Nopeasti ajateltuna viime päivien keskustelun ydin on mun mielestä holhousyhteiskunta ja en ole itse täysin varma kummalle puolelle itse kallistun, kannatanko holhousta näissä vai en, annan viisaampien päättää.
Hiukan samasta aiheesta, lähikuukausina on ollut otsikoissa kun meitä holhotaan poistamalla rahapeliautomaatteja kaupoista ja kioskeista. Sekin on täysin harmitonta jos homma on hallussa ja pelaat parit kolikot taskun pohjalta, toisaalta porttiteoria siinäkin, se heikompi/ addiktoituvampi pelaa säästönsä ja on kohta veloissa. Tutkimuksen mukaan siellä säästönsä pelaa juuri ne väärät henkilöt, ne joilla ei olisi siihen varaa ja ongelmat vaan kasvaa.
Olisiko kannabiksen kanssa sama? Vaikea sanoa, tätä pitää tutkia ja hakea laajemmin tietoa.
Jos jotain pitäisi veikata niin sanoisin että vastustus ainakin seuraavina vuosina 5-10v jaksolla on vielä niin voimakasta etten usko muutoksiin seuraavan 10 vuoden aikana.
Alkoholiin en lähtisi vertaamaan. Alkoholi on pahasta se tiedetään, ja jos se nyt keksittäisiin niin ei olisi sekään tulossa markkinoille helposti. Enemmän kyse on siitä että halutaanko sallia toista huumaavaa ainetta siihen rinnalle vaikka olisikin terveellisempi vaihtoehto, onko lopputulos yksilöille ja yhteiskunnalle 1+1.