Christian74
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pittsburgh Penguins ja Tappara
Christian,
kun olet hyvin alasta perillä, niin selitäpä tyhmälle miksi:
1. esimerkiksi Urheilulehteä tarjotaan monta kertaa vuodessa, vaikka olen ollut kymmenen vuotta kestotilaaja? Eikö kontakteja verrata asiakasluetteloon? Koska tämä jos mikä ärsyttää!
2. miten vanhoja kontakteja käytetään hyväksi? Minä asuin yhdessä osoitteessa Jyväskylässä 1,5 vuotta ennen muuttamistani nykyiseen osoitteeseen vuonna 2006. Hyvin usein se myyjä aloittaa että "Alvajärven Urho, Entisenosoitteentie xx".. Mitä ihmettä? Minä olen asunut yhden 1,5 vuoden pätkän seitsemän vuotta sitten siellä ja edelleen niillä on ne tiedot. En tietääkseni silloin sen aktiivisemmin kuin nykyäänkään jättänyt osoitettani mihinkään rekisteriin.
Minä olen aika usein tilannut puhelinmyyjiltä, tehnyt onnistuneita ja epäonnistuneita kauppoja. Dna:n myyjää sain pissattua silmään ja sain kolmasosatabletin ilmaiseksi, kun lupasi sellaista mitä ei pystynyt pitämään. Vastaavasti Nelonen Pro olisi pitänyt jättää tilaamatta, mutta olisin varmaan tilannut ilman puhelinmyyjääkin (kun oli intoa enemmän kuin älyä). Myyjiä on moneksi ja ärsyttäviä tapauksia ovat nuo, jotka yrittävät myydä jo sellaista, mitä minulla on tai sitten kun sattuu samaa asiaa viikon sisään useampi myymään.
Yritetään vastata, vaikka en minä näistä asioista välttämättä mitään ihan varmaa tietoa omaa.
1. Oletettavasti kyseessä on aika selvä moka vastapuolelta. Joskus tällaisiin ärsyttäviin tilanteisiin tosiaan törmää, että tarjotaan jotain sellaista (esim. lehteä) joka on asiakkaalle jo iät ja ajat tullut. Se on paha moka, koska usein nämä tarjoukset joilla halutaan uusia lukijoita ja levikin nostoa sen myötä ovat selvästi parempia ja edullisempia verrattuna siihen millä hinnoilla pitkäaikainen uskollinen kestotilaaja sen saa (ja tietysti ilman tilaajalahjoja) Näitä ei saisi tapahtua. Joskus on myöskin tullut törmätyksi tapauksiin jossa jokin asiakasrekisteri kaupataan eteenpäin ja sen "laatu" onkin sitten jotain muuta kuin on annettu ymmärtää. Alunperin esim. 10000 puhelinnumerosta voi olla jopa yli 10% vääriä/käytöstä poistettuja, nyt jo asiakkaina olevia kestotilaajia joukossa runsaasti ja myös esim. ruotsalaisia ja muita ulkomaalaisia joukossa rutkasti. Tällaiset ovat muiltakin osin useasti huonoa materiaalia ja pohjautuvat mahdollisesti erittäin vanhoihin "aasinsiltoihin" itse myytävään tuotteeseen katsottuna.
Se mahdollisuus myös tulee mieleen kohdallasi, että voisiko olla kyse siitä että olet itse ollut aikoinaan aktiivinen tilatessasi lehtesi, silloin sitä tarjoavat välikädet, (joita voi olla moniakin) eivät tietoa asiakkuudestasi välttämättä ole saaneet.
2. Aika erikoinen hommeli tuo että noinkin vanhaa tietoa sinusta yhä on pyörimässä. Toisaalta se vanhentunut tieto on saattanut jäädä pyörimään sinne jos vaikka yhdenkin tilauksen olet jonkin tahon kanssa tuolloin sopinut muttet enää sen jälkeen mitään muuta. Vaikka tasaisesti kerrot että tiedoissasi on virhe, muttet tee tilausta, aiheuttanee sen ettei se myyjä vaivaudu korjaamaan tietojasi kun et tehnyt kauppoja. Nämä ovat kyllä sellaisia asioita, joissa myyjäpuolen olisi hyvä nähdä hetki vaivaa ja korjata uudet tietosi systeemiin olettaen että hän tietokoneella työskentelee. Voi tietysti olla että tarjoukset sinulle on tulleet joiltain alan pikkulafkoilta joissa työskentely on edelleen kivikautisesti vain kännykkäpohjalla.