No ei kai nyt kukaan ala omalla ajallaan töitä tekemään?
Eikait kukaan halua että heitä häiritäänkään "omalla ajalla"?
Olen tietoinen kuluttaja - jos haluan jotain, suoritan kulutustoimituksen silloin kun itse haluan.
Valintahan on aivan vapaa jokaiselle, ei siinä mitään.
Onneksi on paljon niitä, jotka eivät koe tulleensa häirityksi jos heihin otetaan yhteyttä heidän vapaa-ajalla eikä heidän työaikanaan.
Pointti olikin nyt se, että mitä sitten itse työksesi teetkin, niin tuskin teet sitä vapaa-ajallasi ilman korvausta tai työnantajasi suostumusta?
mutta laillista on eikä sitä ole järkevää edes kyseenalaistaa.
...
Suoramarkkinointiala työllistää melko valtavan määrän ihmisiä eri portailla ja lisää myös monien yritysten myyntiä merkittävästi. Ei olisi mitenkään mahdollista, että alalla on runsaasti yrityksiä, jotka tekevät ja/tai ovat jo tehneet säännöllisesti vuosien ajan kannattavaa tulosta,
Määrittelisin kärsimisen niin, että myyjä toimii jotain intressiä vastaan. Jos myyjä haluaa mahdollisimman kauppaa, toimeksiantaja tahtoo antaa mahdollisimman hyvän kuvan toiminnastaan, ja asiakas haluaa (usein ei-todelliset) tarpeensa tyydytettyä, niin kyllähän näistä toistensa kanssa ristiriidassa olevista intresseistä myyjä usein priorisoi omansa ensimmäiseksi, etenkin jos taidot eivät oikein meinaa riittää kunnon tulokseen, joku oman elämänsä bisnesmerkonomiesimies hönkii niskaan, ja koulut kesken jättäneen puhelinmyyjän laskupino sen vaan kasvaa. Useinhan tässä käy niin, että asiakas tulee ostaneeksi tuotteen jota ei vielä ennen puhelua edes ajatellut tarvitsevansa. Totta kai tämä pätee muihinkin aloihin kuin puhelinmyyntiin, mutta kuten sanoin, niin ilman face to face kontaktia myyjän mielipidevaikuttamisen moraaliset rajat ovat alempana.Höpö höpö, tai määrittele kärsiminen, se ratkaisee aika paljon mitä tässä tarkoitetaan.
Ensimäiseen kohtaan, valintahan ei ole vapaa. En minä ole valinnut, että minuun saa puhelinmyyjät olla yhteyksissä. Mielestäni lähestymistapa on nurinukurinen mikäli minun pitää toimia estääkseni kyseiset puhelut.
Minun mielestäni taas pelkkä työllistäminen ei ole hyvä argumentti minkään alan (oli se sitten turkisteollisuus tai puhelinmyynti) puolustamiseen, jos ala muuten aiheuttaa tarpeetonta vahinkoa. Ihmisten hyvinvointi tulisi lainsäädännössä aina asettaa yritysten hyvinvoinnin edelle.
Sitä vaan mietin, että ovatko nuo tyhmiä, epäkohteiliaita vai välinpitämättömiä? Vai peräti jokin noiden kombinaatioista?
Eikös niillä ole se ohjesääntö, että tietty määrä kieltäytymisiä pitää tulla ennen kuin uskotaan? Noin muistaakseni joku ammattikunnan edustaja täälläkin tunnusti.
Eikös niillä ole se ohjesääntö, että tietty määrä kieltäytymisiä pitää tulla ennen kuin uskotaan? Noin muistaakseni joku ammattikunnan edustaja täälläkin tunnusti. Sitten on toki näitä, jotka tosissaan yrittävät kaupata tuotteita vaikka väkisin, eivätkä ymmärrä kieltosanaa.
Minulla muuten on romahtanut puhelinmyyjien soittojen määrä sen jälkeen kun pistin kännykkänumeroni salaiseksi. Siis sellaiseksi, ettei se löydy millään numeropalveluhaulla. Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että monet puljut tekevät soittolistansa numeropalvelusta saatavien tietojen perusteella, vaikka tätä ei julkisesti myönnetäkään.
Se ei ole pelkästään minun mielipiteeni, vaan on ollut myös eduskunnan ja hallituksen mielipide pari vuotta sitten kun viestintämarkkinalakia muuttivat puhelinliittymien puhelinmyynnin kieltäväksi seuraavin perusteluin:Hmm, pitääpä nyt vielä tähänkin kommentoida. Eli kyllähän se nyt on niin, että ei se ole mikään fakta, että esim. juuri puhelinmyyntiala tuottaisi tarpeetonta vahinkoa. Se on sinun mielipiteesi.
HE 144/2011 kirjoitti:Viestintäpalveluiden puhelinmarkkinoinnista on syntynyt merkittäviä ongelmia kuluttajamarkkinoilla. Kyseessä on monimutkainen palvelukokonaisuus, joka ei erityisen hyvin sovellu markkinoitavaksi puhelimitse. Kuluttajan on monesti vaikea ymmärtää hänelle tarjottavan liittymäsopimuksen kaikkia ehtoja puhelimessa palveluiden luonteesta ja teknisestä vaikeaselkoisuudesta johtuen. Puhelinmyynnissä käytetään yleisesti tulospalkkausta ja puhelinmyyjien koulutustaso ja keski-ikä on tyypillisesti alhainen, työntekijöiden vaihtuvuus on suurta ja sitoutuneisuus vähäistä, eikä kuluttajan oikeuksista sen vuoksi aina huolehdita riittävällä tavalla.
Kuluttajaviranomaisilta saadun tiedon mukaan viestintäpalveluiden puhelinmarkkinointiin liittyvät ongelmat ovat lisääntyneet jatkuvasti ja ne muodostavat jo merkittävän osuuden yhteydenotoista kuluttajaviranomaisiin. Liittymien aggressiivinen puhelinmarkkinointi on johtanut muun muassa puhelinliittymän irtisanomiseen pelkän puhelinkeskustelun perusteella. Ongelmat kohdistuvat erityisesti ikääntyneisiin kuluttajiin, joilla on vaikeuksia hahmottaa puhelinkeskustelun mahdollisia seuraamuksia.
Logiikka on aika heikko, yksityisautoilu kun kuitenkin on tarpeellinen osa yhteiskunnan pystyssä pysymistä toisin kuin puhelinmyynti. Ilman yksityisautoilua Oy Suomi Ab ei pysyisi pystyssä, mutta puhelinmyyntiä ei kaipaisi juuri kukaan muu kuin telemarkkinointiklusteri itse.Samalla ajatuksella jatkaen voitaisiin kieltää kokonaan esim. yksityisautoilu, se aiheuttaa paljonkin vahinkoa ihmisten hyvinvoinnille jos ajatellaan vain saasteita, rahanmenoa monien kustannusten muodossa, liikenteen vaaroja ym ym. Tällainen yhtä huono esimerkki nyt tähän lopuksi.
Jep. Ei hommassa voi päästä edes tyydyttävään tulokseen jos lopettaa tyrkyttämisen ensimmäiseen kieltäytymiseen. Ihmisen psykologia ja puhelinmyynnin myyntitapahtuman luonne (eli myyntitapahtuma käynnistyy 95-prosenttisesti ilman asiakkaan tarvetta) johtaa siihen, että useimmiten se kauppa syyntyy vasta pienen jankkaamisen jälkeen.Eikös niillä ole se ohjesääntö, että tietty määrä kieltäytymisiä pitää tulla ennen kuin uskotaan? Noin muistaakseni joku ammattikunnan edustaja täälläkin tunnusti. Sitten on toki näitä, jotka tosissaan yrittävät kaupata tuotteita vaikka väkisin, eivätkä ymmärrä kieltosanaa.
Fonectalle (onko muita vastaavia edes enää olemassa?) tällaisten tietyin kriteerein muodostetuin markkinointipoolien myyminen suurille puhelinmyyntiä tekeville pörssiyhtiöille on helppo ja kannattava bisnes.Minulla muuten on romahtanut puhelinmyyjien soittojen määrä sen jälkeen kun pistin kännykkänumeroni salaiseksi. Siis sellaiseksi, ettei se löydy millään numeropalveluhaulla. Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että monet puljut tekevät soittolistansa numeropalvelusta saatavien tietojen perusteella, vaikka tätä ei julkisesti myönnetäkään.
Eikös niillä ole se ohjesääntö, että tietty määrä kieltäytymisiä pitää tulla ennen kuin uskotaan? Noin muistaakseni joku ammattikunnan edustaja täälläkin tunnusti. Sitten on toki näitä, jotka tosissaan yrittävät kaupata tuotteita vaikka väkisin, eivätkä ymmärrä kieltosanaa.
Minulla muuten on romahtanut puhelinmyyjien soittojen määrä sen jälkeen kun pistin kännykkänumeroni salaiseksi. Siis sellaiseksi, ettei se löydy millään numeropalveluhaulla. Tämä vahvistaa käsitystäni siitä, että monet puljut tekevät soittolistansa numeropalvelusta saatavien tietojen perusteella, vaikka tätä ei julkisesti myönnetäkään.
Jos asiakas ei jotain tarvitse, niin eipä sellainen asiakas kyllä ko. tuotetta yleensä ostakkaan, jokin pohja pitää olla jotta homma toimisi.
Lehtimainokset, nettimainokset, TV-mainokset ja radiomainokset erikseen. Nissä mainoksen uhri on itse vapaaehtoisesti altistunut niille käyttämällä jotain palvelua.
Eikö muuten yhtä lailla altistu vapaaehtoisesti puhelinmyynnille kun vastaa puhelimeen? Siis samalla logiikalla jolla altistuu vapaaehtoisesti mainoksille jos avaa lehden tai television.
Ihmetyttää myös tuo pitkäjänteisyys noilla "myyjillä", kun sama nainen soittelee 2-3 kertaa viikossa samasta asiasta noin vuoden ajan. Kukin tottakai tyylillään, mutta jos mahdollinen asiakas kieltäytyy niin miksi pitää jatkuvasti soitella?
En mä ole toistaiseksi kaupankassalla törmännyt kassatyöntekijään joka tuputtaisi mua ostamaan vaikkapa kiloa lihaa, koska sattuu olemaan tarjouksessa.
En tiedä, mikä puhelinmyyntifirma hoitaa Me Naiset -lehden kampanjamyyntiä, mutta surkeaa työtä se tekee.
Soittivat vaimolle about kuukausi sitten. Vaimo sanoi heti, että ei ole kiinnostunut, ja sitten ehkä puolen minuutin päästä uudelleen, ettei ole kiinnostunut. Luulin puhelun loppuneen siihen (olin eri huoneessa kuin vaimo), mutta parin minuutin päästä kuului taas, että ihan oikeasti ei nyt kiinnosta, eikö ala mennä perille. Marssin vaimon viereen ja sanoin tarkoituksella kovalla äänellä, että jos se pelle siellä toisessa päässä ei tajua, että ei kiinnosta, niin lyö punaista luuria. Vaimo teki, niinkuin ehdotin.
Alkuviikosta soittivat taas. Vaimo sanoi, ettei kiinnosta. Myyjän puhetulva ei tästä häiriintynyt, mutta vanhasta oppineena vaimo katkaisi puhelun heti.
Sitä vaan mietin, että ovatko nuo tyhmiä, epäkohteiliaita vai välinpitämättömiä? Vai peräti jokin noiden kombinaatioista?