Sanna Marinin hallitus

  • 2 589 125
  • 21 526

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Aikamoista. Eihän Lounemalle jäänyt muuta mahdollisuutta, kun pääministeri oli juuri ilmoittanut, että luottamusta ei enää ole. Marinin on täysin mahdotonta myöntää tekemiään virheitä.

 

molari

Jäsen
Kannattaa esittää asiat aina konditionaalissa, niin voi siirtää vastuun epäonnistumisesta tarvittaessa muiden syyksi:

Velkasuhteen taittuminen, joka vielä vuosi sitten näytti vaativan miljardileikkauksia ja vuosikymmenen aikaa, voi toteutua jo lähivuosina ilman merkittävää sopeutusta, Marin sanoo.

Ja kun on vauhtiin päästy, kannattaa kehua hallituksensa aikaansaannoksia:

Hallituksen talouspolitiikan ansiosta pitkän aikavälin taloudellinen kestävyys on parempi kuin miltä tilanne näytti ennen koronaa, Marin sanoo.

Marin vertaa puheessaan myös Suomea Ruotsiin ja sanoo, että työllisyystilanteen kannalta Suomen ja Ruotsin ero ei ole ollut 2000 luvulla kertaakaan näin pieni.

Marinin mukaan on tärkeää, että myös tulevaisuudessa valtion rooli taloudessa säilyy suurena.


Koko juttu linkistä Pääministerin mukaan velkasuhde voi taittua ilman leikkauksia – verkkouutiset.fi
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aikamoista. Eihän Lounemalle jäänyt muuta mahdollisuutta, kun pääministeri oli juuri ilmoittanut, että luottamusta ei enää ole. Marinin on täysin mahdotonta myöntää tekemiään virheitä.

Ei tarvitse valehdella kun ei ota kantaa polttaviin asioihin, kuten vastuuministerin muistinmenetykseen ja demariavustajan ehdotukseen, että hvk:sta tehdään syntipukki. Toimittajahan ei varmaan edes tajunnut aiheesta kysyä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Alkaa tuo Sanna-kuningattaren kohellus olla sen verran härskiä, että alkaisiko olla muuta hallitusta kohtaan reilua avata Bussittaja Sannan seikkailuille ihan oma ketjunsa?

Kumpi viimeaikaisista poliitikkojen antamista lausunnoista on härskimpi?

A. "Meillä slaaveilla on sydän." vai
B. "Hän erosi itse tehtävästään."
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aikamoista. Eihän Lounemalle jäänyt muuta mahdollisuutta, kun pääministeri oli juuri ilmoittanut, että luottamusta ei enää ole. Marinin on täysin mahdotonta myöntää tekemiään virheitä.


Näyttää siltä että Sannalle on tosiaan poliittisen vastuun kantaminen negatiivisissa asioissa mahdotonta, Veikkausrahakohussa lensi bussin alle Kurvinen, nyt on hiukan hankalaa heittää ketään sinne kun asia koskee juuri virkamiehen uran uhraamista hallituksen maineen vuoksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Antti Rinnehän erosi itse.
Terveisin; Katri Kulmuni ja kepulaiset maakuntien miehet
 

rok49

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK NYG
Sanna M. on aito politiikko, syytön kaikkeen. Eiköhän silmissä kiiltele EU-virka, ja nopeammin sitä parempi. En jää kaipaamaan päläpäläministeriä
 

Hexa

Jäsen
Näyttää siltä että Sannalle on tosiaan poliittisen vastuun kantaminen negatiivisissa asioissa mahdotonta, Veikkausrahakohussa lensi bussin alle Kurvinen, nyt on hiukan hankalaa heittää ketään sinne kun asia koskee juuri virkamiehen uran uhraamista hallituksen maineen vuoksi.
Kyllähän Sanna silloisella lausunnollaan heitti itse Louneman sumeilematta ja silmää räpäyttämättä bussin alle. Se oli tavallaan italialainen tarjous mistä ei voi kieltäytyä. On sanaton koodisto ja käytäntö miten virkamiehet tuollaisessa tilanteessa toimivat. Harva uskaltaa asettua vastaan ja olla jättämättä omaa eroilmoitusta siinä paineessa. Sen löytäisi sitten kuitenkin edestään ja moni ovi olisi kiinni myöhemmin. Joskus on myös saatettu luvata joku palkkiovirka myöhemmin oman eroilmoituksen vastineeksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Antti Rinnehän erosi itse.
Terveisin; Katri Kulmuni ja kepulaiset maakuntien miehet

Vertaatko näitä asioita todella toisiinsa?
Onko tapahtunut niin, että joku ulkopuolinen taho on osoittanut myöhemmin, ettei Rinteen toiminta Posti casessa ollut sittenkään moka?
Onko Kulmuni tai mainitsemasi muu taho sanonut tämän jälkeen, että Rinnehän erosi ihan itse?
Menettikö Rinne painostettuna vakituisen virkasuhteen?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vertaatko näitä asioita todella toisiinsa?

Tapoja toimia voi aina verrata vaikka asiat olisivat erilaisia. Ei sen Rinteenkään olisi ollut pakko itse erota, mutta itsehän raukkamaisesti hylkäsi kokoomansa hallituksen. Mitään tekemistä asiassa ei ollut silloisella kepun puheenjohtajalla joka sitä suoraan sanomatta myös luottamuksesta puhuen televisiossa vaati Rinnettä eroamaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sannan kokemattomuus näkyy itseluottamuksessa ja -varmuudessa. On välillä uhmakas, välillä uhriutuu. Pitää esittää enemmän kuin mitä onkaan. Hyvä johtaja ei toimi niin. Samaa käytösmallia on havaittavissa esim. omissa teini-ikäisissä lapsissani. Joistain virheistä pitää muistuttaakin välillä, koska muutenhan he kuvittelevat, että niitä ei ole tapahtunut ja negatiiviset asiat halutaan unohtaa. Ei niitä nyt mitenkään naamaan meillä hierota, mutta jos homma alkaa olla ylimielistä, välillä on hyvä muistuttaa ja pudottaa lapsoset maan pinnalle. Ja kyllä ainakin täällä ovat ottaneet opiksi, koska sitä on vaadittu. Kuka vaatii pääministeriltä ryhdikästä toimintaa ja arvokkuutta? Nähdäkseni ei kukaan.

Kyllähän ihmiset, myös politiikot saavat tehdä virheitä, mutta pitää olla kanttia myöntää tehneensä vääriä ratkaisuja. Itse arvostan henkilökohtaisesti sellaista aika paljonkin. Mutta opiksi on myös otettava. Mutta, jos et koskaan myönnä virheitäsi, et ikinä opikaan mitään. Ja se on huonompi homma, eikä todellakaan tämän maan etu.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Onko meidän pääministeri kenties narsisti?

Eiköhän tuon ole jo kaikki sellaiset huomanneet, ketkä osaavat edes vähän ajatella. Syy on aina muissa kuin pääministerissä ja muutenkin kommentointi on välillä, ettenkö sanoisi, aavistuksen ylimielistä ja jos joku uskaltaaa arvostella, niin uhriudutaan ja ollaan niin loukkaantuneita. Kaikki vaikeat ja kiusalliset asiat joko sysätään taustalle tai jonkun muun harteille.
 
Viimeksi muokattu:

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Eiköhän tuon ole jo kaikki sellaiset huomanneet, ketkä osaavat ajatella. Syy on aina muissa kuin pääministerissä ja muutenkin kommentointi on välillä, ettenkö sanoisi, aavistuksen ylimielistä ja jos joku uskaltaaa arvostella, niin uhriudutaan ja ollaan niin loukkaantuneita. Kaikki vaikeat ja kiusalliset asiat joko sysätään taustalle tai jonkun muun harteille.

Saman olen huomannut itsekin sosiaalisessa mediassa. Jos toimittajat arvostelevat hallituksen toimintaa niin siitä syntyy varmasti myrsky. Eihän Suomen parasta hallitusta saa arvostella ja Marin on Suomen paras pääministeri ehdottomasti eräiden mielestä teki hän mitä tahansa.
 

Analyzer

Jäsen

Tässä tämä on hyvin tiivistetty.

Tästäkin kohusta olisi ollut helppo luikerrella pois ihan vain suoraselkäisellä virheen tunnustamisella. Vaikeassa painetilanteessa voi tulla hätiköityjä ratkaisuja, kyllä suurin osa kansasta sen ymmärtää.

Mutta Marin ei vaan kertakaikkiaan pysty myöntämään virhettään. Ei vaan pysty.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tapahtuipa mitä tahansa ja missä tahansa Suomen politiikassa niin puhe kääntyy joka tapauksessa aina Keskustaan. Se on hienoa se.

Niinhän se täällä suloisessa Suomessamme menee, että: Tunaroi, kuka tahansa, puolueesta riippumatta, niin perimmäinen syy on aina Keskustassa tai Keskustalaisessa poliitikossa.

Reilu meininki, etten sanoisi.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tapahtuipa mitä tahansa ja missä tahansa Suomen politiikassa niin puhe kääntyy joka tapauksessa aina Keskustaan. Se on hienoa se.
En voi ymmärtää tätä pelleilyä. Näköjään porukka ei voi hyväksyä maatalousyrittäjien toimintaa Suomessa laisinkaan. Tuottajahinnat ovat aivan liian matalat verrattuna tuotantokustannuksiin ja maatalousyrittäjät ovat todella vaikeuksissa tällä hetkellä Suomessa.

Metsänhoitoyhdistykset ovat tehneet loistavaa työtä Suomessa. Apua on saanut aina tarvittaessa oli asia mikä tahansa mikä liittyy metsänhoidollisiin asioihin.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Tässä Louneman näkemys tuohon Marinin ”hänhän erosi itse” -kommenttiin. Aika härski toimintaa, kun ottaa huomioon kansliapäällikön sanoneen Lounemalle, että jos et eroa itse, seuraavassa valtioneuvoston istunnossa vaihdetaan. Kuka oikeasti kehtaisi jäädä tuollaisen kehoituksen jälkeen vielä nurkkiin pyörimään - varsinkin, kun Marin on julkisesti jo sanonut, ettei Lounema nauti enää hänen luottamustaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Tässä Louneman näkemys tuohon Marinin ”hänhän erosi itse” -kommenttiin. Aika härski toimintaa, kun ottaa huomioon kansliapäällikön sanoneen Lounemalle, että jos et eroa itse, seuraavassa valtioneuvoston istunnossa vaihdetaan. Kuka oikeasti kehtaisi jäädä tuollaisen kehoituksen jälkeen vielä nurkkiin pyörimään - varsinkin, kun Marin on julkisesti jo sanonut, ettei Lounema nauti enää hänen luottamustaan.
Samaa olin tulossa linkittämään. Nyt voi viimeistään sanoa, että johtajuus puuttuu hallituksen toiminnasta. Jotain johtopäätöksiä pitäisi omastakin toiminnasta kyetä tekemään, ainakin jos puhutaan sivistysvaltiosta, mutta heikolta näyttää.

Tuossa vielä yksi oleellinen asia Louneman sanomana:

– Hallituksessa tehtiin nopeita ratkaisuja, ja he saivat siivottua asian käsistänsä pois tilanteessa, jossa ei oltu vielä edes selvitetty, että mitä oikeastaan on tapahtunut, hän toteaa.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Samaa olin tulossa linkittämään. Nyt voi viimeistään sanoa, että johtajuus puuttuu hallituksen toiminnasta. Jotain johtopäätöksiä pitäisi omastakin toiminnasta kyetä tekemään, ainakin jos puhutaan sivistysvaltiosta, mutta heikolta näyttää.

Tuossa vielä yksi oleellinen asia Louneman sanomana:

– Hallituksessa tehtiin nopeita ratkaisuja, ja he saivat siivottua asian käsistänsä pois tilanteessa, jossa ei oltu vielä edes selvitetty, että mitä oikeastaan on tapahtunut, hän toteaa.
Täysin samaa mieltä kanssasi. Hallituksen toiminta on ollut erittäin härskiä toimintaa tässä tapauksessa. Vastuuta ei kyetä ottamaan missään nimessä. Johtajuus on hukassa ja asiaosaaminen on surkealla tasolla.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt mokasi Marin ja pahasti. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon henkilöbrändi pelastaa. Ei kai tuon selkärangattomampaa johtamista voi juuri olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös