Dee Snider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jatkoaika Cancer Fighters
Käsitykseni mukaan eutanasia on laillinen ja yleisesti hyväksytty toimenpide ainakin Hollannissa.
Tuttu Hollantilainen aikanaan, syöpähoitojen epäonnistuttua, tarttui tähän vaihtoehtoon, enkä ainakaan minä nähnyt asiaa mitenkään tuomittavana.
Sielläkin käsitykseni mukaan vaaditaan potilaalta selvä tahtotilan osoitus sekä se, että potilas on itse kykenevä päättämään asiasta.
Omaisille tai kellekään muullekaan ko. oikeutta ei minun mielestäni tulisi koskaan suoda, pl. tilanteet joissa on tehty "hoitotestamentti".
Eli en nyt ihan heti näe asian demonisointia Soinin tapaan kovinkaan rationaalisena tapana avata keskustelua. Toki ymmärrettävää kun tietää Soinin taustan katolilaisena.
Joo, ei Hollannissakaan ilman omaa tahtoa tehdä mitään. Siinäpä ongelma onkin, minkä Vihreät populismissaan kokonaan sivuutti. Jos potilas ei pysty itse päättämään, niin kuka sen päättää? Ei kukaan, minunkaan mielestä.
Kokonaisuudessaan Vihreät haki tällä vain irtopisteitä, koska tiesivät ihmisten suhtautuvan siihen periaatteessa myönteisesti. "Hyväksymme eutanasian" on kyllä aikamoinen veto puolueohjelmaan. Tuollaisenaan se jättää hirveästi lillukanvarsia ja kun itsekin tykkäävät noita vääntää väkisinkin, niin en yhtään ihmettele, että Soini tuohon tarttui.