Ihan ystävyydellä ja ilman mitään ilkeyttä: mä oon huolissani susta.
Kiitos.
Ihan ystävyydellä ja ilman mitään ilkeyttä: mä oon huolissani susta.
Vannoiko samalla uskollisuutta juutalaisille ja George Soroksen johtamalle pedofiilikabaalille?Lardot sai juuri jatkokauden KRP:ssä. Kuten on nähty, Vihreät ei jätä yhteenkään virkaan kun uskolliset tukijansa. Lardot lienee vannonut uskollisuuttaan Vihreille valintaprosessissa. Asetti toki lausunnoissaan sanansa tarkasti ja sopivan epämääräisesti.
Sipilä avaa Twitterissä linkin kautta asiaa. Ei ole vihreiltä vinkki tullut. Sipilä ei putoa näin helppoon.Ei kait tässä nyt mistään salaliitosta ole kyse, mutta ihan mahdollista, että joku Vihreistä vuotaisi maikkarille jotakin mikä ei ole totta. Lähipäivinä on Vihreiden toimesta tehty paljon hämärämpiäkin juttuja, minkä olette huomanneet jos olette sattuneet seuraamaan poliittisia uutisia.
Olisihan monet muut asiat helpompia jos ne saisi sovittaa omaan tilanteensa. Minä esim voisin jättää kokonaan eläkemaksut maksamatta ja hoitaisin itse oman eläkesijoittamiseni.Valitettavasti yhteiskunnan määrittelemät vaihtoehdot eivät aina sovellu erilaisiin tilanteisiin. Jos vapaidenkäytön saisi päättää itse, olisi helpompaa sovittaa ne omaan tilanteeseensa.
Tykkääm ja jaan. Meidän perhe tarvitsisi tosiaan näitä kaikkia ja ei ole varaa ostaa.Ei saatana pojat, ette kai te nyt ole ihan tosissaan näissä salaliittopeeloiluissanne?
Jos olette, niin voin tarjota osakkuutta OneCoinin sisäpiirissä, samaan hintaan saa tukkupakkauksen foliota, jota voi kuitenkin käyttää ”ihan ilman foliota”.
Vain 999€ ja vain teille.
Juu ja eläkeputkikin on oltava, koska muutoin ei ole vapautta valita. Ja maanviljelijälle pitää olla tukiaiset, koska muutenhan sitä joutuisi työskentelemään markkinaehtoisesti.Valitettavasti yhteiskunnan määrittelemät vaihtoehdot eivät aina sovellu erilaisiin tilanteisiin. Jos vapaidenkäytön saisi päättää itse, olisi helpompaa sovittaa ne omaan tilanteeseensa. Mutta se ei kai käy toveri mursulle?
Jännää että toit markkinaehtoisuuden. Koska kun vanhempainvapaat on tarkasti määritelty miten ne käytetään, markkinaehtoisuus ei toteudu. Jos ne taas saisi jakaa haluamallaan tavalla, voisi tulonmenetykset minimoida markkinaehtoisesti.Juu ja eläkeputkikin on oltava, koska muutoin ei ole vapautta valita. Ja maanviljelijälle pitää olla tukiaiset, koska muutenhan sitä joutuisi työskentelemään markkinaehtoisesti.
Toivottavasti sait pointista kiinni.
Kiitoksesta kattavasta vastauksesta, ja pääosin nuo olivat jo tuttuja asioita, vaikka en tuota vapaan valinnan vaikutusta ammatinvalintaan ole noin ajatellut. En kykene aivan tuollaisenaan nielaisemaan sitä. Väkisinkin tulee mieleeni, että nimenomaan ne sukupuolen mukaan arvottuneet oletukset ohjaavat tätä eriytymistä, ja että jos ei näitä oletusten tallaamia polkuja olisi, myös uravalinnat ohjautuisivat toisin kuin nykyään tapahtuu. Tämä kehitys vain ruokkii itseään: mitä vapaammin valitaan, sen enemmin eriytetään, koska taustalla on vanha kulttuurinen arvolataus sukupuolista ja niille sopivista ammateista, ja mitä nuo luettelemasi seikat vain pönkittävät.Toivottavasti tämä avasi asiaa hieman.
Kiitoksesta kattavasta vastauksesta, ja pääosin nuo olivat jo tuttuja asioita, vaikka en tuota vapaan valinnan vaikutusta ammatinvalintaan ole noin ajatellut. En kykene aivan tuollaisenaan nielaisemaan sitä. Väkisinkin tulee mieleeni, että nimenomaan ne sukupuolen mukaan arvottuneet oletukset ohjaavat tätä eriytymistä, ja että jos ei näitä oletusten tallaamia polkuja olisi, myös uravalinnat ohjautuisivat toisin kuin nykyään tapahtuu. Tämä kehitys vain ruokkii itseään: mitä vapaammin valitaan, sen enemmin eriytetään, koska taustalla on vanha kulttuurinen arvolataus sukupuolista ja niille sopivista ammateista, ja mitä nuo luettelemasi seikat vain pönkittävät.
Tämä on yleinen käsitys, mutta mitkään vertaisarviointia kestävät tutkimikset eivät tätä tue. Toisaalta aika kritiikkittömästi media näitä uskomuksia rummuttaa. Kun uskomusta toistetaan tarpeeksi paljon, tulee käsitys, että se on fakta. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa uskonto.Kiitoksesta kattavasta vastauksesta, ja pääosin nuo olivat jo tuttuja asioita, vaikka en tuota vapaan valinnan vaikutusta ammatinvalintaan ole noin ajatellut. En kykene aivan tuollaisenaan nielaisemaan sitä. Väkisinkin tulee mieleeni, että nimenomaan ne sukupuolen mukaan arvottuneet oletukset ohjaavat tätä eriytymistä, ja että jos ei näitä oletusten tallaamia polkuja olisi, myös uravalinnat ohjautuisivat toisin kuin nykyään tapahtuu. Tämä kehitys vain ruokkii itseään: mitä vapaammin valitaan, sen enemmin eriytetään, koska taustalla on vanha kulttuurinen arvolataus sukupuolista ja niille sopivista ammateista, ja mitä nuo luettelemasi seikat vain pönkittävät.
Olisihan monet muut asiat helpompia jos ne saisi sovittaa omaan tilanteensa. Minä esim voisin jättää kokonaan eläkemaksut maksamatta ja hoitaisin itse oman eläkesijoittamiseni.
Sama pätee ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan. Ymmärrän kuitenkin, että yhteiskunta määrittelee vaihtoehtoja usein omista tarpeistaan.
Data ei sitä tue. Ehkäpä lähihoitaja vs lääkäri, jos sille alalle on kiinnostusta. Molemmissa enemmän naisia tosin. Samoin sairaanhoitajissa.@The Nikkari
Eikö tuossa sukupuolen mukaan ohjaitumisessa päde vähän sama kuin perhetaustoissakin? Eli kun malli on olemassa, ja sen mukaan mennään.
Nyt on pakko todeta tähän väliin, että en minä tähän pohdiskeluuni "usko" eikä minulla varsinaisesti mitään agendaa ole, kunhan pähkäilen omien kokemusteni ja edellisessä ammatissani näkemäni perusteella. Ja kuten totesin, täytyy perehtyä noihin em. dokkareihin, toki mielelläni ottaisin linkkejä mainitsemaasi dataan ainakin joiltain osin.Data ei sitä tue. Ehkäpä lähihoitaja vs lääkäri, jos sille alalle on kiinnostusta. Molemmissa enemmän naisia tosin. Samoin sairaanhoitajissa.
Kunnioitan kyllä uskomuksiasi, mutta tieteellistä pohjaa niillä ei ole. Turha tässä on ketään mollata tai käännyttää. Onhan kristittyjäkin toista miljardia enkä tee sitä heillekään.
Yhteiskunnan tarve on siinä, että jos jako ei toteudu puoliksi, niin se leimaa myös niitäkin naisia jotka haluaisivat osallistua työmarkkinoille samalta viivalta,mutta joutuvat syrjityiksi ja tällöin yhteenlaskettu työllisyysaste heikkenee. Lisäksi nämä kotoa opitut roolimallit periytyvät tuleville sukupolville eli kyse on itseään ruokkivasta kierteestä.Toki näin ja muös nimimerkiltä @Walrus21 hyviä pointteja. Mutta miksi yhteiskunnan pitäisi pakottaa tuota tasajakoa tilanteissa joissa ihmiset eivät sitä halua? Siis mikä on "yhteiskunnan tarve" jos se ei ole yksilöiden tarve tässä tapauksessa?
Yhteiskunnan tarve on siinä, että jos jako ei toteudu puoliksi, niin se leimaa myös niitäkin naisia jotka haluaisivat osallistua työmarkkinoille samalta viivalta,mutta joutuvat syrjityiksi ja tällöin yhteenlaskettu työllisyysaste heikkenee. Lisäksi nämä kotoa opitut roolimallit periytyvät tuleville sukupolville eli kyse on itseään ruokkivasta kierteestä.
Tämä pätee varsinkin, jos lapsella tai nuorella on koulunkäynnin haasteita tavalla tai toisella, kodin tuki on erittäin merkittävässä roolissa. Akateemisesti lahjakas keskivertoperheen oppilas pärjää joka tapauksessa ja vaatimattomimmistakin oloista pystyy ponnistamaan, jos vain pää riittää, mutta tätä jälkimmäistä porukkaa (mutu) vaivaa ehkä eniten tuo mainitsemani esimerkin voima, itseluottamuksen puute ja näköalattomuus omien mahdollisuuksien käyttöön.Kyllähän lapset tarvitsevat koulunkäyntiin kannustusta ja tukea kotoa ja jos sitä ei tipu, niin aika pieni osa kykenee ihmeellisintä saavutuksiin. Ei opettajat siihen yksinään kykene vailla miten olisi hieno peruskoulu.
Ja kuten totesin, täytyy perehtyä noihin em. dokkareihin, toki mielelläni ottaisin linkkejä mainitsemaasi dataan ainakin joiltain osin.
@The Nikkari
Eikö tuossa sukupuolen mukaan ohjaitumisessa päde vähän sama kuin perhetaustoissakin? Eli kun malli on olemassa, ja sen mukaan mennään.
@sampio käsittääkseni olet opettaja.Kyllähän lapset tarvitsevat koulunkäyntiin kannustusta ja tukea kotoa ja jos sitä ei tipu, niin aika pieni osa kykenee ihmeellisintä saavutuksiin. Ei opettajat siihen yksinään kykene vailla miten olisi hieno peruskoulu.
Tohtoreita. Duunareita saadaan tarvittava määrä helposti ja tekniikan kehittyessä tarve on koko ajan vähäisempi ja vähäisempi. Yksinkertaisimpia töitä saadaan automatisoitua ja korvattua roboteilla. Huippukoulutettu väki on se jolla voidaan tulevaisuudessakin pärjätä eli jonkun ne robotit pitää suunnitella ja kehittää.Tarvitsemmeko lisää työttömiä tohtoreita vai ammattitaitoisia putkiasentajia, sähköasentajia, puuseppiä?
Toivon, että vastasit pilke silmäkulmassa. Vastasithan?Tohtoreita. Duunareita saadaan tarvittava määrä helposti ja tekniikan kehittyessä tarve on koko ajan vähäisempi ja vähäisempi. Yksinkertaisimpia töitä saadaan automatisoitua ja korvattua roboteilla. Huippukoulutettu väki on se jolla voidaan tulevaisuudessakin pärjätä eli jonkun ne robotit pitää suunnitella ja kehittää.