Miksi Sanna lähtee mitään maksamaan, jos ei kokenut tehneensä mitään väärää?
Miksi Sanna lähtee mitään maksamaan, jos ei kokenut tehneensä mitään väärää?
Oisko mitenkään mahdollista että Marin on aidosti ollut tässä uskossa että aamiainen Kesärannassa on business as usual? Vai onko ainoa vaihtoehto että valehteli?Hyvä kysymys. Marinhan on twiittanut asiasta monta kertaa. Hän kertoi, että aamiaisedussa on kyse käytännöstä, joka on ollut sama kuin aikaisempien pääministerien kohdalla.
Minusta Marin on täysin pihalla, mitä tulee tuohon etuun ja käytäntöön. Ei hän sitä ole miettinyt ennakkoon. Ongelma tuleekin siinä, että Marin ei tätä tunnustanut, vaan lähti liikkelle whataboutismilla "muutkin pääministerit". Se osui kiveen.Oisko mitenkään mahdollista että Marin on aidosti ollut tässä uskossa että aamiainen Kesärannassa on business as usual? Vai onko ainoa vaihtoehto että valehteli?
Uskon, että kun nuoren pääministerin harteille pamahti sotien jälkeen suurin kriisi, hänelle ei tullut mieleenkään ottaa selvää, onko hänellä oikeus käyttää Kesärantaan toimitettuja aamupalatarvikkeita. Päälle kaatuvan pandemian rinnalla joku aamupala on kuin hyttysen pieru.
Ymmärrän, että Jatkiksen oikeistokokoomuslaisille ja persuille tämä "skandaali" on kuin taivaan lahja. Pääsee kerrankin lyömään inhottua pääministeriä kuin vierasta sikaa. Tähän mennessä noin 750:n viestin verran. Halleluja!
Ja osui kiveen koska fakta että Jyrki Katainen söi sillä firman piikkiin sekä aamiaisen että päivällisen ei lasketa koska X?Ongelma tuleekin siinä, että Marin ei tätä tunnustanut, vaan lähti liikkelle whataboutismilla "muutkin pääministerit". Se osui kiveen.
Ja osui kiveen koska fakta että Jyrki Katainen söi sillä firman piikkiin sekä aamiaisen että päivällisen ei lasketa koska X?
Ja mistä tämä muutos on nyt ilmennyt? Itse olen tätä paheksuntaa huomannut ainoastaan täällä jatkoajassa, jossa ne samat nimimerkit, jotka Marinia kritisoivat kaikista muistakin asioista, ovat tästäkin mielensä pahoittaneet. Joku mielipidetiedustulu on jo ehditty julkaista?Mutta eniten Marin ja VNK ajelivat kiveen siinä, että he eivät käsittäneet ihmisten arvoissa tapahtuneita muutoksia. Ilmainen ateria ohi verottajan näkemyksen ei nauti kansalaisten kunnioitusta. Aiemmin, joskus 1990-luvulla, sitä ennen ja vähän sen jälkeen, kukaan ei olisi asiasta mitään pohtinut.
Nyt on paljon tarkempaa siinä, että kansanedustajat, ministerit, pääministeri ja presidentti eivät haali sellaisia etuja vaikka vain kohteena ollen, jotka eivät täytä säädöksiä tai verottajan näkemystä.
Ja mistä tämä muutos on nyt ilmennyt? Itse olen tätä paheksuntaa huomannut ainoastaan täällä jatkoajassa, jossa ne samat nimimerkit, jotka Marinia kritisoivat kaikista muistakin asioista, ovat tästäkin mielensä pahoittaneet. Joku mielipidetiedustulu on jo ehditty julkaista?
Ja mistä tämä muutos on nyt ilmennyt? Itse olen tätä paheksuntaa huomannut ainoastaan täällä jatkoajassa, jossa ne samat nimimerkit, jotka Marinia kritisoivat kaikista muistakin asioista, ovat tästäkin mielensä pahoittaneet. Joku mielipidetiedustulu on jo ehditty julkaista?
Tässäkin asiassa Marinilla kusi se sama vanha asia eli viestintä.Ja mistä tämä muutos on nyt ilmennyt? Itse olen tätä paheksuntaa huomannut ainoastaan täällä jatkoajassa, jossa ne samat nimimerkit, jotka Marinia kritisoivat kaikista muistakin asioista, ovat tästäkin mielensä pahoittaneet. Joku mielipidetiedustulu on jo ehditty julkaista?
Ja osui kiveen koska fakta että Jyrki Katainen söi sillä firman piikkiin sekä aamiaisen että päivällisen ei lasketa koska X?
Noi verotkaan eivät ole kaiketi erääntyneetEn silti odota, että vetäisi johtopäätökset ja eroaisi kun on nauttinut veronalaista tuloa ilman verojen maksua.
Minusta Marin on täysin pihalla, mitä tulee tuohon etuun ja käytäntöön. Ei hän sitä ole miettinyt ennakkoon. Ongelma tuleekin siinä, että Marin ei tätä tunnustanut, vaan lähti liikkelle whataboutismilla "muutkin pääministerit". Se osui kiveen.
Mitään keskustelua tuskin olisi juurikaan syntynyt, jos Marin olisi kertonut alussa sen, minkä nyt lopulta sanoi: aamupalat ovat tästä eteenpäin jäissä, muut selvittävät niiden tilanteen.
Jos vaikka Elina Valtonen olisi ollut samassa tilanteessa, en edes usko, että hän olisi ottanut aamupaloja vastaan ainakaan ilman, että ne ovat verotettavaa tuloa. Ja jos - hyvin pieni mahdollisuus - olisi kuitenkin ottanut, kyllä rehellinen myöntäminen virheestä olisi tullut saman tien ilman mitään "muutkin ottivat" juttuja.
Marin kiemurteli ihan itse ongelmiin tässä asiassa, joka olisi ollut helposti vältettävissä. Miksi hän näin teki, siitä voi olla useita erilaisia arvioita.
Jos 2019 vuodesta asti on nauttinut niin ainakin minulla on jo erääntynyt.Noi verotkaan eivät ole kaiketi erääntyneet
Asuiko Marin Kesärannassa jo 2019? Epäilen.Jos 2019 vuodesta asti on nauttinut niin ainakin minulla on jo erääntynyt.
Ei tietenkään. Tuolla on kuitenkin minusta asian yleisen tuomittavuuden kannalta oleellinen merkitys, että käytäntö on ollut olemassa ja Marin sitä alkanut käyttää VNK:n ohjeistuksen mukaan. Tilanne olisi ihan eri, jos tämä aamiaisetu olisi tosiaan väännetty kasaan vasta Rinteelle/Marinille. Ainakin itse olen tässä kulmassa nostanut tuota esiin, tuo "mutku muutkin" on sitten lähinnä asiaan kriittisemmin suhtautuvien tulkinta asian pihvistä.Eihän se mitenkään legitimoi Marinin saamaa elintarvike-etua, jos aiempienkin pääministerien kanssa on näin toimittu. Jos Verohallinto on virheellisesti hyväksynyt A Oy:n edustuskulut 100 prosenttisesti vähennyskelpoisiksi, niin ei B Oy voi vaatia samanlaista verokohtelua.
Jos tämä etu katsotaan verotettavaksi tuloksi, niin tietenkin myös Kataisen verotusta pitäisi oikaista, mutta se ei onnistu verolainsäädännön määräaikojen takia.
Tietysti. Se on naiivi ajatus, että Suomessa olisi täysin neutraali ja puolueeton madia. Joko median omistava taho ajaa omaa agendaansa tai sitten mediatalon henkilöstö. Tai sekä että. Siinä missä joku iltapäivälehti jahtaa, niin Yle vaikenee, valkopesee ja tekee tarkasti ajoitettuja julkisuustempauksia. Saman asian kaksi eri puolta. Kaikkeen tartutaan, mikä ajaa omaa asiaa. Puolin ja toisin. Ei media ole olemassa päästäkseen jakamaan absoluuttista totuutta, vaan itselleen sopivaa totuutta. Toki kärjistäen tämä.Ilmapiiri on ilman muuta muuttunut mutta kyllähän tosiasia myös on että Iltalehden juttu Marinin aamiaisista ilmestyi kovin sopivasti hänen kohua herättäneiden verolausuntojensa jälkeen.
Eli olet puoliksi oikeassa, Marinin ympärillä pyörii tietty negatiivinen hybris jossa vettä lyödään myllyyn milloin mistäkin.
Mikä tää on? En nyt googlannut Karvalaa, mutta 300 €/kk on kolmessa vuodessa bruttona 10 800, joten jos noin kovat veroprossat Marinilla, niin on todellakin aamupalansa ansainnut ja maksanut ;)Ja lisään vielä sen verran, että tuo 300€ kuussa verottomana on kolmessa vuodessa yli 25000€ pois valtionkassasta Marinin veroprosentilla. Ainakin Kreeta Karvalan laskujen mukaan.
Suomen kovin hyvesignaloija ja moraaliposeeraaja kun on kyseessä niin kyllä, osui kiveen ja kovaa. Vaivalla luotu imago rapisee pahoin.Ja osui kiveen koska fakta että Jyrki Katainen söi sillä firman piikkiin sekä aamiaisen että päivällisen ei lasketa koska X?
Ja etu on ollut mallia netto. Yli 700€/kk bruttona noilla tuloilla. Joten kyllä Karvala on ihan oikein laskenut.Mikä tää on? En nyt googlannut Karvalaa, mutta 300 €/kk on kolmessa vuodessa bruttona 10 800, joten jos noin kovat veroprossat Marinilla, niin on todellakin aamupalansa ansainnut ja maksanut ;)