Mainos

Petteri Orpon hallitus

  • 1 566 248
  • 18 597

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Siitähän se alunperin olikin kyse. Jos jollakin on varallisuutta, jota realisoida rahaksi, miksi sen kuuluisi saadakaan sitten mitään tukia? Eikös niiden tukien perimmäinen tarkoitus ole nimenomaan jeesata niitä, joilla ei ole mitään? Näin minä siis tulkitsin, että lainaamani nimimerkki kritisoi hallituksen päätöstä tuolta osin.

Niin ne ihmiset sieltä toimeentulotuelta kurjistanalla nousee.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lasten säästöpossut tyhjäksi ja -99 Corolla myyntiin ja muuta vastaavaa.

No, tämähän nyt on ihan turha kärjistys.

Tuskinpa tuota pykälää muutenkaan on tarkoitus soveltaa vähäosaisten kurittamiseen, vaan juurikin näiden kikkailujen hillitsemiseksi.

Ulosotossa olevankin on realisoitava kaikki omaisuutensa, mutta niin vaan sain minäkin pitää muutaman tonnin arvoisen Volvoni. Toki myyntihinnasta (2000€) sitten piti tilittää summa ulosottoon kokonaisuudessaan. Pointti oli kuitenkin se, että ei se ulosottokaan tieten tahtoen halua kenenkään elämää hankaloittaa. Tuskin tuossa hallituksen kaavailussakaan siihen pyritään.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
No, tämähän nyt on ihan turha kärjistys.

Tuskinpa tuota pykälää muutenkaan on tarkoitus soveltaa vähäosaisten kurittamiseen, vaan juurikin näiden kikkailujen hillitsemiseksi.

Ulosotossa olevankin on realisoitava kaikki omaisuutensa, mutta niin vaan sain minäkin pitää muutaman tonnin arvoisen Volvoni. Toki myyntihinnasta (2000€) sitten piti tilittää summa ulosottoon kokonaisuudessaan. Pointti oli kuitenkin se, että ei se ulosottokaan tieten tahtoen halua kenenkään elämää hankaloittaa. Tuskin tuossa hallituksen kaavailussakaan siihen pyritään.
Kyllä toimeentulotuelta (ja myös ulosotosta) vaan todistetusti on paljon pidempi matka työelämään. Harva onnistuu. Toivottavasti ryhdistäytyvät nyt sitten kun vähän lisää kuritetaan.

Onneksi itsellä ei kokemusta vielä kummastakaan.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä toimeentulotuelta (ja myös ulosotosta) vaan todistetusti on paljon pidempi matka työelämään. Harva onnistuu. Toivottavasti ryhdistäytyvät nyt sitten kun vähän lisää kuritetaan.

On toki, eihän siitä ollutkaan kyse.

Nythän oli kyse siitä, kenelle sitä toimeentulotukea alunperinkään kuuluu maksaa. Minun mielestäni on ihan aiheellista vaatia, että jos haluat saada vastikkeetonta rahaa valtiolta, ei sinulla saa olla olemassa realisoitavaa omaisuutta. Jos et halua luopua siitä -99 Corollasta (kärjistys), sitten pitää tehdä valinta sen auton ja tuen välillä.

Vähän sama kuin nämä elämäntapaluuserit, jotka eivät halua tehdä töitä, vaan haluaisivat loisia tukien varassa. Tänään oli juuri Iltalehdessä joku Alma (?), joka valitteli työnteon glorifiointia, ja että jokaisella pitäisi olla oikeus valita se työttömyys. No, ensinnäkin; kaikilla meillä on se vaihtoehto. Ketään ei pakoteta tässä maassa töihin. Toisekseen; mistähän tämäkin Alma kuvittelee niiden tilille tupsahtavien rahojen olevan peräisin? Ettei vaan olisi niiltä työtä glorifioivilta ja sitä tekeviltä kanssaihmisiltä?

Minun mielestäni se on itsestäänselvyys, että muiden rahoja/omaisuutta otetaan apuun vasta sitten, kun omat ei enää riitä. Näköjään kaikilla ei samoja periaatteita ole.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hk65

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Minun mielestäni se on itsestäänselvyys, että muiden rahoja/omaisuutta otetaan apuun vasta sitten, kun omat ei enää riitä. Näköjään kaikilla ei samoja periaatteita ole.

Näin kai se onkin tarkoitus ja suurimmalla osalla niin onkin. Joka systeemissä on väärinkäyttäjiä ja hommista voi tehdä joko aukottoman tai inhimillisen ja hyväksyä, että joku voi sitä käyttää väärin.

Väärinkäyttö pitää saada ehdottomasti kitkettyä, mutta en usko sen olevan sellainen ongelma, että pitää kaikkia heikko-osaisia rankaista. Rikoksista on sitten omat menettelyt.

Taitaa etuuksia jäädä niihin oikeutetuilta myös paljon hakemattakin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Väärinkäyttö pitää saada ehdottomasti kitkettyä, mutta en usko sen olevan sellainen ongelma, että pitää kaikkia heikko-osaisia rankaista. Rikoksista on sitten omat menettelyt.

Se mulle nyt on jäänyt vähän epäselväksi, että miten mielestäsi tämä omaisuuden realisointipakko on heikko-osaisen rankaisemista? Tosiaan, suurimmalla osalla toimeentulotuelle putoavista tuskin on mitään realisoitavaa, joten heitä tämä muutos ei koske. Sitten taas on niitä, joilta löytyy vaikkapa se uudenkarhea omistus-Lexus pihasta, mutta silti nostetaan toimeentulotukea, kun muuten paperilla on varaton ja/tai tuloton. Onko se niin huutava vääryys, että tämä Lexus-mies velvoitetaan vaihtamaan halvempaan autoon? Sitä halvempaakin voi tankata sillä tukirahalla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se mulle nyt on jäänyt vähän epäselväksi, että miten mielestäsi tämä omaisuuden realisointipakko on heikko-osaisen rankaisemista? Tosiaan, suurimmalla osalla toimeentulotuelle putoavista tuskin on mitään realisoitavaa, joten heitä tämä muutos ei koske.
Eikös sitä nyt aina jotakin ole? Vaikka nyt saattaisi olla vähän vähävaraisempi niin varmasti löytyy kaikenlaistakin omaisuutta vaikka kysymys olisi pienistäkin summista. Näkisin että tämän polttavan yhteiskunnallisen ongelman välitön korjaaminen on ehdottoman haluttavaa. Vanhusten kohdalla tätä kai myös enenevästi harjoitetaan, mikä tietysti on myöskin tervetullutta.

Ja ainakin kalleimmat erityissairaanhoitokustannukset, vaikkapä vuosikausien syöpähoidot ovat myös sitä hintaluokkaa, etteivät keskituloistenkaan verot mitenkään sellaiseen riitä - voisi siinä hieman omaisuuttakin realisoida, että ilmaisen avustuksen määrä vähentyisi ja yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus lisääntyisi. Ja entä lapset, jotka eivät maksa veroja ollenkaan. Luullaanko tässä maassa, että koulut ovat ilmaista huvia?
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Se mulle nyt on jäänyt vähän epäselväksi, että miten mielestäsi tämä omaisuuden realisointipakko on heikko-osaisen rankaisemista? Tosiaan, suurimmalla osalla toimeentulotuelle putoavista tuskin on mitään realisoitavaa, joten heitä tämä muutos ei koske. Sitten taas on niitä, joilta löytyy vaikkapa se uudenkarhea omistus-Lexus pihasta, mutta silti nostetaan toimeentulotukea, kun muuten paperilla on varaton ja/tai tuloton. Onko se niin huutava vääryys, että tämä Lexus-mies velvoitetaan vaihtamaan halvempaan autoon? Sitä halvempaakin voi tankata sillä tukirahalla.
Alunperin kyse oli siitä, että ihmisiä ajetaan entistä helpommin toimeentulotuelle (Thl arvio 100 000 ihmistä), joka tosiaan on se viimesijainen tuki. Ei niinkään tuki itsessään ole kritiikkini kohteena.

Thl:n vaikutusarvio sosiaaliturvan leikkauksista. Kannattaa lukaista.


PÄÄLÖYDÖKSET

• Hallitusohjelmassa esitetyt sosi-
aaliturvan säästötoimet ovat sekä
volyymiltaan että kattavuudel-
taan monelta osin poikkeukselli-
sen suuria verrattuina edeltänei-
siin hallituskausiin.

• Hallitusohjelmassa esitetyt toimet
tavoittelevat sosiaalipolitiikan
suunnanmuutosta, joka korostaa
sosiaaliturvan vakuutusluonnetta
elämän riskejä vastaan sekä yksi-
lön ja perheiden omaa vastuuta
toimeentulostaan.

• Hallituksen säästötoimien koko-
naisvaikutukset iskevät pahiten
työttömiin, opiskelijoihin ja en-
tuudestaan heikommassa ase-
massa oleviin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös sitä nyt aina jotakin ole? Vaikka nyt saattaisi olla vähän vähävaraisempi niin varmasti löytyy kaikenlaistakin omaisuutta vaikka kysymys olisi pienistäkin summista. Näkisin että tämän polttavan yhteiskunnallisen ongelman välitön korjaaminen on ehdottoman haluttavaa. Vanhusten kohdalla tätä kai myös enenevästi harjoitetaan, mikä tietysti on myöskin tervetullutta.

Vaikka vissiin provona vähän heititkin, niin se pointtihan olikin nimenomaan siinä, että ei niitä vähäisiä omaisuusmääriä varmasti tarvitsisikaan realisoida. Tai en minä tiedä varmasti, mutta olettaisin tuon perusidean olevan ihan sama kuin mainitsemassani ulosotossa. Varmaan jollakin pienituloisella tai työttömällä voi olla jossain sijoitusrahastossa se 50€ muhimassa, ja luultavasti se saisi siellä olla jatkossakin. Eiköhän tuolla pykälällä haeta nimenomaan muutosta näihin "Lexus-miehiin", jollaisen kuvailinkin lainaamassasi viestissä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alunperin kyse oli siitä, että ihmisiä ajetaan entistä helpommin toimeentulotuelle (Thl arvio 100 000 ihmistä), joka tosiaan on se viimesijainen tuki. Ei niinkään tuki itsessään ole kritiikkini kohteena.

Ottamatta määrään kantaa - se kun riippuu myös asioista, joita THL ei käsittele eli lisätyöllistymisestä - on joka tapauksessa syntymässä tilanne, jossa leikkaukset osuvat moniin ryhmiin samaan aikaan. Vaikka toisaalla hallitus korottaa mm. toimeentulotukea kuutisen prosenttia, moni lapsiperhe tai opiskelija tai osa-aikatyöläinen joutuu tulemaan toimeen paljon pienemmällä summalla kuin aiemmin.

Joskus viimeisen ison laman aikaan olin eräässä paneelissa, jossa oli mukana kaikki silloiset merkittävät puolueet. Jokainen meistä oli sitä mieltä, että liikaa leikkaaminen on pahasta yksilöille ja yhteiskunnalle. Yhteiskunnalle aiheutuu monenlaista haittaa ja aina on vaara, että osa toivonsa menettäneistä radikalisoituu. Nyt tällaisia ääniä ei oikein kuulu oikeistoliberaaleilta tai ylipäätään oikeistosta.

Siitä voi kenties olla huolissaan.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ottamatta määrään kantaa - se kun riippuu myös asioista, joita THL ei käsittele eli lisätyöllistymisestä - on joka tapauksessa syntymässä tilanne, jossa leikkaukset osuvat moniin ryhmiin samaan aikaan. Vaikka toisaalla hallitus korottaa mm. toimeentulotukea kuutisen prosenttia, moni lapsiperhe tai opiskelija tai osa-aikatyöläinen joutuu tulemaan toimeen paljon pienemmällä summalla kuin aiemmin.

Joskus viimeisen ison laman aikaan olin eräässä paneelissa, jossa oli mukana kaikki silloiset merkittävät puolueet. Jokainen meistä oli sitä mieltä, että liikaa leikkaaminen on pahasta yksilöille ja yhteiskunnalle. Yhteiskunnalle aiheutuu monenlaista haittaa ja aina on vaara, että osa toivonsa menettäneistä radikalisoituu. Nyt tällaisia ääniä ei oikein kuulu oikeistoliberaaleilta tai ylipäätään oikeistosta.

Siitä voi kenties olla huolissaan.

Siitä on ihan oikeasti syytä olla huolissaan. Ainakin mistään jengikulttuurin kasvusta voisivat jatkossa olla hiljaa, kun pahoivointi halutaan keskittää samoihin pääkaupunkiseudun lähiöihin. Keskituloisia ei ole saatu tähänkään asti ja jatkossa ne kierretään vielä kauempaa.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Todennäköisesti ei. Hallituksen(Orpon) järjettömin päätös tähän mennessä. Valtava rahareikä, josta ei käytännössä mitään hyötyä edes turkulaisille/hesalaisille.

Itse nyt kyllä näen muunakin kuin turkulaisten ja hesalaisten näkökulmasta.
Tuo mahdollistaa junayhteyden Lohjalle ja eikö Histaan tms tulisi myös lähiliikenteen asemaa siellä suuntaa. Samoin Salon ja Turun välinen rata saisi toisen raiteen ja lähijunaliikenne olisi helpommin aloitettavissa ja voisi junat pysäyttää Paimiossa, Piikkiössä tms.

Ja mikä on vain huonolle maalle tehdyn nykyisen radan remontointikustannus. Joskus sekin tulee tehtäväksi.. Harkittiinhan samaa 1970-luvullakin, että uusi rata vai vanhan remontointi, mutta päädyttiin jälkimmäiseen.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Mielestäni mitään ei pitäisi rakentaa vaan rakentamisen takia. Tunnin junan tarve? Onko sellaista oikeasti? Mitenkä olisi kunnon rantalinja Turku-Oulu - akselille? Se, jos mikä, toisi yrityksille ihan oikeasti lisäresursseja vientiin.

Perusteena, sellaista linjaa ei tällä hetkellä ole, kun taas Helsingistä kyllä junayhteys Turkuun kyllä tulee.

Joskus perusteena oli se, että tämä rata olisi sodan syttyessä helposti tuhottavissa, mutta mielestäni on monta muutakin paikkaa, jotka ovat sodan aikana tuhottavissa. Peruste on siis perusteeton.
Yleensä kyllä vienti tapahtuu sisämaasta satamaan eikä satamakaupungeista toiseen.

Ehkä jos tuollaisella idealla rataa tehtäisiin niin ehkä rata Uudestakaupungista Rauman kautta Poriin. Porista menisi se käyttämätön rata Parkanoon (jos se nyt satuttaisiin Nato/puolustussyistä/ ottamaan käyttöön) Parkanosta pääsee taas Ouluun ja Vaasaan Seinäjoen kautta. Porin ja Vaasan nyt ei kovin paljon isoja paikkakuntia ja kuitenkin Kaskisiin menee rata Seinäjoelta. Mikä lie sitten tarve Vaasa-Kokkola-Kalajoki-Raahe-Oulu välillä, ainakin nykyrata menee Kokkolan kautta..
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tunnin junastakin olisi ihan mielenkiintoista nähdä kannattavuuslaskelmat, missä on huomioitu EU:lta lypsettävät rahat. Sen verran pakkasella se alunperin oli, että vaikea tuosta kovin kannattavaa silti on saada. Ja mitkä olisivat ne vaihtoehtoiset infra-investoinnit. Löytyisikö niistä kuitenkin jotain kannattavampia kohteita? Aina tiestön jatkuvasti surkastuvasta kunnosta uusiin hankkeisiin. Mutta tämä taitaakin olla tällainen Orpon oma kallis siltarumpu. Se nyt vaan pitää tehdä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sikälihän elvyttävät infrahankkeet (Etenkin jos EU-rahaa on saatavilla.) ovat nykyisessä suhdanteessa hyvinkin positiivinen asia. Junayhteyden parantaminen Helsinki-Turku-välillä kannattaa myös toki ajatella vähintäänkin vuosikymmenien aikajänteellä. Melkoista köröttelyähän tuo valtaosin yksiraiteista rantarataa pitkin muutenkin on pendolinollakin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Sikälihän elvyttävät infrahankkeet (Etenkin jos EU-rahaa on saatavilla.) ovat nykyisessä suhdanteessa hyvinkin positiivinen asia. Junayhteyden parantaminen Helsinki-Turku-välillä kannattaa myös toki ajatella vähintäänkin vuosikymmenien aikajänteellä. Melkoista köröttelyähän tuo valtaosin yksiraiteista rantarataa pitkin muutenkin on pendolinollakin.

Kyllä kai noita muitakin hankkeita olisi, mihin EU-rahaakin olisi saatavilla. Meinaat että investointeja ei kannattaisi laittaa ennemmin kannattavuus järjestykseen? Mieluummin toteutetaan Petterin oman kylän hanke, kun näin nyt vaan pitää tehdä, kuin joku muu kannattavampi? Kyllähän se 10 minuuttia aikasäästöä tietenkin säästöä on, mutta jotenkin voisi kuvitella, että muualta olisi kokonaishyötyjä enemmänkin irroitettavissa.

Lisätään tähän vielä. Nykyisessä suhdanteenssa infrarakentaminen etenee aikalailla normaalia vauhtia. Ei siellä ole mitään taantumaa. Eniten tuohon vaikuttaa muutenkin julkinen rahoitus. Toki jonkun verran infrarakentamista hidastaa asuntopuolen oleminen umpijäässä. Joku voisi kysellä, pitäisikö sitä elvytystä kuitenkin edes hieman ohjata sinne asunto-/korjauspuolelle. Elvyttävää sekin on ja siellä se uhka pitkittyneestä työttömyydestä on monille todellinen.
 
Viimeksi muokattu:

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Yleensä kyllä vienti tapahtuu sisämaasta satamaan eikä satamakaupungeista toiseen.

Ehkä jos tuollaisella idealla rataa tehtäisiin niin ehkä rata Uudestakaupungista Rauman kautta Poriin. Porista menisi se käyttämätön rata Parkanoon (jos se nyt satuttaisiin Nato/puolustussyistä/ ottamaan käyttöön) Parkanosta pääsee taas Ouluun ja Vaasaan Seinäjoen kautta. Porin ja Vaasan nyt ei kovin paljon isoja paikkakuntia ja kuitenkin Kaskisiin menee rata Seinäjoelta. Mikä lie sitten tarve Vaasa-Kokkola-Kalajoki-Raahe-Oulu välillä, ainakin nykyrata menee Kokkolan kautta..

Kyllä kyllä. Siis rannikolle tarvittaisiin yhtenäinen rata, mielestäni.

Tätä Helsinki Turku linjaa en ymmärrä juurikaan tuosta syystä, että kahden ison satamakaupungin väliin tarvitaan nopeampi rata...
 
4

444

Itse nyt kyllä näen muunakin kuin turkulaisten ja hesalaisten näkökulmasta.
Tuo mahdollistaa junayhteyden Lohjalle ja eikö Histaan tms tulisi myös lähiliikenteen asemaa siellä suuntaa. Samoin Salon ja Turun välinen rata saisi toisen raiteen ja lähijunaliikenne olisi helpommin aloitettavissa ja voisi junat pysäyttää Paimiossa, Piikkiössä tms.

Ja mikä on vain huonolle maalle tehdyn nykyisen radan remontointikustannus. Joskus sekin tulee tehtäväksi.. Harkittiinhan samaa 1970-luvullakin, että uusi rata vai vanhan remontointi, mutta päädyttiin jälkimmäiseen.
Näin lohjalaisena on vähän pakko kommentoida. Lohjan juna-asema on oikeasti aika kaukana sieltä, missä ihmiset asuvat. Joo, on siinä asemanseudullakin asutusta, mutta keskusta on useamman kilometrin päässä. Tällä hetkellä julkinen yhteys Helsinkiin on bussien varassa; tunnissa pääsee Prismalta (päälinja-autoasema) Kamppiin, Helsinkiin. Missä ajassa juna kulkisi tuon välin Lohjalta Helsinkiin? 35-45 minuuttia? Lisätään siihen kulkeminen keskustasta bussilla junalle, n. 10 minuuttia. Eli ”säästö” matka-ajassa olisi maksimissaan 5-15 minuuttia. Lisäksi tuolla asemanseudulla ei ole sen paremmin pysäköintitilaa kuin keskustassakaan, kun henkilöliikennekin lakkautettiin jo yli 40 vuotta sitten. Toki on myönnettävä, että asemanseudulle pysäköintitilaa on helpompi luoda lisää kuin keskustaan.

Mutta noin niinkuin rehellisesti sanottuna, ei tätä aivotonta hanketta voi oikein perustella myöskään millään henkilöliikenteen palauttamisella Lohjalle. Varmasti osa matkustajista tykkäisi kulkea mieluummin junalla kuin bussilla. Itse miettisin kuitenkin mieluummin sitä, että lisääkö tuo junamahdollisuus liikennöintiä Lohjan ja Helsingin / Turun välillä kuin että siirtyykö suurin osa liikenteestä vain busseista juniin. Eli hyödyttääkö se kaupunkia todellisuudessa yhtään vai ei. Minä näen hyödyn niin marginaalisena edes tämän yhden välipysäkkikaupungin osalta, että nuokin miljardit pitäisi allokoida mieluummin jonnekin, missä niistä on ihan oikeaa hyötyä.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Turun tunnin juna eli nykyinen Länsirata etenee Espoossa ja pääkaupunkiseudulla.

Espoon kaupunkiradan ensimmäisessä alueurakassa rakennetaan kaksi lisäraidetta Leppävaaran ja Kauklahden välille nykyisten raiteiden viereen, jotta lähi- ja kaukoliikenteen junaliikenne sujuvoituu, tiedottaa Väylävirasto. Espoon kaupunkirata on osa Helsingin ja Turun välistä nopeaa junayhteyttä ja suuren joukkoliikennehankkeen ensimmäinen vaihe. Espoon kaupunkirata on myös Helsinki–Turku nopean junayhteyden. Lisäksi hankkeen yhteydessä toteutetaan Espoon ja Kauniaisten kaupunkien erilliskohteina Rantaradanbaanan rakenteita sekä radan kanssa risteäviä kulkuyhteyksiä. Espoon kaupunkirata -hanke on jaettu useampaan alueurakkaan. Alueurakka 1 on urakoista laajin, ja sen arvo on noin 100 miljoonaa euroa. Muiden urakoiden hankintaprosessi on parhaillaan käynnissä.

Rakennustyöt Espoossa kestävät vuoden 2028 alkupuoliskolle saakka.

 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Orpon hallituksen maatalouspolitiikka on asiantuntemattomissa käsissä. Kyseistä salkkua hoitavalla Sari Essayahilla ei näköjään ole tuon taivaallista hajua edes maitolitran hinnasta. Tällaiset ministerit ovat isänmaalle vaarallisia, kun ovat niin helposti lobbarien ohjailtavissa, kun ministerin oma substanssiosaaminen on nollatasoa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kuten aiemmin kirjoitin, syntyperäisyysvaatimuksen ulottaminen ministereihin ja kansanedustajiin ei ole järkevää. Asiallista perustetta tietylle rasismille ei ole kukaan osoittanut. Siinä vaiheessa kun Tavio varoittaa ”väestönmuutosprosessista” ja ”islamisaatiosta” Suomessa, nähdään mistä todellisuudessa on kyse.

Laitaoikeiston ideologiaan kuuluu väestönvaihto ja Suomen islamisoituminen. Ei varmaan ole sattumaa, että niitä nostetaan samaan aikaan kun PS tekee hallituksessa leikkauksia, joita se vaaleissa 2023 ilmoitti vastustavansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös