Edellä olet puhunut tuosta ateriaedusta, ja siksi olen ihmetellyt miten se liittyy mihinkään. Mä taas en ole ajatellut asiaa verojen näkökulmasta, ainoastaan veroprosenttin kautta, joka määrittää sen kuinka paljon pitää tienata, jotta saisi hankittua jotain jonka veroton arvo olisi esimerkiksi 300 euroa. Se selittänee väärinymmärrykset. Juttelit useamman ihmisen kanssa näistä, ja itse skippasin kiireisenä ne, ja vastasin suoraan siihen mistä haastoit minut. Meidän keskustelumme koski aiempaa käytäntöä ja sitä, että Marin säästää 714 euroa kuukaudessa näistä ilmaisista aterioista (mikäli olisivat olleet verovapaita), joka oli siis se summa, jonka haastoit viestissäni. Tosin, taisin lainata sinulta eri viestiä, kuin sitä, joka oli osoitettu minulle.
Nyt ehkä ymmärrän, mikä motivoi sinua laittamaan tällaisen laskukaavan minulle...
...Tosin, täytyy tunnustaa, etten kyllä edelleenkään ymmärrä tätä. Matikka ei ollut vahvoja osa-alueitani koulussa, ja sinä olet matikan opettaja, joten todennäköisesti missaan nyt jotain itsestäänselvää. Mutta jos Marin tienaa 6000 euroa ja hän ostaa 600 euron arvoiset sämpylät, miten hänelle jää käteen 5700 euroa? Eikö hänelle pitäisi jäädä 5400 euroa?