykyisin ostelenkin yleensä näitä pienempiä pusseja ja vähemmän rasvaisia vaihtoehtoja. Näissä Estrellan artisaanisipseissäkään ei tosiaan ole sisältöä kuin se 180g mikä on itselle aika bueno.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Sipsit on kyllä suuri heikkouteni. Kartanon perunalastut on ehdoton suosikki. Juustonaksut menee myös, mutta niistä tulee kitalaki kipeäksi kun ahmii liikaa. Estrellan linssisipsit on uutuksista ihan ok. En tiedä sitten onko ne yhtään sen parempia terveydellisesti kuin sipsit muutenkaan. Vegaanisia ainakin.
 

MegaForce

Jäsen
Maailmalla tullut aikoinaan maisteltua mitä omituisempia sipsien makuja.. Pringles että Lay's tekevät esimerkiksi Aasiassa kurkun, limen sekä voikarkin makuisia sipsejä. Erikoisuuksista Pringlesin Heintz-sipsit sekä grillattu kananrinta -maustetut Lay'sit parhaimmistoa ja ehdottomasti kokeilemisen arvoisia, mikäli tulee vastaan. Myös Suomessa aasialaisista myymälöistä saatavat, öljyssä itse paistettavat valkoiset katkarapu "sipsit" ovat erittäin hyviä myös.

Kotimaisista perus suolatut kartanon sipsit ja klassinen sour cream onion vienevät voiton.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Ehdottomasti sipsit kuuluu omiin herkuttelusuosikkeihin. Mielummin sipsejä syön vaikka elokuvaa katsoessa kuin suklaata tai karkkia. Dipillä tai ilman, kuin päin vaan. Sweet chili dippi on oma suosikki, monet kaverit tuntunut kehuvan kanssa kun ovat ensimmäistä kertaa maistaneet. Ei ole liian tulinen, ja sopivasti makea. Yleensä noitten kanssa tulee Ranch pussi ostettua. Tavallisten, pelkästään suolattujen sipsien kanssa dippi on pakollinen.

Hauska tilanne oli kun vaimolla oli tyttöilta kavereidensa kanssa, ja siitä jäi sitten sipsejä yli mitä oli kulhossa. Siitä sitten innostuneena rupesin popsimaan tietämättä mitä olivat. Hetken mietiskelin mitähän ihmeitä oli kun ei ollut tuttu maku, sitten vaimo siinä vähän hymyili ja kysyi oliko hyviä? Sanoin että ihan hyviä kyllä, mitä nää on? Kuulemma linssisipsejä. Jäi loput syömättä ihan periaatteesta. Yök.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Taffelin Grandet varmaan olivat parhaita, mutta valitettavasti poistuneet myynnistä joskus 5 vuotta sitten.
Ehkä nykyisin paras saatavilla oleva on se Sweet Chili & sour cream taffelilta.
Ehdoton underdog oli kyllä jo myynnistä poistunut Euro shopperin sour cream & onion.
Mihinkään linssi tai muihin hippien feikkisipseihin en koske.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Joo, kieltämättä sipsi-dippikombo on kerrassaan houkutteleva ajatus mutta ne kalorit...
Tuota tuota, melkolailla pieni osa kaloreista tuossa yhdistelmässä tulee dipistä, jos sen siis ihan perinteisesti tekee valmispussin kermaviiliin sekoittamalla...Eli yhtä fiksua puhtaasti kaloreiden takia jättää dippi pois sipsiherkutteluista kuin tilata mega-ateria lighttikolalla.

Oma suosikki ehdottomasti juustonaksut. Noita pystyy tuhoamaan sen pussillisen yhdellä istumalla, pussin koosta riippumatta. Perunalastut maistuvat eri variaatioineen myös oikein mainiosti, dipillä toki.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tavallisten, pelkästään suolattujen sipsien kanssa dippi on pakollinen.
Tämä on 100% totta.

Hauska tilanne oli kun vaimolla oli tyttöilta kavereidensa kanssa, ja siitä jäi sitten sipsejä yli mitä oli kulhossa. Siitä sitten innostuneena rupesin popsimaan tietämättä mitä olivat. Hetken mietiskelin mitähän ihmeitä oli kun ei ollut tuttu maku, sitten vaimo siinä vähän hymyili ja kysyi oliko hyviä? Sanoin että ihan hyviä kyllä, mitä nää on? Kuulemma linssisipsejä. Jäi loput syömättä ihan periaatteesta. Yök.
Noh noh, turhat ennakkoluulot roskakoppaan! Linssisipsit ovat nimestään ja vegaaniudestaan huolimatta oikein miellyttävä makunautinto.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oma suosikki ehdottomasti juustonaksut. Noita pystyy tuhoamaan sen pussillisen yhdellä istumalla, pussin koosta riippumatta. Perunalastut maistuvat eri variaatioineen myös oikein mainiosti, dipillä toki.
Taffelin nacho cheese ballsit ovat vielä perus juustonaksuja parempia. Yhdeltä istumalta menisi iso pussi itsellänikin. Tämän takia en niitä ostakaan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tuota tuota, melkolailla pieni osa kaloreista tuossa yhdistelmässä tulee dipistä, jos sen siis ihan perinteisesti tekee valmispussin kermaviiliin sekoittamalla...Eli yhtä fiksua puhtaasti kaloreiden takia jättää dippi pois sipsiherkutteluista kuin tilata mega-ateria lighttikolalla.

Oma suosikki ehdottomasti juustonaksut. Noita pystyy tuhoamaan sen pussillisen yhdellä istumalla, pussin koosta riippumatta. Perunalastut maistuvat eri variaatioineen myös oikein mainiosti, dipillä toki.
Joo, tais mennä mulla rasvat ja kalorit sekasin, tsori.

Mitä tulee juustonaksuihin, niin ovat olleet aina oma ykkösinhokkini. Ja silti suurin osa on hulluna niihin :D Kai mussa on sitten jotain omituista kun en voi sietää niiden imelän rasvaista koostumusta yhdistettynä karseaan löyhkään.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Joo, tais mennä mulla rasvat ja kalorit sekasin, tsori.

Mitä tulee juustonaksuihin, niin ovat olleet aina oma ykkösinhokkini. Ja silti suurin osa on hulluna niihin :D Kai mussa on sitten jotain omituista kun en voi sietää niiden imelän rasvaista koostumusta yhdistettynä karseaan löyhkään.
Minä taas punttitouhuja harrastavana huijaan itseäni ajattelemalla, että runsaan dipin kanssa saan sentään jokusen gramman protskuja kermaviilin yhteydessä, terveysruokaa siis.

Vaimoke ei pysty olemaan lähettyvillä kun syön juustonaksuja. Haisevat kuulemma sukkahieltä.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
En muista kumman naksuja olivat, Taffelin vai Estrellan, mutta kaupoista n. 10 vuotta sitten poistuneet ketsuppisipsit olivat syntisen hyviä! Saivat suussa aikaan sellaisen väistymättömän himon ahtaa niitä suuhun lisää, lisää ja lisää. Ette vaan muut mulkerot ymmärtäneet riittävästi hyvän päälle.

Uuden sukupolven sipseistä Taffelin Diner Pickles Mayo ja Estrellan Salt & Vinegar kutittelevat kivasti leukaperiä. Jos pähkinät sallitaan mukaan keskusteluun, niin paahdetut Estrellan Spicy Chili -kuulat ovat sairaan hyviä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Muistaako muut muuten vielä Taffelin SM-liiga sipsejä? Taisivat olla kunkin joukkueen omilla paikkakunnilla myynnissä about joskus 2000-luvun alussa. Maku noissa ei tainnut kylläkään olla mikään tavallisesta poikkeava, mutta pussit itsessään olivat sen sijaan kyllä pirun tyylikkäitä mikäli oikein muistan. Olin itse tuolloin vielä kovin nuori, niin aika on siitäkin syystä hämärtänyt muistikuvat. Muistan vain että tuollaisia sai hetken aikaa kaupan sipsihyllyiltä.
 
Muistaako muut muuten vielä Taffelin SM-liiga sipsejä? Taisivat olla kunkin joukkueen omilla paikkakunnilla myynnissä about joskus 2000-luvun alussa.

Eihän noista nyt niin valtavan kauan vielä ole, 2012 ollut myynnissä. Olettaen, että näitä tarkoitat. (Linkki vie Youtubeen)

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee, niin pakko yhtyä linssisipsien kehujiin. Aluksi itsekin suhtauduin epäillen kyseiseen tuotteeseen, mutta nykyään pidän jopa enemmän kuin normaaleista sipseistä. Myös sipulilla maustetut kikhernesipsit (en muista ovatko Taffelin vai Estrellan, joku Kixs tms. taisi olla nimi) ovat oikein mainioita.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eihän noista nyt niin valtavan kauan vielä ole, 2012 ollut myynnissä. Olettaen, että näitä tarkoitat. (Linkki vie Youtubeen)
En tarkoittanut noita. Videolla näkyviä sipsejä tuli itsekin muutaman kerran ostettua, mutta sipsit joita ajoin takaa, niin mielestäni jokaista silloista SM-liigajoukkuetta varten oli tehty omat seuran logolla varustetut sipsipussit joita myytiin niiden omilla paikkakunnilla, eli täältä löytyi Jokereiden ja HIFK:n sipsipusseja. Tuosta on kyllä kulunut jo niin kauan aikaa, että lienee täysin mahdollista, että muisti teki minulle tepposet.

Googlen kuvahausta ei ollut lainkaan apua joten olen täysin hämärien lapsuuden muistikuvieni varassa. Eli osaako joku sanoa, että oliko näitä mainitsemani kaltaisia sipsejä saatavilla vajaa parikymmentä vuotta sitten vai muistelenko aivan omiani?
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Blair's Death Rain Buffalo Wing sipsit oli kyllä MVP. Saako näitä enää mistään??
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tuosta on kyllä kulunut jo niin kauan aikaa, että lienee täysin mahdollista, että muisti teki minulle tepposet.

En muista itse kyllä ollenkaan tällaista. Googlettelin hetken ja muuta ei löytynyt kuin tuollainen ltd edition HIFK sipsit, jotka on kyllä niinkin läheltä kuin viime vuodelta.

Sipsit itsessään ovat lähellä sydäntäni. Aina ollut kova sipsimies. Karkkia ilman voin elää, mutta en helvetissä ilman sipsejä.

Nykyään on ihan järkyn paljon vaihtoehtoja, että ei meinaa aina osata valita. Klassikko on tietysti ihan Taffelin poimusipsit, jotka on koostumukseltaan parhaita, jos aikoo tehdä dippikastikkeen.

Sen verran sipsiholisti olen, että on vaikea syödä kohtuudella. Jos ison pussin menee ostamaan, niin se katoaa kyllä alta aikayksikön. Siksi tykkään Laysin valikoimasta löytyvästä pussista, missä on 6 pientä pussia sisällä (3 eri makua, 2 pussia jokaista). Sellaista kun tulisi kohtuuhintaisena valikoimaan muillekin, niin ostaisin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Blair's Death Rain Buffalo Wing sipsit oli kyllä MVP. Saako näitä enää mistään??

Itsekin pidin kyseisistä kovasti...joku todella koukuttava "kirpeä" maku niissä on. Ja vastauksena kysymykseen, niin ei ole tullut vastaan enää missään., kuten ei myöskään Blairs's Habanero sipsejä. Kesällä tutkimme asiaa varsin paljon ja ei ollut missään saatavilla. Jouduttiin "tyytymään sitten Hot Headz:n habanero sipseihin kalareissun ajaksi.

Muuten näitä Hot Headz:jä tulee syötyä aika usein. Perus sipseistä kaikki missä on etikkkaa ja sitten perus Manhattanit uppoaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sipsit on kyllä meikäläisen pahe. Aivan liikaa tulee popsittua. Joka toinen vuosi tulee lihottua aina sipsien takia kilo taikka kaksi kun ekaksi on lätkän MM-kisat ja sitten fudiksen MM- tai EM-kisat. Ei niitä matseja pysty ilman sipsejä katsomaan.

Taffelia olen suosinut lapsuudesta saakka. Jos tulee uusi pusukka niin kyllä sitä tulee aina kokeiltua. Tällä hetkellä suosikkeja on Jumbojuusto, Salt & Pepper ja pitkän tauon jälkeen Hot Rod. Noita Hot Rodeja tuli muksuna syötyä todella usein joten en pitkään aikaan niitä ostellut, mutta nyt on tää vanha suosikki löytynyt taas. En tajua mikä noissa Jumbojuustoissa on, mutta kun avaan pussin niin tulee sitten melkeen syötyä se non-stoppina tyhjäksi. Muiden pussien kanssa sentään pystyy pitämään pientä taukoa!

Laysin sipsit on kanssa sairaan hyviä. Perus salted, paprika, barbacue ja sour cream onion. Ennenkuin noi tuli Suomeen niin söin niitä eräällä Belgian reissulla ja nykyäänkin kun ostan se punaisen pussukan niin toi reissu tule mieleen. Harmittavasti noita Laysin sipsejä ei saa ihan joka lähikaupasta vaan pitää sitten mennä vähän isompaan kauppaan jossa on paremmat valikoimat.

Estrellan sipejä ei kyllä tule itse ostettua. Mutta jotain atrisan sipsejä tuli maisteltua kaverin luonna tossa keväällä ja ne oli ihan ok. En tiedä pitäskö kokeilla taas pitkästä aikaa, mutta muistikuva on että aina kun olen niitä syönyt niin on jäänyt fiilis että Taffelit on parempia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös