Tää on hieno ketju. Oikeistoporukka kirjoittaa satamäärin viestejä ja tuntee ittensä fiksuksi. Tässä vaiheessa voi todeta että hei sieltä Tokmannilta saa ämpäreitä. Kukkuu, höpötätte just sitä paskaa mihin Marin teidät ovelasti huijas ja jengi lähinnä nauraa parhaillaan teille. Itte toki olen sitä mieltä että touhu oli melkoisen ämpäristä.
En puhu kaikkien puolesta, mutta minua tässä erityisesti hiertää se, että itse yrittää taistella tämän viruksen leviämistä vastaan pitämällä sitä rättiä naaman edessä kaikissa julkisissa tiloissa (ilmeisesti tehohoidon kapasiteetti on äärirajoilla), joissa se on suinkin mahdollista, vaikka olen molemmat rokotukset saanut, kuten 73,4% tästä väestöstä, ja samaan aikaan saa kuulla, että henkilö, joka Kiurun ohella antaa kasvot tälle koronataistelulle yms. rajoitteille, on altistunut virukselle, ja päättää silti mennä ilman maskia ravintolaan bailaamaan aamuneljään asti. Pohdin juuri eilen kaupassa katsellessani kaikkia muita maskinaamoja, jotka todennäköisesti olivat myös rokotettuja, että miksi edes vaivaudumme jos pääministeriäkään ei kiinnosta?
Edellä oleva on siis vain minun henkilökohtainen fiilikseni, ja kaikille sattuu kämmejä. Jos tämä olisi poikkeustapaus, kohu olisi mielestäni ylimitoitettu. Mutta näitä virhearvioita sattuu Marinille jatkuvasti, ja aina on selityksissä kyse siitä, että hän on uskonut sen olevan hyväksyttyä, koska joku muu on sanonut sen olevan ok. Jos kyseessä olisi joku rivikäskyläinen, jonka tehtävä on yleisesti ottaen seurata sokeasti ohjeita, se olisi ymmärrettävää, mutta puhumme nyt tämän maan vaikutusvaltaisimmasta henkilöstä, pääministeristä, jolta itse toivoisin löytyvän sen verran omaa arviointikykyä, ettei lähde altistuneena bilettämään baariin, varsinkin kun tämän omicron-variantin takia hän joutuisi varmaan kohta puhumaan kansalle rajoitusten kiristämisen puolesta. Sama juttu sen ateriakohun kanssa. Ei tullut mieleen, että vasemmistopoliitikkona, joka on aiemmin saarnannut rikkaiden vastuunkantamisesta, perheensä aterioiden maksattaminen veronmaksajilla ei ole hyvä esimerkki, vaikka siihen joku tekninen porsaanreikä olisikin. Minulle tämä avautuu syvästi kaksinaamaisena toimintana, ja onko siis ihme, etten halua sellasen ihmisen olevan tämän maan todellinen johtaja?
Mainittakoon vielä (jotta tiedät mistä suunnasta tämä mielipide tulee), etten kertaakaan äänestänyt Kokoomusta (pois lukien presidentinvaalien toinen kierros), ja hurmaannuin vaalien alla Sanna Marinin olemuksesta siinä missä moni muukin, vaikka tiedostin hänen ideologiansa olevan naivia ja sinisilmäistä. Koin viherpunan olevan se minun juttuni (olen monivuotinen Vihreiden äänestäjä), mutta nyt tunnen olevani poliittisesti koditon. Se lienee yksi syy siihen, miksi tämä rakki jaksaa räksyttää. Tunnen itseni petetyksi, sekä puolueeni, että hallituksen keulahahmon toimesta. Ennen Persut oli se puolue, jota en missään nimessä äänestäisi, nyt se on hullua kyllä Vihreät. Ja vaikken ole koskaan äänestänyt Kokoomusta, seuraavissa vaaleissa saatan - varsinkin jos Elina Valtonen astuu keskeisempään rooliin.