Sanna Marinin hallitus

  • 2 590 404
  • 21 526

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Onko se propagandaa, kun viittaa Luken keskeneräiseen selvitykseen, johon MMM:n pitäisi päätöksensä perustaa?

MMM voi puolestani ajaa vaikka pitkien kääpiöiden asiaa, kunhan se tehdään järjestyksessä ja faktoihin perustuen. Susien kohdalla näin ei toimita.


Minä tuon esille asiantuntijoiden näkemyksiä, sinä puolestaan kiihdyt heti, kun joku vähän kritisoi Leppää ja MMM:tä. Sellaista propagandaa.

Onko tämä asiantuntijanäkemys? Minusta tässä on kaksi WWF:n edustajaa kirjoittamassa mielipidettä HS:n lukijan mielipide palstalle. Sama kun maanviljelijä tässä puolustaisi oikeutta kannanhoidolliseen metsästykseen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko tämä asiantuntijanäkemys? Minusta tässä on kaksi WWF:n edustajaa kirjoittamassa mielipidettä HS:n lukijan mielipide palstalle. Sama kun maanviljelijä tässä puolustaisi oikeutta kannanhoidolliseen metsästykseen.

Asiantunteva näkemys nyt ainakin.

Kannattaa lukea niin selviää, että kirjoituksessa ei kritisoida kaatolupia itseään, vaan MMM:n tapaa saada aikaan päätöksiä (a) ennen kuin siihen kuuluva selvitys on kesken ja (b) vaikka ne ovat ristiriidassa ministeriön aikaisempaan johtopäätökseen.

Jos asiaan perehtyneitä ei voida pitää asiantuntijoina vain, koska he edustavat WWF:ää, voidaan varmaan asiantuntioiden ulkopuolelle sulkea myös muiden järjestöjen edustajat, eri ministeriöiden virkamiehet ja esimerkiksi etujärjestöjen ekonomistit. Tai mitä jos ollaan rehellisiä ja tunnustetaan, että asiantuntevuus ei katso sitoutumattomuutta.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko gatenhan Sanna olisi välttänyt, jos olisi alusta lähtien jättänyt tarjotun ateriaedun käyttämättä. Pääministeri johtaa aina tahtomattaankin esimerkillä, eikä reilusti yli kymmenen tuhannen euron aterialasku oikein sovi vasemmistolaisen poliitikon profiiliin. -Henk. koht. tuloistahan ei Marinin vapaa-ajan aterioiden olettaisi jäävän kiinni.

Presidentti-instituutiolle (joskin myös sielläkin lienee mahdollista menokuriin) sallittaneen poikkeus, mutta "hovin" rakentamista pääministerin ympärille vierastan kovasti. Omalla rahalla siis vapaa-ajan herkuttelut ja mikäli ymmärrettävästi kiireinen virka rajoittaa kauppareissuja ja ruoanlaittoa, voi pääministeri palkata tätä varten apua.

Mutta pitää olla uskottava omien (demarien) keskuudessa. Se edellyttää etujen häikäilemätöntä suhmurointia.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Alkaa Marinin toilailut kyllästyttämään omassa puolueessakin. Painetta vaan, kyllä se Sannankin kivikasvoisuus rupeaa murenemaan. Uskottavuus ainakin pääministerinä on mennyt ja itse politiikka jäänyt taka-alalle PM:n keskittyessä kaikkeen muuhun kuin virkansa hoitamiseen.

 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alkaa Marinin toilailut kyllästyttämään omassa puolueessakin. Painetta vaan, kyllä se Sannankin kivikasvoisuus rupeaa murenemaan. Uskottavuus ainakin pääministerinä on mennyt ja itse politiikka jäänyt taka-alalle PM:n keskittyessä kaikkeen muuhun kuin virkansa hoitamiseen.

Kansanedustajat kuvailevat, että SDP:ssä vallitsee ilmapiiri, jossa puheenjohtajan pelätään suuttuvan itseensä kohdistuvasta sisäisestä kritiikistä.
Tämä on kyllä todella helppoa uskoa. Täydellinen, virheitä tekemätön robotti-Sanna ei alempiarvoisten kritiikkiä kuuntele. Joku voisi kutsua Marinia herkkähipiäiseksi, itse kutsun ihan vaan kusipääksi. Ja narsistiksi.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Alkaa Marinin toilailut kyllästyttämään omassa puolueessakin. Painetta vaan, kyllä se Sannankin kivikasvoisuus rupeaa murenemaan. Uskottavuus ainakin pääministerinä on mennyt ja itse politiikka jäänyt taka-alalle PM:n keskittyessä kaikkeen muuhun kuin virkansa hoitamiseen.

Häilyyköhän meillä tulevaisuudessa uusi Siniset-keissi?

Jos suosio puolueen sisällä menee kahtia, en yllättyisi jos Marin tekee Soinit
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Häilyyköhän meillä tulevaisuudessa uusi Siniset-keissi?

Jos suosio puolueen sisällä menee kahtia, en yllättyisi jos Marin tekee Soinit
Ei. Demarit on kuitenkin vanha puolue, ei sitä yksi Marin saa hajotettua.

Olisihan se tietysti hienoa, jos Sannalla ja Ilmarilla olisi ihan oma puolue.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Häilyyköhän meillä tulevaisuudessa uusi Siniset-keissi?

Jos suosio puolueen sisällä menee kahtia, en yllättyisi jos Marin tekee Soinit
Kyllähän nuo puoluehajaannukset ja puolueesta erottamiset ovat ihan vaan persujen juttu. Ainoastaan sen takia olisi kiva nähdä persut hallituksessa, että näkisi millaista hajaannusta se tällä kertaa puolueessa aiheuttaisi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kiinnostaa muuten nähdä Tampereen seudun eläkeläisten mukavana poikana eduskuntaan äänestämän Ilmarin ensi vaalien äänimäärä boomer-puheiden, bilelautakunnan puheenjohtajuuden ja kaappihomouden jälkeen. Saattaa olla harmillinen yllätys tulossa. Kyllä kansa tietää...

Edit: En sillä, että minusta homoudessa olisi mitään kielteistä, mutta osalle äänestäjäkuntaa se saattaa olla yksi naula lisää Ilmarin arkkuun.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei. Demarit on kuitenkin vanha puolue, ei sitä yksi Marin saa hajotettua.

Olisihan se tietysti hienoa, jos Sannalla ja Ilmarilla olisi ihan oma puolue.
Onhan sieltä ennenkin ryhmiä eriytynyt.

TPSL merkittävinpänä.

Ping myös @penaz
 

Animal

Jäsen
Ei. Demarit on kuitenkin vanha puolue, ei sitä yksi Marin saa hajotettua.

Tähän liittyen heittäisin arvion, että ay-porukassa, etenkin teollisuuspuolella on varmuudella jo jonkin tasoinen hanke meneillään Marinin kaatamiseksi. Veikkaan, että tästä tulee ruma operaatio ja samalla lähtee ns. kakkosketjuun useampi Marinia peesannut opiskelija-aktivisti. Nyt vain odotetaan oikeaa hetkeä, ettei Lindtman näytä huonolta vaan messiaalta. Ay-liike on kuitenkin aidosti merkittävä valtakunnallinen valtakoneisto.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sen jos saisi vielä Demaritkin ymmärtämään.
Kohtuullinen toivomus, kun ottaa huomioon, että suurin osa nykyisistä demareista muistaa hyvin nuo ajat, kun he olivat 60 vuotta sitten vielä suht nuoria ihmisiä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Toiminta voi olla kyseenalaista, mutta ainakin omien subjektiivisten kokemusten valossa varsinkin vihervasemmisto kaupunkilaisilta puuttuu lähes täysin ymmärrys maalaisia ja maalla asumista, sekä koko elämänmuotoa kohtaan.
Minun tuntumani tähän ihan varmasti oikean suuntaiseen havaintoon on se, että tuo ymmärtämättömyys on molemminpuolista.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tää on hieno ketju. Oikeistoporukka kirjoittaa satamäärin viestejä ja tuntee ittensä fiksuksi. Tässä vaiheessa voi todeta että hei sieltä Tokmannilta saa ämpäreitä. Kukkuu, höpötätte just sitä paskaa mihin Marin teidät ovelasti huijas ja jengi lähinnä nauraa parhaillaan teille. Itte toki olen sitä mieltä että touhu oli melkoisen ämpäristä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, kokoomus muka arvostettu puolue? Osa jengistä ei näköjään liiku muualla kuin Jaguarissa ja toimistossa tai tällä palstalla niin Ihan tiedoksi että ei ole.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihmiset ovat tavattoman sokeita omille agendoilleen. Tämä pätee aina kaikkeen koska minä olen oikeassa ja toi on väärässä. Useimmiten nämä suurimmat lässyttäjät vaan tekevät itsestäänkin sitten idiootin kun tämmöstä jauhetaan satamäärin ja sori nyt kokoomussankarit ym, kuulostatte todella tampiolta kun jaksatte jauhaa tääl. Voin sanoa että en tuu äänestämään kokoomusta, hienoa työtä teette, varmistatte että ei sitä ainakaan.

Marin oli pelle. Jep.. Mä on polittisesti lähinnä keskitietä, ehkei keskustaa mut ei ihan Kekkosta vaikka vähän :D Arvostan suoraviivaista meininkiä. tilanteessa olis nyt paljonkin korjattavaa, ihan perusasioita myöten ja se ei hoidu yökerhoreissuilla.

Arvostan myös hyvää keskustelua kun pysytään asiassa, mutta ehkä lätkäpalstan luonteeseen kuuluu että värilasit pitää aina olla.

Kaikille olis kuitenkin parasta jos tästä paskasta päästäis joku päivä eroon. Yrittäjänä ja osin poliittisena oon yrittänyt pohtia, mutta en ole vielä keksinyt.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Analyyyttistä kirjoittelua täällä taas Marinin hallituksen arvostelijoilla. Samat kirjoittelijat ilmeisesti ovat taas päässeet vauhtiin, jotka vaahtosivat aamiaiskohun aikaan.
Voisit minun kohdaltani tutkia, kuinka paljon ja mistä asioista ja miten olen Marinia ja hänen hallitustaan tämän kauden aikana kritisoinut.

Olen oppinut moderaattoreiden toiminnasta, että tällä palstalla saa ja kannattaa nimitellä ja että asioihin liittyvät kommentit johtavat lähinnä vihervasemmiston vittuiluun. Olen oppinut tavoille.

Get over it.
 

teppana

Jäsen
Ihmiset ovat tavattoman sokeita omille agendoilleen. Tämä pätee aina kaikkeen koska minä olen oikeassa ja toi on väärässä. Useimmiten nämä suurimmat lässyttäjät vaan tekevät itsestäänkin sitten idiootin kun tämmöstä jauhetaan satamäärin ja sori nyt kokoomussankarit ym, kuulostatte todella tampiolta kun jaksatte jauhaa tääl. Voin sanoa että en tuu äänestämään kokoomusta, hienoa työtä teette, varmistatte että ei sitä ainakaan.

Marin oli pelle. Jep.. Mä on polittisesti lähinnä keskitietä, ehkei keskustaa mut ei ihan Kekkosta vaikka vähän :D Arvostan suoraviivaista meininkiä. tilanteessa olis nyt paljonkin korjattavaa, ihan perusasioita myöten ja se ei hoidu yökerhoreissuilla.

Arvostan myös hyvää keskustelua kun pysytään asiassa, mutta ehkä lätkäpalstan luonteeseen kuuluu että värilasit pitää aina olla.

Kaikille olis kuitenkin parasta jos tästä paskasta päästäis joku päivä eroon. Yrittäjänä ja osin poliittisena oon yrittänyt pohtia, mutta en ole vielä keksinyt.

Arvostat hyvää keskustelua, mutta itse kirjoitat 4 promillen tasolla? Nyt se korkki kiinni ja nukkumaan!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Kaikkihan ne vuorollaan käy vetämässä hommat aivan päin seiniä. Toiset vetää enemmän kuin toiset. Ei se edellinen porvarihallituskaan hyvää jälkeä tehnyt - päinvastoin.

Poissulkevalla metodilla vähiin käy puolueet, joita oikeasti voisi äänestää ja tukea.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vain odotetaan oikeaa hetkeä, ettei Lindtman näytä huonolta vaan messiaalta. Ay-liike on kuitenkin aidosti merkittävä valtakunnallinen valtakoneisto.
Julkinen salaisuus on, että demareiden taustalla odottaa vuoroaan Lindtman - Heinäluoma -kaksikko, joka ottaa homman haltuun sitten, kun tulee sopiva hetki kammeta ”marinistit” sivuun ja Sanna itse EU-hommiin. Ja Heinäluomalla tässä siis tarkoitan Eveliinaa, jos kohta isä-Eero käyttää vaikutusvaltaansa taustalla vahvasti. Lindtman ja Heinäluoma(t) on tarkoituksella vetänyt suht matalaa profiilia koko ajan ja uskoisin, että heidän kanssaan kokoomuksen on helppo tehdä yhteistyötä, kun sinipunaa rakennetaan. Kiuru onkin sitten tässä yhtälössä mielenkiintoinen kortti, mutta hän on sen verran umpikiero poliitikko ja ”firman nainen”, että palvelee varmasti uskollisesti puoluetta, oli vallassa kuka hyvänsä. Ykköshahmona en Kiurua mitenkään näe, on enemmän Zysse/Pekkarinen/Kurvinen -tyylin ykkösketjun oikea laita ja taitava spinneri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös