kahden suunnan sentteri
Jäsen
Tämä johtuu luullakseni siitä, että Soneran kaltaisella yrityksellä on lukuisia toisistaan riippumattomia myyntikanavia, eikä yhdelle näistä kanavista ilmaistu pyyntö tavoita näitä muita kanavia.Tapaus sonera ja heidän puhelinmyyjänsä. Muutin pari vuotta sitten vanhaan taloon jonka sisäverkko ei päästä 8Mb enempää läpi ja muutin 24 nopeudesta liittymän tuohon 8. Menee muutama kuukausi ja Sonera soittaa ja tarjoaa jotain stanan kotitv-pakettia. Sanon ettei nopeus riitä eikä oikein muutenkaan kiinnosta ja pyysin laittaamaan tietohin ettei kannata soitella ja tarjota lisää nopeutta kun ei toimi. Menee muutama kuukausi, eikö ne perkeleet soita taas ja samaa laulua. Samat sanat taas ja menee puoli vuotta. Nyt tarjotaan määräaikaista sopparia nykyisen hinnalla ja nopeuden nostoa 24Mb. Ei perkele. Kun ei toimi ja joka kerta mainitaan ja pyydetään ettei tarvi näissä merkeissä soitella...
Jos puhelinmyynnistä haluaa eroon, niin ensin 40 sentin hintainen soitto robinson-palveluun ja sitten tietojen luovutuskielto maistraattiin verkkopankkitunnuksilla. Nämä eivät estä markkinointia niiltä yrityksiltä joiden asiakkaana jo olet, mutta kaikki muut puhelut loppuvat pariksi-kolmeksi vuodeksi kunnes kiellot pitää uudistaa.