Mainos

Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 341 230
  • 1 390

Hendricks

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Siis tämähän on ikäsyrjintää. En tiedä millaisten tuotteiden kanssa ollaan tekemisissä mutta joidenkin tuotteiden kanssa tämä olisi suorastaan laitonta (kaikkien tuotteiden kanssa vähintäänkin kyseenalaista), siis olla myymättä jotain tuotetta vain ja ainoastaan siksi että henkilö on syntynyt ennen vuotta 42.

Tuntuu muutenkin kummalliselta joku lähiomaiskontaktointi, no edelleen en tiedä mistä tuotteista kyse, mutta kannattaako tuollainen edes? Siis ruveta selvittelemään yhteystietoja ja selittämään jollekin toiselle mistä kyse jne. No toki jos yksittäisellä kaupalla on vähän suurempi arvo.

Entä jos lähiomaiskontaktia(kuka edes lasketaan lähiomaiseksi?) ei ole? Menettääkö ennen 42 vuotta syntynyt henkilö mahdollisuuden kyseisen tuotteen hankintaan?


Eli; puhe on internet yhteyksistä, ja tällä lähiomais kontaktilla tarkoitetaan sitä että soitetaan vaikka pojalle tai veljelle ja kerrotaan että tälläinen kauppa olisi tapahtumassa,ei varmaan teilläkään mitään sitä vastaan ole.

Jos lähiomaisia ei jostain kumman syystä ole, niin kaupan voi esimiehen luvalla tehdä ilman kontaktia, olettaen että asiakas on ollut ihan mukana ja ymmärtänyt kaupan.

En nyt voi ymmärtää että mitä pahaa siinä on, että yli 70 vuotiaan läheiselle tehdään kontaktointi jos vanhus hankkii netin koska myyjä ei voi tietää äänen perusteella vaikka että vanhuksella oli jokin sairaus tai jokin muu selkeä syy miksi hänelle ei nettiä pitäisi myydä.


Näin on firman sisällä haluttu tehdä, osin siksi että se on mielestäni kohteliasta, sekä siksi että pystytään ehkäisemään joidenkin yksilöiden väärinkäytöksiä vanhuksia kohtaan. Esimerkiksi Irmalle, 83 vuotiaalle voisi myydä mitä tahansa, kun tarpeeksi hyvin puhuisi vaikka Irmalla ei ole sille mitään käyttöä. Irma ei vaan itse sitä tajua. Eikö tässäkin tapauksessa lähiomais kontaktille olisi aihetta!

Mikä ihme tuossa muka mättää?

Ps. Jokaikinen kauppapuhelu kuunnellaan.

Ps2. Lähiomais kontakti voidaan jättää tekemättä, mikäli Irma sitä välttämättä haluaa. ja sille kontaktille siis kysytään lupa ja sen lähiomaisen puhelinnumero.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ps2. Lähiomais kontakti voidaan jättää tekemättä, mikäli Irma sitä välttämättä haluaa. ja sille kontaktille siis kysytään lupa ja sen lähiomaisen puhelinnumero.

Eli käytännössä väitteesi lähiomaiskontaktista oli hämäystä, koska vanhus itse päättää tuosta kontaktista.
 

Theone

Jäsen
Eli; puhe on internet yhteyksistä, ja tällä lähiomais kontaktilla tarkoitetaan sitä että soitetaan vaikka pojalle tai veljelle ja kerrotaan että tälläinen kauppa olisi tapahtumassa,ei varmaan teilläkään mitään sitä vastaan ole.

Mutta mitä jos heillä on jotain sitä vastaan ja kyseinen "vanha ihminen" ei ole holhouksessa?

Jos lähiomaisia ei jostain kumman syystä ole, niin kaupan voi esimiehen luvalla tehdä ilman kontaktia, olettaen että asiakas on ollut ihan mukana ja ymmärtänyt kaupan.

Ja mistä te tiedätte onko lähiomaista vai ei? Kysyttekö puhelun aikana vain pokalla, että onko herralla/rouvalla lähiomaisia ja voisitteko antaa heidän tietonsa? Miksi kaupan tekoon tarvitaan esimiehen lupa? Kyllähän tuo pitää papalle myydä jos hän sen haluaa. Jos taas pappa ei ole oikeustoimikelpoinen, niin se tulee ilmi silloin kun tarkistetaan luottotietoja.

En nyt voi ymmärtää että mitä pahaa siinä on, että yli 70 vuotiaan läheiselle tehdään kontaktointi jos vanhus hankkii netin koska myyjä ei voi tietää äänen perusteella vaikka että vanhuksella oli jokin sairaus tai jokin muu selkeä syy miksi hänelle ei nettiä pitäisi myydä.

Minkä ikäiseltä sinä tiedät äänestä, että henkilöllä on jokin sairaus tai muu syy joka estää kaupan? Onhan tuo nyt aika koomista.

Näin on firman sisällä haluttu tehdä, osin siksi että se on mielestäni kohteliasta, sekä siksi että pystytään ehkäisemään joidenkin yksilöiden väärinkäytöksiä vanhuksia kohtaan.

Paitsi, että tuo taitaa olla laitonta. Vai ajatteletko niin, että tarkoitus pyhittää keinot? Ja voisitko vastata siihen, että mitä tapahtuu jos esim. tytär/poika vastustaa tuota kauppaa ja papparainen ei ole holhouksessa? Eihän tuolla ole mihinkään vaikutusta ja pakkohan tuo liittymä on papalle myydä. Tässä tapauksessa lähiomainen on varmasti onnessaan, että häneen otettiin yhteyttä mutta sillä ei ollut mitään merkitystä...

Ps. Jokaikinen kauppapuhelu kuunnellaan.

Kyseessä täytyy olla todella pieni yritys. Yksikään operaattori ei tuota velvoita, eikä myöskään vaadi mitään lähiomaiskontaktia joka jo itsessään kuulostaa naurettavalta ja eipä sillä lopulta mitään merkitystä taida ollakaan. Ja täytyy sanoa, että yrityksellänne on aika paljon ylimääräisiä työntekijöitä jos he vielä soittelevat ihmisten perään muokatakseen kauppoja jos jotain on ilmoitettu väärin. Kyllähän tuo vastuu on siirtynyt operaattorille siinä vaiheessa kun sinä teet liittymän tilauksen ja täytät tarvittavat tiedot. Käytännössä ette te pääse niitä enää sen jälkeen edes muuttamaan, joten käytännössä tilanne etenee niin kuin kuvasin edellisessä viestissä.

Ps2. Lähiomais kontakti voidaan jättää tekemättä, mikäli Irma sitä välttämättä haluaa. ja sille kontaktille siis kysytään lupa ja sen lähiomaisen puhelinnumero.

Eli tuolla ei olekaan mitään merkitystä?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
En nyt voi ymmärtää että mitä pahaa siinä on, että yli 70 vuotiaan läheiselle tehdään kontaktointi jos vanhus hankkii netin koska myyjä ei voi tietää äänen perusteella vaikka että vanhuksella oli jokin sairaus tai jokin muu selkeä syy miksi hänelle ei nettiä pitäisi myydä.

Jos se olisi kaupan ehto että lähiomaiseen ollaan yhteydessä(eli lähiomainen päättäisi sopimuksesta) niin näen siinä montakin ongelmaa. Jos tilanne on se että vanhemmalle henkilölle tarjotaan ikään kuin lisäpalveluna (jos vanhus esim.itse on hieman epävarma) että lähiomaiseen voidaan olla yhteydessä niin silloin en näe juurikaan ongelmia.

Tosin miksi vetää joka mielivaltainen 70 vuoden ikäraja? Joku vähän nuorempikin saattaa sitä kaivata ja toisaalta joku vanhempi missään nimessä ei.

Tuo nyt sinänsä pitää kaikkiin ihmisiin paikkansa, että myyjä ei välttämättä voi tietää (ellei tule selkeästi esille) onko henkilö sairas tai joku muu syy olla myymättä.
 

Hendricks

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ja mistä te tiedätte onko lähiomaista vai ei? Kysyttekö puhelun aikana vain pokalla, että onko herralla/rouvalla lähiomaisia ja voisitteko antaa heidän tietonsa? Miksi kaupan tekoon tarvitaan esimiehen lupa? Kyllähän tuo pitää papalle myydä jos hän sen haluaa. Jos taas pappa ei ole oikeustoimikelpoinen, niin se tulee ilmi silloin kun tarkistetaan luottotietoja.



Minkä ikäiseltä sinä tiedät äänestä, että henkilöllä on jokin sairaus tai muu syy joka estää kaupan? Onhan tuo nyt aika koomista.



Paitsi, että tuo taitaa olla laitonta. Vai ajatteletko niin, että tarkoitus pyhittää keinot? Ja voisitko vastata siihen, että mitä tapahtuu jos esim. tytär/poika vastustaa tuota kauppaa ja papparainen ei ole holhouksessa? Eihän tuolla ole mihinkään vaikutusta ja pakkohan tuo liittymä on papalle myydä. Tässä tapauksessa lähiomainen on varmasti onnessaan, että häneen otettiin yhteyttä mutta sillä ei ollut mitään merkitystä...


Kuten sanoin, se kysytään puhelun aikana. Ja en tiedä, mitä tehdään jos pojalla tai muulla omaisella on jotain sitä kauppaa vastaan, itselleni ei sitä ole tapahtunut.

Ja tarkoitin sitä, että puhelimessa ei voi tietää, että onko asiakkaalla kaikki ok, ja sen takia otetaan se kontakti.

Mikä tässä menettelyssä sinua rassaa?
 

Theone

Jäsen
Kuten sanoin, se kysytään puhelun aikana. Ja en tiedä, mitä tehdään jos pojalla tai muulla omaisella on jotain sitä kauppaa vastaan, itselleni ei sitä ole tapahtunut.

Eikö teitä muka ole ohjeistettu mitenkään tai käyty kyseistä tilannetta koulutuksessa läpi? Taitaa olla aika kummallinen yritys tuo jossa työskentelet.

Ja tarkoitin sitä, että puhelimessa ei voi tietää, että onko asiakkaalla kaikki ok, ja sen takia otetaan se kontakti.

Minkä ikäisestä sinä tiedät, että kaikki on ok? Miksei 26-vuotiaan Pirkko-Pasin äidille soiteta?

Mikä tässä menettelyssä sinua rassaa?

Tuohan on laitonta tai ainakin turhaa toimintaa jos tuo "vanha ihminen" on oikeustoimikelpoinen. Silloinhan tuote/palvelu pitää hänelle myydä vaikka "lähiomainen" sitä vastustaisi, vai olenko väärässä? Etkö itse näe tuossa toiminnassa mitään outoa? Etkö ole ihmetellyt mikseivät muut käytä tuota?

Kerrotko minulle vielä miten teidän yrityksessä toimitaan kun tilaus on jo syötetty järjestelmään mutta huomataankin, että asiakkaalle on sanottu väärä hinta? Tehän ette noita enää pysty muuttamaan, mutta kuten ilmoitit, että tuo hoidetaan teidön toimesta kuntoon, niin voisitko kertoa miten ja kuinka iso ralli tuosta alkaa?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Useampi entinen oppilaani on menettänyt luottotietonsa puhelinmyyjien ja nettikauppojen takia alta kaksikymppisenä. Tällöin syynä on ollut yksikertaisesti älyllinen heikkous, he eivät ole ymmärtäneet kaupanehtoja tai sitä, että tavara täytyy myös maksaa.....

Älyllistä vajavaisuutta syyttää myyjää siitä, ettei tajua laskun tulevan perässä. Ei todellakaan ole puhelinmyyjän vika jos jollain menee luottotiedot. Yhtä viisasta olisi syyttää luottotietojen menetykestä aurinkoa, koska pankit ovat auki kun aurinko paistaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Älyllistä vajavaisuutta syyttää myyjää siitä, ettei tajua laskun tulevan perässä. Ei todellakaan ole puhelinmyyjän vika jos jollain menee luottotiedot. Yhtä viisasta olisi syyttää luottotietojen menetykestä aurinkoa, koska pankit ovat auki kun aurinko paistaa.

En ole syyttänyt puhelinmyyjiä mistään, he toimivat järjestelmän sääntöjen mukaan. Nykyinen löysä rahoitusjärjestelmä aiheuttaa ongelmat, moraalisesti arveluttavaa touhua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhtä viisasta olisi syyttää luottotietojen menetykestä aurinkoa, koska pankit ovat auki kun aurinko paistaa.

No ei nyt ehkä ihan yhtä viisasta, mutta pointti toki ok.

Periaatteessa tuolla argumentilla pikavippifirmojenkin toiminta on ok. Silti kieltäisin ne (tai siis sääntelisin lainaehtoja paljon tiukemmin), koska ongelmana on, että kukaan jolla on varaa tuollainen muutaman satasen tai tonnin laina ottaa, ei ota sitä pikavippifirmasta, vaan hänellä on luottokortti, säästöjä tai ottaa pankista pienen lainan. Eli pikavipit on olemassa vain niille jotka ovat ahdingossa ja tyhmiä, ts pikavipin palvelukuvaus on kuin suoraan Rikoslain 36 luvun 6 § pykälän ensimmäisestä momentista: "Joka käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä hankkii tai edustaa itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa vastikkeeseen...".

Vähän sama pätee kyseisille ihmisille puhelinmyytäessä, ja siksi olisinkin valmis rajoittamaan puhelinmyyntiä vain nykyisiin asiakasuhteisiin. Vaikka minulle se on aika samantekevää, aina vastaan kun joku tuntematon numero soittaa, ja aina olen saanut puhelunkin loppumaan 10 sekunnin viiveellä siitä kun haluan, enkä oikein ymmärrä tästä hermonsa polttavia.
 
Viimeksi muokattu:

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
No ei nyt ehkä ihan yhtä viisasta, mutta pointti toki ok.

Periaatteessa tuolla argumentilla pikavippifirmojenkin toiminta on ok. Silti kieltäisin ne (tai siis sääntelisin lainaehtoja paljon tiukemmin), koska ongelmana on, että kukaan jolla on varaa tuollainen muutaman satasen tai tonnin laina ottaa, ei ota sitä pikavippifirmasta, vaan hänellä on luottokortti, säästöjä tai ottaa pankista pienen lainan. Eli pikavipit on olemassa vain niille jotka ovat ahdingossa ja tyhmiä, ts pikavipin palvelukuvaus on kuin suoraan Rikoslain 36 luvun 6 § pykälän ensimmäisestä momentista: "Joka käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä hankkii tai edustaa itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa vastikkeeseen...".
Vähän sama pätee kyseisille ihmisille puhelinmyytäessä, ja siksi olisinkin valmis rajoittamaan puhelinmyyntiä vain nykyisiin asiakasuhteisiin. Vaikka minulle se on aika samantekevää, aina vastaan kun joku tuntematon numero soittaa, ja aina olen saanut puhelunkin loppumaan 10 sekunnin viiveellä siitä kun haluan, enkä oikein ymmärrä tästä hermonsa polttavia.



No aikamoista. Poislukien mummot ja vajaat, on asiakkaan omalla vastuulla jos ostaa puhelinmyyjältä.Pitää olla selkärankaa kieltäytä jos ei halua ostaa. Myyjää on turha syyttää jos tulikin ostettua kamaa mitä ei oikeasti halua.Ja pikavipit...hmm..kyllä se taitaa taas olla sen ahdingossa olevan päätös ottaa tai olla ottamatta vippiä. Ei sen firman joka sitä tarjoaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja pikavipit...hmm..kyllä se taitaa taas olla sen ahdingossa olevan päätös ottaa tai olla ottamatta vippiä. Ei sen firman joka sitä tarjoaa.
Kentie ilmaisin itseäni epäselvästi. Tietenkin se on ahdingossa olevan päätös, mutta miksi pitäisi sallia liiketoiminta joka perustuu vähäosaisten ahdingolle ja siitä hyötymiselle? Ja kuten kirjoitin, puhelinmyyntiin tämä ajatus pätee vain osittain, mutta kyllä niille mummoille ja vajaille myyminen varmaan sinänsä helppoa kauppaa olisi. Ja sellainen sopivasti vajaa, joka on oikeustoimikelpoinen, mutta ostaa mitä vaan tarjotaan on tietysti oikein hyvä asiakas. Enkä minä siitä puhelinmyyjiä syytä, mutta en näkisi tiukemmasta sääntelystä olevan sen paremmin yksilölle kuin yhteiskunnalle haittaakaan.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kentie ilmaisin itseäni epäselvästi. Tietenkin se on ahdingossa olevan päätös, mutta miksi pitäisi sallia liiketoiminta joka perustuu vähäosaisten ahdingolle ja siitä hyötymiselle? Ja kuten kirjoitin, puhelinmyyntiin tämä ajatus pätee vain osittain, mutta kyllä niille mummoille ja vajaille myyminen varmaan sinänsä helppoa kauppaa olisi. Ja sellainen sopivasti vajaa, joka on oikeustoimikelpoinen, mutta ostaa mitä vaan tarjotaan on tietysti oikein hyvä asiakas. Enkä minä siitä puhelinmyyjiä syytä, mutta en näkisi tiukemmasta sääntelystä olevan sen paremmin yksilölle kuin yhteiskunnalle haittaakaan.

Ideasi puhelnmyynnin "muodon muutoksesta" ei minusta kuulosta äkkiseltään täysin hölmöltä.
Sen sijaan jos pikavipit pitäisi kieltää hväksikäyttönä niin tällöin minusta pitäisi ainakin tarkastella todella kriittsesti Alkoa,Veikkausta ja vastaavia koska nämä myös tarjoaa mahdollisuutta päästä rahoista eroon varsinaisesti hyötymättä mitään. Tämä tosin taitaa olla jonkun muun ketjun kamaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole syyttänyt puhelinmyyjiä mistään, he toimivat järjestelmän sääntöjen mukaan. Nykyinen löysä rahoitusjärjestelmä aiheuttaa ongelmat, moraalisesti arveluttavaa touhua.

.... Useampi entinen oppilaani on menettänyt luottotietonsa puhelinmyyjien ja nettikauppojen takia alta kaksikymppisenä......

Boldaukset omia. Pahoittelut, tulkitsin viestiäsi väärin.

No, joka tapauksessa. Ihmisten pitää kantaa vastuuta itsestään, eikä syytää vastuuta muille.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämän ketjun lukemiseen on mennyt paljon enemmän aikaa kuin puhelinkaupustelijoiden jorinoiden kuuntelemiseen. En ole vielä päättänyt, kummasta tykkään enemmän. Tai rehellisesti sanottuna vähemmän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Boldaukset omia. Pahoittelut, tulkitsin viestiäsi väärin...

Tarkoitukseni oli sanoa, että puhelinmyyjät noudattavat varmasti lähes aina lakia ja asetuksia, mutta systeemi on eräissä kohdissa moraalisesti kyseenalainen. Mikäli maksumahdollisuudet olisivat postiennakko, käteinen tai luottokortti, tilanne olisi huomattavasti parempi.

Ja ihminen ottaa vastuuta itsestään sen verran kuin pystyy. Mikäli firma myy juuri 18-vuotta täyttäneelle työttömälle satojen eurojen edestä elektroniikkaa osamaksulla, voidaan kysyä onko kyseessä järkevää kaupankäyntiä vai myyjän provikan himoa.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No, joka tapauksessa. Ihmisten pitää kantaa vastuuta itsestään, eikä syytää vastuuta muille.

Tämä päteekin ns. tavallisille ihmisille (keitä he sitten ovatkaan). Meille on lapsesta asti kotona opetettu, ettei raha kasva puussa, vaan on ponnisteltava unelman eteen. Ja suurin osa on tämän omaksunut selkäytimeensä. Maksanut asuntolainaa. Vinguttanut Visaa maltilla niin, ettei limiitti mene punaiselle. Katsonut eteensä, että ennen tilipäivää on maksuvaraa.

Mutta on olemassa myös toinen ihmisryhmä. Rikkinäisten kotien lapset, joille kukaan ei ole opettanut rahan arvoa. Täysi-ikäisenä koittaa taivas. Lainarahaa tyrkytetään ovista ja ikkunoista. Puhelinmyyjät pääsevät tyrkyttämään kännykkä- netti- ja maksu-TV-liittymiä ynnä muuta roinaa aivan neitseelliseen maaperään. Ja tottakai 18-vuotas pentu haluaa olla trendien aallonharjalla. Se maksaa. Paljon. Ei aikaakaan, kun luottokortit on saksittu kahtia ja pikavipit lankeavat hirmukorkoineen ulosmittaukseen. Se on kova rahankäytön koulu.

Toinen ihmisryhmä ovat oikeustoimikelpoiset vanhukset. "Parhaimmillaan" tällä seniorilla on monta tietosanakirjasarjaa avaamattomina paketeissa. Kiitos sutkin puhelinmyyntitykin.

Haluan uskoa, että puhelinmyynnin pahimmat ylilyönnit ovat enää urbaanilegendaa.

Miksi puhelin- ja ovelta-ovellemyyjät ovat kaksi tutkitusti halveksituinta ammattia? He, kuten jehovat, feissaajat, ja muut häiriköt rikkovat tietoisesti kirjoittamatonta sääntöä: Älä tunkeudu ilman asianomaisen lupaa hänen reviirilleen. Se on vakava psykologinen moka.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Onko tämä se, jonka pitäisi kieltää kaikenlainen puhelinkaupustelu ja siitä maksetaan jumalaton hinta? Sillä ei ole mitään virkaa, koska valtaosa myyjistä ei sitä noudata. Ainakin näin on tapahtunut, että kielto on ollut päällä ja siitä huolimatta puheluja on tullut. Kun asiasta on kysytty, niin vastaus on ollut, että emme me sille mitään voi, että myyjät eivät kieltoa noudata. Kyllä heidän pitäisi... Vitunko virkaa sillä sitten on, jos sitä ei noudateta.

Puhelinmyyjä, poikkeuksetta ääliö. Leikkaisivat tukkansa ja hankkisivat oikeita töitä.

Palataanpa taas taistelutantereelle paremman tekemisen puutteessa kun työt tältä päivää tehty!

Eli se on "se" Robinsson-rekisteri johon ilmoittamalla saa itselleen suoramarkkinointikiellon 3 vuoden määräajaksi, jonka jälkeen se katkeaa ellet itse uusi sitä. Se tulee voimaan pienellä viiveellä, ei heti eikä hetken päästä vaan voipi mennä joitakin viikkoja. Tätä rekisteriä kunnioittaa kaikki Asiakasmarkkinointiliittoon kuuluvat yritykset, eli kaikki ns. kunnolliset alan toimijat (ei ne riistäjä- ja kusettajafirmat jotka lokaavat koko alan mainetta.)
Tämän palvelun saa käyttöönsä "jumalattomalla" 40centin-parin euron kustannuksella tuon 3:n vuoden ajaksi. Niin ja sitten vielä se, että se ei koske voimassa olevien asiakkuuksiesi hoitamiseksi soitettavia puheluita joissa saattaa olla toki myös markkinointia, niihin pitää kiellot ilmoittaa erikseen.

Ja kyllä se puhelinmyynti on mielipiteestäsi huolimatta ihan kunnon työ, eikä suinkaan ole poikkeuksetta ääliö ihminen joka sitä tekee, ihan yhtä hyvin minä voisin syyttää ääliöiksi kaikkia niitä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä, mutten siihen sorru koska Suomessa on mielipiteenvapaus. Mielipiteitään voi silti aina korjata, jos ne eivät perustu faktoihin kuten tälläkin kertaa asian laita oli.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Kylläpä minua nyt hävettää, että ammattikunta, jonka arvostus on 381:n ammatin vertailussa sijalla 380 pitää minua tollona!

Voi minua poloista!

Tuon listan mukaan sitten katselet myyjiä alaspäin ja lääkäreitä ylöspäin?
Kiva jos tunnet ylemmyydentunnetta, mutta kannattaa muistaa että puhelinmyyjä tuskin saattaa virheellään saatella sinua mullan alle kun taas lääkärit (joiden virheistä saa lukea tuon tuostakin) voivat virheellisellä toiminnallaan sen sinulle tehdä.
Mutta ihan sama mulle, mitä mieltä olet poloinen :)
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
En ole syyttänyt puhelinmyyjiä mistään, he toimivat järjestelmän sääntöjen mukaan. Nykyinen löysä rahoitusjärjestelmä aiheuttaa ongelmat, moraalisesti arveluttavaa touhua.

Tähänkin nyt vielä kommentti, eli eihän tietääkseni puhelinmyynnissä ole edes tarjolla näitä paljon puhuttuja pikavippejä?
Siitä olen samaa mieltä että ne ovat iso ongelma, koska liian helposti täysin maksukyvötön nuori saa lainaa vaikka joka ainoasta putkasta, joita lienee lähemmäs 100 nykyään tyrkyttämässä rahojaan heti tilille julmetuin kuluin.

Aivan eri asia on ostaa osamaksulla järkevästi jotain mitä tarvitsee, moni pienituloinen, joka kuitenkin hoitaa asiansa moitteetta voi hankkia itselleen vaikka tv:n, pesukoneen tms. pienin kk-erin, jos hänellä ei kuitenkaan jää säästöön akuuttia tarvetta varten rahaa. Tämä on siis ihan eri asia kuin järjetön pikavippaaminen. Kulutkaan eivät ole kohtuuttomat osamaksuissa jos vertaa pikavippeihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katsokaa Ylen Kimmo-sarjaa, missä sarjan päähenkilö on puhelinmyyjä. Hieno mies tämä hänen pomonsa ja tuskin hahmo on vedetty edes mitenkään yli. Tuollaista se vain valitettavasti taitaa olla tuossa maailmassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Aivan eri asia on ostaa osamaksulla järkevästi jotain mitä tarvitsee, moni pienituloinen, joka kuitenkin hoitaa asiansa moitteetta voi hankkia itselleen vaikka tv:n, pesukoneen tms. pienin kk-erin, jos hänellä ei kuitenkaan jää säästöön akuuttia tarvetta varten rahaa. Tämä on siis ihan eri asia kuin järjetön pikavippaaminen. Kulutkaan eivät ole kohtuuttomat osamaksuissa jos vertaa pikavippeihin.

Voi hellanlettas sentää kuinka kaunista...

Niin, mutta kun se 18-vuotias työntönkin saa nämä tv:t, kännykät, pleikat, tietokoneet jne. pienin kk-erin. Tosin kun näitä kuukausieriä on 10 x 100€, tuloksena on helvetin suuri kk-erä. Ja tähän sitten päälle ne pikavipit.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Useampi entinen oppilaani on menettänyt luottotietonsa puhelinmyyjien ja nettikauppojen takia alta kaksikymppisenä.

Yksikään puhelinmyyjä tai nettikauppa ei ole syyllinen siihen, että sinun jotkut entisistä oppilaistasi (tai kukaan muukaan ihminen) ovat menettäneet luottotietonsa. Kyllä he ovat siihen ihan itse syyllisiä. Jos ihminen on typerä, niin sitten on, turha siitä on muita syyttää.

Minusta puhelinmyynti pitäisi lopettaa, sitä ei tässä ajassa enää tarvita ja nettikauppoihinkin pitäisi tulla maksuvälineeksi vain käteinen tai luottokortti, ei osamaksusopimuksia.

Mitenhän nettikaupoissa pystyy maksamaan käteisellä? Kerro toki hahmotelmasi, miten se edes ylipäätään onnistuisi. Ja toisekseen, miten luottokortti eroaa yhdestäkään osamaksusopimuksesta? Luottokortillahan nimenomaan ostetaan velaksi.

Niin, mutta kun se 18-vuotias työntönkin saa nämä tv:t, kännykät, pleikat, tietokoneet jne. pienin kk-erin. Tosin kun näitä kuukausieriä on 10 x 100€, tuloksena on helvetin suuri kk-erä. Ja tähän sitten päälle ne pikavipit.

10 x 100 € kuukausierä tarkoittaa, että se kuukausierä on kymmenen kuukauden ajan 100 € per kuukausi. Vai mihin tulokseen itse pääsit opettajan matematiikallasi, kun kerran sinun laskujen tuloksesi on helvetin suuri?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
10 x 100 € kuukausierä tarkoittaa, että se kuukausierä on kymmenen kuukauden ajan 100 € per kuukausi. Vai mihin tulokseen itse pääsit opettajan matematiikallasi, kun kerran sinun laskujen tuloksesi on helvetin suuri?

Sadan euron kuukausierä kymmenellä kerrottuna on tuhat euroa kuukaudessa. Ihan insinöörimatikalla.

Lopeta viisastelu. Käteinen tarkoittaa tietysti nettipankkia. Minusta luottokortti on vakavaraisemman vaihtoehto kuin osamaksu, mutta osin saattaa olla kyse mielikuvista. Ongelma vaan on että vähävaraisilla vaihtoehtoja ei ole, vaan osamaksu otetaan kun perse on auki, vaikka silloin pitäisi tietysti olla ostamatta mitään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
10 x 100 € kuukausierä tarkoittaa, että se kuukausierä on kymmenen kuukauden ajan 100 € per kuukausi.

Mä käsitin tuon niin, että kuvitteellinen osamaksuasiakas olisi ottanut vähän kaikenlaista osarilla, tässä tapauksessa kymmenen tuotetta, joiden kaikkien kuukausierät olisivat sen sata euroa, eli 10 x 100 € = 1000 € kuukaudessa.

*edit*

hidas.
 

Hendricks

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eikö teitä muka ole ohjeistettu mitenkään tai käyty kyseistä tilannetta koulutuksessa läpi? Taitaa olla aika kummallinen yritys tuo jossa työskentelet.

Minkä ikäisestä sinä tiedät, että kaikki on ok? Miksei 26-vuotiaan Pirkko-Pasin äidille soiteta?

Tuohan on laitonta tai ainakin turhaa toimintaa jos tuo "vanha ihminen" on oikeustoimikelpoinen. Silloinhan tuote/palvelu pitää hänelle myydä vaikka "lähiomainen" sitä vastustaisi, vai olenko väärässä? Etkö itse näe tuossa toiminnassa mitään outoa? Etkö ole ihmetellyt mikseivät muut käytä tuota?

Kerrotko minulle vielä miten teidän yrityksessä toimitaan kun tilaus on jo syötetty järjestelmään mutta huomataankin, että asiakkaalle on sanottu väärä hinta? Tehän ette noita enää pysty muuttamaan, mutta kuten ilmoitit, että tuo hoidetaan teidön toimesta kuntoon, niin voisitko kertoa miten ja kuinka iso ralli tuosta alkaa?


Jotta voisin olla 100% varma asiasta, niin kyselen tässä sopivana hetkenä toimistopäälliköltä virallisen kannan tähän asiaan. Ei tule sitten väärin käsityksiä.

Mutta toimintamalli on ollut ainakin minun toimistollani se, että jos vaikkapa Mauri 79v tilaa minulta netin, niin kysyn Maukalta että olisko antaa vaikkapa pojan numero kun ollaan haluttu lähiomainen kontaktoida näistä asioista ja kertoa samat asiat hänellekkin. Maukka antaa yhteystiedot ja sovitaan kauppa Maukan kanssa. Sitten soitan pojalle ja kertaan hänellekkin homman, jos ja kun pojalla ei ole mitään kauppaa vastaan, niin silloin kirjaan kaupan järjestelmään. Mielestäni en ole rikkonut lakeja koska kaikelle on Maukan suostumus. Mikä tuossa voi menettelyssä voi jotakin ihmistä häiritä?

Ja yleisesti 26 vuotiaat Pirkot ja Pasit ovat asioista niin hyvin perillä että heidän kanssaan ei näin tarvitse toimia. Vai väitäkö väkisin että yleisesti 26 ja 81 vuotias ovat samalla ymmärryksen ja tietämyksen tasoilla internet/puhelin asioissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös