Jotta voisin olla 100% varma asiasta, niin kyselen tässä sopivana hetkenä toimistopäälliköltä virallisen kannan tähän asiaan. Ei tule sitten väärin käsityksiä.
Kysy ihmeessä, odotan mielenkiinnolla vastauta. Käsittämätöntä jos teillä ei ole tuollaista tilannetta käyty koulutuksessa/ohjeistuksessa läpi.
Mutta toimintamalli on ollut ainakin minun toimistollani se, että jos vaikkapa Mauri 79v tilaa minulta netin, niin kysyn Maukalta että olisko antaa vaikkapa pojan numero kun ollaan haluttu lähiomainen kontaktoida näistä asioista ja kertoa samat asiat hänellekkin. Maukka antaa yhteystiedot ja sovitaan kauppa Maukan kanssa. Sitten soitan pojalle ja kertaan hänellekkin homman, jos ja kun pojalla ei ole mitään kauppaa vastaan, niin silloin kirjaan kaupan järjestelmään. Mielestäni en ole rikkonut lakeja koska kaikelle on Maukan suostumus. Mikä tuossa voi menettelyssä voi jotakin ihmistä häiritä?
Mutta jos Maukka on oikeustoimikelpoinen niin sinähän saat soitella vaikka koko puhelinluettelon läpi ja palvelu on myytävä Maukalle vaikka kuka sanoisi, että ei. Täysin yhdentekevää ja turhaa toimintaa mistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään. Siitähän se riemu repeää kun lähiomainen sanoo, että ei ja sillä ei ole lopulta mitään väliä ja palvelu on myytävä asiakkaalle vastustuksesta huolimatta. Taas puhelinmyyjien maine paranee.
Eikös tuossa astuta lain väärälle puolelle vasta jos kieltäydyt myymästä Maukalle tuota palvelua vaikka hän on oikeustoimikelpoinen? Eli tuolla lähiomaisen kontaktoinnilla ei ole mitään merkitystä.
Vai väitäkö väkisin että yleisesti 26 ja 81 vuotias ovat samalla ymmärryksen ja tietämyksen tasoilla internet/puhelin asioissa?
Mutta jos 30 vuotias Pasi-Maija kuulostaa hieman erikoiselta, niin pyydätkö häneltä lähiomaisen yhteystiedot? Mikset?
Kerrotko minulle vielä noista väärin menneistä tilauksista ja niiden korjauksista? Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten ne korjaatte kun teillä tuskin on pääsyä tuonne tietokantoihin ja itse ainakin olettaisin, että nuo korjataan aspan ja asiakkaan välillä...