olkikuukkeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Luulenpa, että niin sinä kuin @mjr olette ymmärtääneet asiat väärin. Tämä kohu on syntynyt täysin syystä, koska VNK vatuloi ja vetkutteli IL:n kuittipyynnön osalta. Sen jälkeen Marin kommentoi lyhyesti, mutta jätti kertomatta laajuuden. VNK viesti puolestaan lähinnä 300 euron einestarvikkeista, jotka sittemmin paljastuivat yli 800 euron kuukausittaisiksi einestarveikkeiksi yli vuoden ajalta.
Ei median tule tässä peiliin katsoa. Kyllä ne ovat VNK ja Marin itse, joiden olisi syytä pohtia, miten asiaa ovat hoitaneet. Somessa keskustellaan aiheesta median tietojen varassa, ja tähänkin VNK ja Marin olisivat voineet tuoda oman panoksensa kertomalla reippaasti ja oitis kokonaisuuden. Näin ei tapahtunut.
En usko, että olen ymmärtänyt mitään väärin. Etkä sinäkään ole väärässä siinä, että VNK:n ja Marinin olisi syytä käydä läpi käytäntöjään. Onko tämä vuoden 2021 suurin poliittinen kriisi ja moraalisen pöyristyksen aihe? Minusta ei. Ilmiselvästi olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta vaikka on hyvä, että tuollainen epäselvä ja kenties laiton käytäntö käydään läpi ja tarvittaessa puretaan, pidän asiaa suhteellisen merkityksettömänä. Jotkut näkevät tässä valtavan symbolisen merkityksen ja moraalisen rappioitumisen merkit, minä lähinnä huonoa hallintoa (joka on lähes odotusarvoista poliittisten nimitysten maassa).
Mutta en todellakaan aio uhrata tälle asialle tämän enempää merkkejä. Kun viestivolyymi ketjussa hieman laantuu, voinee tässä ketjussa taas puhua oikeasti merkittävistä asioista, joita tälläkin hetkellä on kyllä meneillään.