Mainos

Perussuomalaiset

  • 5 881 390
  • 46 175

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Väyläverkoston kunnossapito ja korjausvelka on noin 3 miljardia Suomessa. Mitä huonommin/vähemmän tehdään teiden korjauksia sitä enemmän se maksaa Suomessa. Rataverkon korjaus on otettava huomioon uudessa hallituksessa tosissaan.

Mitä paremmassa kunnossa väyläverkosto on sitä parempi se on kaikkien kannalta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Väyläverkoston kunnossapito ja korjausvelka on noin 3 miljardia Suomessa. Mitä huonommin/vähemmän tehdään teiden korjauksia sitä enemmän se maksaa Suomessa. Rataverkon korjaus on otettava huomioon uudessa hallituksessa tosissaan.

Mitä paremmassa kunnossa väyläverkosto on sitä parempi se on kaikkien kannalta.
Jeps, todellakin ilmiselvää - seuraavaksi kerro tämä Petteri Orpolle. Veikkaan notta pikkuusen tuloo vaikeuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Autolijat kerryttävät valtion veroja noin 6 miljardia (haarukka 4-8 eri laskentatavoilla) vuodessa. Oikeudenmukaista olisi, että sillä hinnalla autoilu olisi edes länsimaista tasoa. Nyt tuolla on KT ja jopa VT-tasoisia teitä, jotka ovat menneet pelottavan huonoon kuntoon.
Onneksi persuihin voimme luottaa. Maahanmuutosta ja kehitysavusta säästetyillä rahoilla tiet lienevät huippukunnossa viimeistään neljän vuoden päästä.
 
Tai jos nuo persujen leikkauskohteet eivät tähän riitä niin sitten kyseisiä leikkauksia ei kannata tehdä?
Persut ovat pitkään kertoneet maahanmuuton kustannuksiksi tismalleen saman 3 miljardia kuin tienpidon korjausvelka. Talousasiantuntijahan (KHT) sen laski, kun ilkeät puolueelliset valtion virkamiehet eivät hallituspuolueen käskystäkään suostuneet.

Kehitysavun miljardi jää vielä muuhun käyttöön.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Persut ovat pitkään kertoneet maahanmuuton kustannuksiksi tismalleen saman 3 miljardia kuin tienpidon korjausvelka. Talousasiantuntijahan (KHT) sen laski, kun ilkeät puolueelliset valtion virkamiehet eivät hallituspuolueen käskystäkään suostuneet.

Kehitysavun miljardi jää vielä muuhun käyttöön.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Oliko kysymys liian vaikea?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan.
No mitäs mieltä te vasemmistosta olette kyseisestä asiasta? Tieosuus tulisi bulevardisoida polkupyörien käyttöön ja lisäksi ylämäet muuttaa alamäiksi?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
No mitäs mieltä te vasemmistosta olette kyseisestä asiasta? Tieosuus tulisi bulevardisoida polkupyörien käyttöön ja lisäksi ylämäet muuttaa alamäiksi?
Sekä Turussa että Espoossa asuvana ajan tuota väliä paljon ja olen tiehen tyytyväinen. (Ajoin paljon Turku-Helsinki -väliä jo ennen moottoritietä ja se oli varsinkin talviaikaan aika raskasta.) Vakionopeudensäädin on runsaassa 120 kilometrissä ja hyvin ehtii perille.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.
Saisi nostaa tai olla nostamatta. Itse ehkä nostaisin kaikkien moottoriteiden maksiminopeutta, enkä vain yhden pätkän, mutta ei tuo nyt mikään maailman paskin idea ole. Hyöty jäänee rajalliseksi, mutta eipä siitä varmaan haittaakaan olisi kun kyllä suuri osa ihmisistä ajaisi edelleen alle 120 siellä moottoritiellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.

Suhteellisen harmiton avaus verrattuna siihen todellisuuteen, mihin vasemmistohallitus tiet jätti. Kerran vähän roiskaisivat rahaa reilummin, mutta noin muuten kymmenille tukimiljardeille vasemmisto löysi paremmat kohteet kuin teiden rapautumisen estäminen. Ja kuten melkein kaikissa asioissa, myös edeltävillä oikeisto- ja kokoomusjohtosilla hallituksilla on osansa ongelmassa.


Olisi mukava ajaa Tavion "kyydissä" laillisesti ainakin 130 - 140 km moottoriteillä, mutta tuskin toteutuu Suomessa. Syitäkin on, kuten polttoaineen kulutus ja mahdolliset lisääntyvät vakavat onnettomuudet.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olisi mukava ajaa Tavion "kyydissä" laillisesti ainakin 130 - 140 km moottoriteillä, mutta tuskin toteutuu Suomessa. Syitäkin on, kuten polttoaineen kulutus ja mahdolliset lisääntyvät vakavat onnettomuudet.
Voisi lisätä listaan myös ruuhkien lisääntymisen juuri noilla vilkkaimmilla tieosuuksilla, vilkkaimpiin aikoihin.

Noin yleisesti infraan panostaminen on suhteellisen hyvä sijoitus, kun sillä on vähintään vankasti työllistävä vaikutus ja euroja kiertää varmuudella takaisin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puolassa moottoriteiden nopeusrajoitus on ymmärtäneekseni 140km/h, niin etteikö meilläkin voisi onnistua kuivilla kesäkeleillä hiljaisemmilla tieosuuksilla? Ihan helppo proseduuri ei nopeusrajoitusten rukkaaminen...ylöspäin tule olemaan, mutteivät korkeammat nopeusrajoitukset mikään tavattomuus ole.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
Erittäin huono idea. Ei toimi suomen olosuhteissa. Ennemmin pitäisi keskittyä asfalttimassan laadun parantamiseen jota on ajettu tietoisesti alas jo useamman vuoden ajan.
 

vimpa

Jäsen
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
Tätä on aikanaan kokeiltu Nastolassa ja joissain olosuhteissa tämä pätkä oli vaarallisen liukas verrattuna tien asvalttiosuuksiin.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
Ehkä uuden hallituksen kannattaa muuttaa päällystettyjä teitä takaisin sorapinnalle. Ei juurikaan vaadi päällysteen uusimisia. Lanataan tasaisin väliajoin ja matka jatkuu. Moiseen infran hoitoon edelliset hallituksemme ovat vahvasti satsanneet. Sama tullee jatkumaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
Kuten on mainittukin, Suomessa tätä kokeiltiin useammassa paikassa huonoin kokemuksin.
Oulussa uutta moottoritietä päällystettiin betonilla kilometritolkulla, mutta pian, heti ensi talvesta lähtien, suurimmaksi ongelmaksi kohosi nopeasti betonilaattojen välisien tiivisteiden kestävyys. Ne eivät vain pysyneet talvella paikoillaan, ei sitten millään, mikä aiheutti jatkuvaa korjaustarvetta (=kustannuksia) koko betonitien matkalla.
Toinen iso yllätys oli betonipinnan kuluminen nastojen, ym. vaikutuksesta talvisin - käytännössä kuluminen oli moninkertaista verrattuna teoreettisiin laskelmiin.
Nykyisin ko. kokeilu on päällystetty asfalttilla, ollut jo n. parikymmentä vuotta...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Kuten on mainittukin, Suomessa tätä kokeiltiin useammassa paikassa huonoin kokemuksin.
Oulussa uutta moottoritietä päällystettiin betonilla kilometritolkulla, mutta pian, heti ensi talvesta lähtien, suurimmaksi ongelmaksi kohosi nopeasti betonilaattojen välisien tiivisteiden kestävyys. Ne eivät vain pysyneet talvella paikoillaan, ei sitten millään, mikä aiheutti jatkuvaa korjaustarvetta (=kustannuksia) koko betonitien matkalla.
Toinen iso yllätys oli betonipinnan kuluminen nastojen, ym. vaikutuksesta talvisin - käytännössä kuluminen oli moninkertaista verrattuna teoreettisiin laskelmiin.
Nykyisin ko. kokeilu on päällystetty asfalttilla, ollut jo n. parikymmentä vuotta...
Joo muistan. Kempeleen ohitustie.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joo, tais siihen kokeilu tyssätä ky yhtenä talvena siihen muodostu melkonen ansa. Oisko ollu joku sauma vähä kohollaan tms, ku samasta kohti useampi auto suistui ojaan samana päivänä
Kyllä tuon kokeilun lopettamispäätös kypsyi pikkuisen pidemmällä aikavälillä kertomistani syistä... mutta lisänä rikka rokassa,,,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös