Sanna Marinin hallitus

  • 2 591 458
  • 21 526

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Näiden äärivasemmistolaisten ( Marin kuuluu ryhmään) ideaalimaailmassa kaikille annettaisiin se 1500€ riippumatta siitä tekeekö työtä ja minkälaista. Kukaan ei saisi menestyä ja kaikilla pitäisi olla yhtä kurjaa. Paitsi tietysti politbyrolla, jolle kuuluvat tietyt edut.

Oma kirjoitteluni menee samalle tasolle näiden Vasemmistolaisten ajatuksien kanssa, joista en voi olla vähempää samaa mieltä. Ensin on luotava raha yhteiskuntaan, mitä enemmän sen parempi, sitten jaamme sen parhaaksi katsomallamme tavalla. Jaettavaa ei vain tahdo syntyä, jos ketään ei kiinnosta yrittää eli Vasemmistolaisten mallilla. Heidän mallinsa on verotus ja lainanotto, järkyttävää puuhastelua.

Marin on pääministerinä jopa huonompi, kuin uskalsin pelätä, kokemattomuus on ongelma ja tässä kohtaa siihen yhdistyy luokaton johtaminen heikon talousosaamisen kanssa. Keskusta joutaisi nyt katsoa peiliin, eikö maan etu voisi tulla nyt kerrankin oman edun edelle?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pakko asiaa on tulkita, koska mitään perustetta ei ole tullut. Rinne kertoi aikanaan, että EU-puheenjohtajuus on syy. No, se meni aikaa sitten. Rinteen hallitus sai 80 avustaajaa, joka oli aivan poikkeuksellinen luku. Mutta eihän se Marinille riittänyt, joka halusi vielä enemmän. Sai muistaakseni 82 tai 83 avustajaa, sis. valtiosihteerit. Tämä siis sen jälkeen, kun EU-puheenjohtajuus oli käytännössä aivan lopulla (joulukuu 2019).
Demarin on ilmeisesti vaikea päästää eduistaan irti. Marinilla taitaa edelleen olla se 11 korkeapalkkaista erityisavustajaa, vaikka peruspalveluministeri näyttäisi tekevän enenevässä määrin hänenkin hommansa. Kiurun sekaantuminen aika lailla kaikkeen kertoo paljon Marinin kyvystä johtaa omaa hallitustaan... ja samalla tätä maata.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt voi kansa nukkua rauhassa, Sanna ei ota enää ilmaisia aamiaisia vastaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tästä provosta on annettu viikon tauko.
Siis kiinnostaako tämä aamupalacase jotain muutakin ihmistä, kun jatkoajan kovaäänisintä oikeistosiipeä? Jos nyt jotain, niin Marin voisi kysyä virkamiehiltä, että mitä vittua. Sitten oikeisiin asioihin.

Rahaahan saa pankista joten miksi valtio ei voisi kustantaa kaikille kansanedustajille 300e/kk aamiaisiin. Tai samallahan voidaan antaa jokaiselle kansalaiselle 300e kuukaudessa aamiasrahaa. Otetaan vaan muutama miljardi lisää velkaa. Velanmaksu voidaan jättää sitten muille.

Vittu te vihervassarit ootte oksettavaa porukkaa
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Viestistä on annettu pelikielto.
Rahaahan saa pankista joten miksi valtio ei voisi kustantaa kaikille kansanedustajille 300e/kk aamiaisiin. Tai samallahan voidaan antaa jokaiselle kansalaiselle 300e kuukaudessa aamiasrahaa. Otetaan vaan muutama miljardi lisää velkaa. Velanmaksu voidaan jättää sitten muille.

Vittu te vihervassarit ootte oksettavaa porukkaa

Mua taas enemmän häiritsee kaltaisesi ihmissyövät, jotka eivät mitenkään kommentoi edes asiaa, vaan hyökkäävät suoraan henkilöön ja senkin jollain ihmi perstuntumalla tuntematta henkilöä millään tasolla. Mutta nyt kun kysyit, niin oikeistopuolueita tässä on lähinnä äänestetty, mutta kaltaisesi persreiän kanssa saman ryhmittymän kannattaminen tuntuu kyllä varsin vastenmieliseltä ajatukselta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mua taas enemmän häiritsee kaltaisesi ihmissyövät, jotka eivät mitenkään kommentoi edes asiaa, vaan hyökkäävät suoraan henkilöön ja senkin jollain ihmi perstuntumalla tuntematta henkilöä millään tasolla. Mutta nyt kun kysyit, niin oikeistopuolueita tässä on lähinnä äänestetty, mutta kaltaisesi persreiän kanssa saman ryhmittymän kannattaminen tuntuu kyllä varsin vastenmieliseltä ajatukselta.

Niin että Sanna kuittaa nuo helpot rahat sillä että twiittaa ja lupaa maksaa seuraavat aamiaiset itse? Miksi Yliviikarilla ei sama homma onnistunu? Tai se joka otti niitä puhetunteja?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Niin että Sanna kuittaa nuo helpot rahat sillä että twiittaa ja lupaa maksaa seuraavat aamiaiset itse? Miksi Yliviikarilla ei sama homma onnistunu? Tai se joka otti niitä puhetunteja?
No yksi ihan oleellinen ero, että tämä ei ollut uusi, Marinille varta vasten räätälöity etu, vaan todellakin aiemman käytännön mukainen.
 

Kyylä

Jäsen
Niin että Sanna kuittaa nuo helpot rahat sillä että twiittaa ja lupaa maksaa seuraavat aamiaiset itse? Miksi Yliviikarilla ei sama homma onnistunu? Tai se joka otti niitä puhetunteja?
Kuittaa helpot rahat? Yli 100k vuosituloilla kympin aamupala. Onko nyt ihan suhteellisuudentaju kunnossa? Onko täällä joku todella sitä mieltä että PM on käyttänyt etua säästääkseen rahaa?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Siis kiinnostaako tämä aamupalacase jotain muutakin ihmistä, kun jatkoajan kovaäänisintä oikeistosiipeä? Jos nyt jotain, niin Marin voisi kysyä virkamiehiltä, että mitä vittua. Sitten oikeisiin asioihin.

Nopealla vilkaisulla sosiaaliseen mediaan eli twitteriin Liski grillaa Marinia kysymyksillään näin la-illan kunniaksi ja siellä pyörii erinäisiä oikealta laidalta, kokkarinuorilta ja/tai muuten vain kehareilta tuoksahtavia tapauksia tunkion ympärillä.

En toki sinänsä Liskin suuntaan laita kritiikkiä, hän tekee työtään. Sitten noin muuten vain pistää ketjuista silmään vähempiälykästä porukkaa vastapuolen leireistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Haittaoikeisto varmaan olisi tyytyväinen, jos Marin olisi hoitanut tämän kohun kuin suuri johtaja Trump tällaiset tapaukset hoiti?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No yksi ihan oleellinen ero, että tämä ei ollut uusi, Marinille varta vasten räätälöity etu, vaan todellakin aiemman käytännön mukainen.
Ei siellä Kesärannassa kukaan ole pitkäaikaisesti asunut melkein kahteenkymmeneen vuoteen, ja silloin kun Lipposet siellä asuivat, he hoitivat itse oman perheensä ruokkimisen. Ei tuo siis ole ollut ”aiemman käytännön mukainen” sellaisille pääministereille, jotka aikovat siellä pidempään asustella. Ja itse luonnehtisin tuota ohjeistuksessa olleen sanamuodon perusteella enemmänkin tilapäiseksi ja satunnaiseksi palveluksi, joka laskutetaan pois pääministerille osoitetuista määrärahoista, koska kahdenkymmenen vuoden ajan tuo on ollut lähinnä virka-asunto pääministereille. Oletan, että pääministerin määrärahat ovat tarkoitettu pääministerin erilaisiin kuluihin, ei perheen ruokailumenoihin.

Jos miettii miten Kataisen (aiemman käytännön) ja Marinin toiminta eroaa toisistaan (moraalisaarnojen lisäksi), niin Katainen asusteli siellä väliaikaisesti - lopulta kolmisen kuukautta, ja ajatteli varmasti, ettei muutamasta kuukaudesta isoa laskua veronmaksajille tule vaikka palvelua päivittäin käyttäisikin. Marin on käsittääkseni suunnitellut asuvansa siellä ainakin kolme vuotta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei siellä Kesärannassa kukaan ole pitkäaikaisesti asunut melkein kahteenkymmeneen vuoteen, ja silloin kun Lipposet siellä asuivat, he hoitivat itse oman perheensä ruokkimisen. Ei tuo siis ole ollut ”aiemman käytännön mukainen” sellaisille pääministereille, jotka aikovat siellä pidempään asustella. Ja itse luonnehtisin tuota ohjeistuksessa olleen sanamuodon perusteella enemmänkin tilapäiseksi ja satunnaiseksi palveluksi, joka laskutetaan pois pääministerille osoitetuista määrärahoista, koska kahdenkymmenen vuoden ajan tuo on ollut lähinnä virka-asunto pääministereille. Oletan, että pääministerin määrärahat ovat tarkoitettu pääministerin erilaisiin kuluihin, ei perheen ruokailumenoihin.

Jos miettii miten Kataisen (aiemman käytännön) ja Marinin toiminta eroaa toisistaan (moraalisaarnojen lisäksi), niin Katainen asusteli siellä väliaikaisesti - lopulta kolmisen kuukautta, ja ajatteli varmasti, ettei muutamasta kuukaudesta isoa laskua veronmaksajille tule vaikka palvelua päivittäin käyttäisikin. Marin on käsittääkseni suunnitellut asuvansa siellä ainakin kolme vuotta.
Ai,mä luulin, että kyse oli periaatteesta ja moraalista, ei edun suuruudesta;)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämähän on jo auki laskettu, että kyseessä on noin.8000€/vuosi palkanlisää. Demarileirissä toki juututaan 10€ aamupalaan(koska kuulostaa siltä että tässä nyt kympistä joku kitisee), vaikkei se nyt edes pitäisi paikkaansa.

Eikös tuo nyt ollu 2019 väännetty ohjeistus, ettei vaan olis ihan Marinia varten? Vai oliko vielä Rinne puikoissa? Taitaa olla juurikin näiden palkattujen avustajien aikaansaannos.
Ohjeistuksesta en tiedä, mutta siis Katainen ja Vanhanen tätä ainkin siis osittain käyttäneet oman kertomansa mukaan. Katainen Kesärannassa majaillessaan.

Mä oon tästä jo aika paljon kirjoittanut. Itse asia ihan mitätön. VNK:n ja Marinin(luullakseni mukana) salailu asiatonta. Myös etu sinänsä tulisi tulkita verolliseksi työeduksi tai lakkauttaa.

Edit: Vanhanen myös kertoi, että keittiön ruokatarpeet oli vapaassa käytössä muutenkin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No tuo on nyt julkisuuteen tuotu, että kyseinen ohjeistus on vuodelta 2019. Mitenköhän se on nyt sopivasti väännetty?
"Salailu on asiatonta", omasta mielestäni tuo on selkeää virheiden peittelyä, ettei oma kaksinaismoralismi paljastu (tämä siis Marinin osalta).
No en mäkään tuota ohjeistusasiaa ihan ymmärrä, onko jotain VNK:n sekoilua. Tuo aamiaisetu kuitenkin ollut kiistatta voimassa jo aiemmin,vai epäiletkö Vanhasen ja,Kataisen kertomuksia.

Tarkoitin lähinnä samaa tuolla asiattomuudella paitsi en tuota kaksinaismoralismia allekirjoita tässä. Kyllä voi hyvällä omalla tunnolla työnantajan tarjoamia etuja nauttia. Ilmeisesti Marin ei näin näe, koska halusi salailla;)
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ai,mä luulin, että kyse oli periaatteesta ja moraalista, ei edun suuruudesta;)
Vastasin vain näkemykseesi kyseisestä ”edusta” ja sen ”aiemman käytännön mukaisuudesta”. Kyllä sen luulisi vaikuttavan vähän ihmisen ajatteluun, meinaako sijoittaa pääministerille varattuja määrärahoja perheensä ruokkimiseen muutaman kuukauden vai muutaman vuoden. Mutta olisin toki voinut tuohon lisätä, että Kataista (aiempaa käytännön mukaisuutta) ja Marinia erotti myös se, että vain toinen heistä kritisoi rikkaita veroasioissa ja esimerkinnäyttämisestä, tehden samaa itsekin.

Ja lisään vielä sen verran, että tuo 300€ kuussa verottomana on kolmessa vuodessa yli 25000€ pois valtionkassasta Marinin veroprosentilla. Ainakin Kreeta Karvalan laskujen mukaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin, tasavallan presidentti isännöi erilaisia virkatehtäviin kuuluvia vieraita useamman kerran viikossa (valtiovierailut, vieraiden valtioiden suurlähettiläät ja muut edustajat, valtioneuvoston jäsenet jne.) virka-asunnossaan. Näitä tarjoiluja varten on katsottu tarpeelliseksi ihan tasavallan alkuajoista lähtien, että presidentin virka-asunnossa on kokki.

Nyt oli siis kyse Salen omista ruokailuista, ei vieraiden kestitsemisestä. Veronmaksajien rahoilla siellä Sale-pariskunnan omia aterioita tehdään.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt oli siis kyse Salen omista ruokailuista, ei vieraiden kestitsemisestä. Veronmaksajien rahoilla siellä Sale-pariskunnan omia aterioita tehdään.

Kaipa tuo kokki on katsottu tarpeelliseen henkilökuntaan kuuluvaksi. Kuka tai mikä taho tämän on arvioinut on minulle tuntematon.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miksi Marin itse ei tullut näin ulos jo heti aluksi tai miksi laajasta esikunnasta kukaan ei tajunnut miten viestinnällisesti estetään pienen pierun karkaamisen kasvaminen paskaksi housuissa:




Tästä kun olisi aloittanut, niin nyt puhuttaisiin muusta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Poliitikoilta voisi poistaa kaikki ylimääräiset etuudet ja kikkailut ja korvata olemassa olevat vaikka palkan nostolla. Pysyisivät paremmin kärryillä miten yhteiskunta pyörii, kun käyttäisivät samoja palveluja kun muutkin. En minä ainakaan ymmärrä mitään jalustalle nostoja. Syövät ja paskantavat niin kuin muutkin ja tekevät helvetisti virheitä.

Turvallisuusasiat on tärkeitä kaikenlaisten sekopäiden takia, mutta ihan itse voisivat ajella audeillansa. Vai eivätkö ole ajokunnossa duuniin mennessä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Miksi Marin itse ei tullut näin ulos jo heti aluksi tai miksi laajasta esikunnasta kukaan ei tajunnut miten viestinnällisesti estetään pienen pierun karkaamisen kasvaminen paskaksi housuissa:
Tämä. Lähdettiin kiertelemään kuin kissa kuumaa aamiaispuuroa, kun tarjolla olisi ollut yksinkertainen vaihtoehto. Pahiten riman alitti VNK, joka kiskaisi tyylittömästi mukaan aiemmat pääministerit perheineen. Kruununa Päivi Lipponem esitetty klassinen muka-anteeksipyyntö "pahoittelemme mielipahaa".

Ikävä kyllä emme taida koskaan nähdä Marinilta twiittiä, jossa hän kertoisi aloittavansa myös kuittien salaamiseen liittyvän ohjeistuksen selvittelyn ja läpinäkyväksi tekemisen. Rajansa suoraselkäisyydelläkin.

Ps. Onnittelut vasemmistoliittolaiselle Minna Kelhälle OPH:n pääjohtajaksi pääsystä! On näköjään opetusministeri Jussi Saramon (vas.) valtiosihteeri, mutta tämä asia ei tietenkään painanut valintaa tehdessä.

Edit: korjattu idioottimoka Eeva Ahtisaari -> Päivi Lipponen
 
Viimeksi muokattu:

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tämä. Lähdettiin kiertelemään kuin kissa kuumaa aamiaispuuroa, kun tarjolla olisi ollut yksinkertainen vaihtoehto. Pahiten riman alitti VNK, joka kiskaisi tyylittömästi mukaan aiemmat pääministerit perheineen. Kruununa Eeva Ahtisaarelle esitetty klassinen muka-anteeksipyyntö "pahoittelemme mielipahaa".
Missä tällainen anteeksipyyntö on julkaistu? Tietääkseni Eeva Ahtisaari ei liity caseen mitenkään..
 

chubster

Jäsen
Sanna Marin, tuo proletaarien messias ja puolestapuhuja, aito Robin Hood! Tarpeeksi kauan kun vältteli, niin lopulta jäi vaihtoehdoksi se, että ihan itse maksaa tästä eteenpäin aamupalansa! Kansa hurraa kun suuri johtaja asettuu edustamansa rahvaan tasolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös