Perussuomalaiset

  • 5 784 020
  • 45 643

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joku saattoi kaivata hänelle jostakin syystä pitkiä hihoja.

Tämän minä itsekin heti kuvan nähtyäni veikkaan olevan syynä. En tunne tarkkaan noita eduskunnan käytäntöjä, mutta ihan ei heti nimittäin muistu mieleen tatuoitua edustajaa, jolla noinkin näkyvästi ne olisivat esillä..
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mikä tuossa retoriikassa mättää?

"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)

"
Toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta", mielestäni aivan validi toive. Toivon itse samaa.

Vai oliko se tuo "vittuun painuminen", mikä katkaisi kamelinselän?
Kummastuttaa kanssa tuon viestin kyseenalaistaminen tilanteessa, jossa puolueen pj komppaa umpirasistista puolueen vara-pj:n viestiä kamelikuskeista ja mogadishun murteen puuttumattomuuden autuudesta. Eiköhän eduskuntaryhmän pj:kin ole jo ehtinyt äksätä lusikkansa samaan soppaan. Toki vain kolme puolueensa edustajaa, mutta eiköhän nuo aika hyvän kuvan anna koko puolueen touhuista, kun ovat samalla puolueensa top3 ihmiset. (Ja pahoittelut jos maailman tyhmin Jani vaihteeksi on saanut pidettyä itsensä pois internetin rujosta päädystä. Toisaalta kun kyseisen turhakkeen on pakko pitää itseään framilla, niin kyllähän se kerta kerrasta näihin paskanlinkoustalkoisiin osallistuu pyytämättäkin.)
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)

Jos sä lähdet tällaisen väitteen esittämään (jota siis itsekin puollat), niin mielelläni kuulisin perustelut tälle.

Perussuomalaisissa on jäseniä vajaat 16000, eli jos nyt pystyt aluksi vaikka 3000 jäsentä nimeämään ja todentamaan rasistiksi, niin hyväksyn kantasi faktaksi.

Vai onko tämä taas sellainen "kaikkihan sen tietää"-argumentaatio, joka heitetään ilmaan, mutta ei sitten sen kummemmin pystytä sitä perustelemaan?

On meinaan aika iso statement lähteä julkisesti (vaikkapa nimimerkin takaakin) heittämään leima noin ison ihmisjoukon päälle.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perussuomalaisissa on jäseniä vajaat 16000, eli jos nyt pystyt aluksi vaikka 3000 jäsentä nimeämään ja todentamaan rasistiksi, niin hyväksyn kantasi faktaksi.
Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle, otan persujen jäsenluettelon esiin ja aloitan soittokierroksen perjantaina kun pääsen vähän aikaisemmin töistä.
Vai onko tämä taas sellainen "kaikkihan sen tietää"-argumentaatio, joka heitetään ilmaan, mutta ei sitten sen kummemmin pystytä sitä perustelemaan?
Noh. Puolueen puheenjohtaja on kirjoitustensa perusteella todistetusti rasisti, puolueen toinen kiistaton johtohahmo on saanut tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, yksi tunnetuimmista ja suosituimmista kansanedustajistaan kirjoittelee rasistisia viestejä Facebookkiinsa epätasaisin väliajoin (viimeksi muutama päivä sitten) eikä hän nyt varsinaisesti "ihan" ainut ole sillä saralla Persu-toimijoista. Kun speksit ovat nämä, niin tosi vaikea mun on nähdä, että merkittävä osa tämän porukan kannattajista ei myöskin olisi rasisteja.
On meinaan aika iso statement lähteä julkisesti (vaikkapa nimimerkin takaakin) heittämään leima noin ison ihmisjoukon päälle.
Hei, mua ei huimaa!
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jos sä lähdet tällaisen väitteen esittämään (jota siis itsekin puollat), niin mielelläni kuulisin perustelut tälle.


Eiköhän se nyt ole tullut selväksi ettei täällä öyhötyksen seassa totuudella ole niin väliä. Et sä mitään oikeita perusteluita saa.

Jengi kauhistelee persujen toimintaa ja samalla itse jeesustelee vääristelee, liioittelee, yleistää, olettaa ja trollaa. Ja tietenkin pitää itseään avarakatseisena.

Ja tämä kaikki suvaitsevaisuuden nimissä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle

Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.

Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.

Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.
Eikö tuo että puolueen top2 puheenjohtajisto putkautti jälleen rasistista paskaa ihan julkiseen sosiaaliseen mediaan, tarkoita että puolueella on ihan selvästi rasistinen aatemaailma? Siellä on tosiaan sitten se eduskuntaryhmän puheenjohtaja komppaamassa aivan varmasti ja tosiaan eduskunnan puhemieskään tuskin kauhean pahalla katsoo näitä kamelikuskiviestejä.

PS yritti hetkellisesti olla hieman salonkikelpoisempi. Sitten tuli hallitusvastuun tuoma kannatuslasku, josta odotettuakin (jopa PS:n äänestäjien krooninen nukkuminen eurovaaleissa huomioiden) reilusti surkeammin menneet europarlamenttivaalit erittäin näkyvänä tuloksena. Nyt käynnissä "perinteinen" mainoskamppis jossa mm. rilliotsainen kamelikuskeista sutkaittelija, nimimerkki "riikka", sekä tuo kansanryhmänvastaisesta kiihotuksesta tuomittu ex puheenjohtaja kehuvat milloin ja miksi lähtivät politiikkaan (jälkimmäiseen kysymykseen olisi raikasta saada todenmukaiset vastaukset, tosin nehän näkee ko. henkilöiden julkisista ulostuloista) ja sitten merkittävämpänä mainoskampanjana tämä paluu avoimen rasistiseen letkautteluun ja sutkautteluun, kun sillä on ennenkin saatu agitoitua ne essonbaarissa ja muissa kohteissa mutisevat katkeroituneet uurnille jytkäyttämään.

Kai vasemmistoliittolaisia saa käydä nimittämässä komukoiksi, jos sieltä tulisi samaan tyyliin muutaman päivän välein puolueen pomohenkilöiltä kommunistisia viestejä.
Eiköhän se nyt ole tullut selväksi ettei täällä öyhötyksen seassa totuudella ole niin väliä. Et sä mitään oikeita perusteluita saa.

Jengi kauhistelee persujen toimintaa ja samalla itse jeesustelee vääristelee, liioittelee, yleistää, olettaa ja trollaa. Ja tietenkin pitää itseään avarakatseisena.

Ja tämä kaikki suvaitsevaisuuden nimissä.
Mitä kamelikuskeista, vuohipaimenista, sekä mogadishumurteista irvailu on, jos ei rasistista öyhötystä pyrkimyksenä saada innostettua rasistisesta öyhötyksestä tykkäävät takaisin PS:n kannattajiksi ja vaaliuurnille?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.
Ja sinä totuttuun tyyliisi tykkäät tekeytyä tyhmäksi, vaikket sitä ole. Johtohahmot, siis puolueen linjan merkittävät määrittäjät, ovat todistetusti rasisteja, hmm, voisiko iso osa äänestäjistä olla myös? "Ei ole todisteita!"
Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.
En tiedä, mutta annan täyden tukeni tälle tempaukselle! Mutta kun tässä nyt kerran miehissä veikkaillaan, niin minä veikkaan että jos te vääryyttä vastaan taistelevat internetsoturit muuten pysyisitte palstan sääntöjen puitteissa, niin saisitte levittää ilosanomaanne keskeytyksettä jatkossakin. Ja taitaa vasemmistoliittolaisissa kommunisteja jonkun verran ollakin. Se ero taitaa olla siinä, että kun kommunistia sanoo kommunistiksi, niin se vastaa että "pitää paikkansa" mutta kun rasistia sanoo rasistiksi niin se sanoo että "vittu mitä vihervassariwokepaskaa, minä tässä vain vitsailen".

Ja mitä tulee tuohon "ilman sen ihmeempiä perusteluja toki" - oletan sen viittaavan minuun - niin johan minä sinulle perustelin, ja nyt tässä viestissä vielä uudelleen. Jos se perustelu ei sinulle syystä tai toisesta kelpaa, niin syytön minä siihen olen.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö tuo että puolueen top2 puheenjohtajisto putkautti jälleen rasistista paskaa ihan julkiseen sosiaaliseen mediaan, tarkoita että puolueella on ihan selvästi rasistinen aatemaailma?

Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.

Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.
Ylen viime vuonna tekemässä kyselyssä lähes puolet perussuomalaisten kannattajista näki että rasismi on ihan ok. Silloin heitä kai voi oman todistuksensa perusteella rasisteina myös pitää.

"Perussuomalaisten kannattajista vain 13 prosenttia pitää erittäin tärkeänä, että Suomessa ei hyväksytä rasismia missään muodossa. Lähes puolet perussuomalaisista vastasi, että tämä ei ole lainkaan tärkeää tai ei kovin tärkeää."

 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)

Kuka on väittänyt kaikkia perussuomalaisia, tai edes suurinta osaa, rasisteiksi? Nyt hei vähän tarkkuutta siellä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voisin vastata tähän mutta paikalle liimaantuu välittömästi tietyt nimimerkit tahallaan vääristelemään, trollaamaan ja leikkimään yksinkertaista jotta voi ymmärtää viestin väärin (en siis tarkoita sinua) niin jätän tämän tähän ja jatkan Mestarien liigan katsomista.

Ei tarvinnut edes sinun kommentoida enempää, niin ensimmäinen ilmaantui:

Kuka on väittänyt kaikkia perussuomalaisia, tai edes suurinta osaa, rasisteiksi? Nyt hei vähän tarkkuutta siellä.

Kun näit vaivaa kommentoida, niin varmaan näit myös vaivan lukea tuon lainaamaasi viestiä edeltävän keskustelun.

Nyt en enää asiasta teille viitsi vääntää, kun lopputulemana on todennäköisesti pysyvä bänni löylyhuoneeseen jankkaamisesta. Minun näkemykseni keskusteluun löytyy noista aiemmista viesteistä, sieltä voi etsiä haluamansa vastauksen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)
Itsehän en pidä kaikkia perussuomalaisia rasistisen aatemaailman omaavina, vaikka perusteltua kritiikkiä maahanmuutolle antavatkin. Olen myös esimerkiksi Puiston esiintymisiä kehunut, kun kyseessä on (puolueelleen harmillisen harvinainen) ihan fiksu ja selväsanainen esiintyjä, kuka pystyy perustelemaan asiansa kiihkotta ja asiallisesti. Olen kyllä samalla surullisen varma siitä, että hommasiiven "kaapattua" puolue aikoinaan oliko nyt Jyväskylän puoluekokouksessa n. 2018, on kärjeksi noussut nimenomaan "vääränlaisten" ulkomaalaisten vihaaminen ja pilkkaaminen sen aiemman protestin ja herravihan sijaan. Puhtaaseen rasismiin tuo menee, kun vääränlaisuuden kriteerinä on käytännössä lähtömaa ja ulkonäkö, kun ihan samojen "kamelikuskien" ja "vuohipaimenten" alle menee iloisesti aivan jokainen sopivalta näyttävä henkilö vaikka olisi missä hommissa ja mistä päin aurinkoisempaa maapallon aluetta kotoisin tahansa.

Ikävä kyllä tämmöiselle kamelikuskien pilkkaamisellekin näyttää olevan tilausta sillä n. 10-15 prosentilla kansalaisista. Tuo ei silti tarkoita, että rasistinen toiminta pitäisi palauttaa lain sallimaksi, vaikka yksi hallituspuolue sitä yrittääkin parhaansa mukaan normalisoida ja sillä ratsastaa. Kyseessä ei kuitenkaan ole esimerkiksi sananvapausasia, vaan ihan puhdas rikosasia, jos esimerkiksi niitä kansanryhmää vastaan kiihotuksia lähdetään perkaamaan, kun aika suora jatkumo oltaisiin saatavissa vaikkapa rasistisen öyhötyksen hyväksymisen ja rasististen väkivallantekojen välille. Toki joku yksittäinen paskiainen saattaisi mielestään vääränväristä puukottaa vaikka ympäröivä yhteiskunta olisi miten rasismista vapautunut, mutta ainakin ne "no onkohan se ok kuitenkaan" pohtivat jättäisivät todennäköisesti rasisminsa ajatuksen tasolle, mikä on toki sitten täysin laillista, joskaan ei toki toivottavaa ja josta toivottavasti joskus oppisivat ulos.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Sinänsä ihan taitavastihan kusipäät tuota peliään pelaavat. Vähä-älyiset faninsa tulevat pussihousuihinsa näistä päivityksistä, ja sitten kohun syntyessä mulkut itse voivat leikkiä tyhmää ja kysyä, että mitä rasistista muka on vuohipaimenissa ja kameleissa?

Ja sirkus jatkaa kiertämistään.

Olet kyllä aika koominen. Etkä itse todennäköisesti edes ymmärrä sitä.

Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle, otan persujen jäsenluettelon esiin ja aloitan soittokierroksen perjantaina kun pääsen vähän aikaisemmin töistä.

Jeesustelet antaumuksella, suorastaan kiimassa persuista ja suollat käytännössä samaa paskaa itse esimerkiksi @Noppa10 asialliseen kysymykseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kyllä samalla surullisen varma siitä, että hommasiiven "kaapattua" puolue aikoinaan oliko nyt Jyväskylän puoluekokouksessa n. 2018, on kärjeksi noussut nimenomaan "vääränlaisten" ulkomaalaisten vihaaminen ja pilkkaaminen sen aiemman protestin ja herravihan sijaan.

Soinin aikana meno oli jos mahdollista vieläkin sakeampaa ja herraviha protesteineen jäi Vistbackan aikaan. Soini lähti kampanjloimaan SS-tatuoidun Tony Halmeen kanssa 2000-luvun alussa ulkomaalaisvastaisella, nationalistisella ja EU-vastaisella retoriikalla.

Erityisesti Halme toi siihen astiseen menestykseen verrattuna valtavan äänivyöryn puolueelle. Esimerkiksi tutkija Antti Ronkaisen mukaan Soini päästi puolueeseen sellaiset voimat, jotka hylkäsivät vennamolaisen populismin ja veivät puoluetta eurooppalaisten trendien mukana oikeistolaisempaan ja radikaalimpaan suuntaan.

Muutos tapahtui siis Soinin aikana ja Soinin toimesta.
 

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Persuthan on rasismipuolue, sitä ei voi kiistää itse persukaan (tai voi, mutta ei sitä kukaan usko). Nyt kun maahanmuuton haittavaikutukset alkavat pikku hiljaa valua tänne pohjolan perukoillekin, niin onhan tuollaiselle puolueelle kysyntää. Taitaa olla ainoa puolue, joka asiasta uskaltaa puhua. Itsekään en euroopan suunnasta ole mitenkään hyvillään, mutta silti en persuja äänestäisi ihan vaan sen materiaalin laadun vuoksi. Ymmärrän kyllä, että moni näkee tuon ainoaksi äänikanavaksi asian tiimoilta vaikka ei rasistiksi itseään lukisikaan. Kuten en myös itseänikään, vaikka tuo eurooppaan valuva ihmisvyöry vähän hirvittääkin.
 

Baldrick

Jäsen
Jos nyt miettii hetken Persujen puolue-eliittiä ja ääniharavia, niin kaikilla taitaa löytyä (Puisto saattaa olla poikkeus) rasistisia ja syrjiviä öyhötyksiä taustaltaan. Sekä niillä nimenomaan on sitä suosiota kerätty. Persut saa myös huomiota kuntatason poliitikkojen älyttömillä rasistisilla ulostuloilla useamman kerran vuodessa. Halmeen höpinät, Teuvo minareetin tolpan nokassa ja muut klassikot, Halla-ahon kirjoittelut.

Persujen suosio ja huomio perustuu nimenomaan avoimeen ja ”verhoiltuun” rasismiin. Siksi itse pidän sitä lähtökohtana, että vähintään puolet persujen jäsenistä on rasisteja, siis isoin osa — toisin kuin @asyouwere väitti. Ilman rasistia öyhötyksiään Persut eivät olisi koskaan päässeet eduskuntaan ja nyt täysin lopettamalla sekä esimerkiksi aktivoitumalla rasisminvastaisessa toiminnassa heidän kannatuksensa romahtaisi sinne pienten sarjaan. Mahdollisesti sitten lopulta pullahtaisi ulos eduskunnasta pienpuolueiden sekaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuo Peltokankaam päivitys oli niin laskelmoitu, että voimme odottaa muitakin aiempien vuosien töräyksiä kaivettavan uudelleen kiertoon ennen seuraavia vaaleja. Loputkin vähemmistöt ehkä suolataan, samoin muut viholliskuvat, pitkälti entisillä vitseillä. En ihmettelisi ainakaan sitä, jos mediaa, kenties koulua ja vastaavia tykitellään. Eli siis tartutaan juuri suvivirsimäisesti siihen, jos vaikka joku opettaja kieltää jakamasta persupropagandaa tai Aitoa avioliittoa koulussa. Lisäpisteitä samaan aikaan tulee aina, jos vaikkapa Seta on saanut jakaa lehtisiä kunnan tiloissa tai koululla.

Bensan hintahan on pyörinyt mainoksissa myös, kun se on maailmanmarkkinahitojen kautta nyt alempana.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Soinin aikana meno oli jos mahdollista vieläkin sakeampaa ja herraviha protesteineen jäi Vistbackan aikaan. Soini lähti kampanjloimaan SS-tatuoidun Tony Halmeen kanssa 2000-luvun alussa ulkomaalaisvastaisella, nationalistisella ja EU-vastaisella retoriikalla.

Erityisesti Halme toi siihen astiseen menestykseen verrattuna valtavan äänivyöryn puolueelle. Esimerkiksi tutkija Antti Ronkaisen mukaan Soini päästi puolueeseen sellaiset voimat, jotka hylkäsivät vennamolaisen populismin ja veivät puoluetta eurooppalaisten trendien mukana oikeistolaisempaan ja radikaalimpaan suuntaan.

Muutos tapahtui siis Soinin aikana ja Soinin toimesta.
Juu olisin voinut toki tarkentaa että kannatuspohjan laajentamiseksi nimenomaan Soini päästi itse täysin tietoisesti umpirasistisen Halmeen porukoihin. Ei tajunnut että tuo liike vei yllättävän lyhyellä viiveellä sitten puolueen alta. Hommasiiven vallan ottamisen jälkeen muukalaisvihamielisyys on kuitenkin noussut ainoaksi kärkiteemaksi siinä missä Soinin aikaan puolueessa oli vielä vahvana SMP:n perintö vähemmän vihaisella pölhöpopulismilla.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mieltä kommentaattorit ovat ovat tästä skenaariosta, että jos Sampo Terho olisi voittanut puheenjohtajajuuden Jyväskylässä ja ns. Homma-siipi olisi ulkoistettu puolueesta, niin olisiko koko PS-puoluetta enää olemassa? Itse veikkaan, että emopuolue olisi kokenut sinisten kohtalon.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä mieltä kommentaattorit ovat ovat tästä skenaariosta, että jos Sampo Terho olisi voittanut puheenjohtajajuuden Jyväskylässä ja ns. Homma-siipi olisi ulkoistettu puolueesta, niin olisiko koko PS-puoluetta enää olemassa? Itse veikkaan, että emopuolue olisi kokenut sinisten kohtalon.
Olen tätä miettinyt. Paljon olisi riippunut siitä olisiko Halla-aho jatkanut puolueessa kovin pitkään. Tuskin olisi. Veikkaan että PS olisi nykyään n. 5 kansanedustajan puolue. Osa hommalaisista olisi jatkanut persujen äänestämistä ja loput olisi lopettanut äänestämisen tai äänestäneet jotain täysiä hörhöporukoita.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kummallisen usein ihmiset tuntuvat mittaavan kulttuuriset perinteet oman elinikänsä mukaan. Tarkoitan tällä sitä, että ne asiat vaikka mitä omassa lapsuudessa on koettu "perinteisiksi suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaksi", ovat se jakaja joiden mukaan kulttuurin perinnäisyyttä mitataan.

Eniten mä ihmettelen että miksi nämä perinteet ovat aina kristinuskon tuomaa sopivasti konservatiivista tuontitavaraa. Meillä on sitä omaa kansallista kulttuuria tuhansien vuosien ajalta jota voisi oikeasti tutkia, tukea ja ylläpitää. Ei Ruotsista miekan voimalla tuotua uskontoa.
 

Baldrick

Jäsen
- Pääsiäisenä syödään mämmiä
Minä ja moni muu tuntemani henkilö ei syö.
- Jouluun kuuluu joulupukki
Vanhempani muistavat joka kerta jouluna kertoa kuinka pukki oli harmaa väritykseltään ja turkkiin pukeutunut silloin he olivat pieniä, sekä pukkia hieman pelättiin. Ei siis jännitetty, vaan pelättiin, koska joulupukin hahmoon kuului tuhmien lasten rankaiseminen. Pitäisikö punainen Cokis-pukki heivata perinteenrikkojana vilttiketjuun?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihonväri on kieltämättä tärkeämpi asia kuin aavistaakaan. Olen itse puoliksi toisen polven maahanmuuttaja, koska äitini ei ole Suomesta. En kuitenkaan ole koskaan itseäni pitänyt maahanmuuttajana – en toisen enkä minkään muunkaan polven –, koska olen syntynyt Suomessa, eikä kukaan muukaan ole pitänyt. Koko ajatuskin tuntuisi hullulta, koska synnyin suomalaiseen perheeseen, jonka kotikielenä oli suomi.

Jos taas äitini ei olisi saksalaissyntyinen, saksaa alun perin äidinkielenään puhunut valkoihoinen vaan esimerkiksi somalialaissyntyinen, somalia alun perin äidinkielenään puhunut tummaihoinen, minut nähtäisiin varmasti aivan eri valossa, vaikkei siihen periaatteessa olisi mitään syytä.

Juuri näin se menee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös