Nykyisessä nopearytmisessä somemaailmassa tuomioita jaetaan itse rakennetuilla perusteilla nopeasti ja ehdottomasti.
Uutinen Marinin aamupaloista julkaistiin viime tiistaina, viisi päivää sitten. Sen jälkeen Marin on antanut useamman lausunnon mediassa ja twitterissä, vastasi mm. eilen iltakymmeneltä toimittaja Liskin kysymykseen, ja ilmoitti, että käytäntö selvitetään.
Kuten totesin faktojen perusteella, Marin kertoi ensimmäiseksi harrastavansa samaa käytöntöä kuin aiemmat pääministerit. Kun arvoissa on tapatunut muutos tiukempaan esimerkiksi ennen ilmoittamatta jääneitä vaalirahoja jotain 15 vuotta sitten, Marinin vastaus oli väärä.
Jos joku kokoomuslainen poliitikko tai yritysjohtaja olisi saanut verottajan asiantuntijan silmin kyseenalaisen edun, jota hän hyödyntäisi noin 700 bruttoeuron verran kuukaudessa, pitäisin "muutkin tekivät" vastausta täysin vääränä. Se oli silloin, ja nykyään ollaan siistimpiä.
Mutta sen myönnän, että Marinin venkoilu asiassa on mukavaa seurattavaa. Mitä nopeammin Marin kaatuu, sitä parempi Suomelle. En siis pyri "puolueettomaksi" tässäkään asiassa, vaan olen selkeästi ammattitaitoisen ja taloudesta sekä kestävyysvajeesta ymmärtävän pääministerin lämmin kannattaja.
Olen huomannut, että Marinia kannattavat puolustavat häntä tiukasti. Toivon, että samanlaista yksituumaisuutta ei löydy Kokoomuksesta, jos kokoomuslainen pääministeri taikoo tulevaisuudessa verottomia etuja, joita verottaja ei tunnista. Luulen, että kokoomuskannattajat ovat tässä paljon fiksumpia.