Perussuomalaiset

  • 5 394 949
  • 43 514

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ei se hinta ole pääasia, vaan mistä se koostuu. Jos korkea hinta ei sisällä jakeluvelvoitteita tai muuta teennäistä höttöä niin se on mitä on.
Mistähän muuten sitten mahtaa johtua, että sheikin vaalivideolla, missä kuvataan hänen kaahailuaan autolla, ei puhuta mitään jakeluvelvoitteesta. Onko se liian monimutkainen asia persujen kannattajille?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Mistähän muuten sitten mahtaa johtua, että sheikin vaalivideolla, missä kuvataan hänen kaahailuaan autolla, ei puhuta mitään jakeluvelvoitteesta. Onko se liian monimutkainen asia persujen kannattajille?
Tuo tuntuu olevan liian vaikea asia tajuta vasemmiston kannattajille, jos sitä ei joka lauseessa selitetä auki. Mutta toki idiootteja löytyy myös persujen kannattajista, joten et sinä siinä väärässä ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hieman samoja teemoja Perussuomalaisten valtaamalta Suomen maaseudulta kuuluu kuin mm. Ranskassa, Saksassa tai USA:ssa maaseudulta. Suurkaupunkien ulkopuoliset alueet ovat meilläkin muuttumassa kansalliskonservatiivisiksi. Se tarkoittaa myös arvopohjien muuttumista.

Toivottavasti meillä on viherliberaaleilla enemmän järkeä käsitellä tätä ilmiötä kuin monissa muissa maissa. Blokittamisen sijasta yhteistyötä ja yhteisvastuuta ja kaupunkien sekä niitä ympäröivien maaseutujen synergian käsittämistä. Muussa tapauksessa kuljemme kohti taantuvaa kansakuntaa. Ja se on saatavilla olevista siinä tilanteessa ehkäpä se paras vaihtoehto.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Eikö mielestäsi pyöräteitä tarvitse pitää kunnossa?
Ei. Fillarillahan pääsee ihan mihin tahansa ja vielä paljon helpommin kuin autolla. Ajeltiin kavereiden kanssa pikkunassikkana crossia metsässä fillareilla ja hyvin pärjättiin. Nyt kun on pieni kuoppa tiessä tai tietyö kiertotiellä, niin jo alkaa fillaristien mielensäpahoitus;)
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Fillarillahan pääsee ihan mihin tahansa ja vielä paljon helpommin kuin autolla.
Kun itse haluan mennä jonnekin helpolla, menen autolla. Toisaalta aikuisena miehenä en käytä fillaria metsässä crossailuun, vain työmatkailuun ja kuntoiluun. Maalailemaasi mielensä pahoittamiseen en ole koskaan törmännyt. Eikös ne ole autoilijat, jotka valittavat kuopista teissä ihan ilapäivälehdistöä myöten?
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kun itse haluan mennä jonnekin helpolla, menen autolla. Toisaalta aikuisena miehenä en käytä fillaria metsässä crossailuun, vain työmatkailuun ja kuntoiluun. Maalailemaasi mielensä pahoittamiseen en ole koskaan törmännyt. Eikös ne ole autoilijat, jotka valittavat kuopista teissä ihan ilapäivälehdistöä myöten?
Ei kaikkee tarvii ottaa tosissaan. Itse pyöräilen todella paljon, mutta ei mulla tulis mieleenkään valittaa pyöräilyolosuhteista. Ne on sellaset ku on. Mutta jos et ole koskaan törmännyt somessa pyöräilijöihin, joilla on vain oikeuksii eikä lainkaan velvollisuuksia, ihmettelen.
Ja autoilijat valittavat ihan syystä teiden kunnosta. Mutta se ot:sta
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Väyläverkoston kunnossapito ja korjausvelka on noin 3 miljardia Suomessa. Mitä huonommin/vähemmän tehdään teiden korjauksia sitä enemmän se maksaa Suomessa. Rataverkon korjaus on otettava huomioon uudessa hallituksessa tosissaan.

Mitä paremmassa kunnossa väyläverkosto on sitä parempi se on kaikkien kannalta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Väyläverkoston kunnossapito ja korjausvelka on noin 3 miljardia Suomessa. Mitä huonommin/vähemmän tehdään teiden korjauksia sitä enemmän se maksaa Suomessa. Rataverkon korjaus on otettava huomioon uudessa hallituksessa tosissaan.

Mitä paremmassa kunnossa väyläverkosto on sitä parempi se on kaikkien kannalta.
Jeps, todellakin ilmiselvää - seuraavaksi kerro tämä Petteri Orpolle. Veikkaan notta pikkuusen tuloo vaikeuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Autolijat kerryttävät valtion veroja noin 6 miljardia (haarukka 4-8 eri laskentatavoilla) vuodessa. Oikeudenmukaista olisi, että sillä hinnalla autoilu olisi edes länsimaista tasoa. Nyt tuolla on KT ja jopa VT-tasoisia teitä, jotka ovat menneet pelottavan huonoon kuntoon.
Onneksi persuihin voimme luottaa. Maahanmuutosta ja kehitysavusta säästetyillä rahoilla tiet lienevät huippukunnossa viimeistään neljän vuoden päästä.
 
Tai jos nuo persujen leikkauskohteet eivät tähän riitä niin sitten kyseisiä leikkauksia ei kannata tehdä?
Persut ovat pitkään kertoneet maahanmuuton kustannuksiksi tismalleen saman 3 miljardia kuin tienpidon korjausvelka. Talousasiantuntijahan (KHT) sen laski, kun ilkeät puolueelliset valtion virkamiehet eivät hallituspuolueen käskystäkään suostuneet.

Kehitysavun miljardi jää vielä muuhun käyttöön.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Persut ovat pitkään kertoneet maahanmuuton kustannuksiksi tismalleen saman 3 miljardia kuin tienpidon korjausvelka. Talousasiantuntijahan (KHT) sen laski, kun ilkeät puolueelliset valtion virkamiehet eivät hallituspuolueen käskystäkään suostuneet.

Kehitysavun miljardi jää vielä muuhun käyttöön.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Oliko kysymys liian vaikea?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan.
No mitäs mieltä te vasemmistosta olette kyseisestä asiasta? Tieosuus tulisi bulevardisoida polkupyörien käyttöön ja lisäksi ylämäet muuttaa alamäiksi?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
No mitäs mieltä te vasemmistosta olette kyseisestä asiasta? Tieosuus tulisi bulevardisoida polkupyörien käyttöön ja lisäksi ylämäet muuttaa alamäiksi?
Sekä Turussa että Espoossa asuvana ajan tuota väliä paljon ja olen tiehen tyytyväinen. (Ajoin paljon Turku-Helsinki -väliä jo ennen moottoritietä ja se oli varsinkin talviaikaan aika raskasta.) Vakionopeudensäädin on runsaassa 120 kilometrissä ja hyvin ehtii perille.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.
Saisi nostaa tai olla nostamatta. Itse ehkä nostaisin kaikkien moottoriteiden maksiminopeutta, enkä vain yhden pätkän, mutta ei tuo nyt mikään maailman paskin idea ole. Hyöty jäänee rajalliseksi, mutta eipä siitä varmaan haittaakaan olisi kun kyllä suuri osa ihmisistä ajaisi edelleen alle 120 siellä moottoritiellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Persujen älykkösiipeen kuuluva Ville Tavio on turkulaisessa Aamuset -lehdessä tehnyt merkittävän liikennepoliittisen avauksen. Hänen mukaansa Turku-Helsinki -moottoritiellä nopeusrajoitus pitää nostaa 130 kilometriin tunnissa. Varmaan tulevan kokopers-hallituksen asialistalla ihan ensimmäisiä päätettäviä asioita. Kun persut ovat hallituksessa kansalaiset saavat ja heillä on varaa ajaa kovaa, kun bensan ja dieselin hintaa lasketaan. Ja liikennepäästöthän ovat viherhippien juttuja.

Suhteellisen harmiton avaus verrattuna siihen todellisuuteen, mihin vasemmistohallitus tiet jätti. Kerran vähän roiskaisivat rahaa reilummin, mutta noin muuten kymmenille tukimiljardeille vasemmisto löysi paremmat kohteet kuin teiden rapautumisen estäminen. Ja kuten melkein kaikissa asioissa, myös edeltävillä oikeisto- ja kokoomusjohtosilla hallituksilla on osansa ongelmassa.


Olisi mukava ajaa Tavion "kyydissä" laillisesti ainakin 130 - 140 km moottoriteillä, mutta tuskin toteutuu Suomessa. Syitäkin on, kuten polttoaineen kulutus ja mahdolliset lisääntyvät vakavat onnettomuudet.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ehkä uuden hallituksen ajamana Suomessa tulisi kokeilla joillakin tieosuuksilla betonipäällystettä asfaltin sijaan. Betoni soveltuu lähtökohtaisesti paremmin rankkoihin olosuhteisiin eikä vaadi yhtä tiheää päällysteen uusimista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olisi mukava ajaa Tavion "kyydissä" laillisesti ainakin 130 - 140 km moottoriteillä, mutta tuskin toteutuu Suomessa. Syitäkin on, kuten polttoaineen kulutus ja mahdolliset lisääntyvät vakavat onnettomuudet.
Voisi lisätä listaan myös ruuhkien lisääntymisen juuri noilla vilkkaimmilla tieosuuksilla, vilkkaimpiin aikoihin.

Noin yleisesti infraan panostaminen on suhteellisen hyvä sijoitus, kun sillä on vähintään vankasti työllistävä vaikutus ja euroja kiertää varmuudella takaisin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Puolassa moottoriteiden nopeusrajoitus on ymmärtäneekseni 140km/h, niin etteikö meilläkin voisi onnistua kuivilla kesäkeleillä hiljaisemmilla tieosuuksilla? Ihan helppo proseduuri ei nopeusrajoitusten rukkaaminen...ylöspäin tule olemaan, mutteivät korkeammat nopeusrajoitukset mikään tavattomuus ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös