Mainos

Perussuomalaiset

• 5 879 684
  • 46 175

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)

Kuka on väittänyt kaikkia perussuomalaisia, tai edes suurinta osaa, rasisteiksi? Nyt hei vähän tarkkuutta siellä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voisin vastata tähän mutta paikalle liimaantuu välittömästi tietyt nimimerkit tahallaan vääristelemään, trollaamaan ja leikkimään yksinkertaista jotta voi ymmärtää viestin väärin (en siis tarkoita sinua) niin jätän tämän tähän ja jatkan Mestarien liigan katsomista.

Ei tarvinnut edes sinun kommentoida enempää, niin ensimmäinen ilmaantui:

Kuka on väittänyt kaikkia perussuomalaisia, tai edes suurinta osaa, rasisteiksi? Nyt hei vähän tarkkuutta siellä.

Kun näit vaivaa kommentoida, niin varmaan näit myös vaivan lukea tuon lainaamaasi viestiä edeltävän keskustelun.

Nyt en enää asiasta teille viitsi vääntää, kun lopputulemana on todennäköisesti pysyvä bänni löylyhuoneeseen jankkaamisesta. Minun näkemykseni keskusteluun löytyy noista aiemmista viesteistä, sieltä voi etsiä haluamansa vastauksen.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)
Itsehän en pidä kaikkia perussuomalaisia rasistisen aatemaailman omaavina, vaikka perusteltua kritiikkiä maahanmuutolle antavatkin. Olen myös esimerkiksi Puiston esiintymisiä kehunut, kun kyseessä on (puolueelleen harmillisen harvinainen) ihan fiksu ja selväsanainen esiintyjä, kuka pystyy perustelemaan asiansa kiihkotta ja asiallisesti. Olen kyllä samalla surullisen varma siitä, että hommasiiven "kaapattua" puolue aikoinaan oliko nyt Jyväskylän puoluekokouksessa n. 2018, on kärjeksi noussut nimenomaan "vääränlaisten" ulkomaalaisten vihaaminen ja pilkkaaminen sen aiemman protestin ja herravihan sijaan. Puhtaaseen rasismiin tuo menee, kun vääränlaisuuden kriteerinä on käytännössä lähtömaa ja ulkonäkö, kun ihan samojen "kamelikuskien" ja "vuohipaimenten" alle menee iloisesti aivan jokainen sopivalta näyttävä henkilö vaikka olisi missä hommissa ja mistä päin aurinkoisempaa maapallon aluetta kotoisin tahansa.

Ikävä kyllä tämmöiselle kamelikuskien pilkkaamisellekin näyttää olevan tilausta sillä n. 10-15 prosentilla kansalaisista. Tuo ei silti tarkoita, että rasistinen toiminta pitäisi palauttaa lain sallimaksi, vaikka yksi hallituspuolue sitä yrittääkin parhaansa mukaan normalisoida ja sillä ratsastaa. Kyseessä ei kuitenkaan ole esimerkiksi sananvapausasia, vaan ihan puhdas rikosasia, jos esimerkiksi niitä kansanryhmää vastaan kiihotuksia lähdetään perkaamaan, kun aika suora jatkumo oltaisiin saatavissa vaikkapa rasistisen öyhötyksen hyväksymisen ja rasististen väkivallantekojen välille. Toki joku yksittäinen paskiainen saattaisi mielestään vääränväristä puukottaa vaikka ympäröivä yhteiskunta olisi miten rasismista vapautunut, mutta ainakin ne "no onkohan se ok kuitenkaan" pohtivat jättäisivät todennäköisesti rasisminsa ajatuksen tasolle, mikä on toki sitten täysin laillista, joskaan ei toki toivottavaa ja josta toivottavasti joskus oppisivat ulos.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Sinänsä ihan taitavastihan kusipäät tuota peliään pelaavat. Vähä-älyiset faninsa tulevat pussihousuihinsa näistä päivityksistä, ja sitten kohun syntyessä mulkut itse voivat leikkiä tyhmää ja kysyä, että mitä rasistista muka on vuohipaimenissa ja kameleissa?

Ja sirkus jatkaa kiertämistään.

Olet kyllä aika koominen. Etkä itse todennäköisesti edes ymmärrä sitä.

Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle, otan persujen jäsenluettelon esiin ja aloitan soittokierroksen perjantaina kun pääsen vähän aikaisemmin töistä.

Jeesustelet antaumuksella, suorastaan kiimassa persuista ja suollat käytännössä samaa paskaa itse esimerkiksi @Noppa10 asialliseen kysymykseen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kyllä samalla surullisen varma siitä, että hommasiiven "kaapattua" puolue aikoinaan oliko nyt Jyväskylän puoluekokouksessa n. 2018, on kärjeksi noussut nimenomaan "vääränlaisten" ulkomaalaisten vihaaminen ja pilkkaaminen sen aiemman protestin ja herravihan sijaan.

Soinin aikana meno oli jos mahdollista vieläkin sakeampaa ja herraviha protesteineen jäi Vistbackan aikaan. Soini lähti kampanjloimaan SS-tatuoidun Tony Halmeen kanssa 2000-luvun alussa ulkomaalaisvastaisella, nationalistisella ja EU-vastaisella retoriikalla.

Erityisesti Halme toi siihen astiseen menestykseen verrattuna valtavan äänivyöryn puolueelle. Esimerkiksi tutkija Antti Ronkaisen mukaan Soini päästi puolueeseen sellaiset voimat, jotka hylkäsivät vennamolaisen populismin ja veivät puoluetta eurooppalaisten trendien mukana oikeistolaisempaan ja radikaalimpaan suuntaan.

Muutos tapahtui siis Soinin aikana ja Soinin toimesta.

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Persuthan on rasismipuolue, sitä ei voi kiistää itse persukaan (tai voi, mutta ei sitä kukaan usko). Nyt kun maahanmuuton haittavaikutukset alkavat pikku hiljaa valua tänne pohjolan perukoillekin, niin onhan tuollaiselle puolueelle kysyntää. Taitaa olla ainoa puolue, joka asiasta uskaltaa puhua. Itsekään en euroopan suunnasta ole mitenkään hyvillään, mutta silti en persuja äänestäisi ihan vaan sen materiaalin laadun vuoksi. Ymmärrän kyllä, että moni näkee tuon ainoaksi äänikanavaksi asian tiimoilta vaikka ei rasistiksi itseään lukisikaan. Kuten en myös itseänikään, vaikka tuo eurooppaan valuva ihmisvyöry vähän hirvittääkin.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Jos nyt miettii hetken Persujen puolue-eliittiä ja ääniharavia, niin kaikilla taitaa löytyä (Puisto saattaa olla poikkeus) rasistisia ja syrjiviä öyhötyksiä taustaltaan. Sekä niillä nimenomaan on sitä suosiota kerätty. Persut saa myös huomiota kuntatason poliitikkojen älyttömillä rasistisilla ulostuloilla useamman kerran vuodessa. Halmeen höpinät, Teuvo minareetin tolpan nokassa ja muut klassikot, Halla-ahon kirjoittelut.

Persujen suosio ja huomio perustuu nimenomaan avoimeen ja ”verhoiltuun” rasismiin. Siksi itse pidän sitä lähtökohtana, että vähintään puolet persujen jäsenistä on rasisteja, siis isoin osa — toisin kuin @asyouwere väitti. Ilman rasistia öyhötyksiään Persut eivät olisi koskaan päässeet eduskuntaan ja nyt täysin lopettamalla sekä esimerkiksi aktivoitumalla rasisminvastaisessa toiminnassa heidän kannatuksensa romahtaisi sinne pienten sarjaan. Mahdollisesti sitten lopulta pullahtaisi ulos eduskunnasta pienpuolueiden sekaan.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuo Peltokankaam päivitys oli niin laskelmoitu, että voimme odottaa muitakin aiempien vuosien töräyksiä kaivettavan uudelleen kiertoon ennen seuraavia vaaleja. Loputkin vähemmistöt ehkä suolataan, samoin muut viholliskuvat, pitkälti entisillä vitseillä. En ihmettelisi ainakaan sitä, jos mediaa, kenties koulua ja vastaavia tykitellään. Eli siis tartutaan juuri suvivirsimäisesti siihen, jos vaikka joku opettaja kieltää jakamasta persupropagandaa tai Aitoa avioliittoa koulussa. Lisäpisteitä samaan aikaan tulee aina, jos vaikkapa Seta on saanut jakaa lehtisiä kunnan tiloissa tai koululla.

Bensan hintahan on pyörinyt mainoksissa myös, kun se on maailmanmarkkinahitojen kautta nyt alempana.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Soinin aikana meno oli jos mahdollista vieläkin sakeampaa ja herraviha protesteineen jäi Vistbackan aikaan. Soini lähti kampanjloimaan SS-tatuoidun Tony Halmeen kanssa 2000-luvun alussa ulkomaalaisvastaisella, nationalistisella ja EU-vastaisella retoriikalla.

Erityisesti Halme toi siihen astiseen menestykseen verrattuna valtavan äänivyöryn puolueelle. Esimerkiksi tutkija Antti Ronkaisen mukaan Soini päästi puolueeseen sellaiset voimat, jotka hylkäsivät vennamolaisen populismin ja veivät puoluetta eurooppalaisten trendien mukana oikeistolaisempaan ja radikaalimpaan suuntaan.

Muutos tapahtui siis Soinin aikana ja Soinin toimesta.
Juu olisin voinut toki tarkentaa että kannatuspohjan laajentamiseksi nimenomaan Soini päästi itse täysin tietoisesti umpirasistisen Halmeen porukoihin. Ei tajunnut että tuo liike vei yllättävän lyhyellä viiveellä sitten puolueen alta. Hommasiiven vallan ottamisen jälkeen muukalaisvihamielisyys on kuitenkin noussut ainoaksi kärkiteemaksi siinä missä Soinin aikaan puolueessa oli vielä vahvana SMP:n perintö vähemmän vihaisella pölhöpopulismilla.

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mieltä kommentaattorit ovat ovat tästä skenaariosta, että jos Sampo Terho olisi voittanut puheenjohtajajuuden Jyväskylässä ja ns. Homma-siipi olisi ulkoistettu puolueesta, niin olisiko koko PS-puoluetta enää olemassa? Itse veikkaan, että emopuolue olisi kokenut sinisten kohtalon.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä mieltä kommentaattorit ovat ovat tästä skenaariosta, että jos Sampo Terho olisi voittanut puheenjohtajajuuden Jyväskylässä ja ns. Homma-siipi olisi ulkoistettu puolueesta, niin olisiko koko PS-puoluetta enää olemassa? Itse veikkaan, että emopuolue olisi kokenut sinisten kohtalon.
Olen tätä miettinyt. Paljon olisi riippunut siitä olisiko Halla-aho jatkanut puolueessa kovin pitkään. Tuskin olisi. Veikkaan että PS olisi nykyään n. 5 kansanedustajan puolue. Osa hommalaisista olisi jatkanut persujen äänestämistä ja loput olisi lopettanut äänestämisen tai äänestäneet jotain täysiä hörhöporukoita.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kummallisen usein ihmiset tuntuvat mittaavan kulttuuriset perinteet oman elinikänsä mukaan. Tarkoitan tällä sitä, että ne asiat vaikka mitä omassa lapsuudessa on koettu "perinteisiksi suomalaiseen kulttuuriin kuuluvaksi", ovat se jakaja joiden mukaan kulttuurin perinnäisyyttä mitataan.

Eniten mä ihmettelen että miksi nämä perinteet ovat aina kristinuskon tuomaa sopivasti konservatiivista tuontitavaraa. Meillä on sitä omaa kansallista kulttuuria tuhansien vuosien ajalta jota voisi oikeasti tutkia, tukea ja ylläpitää. Ei Ruotsista miekan voimalla tuotua uskontoa.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
- Pääsiäisenä syödään mämmiä
Minä ja moni muu tuntemani henkilö ei syö.
- Jouluun kuuluu joulupukki
Vanhempani muistavat joka kerta jouluna kertoa kuinka pukki oli harmaa väritykseltään ja turkkiin pukeutunut silloin he olivat pieniä, sekä pukkia hieman pelättiin. Ei siis jännitetty, vaan pelättiin, koska joulupukin hahmoon kuului tuhmien lasten rankaiseminen. Pitäisikö punainen Cokis-pukki heivata perinteenrikkojana vilttiketjuun?

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihonväri on kieltämättä tärkeämpi asia kuin aavistaakaan. Olen itse puoliksi toisen polven maahanmuuttaja, koska äitini ei ole Suomesta. En kuitenkaan ole koskaan itseäni pitänyt maahanmuuttajana – en toisen enkä minkään muunkaan polven –, koska olen syntynyt Suomessa, eikä kukaan muukaan ole pitänyt. Koko ajatuskin tuntuisi hullulta, koska synnyin suomalaiseen perheeseen, jonka kotikielenä oli suomi.

Jos taas äitini ei olisi saksalaissyntyinen, saksaa alun perin äidinkielenään puhunut valkoihoinen vaan esimerkiksi somalialaissyntyinen, somalia alun perin äidinkielenään puhunut tummaihoinen, minut nähtäisiin varmasti aivan eri valossa, vaikkei siihen periaatteessa olisi mitään syytä.

Juuri näin se menee.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vanhempani muistavat joka kerta jouluna kertoa kuinka pukki oli harmaa väritykseltään ja turkkiin pukeutunut silloin he olivat pieniä, sekä pukkia hieman pelättiin. Ei siis jännitetty, vaan pelättiin, koska joulupukin hahmoon kuului tuhmien lasten rankaiseminen. Pitäisikö punainen Cokis-pukki heivata perinteenrikkojana vilttiketjuun?
Minäkin muistan hämärästi eteläpohjalaisen lapsuuteni harmaat ja hieman pelottavat pukit - juuri sillä 70-luvulla tuo perinne sitten kuolikin ainakin meidän perheessämme. Alle 10-vuotiaana olin myös mukana "klaffaamassa" kylällä eli heitettiin anonyymi joulukortti naapurin ulko-ovesta sisään ja huudettiin "klaffattu!" - ja sitten juostiin kovaa pakoon iltapimeään. Hauska perinne, joka myös veti tuolloin viimeisiään.

Jouluruoat ja monet "ikiaikaiset" jouluperinteet ovat itse asiassa historiallisesti ottaen aika nuoria ja olleet oikeastaan jatkuvassa hitaan muutoksen tilassa. Kyllä sitä hieman nostalgisesti ajattelen, että se oman lapsuuteni maaginen joulunaika tuskin ihan samalta tuntuu virikkeiden ja tavaroiden kyllästämässä nykylapsuudessa - mutta toisaalta verrattuna aiempiin vielä paljon yksinkertaisimpiin ja köyhempiin aikoihin elin itse jo melkoista kulutusjoulua.

Viimeksi muokattu:

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Minäkin muistan hämärästi eteläpohjalaiseni lapsuuteni harmaat ja hieman pelottavat pukit - juuri sillä 70-luvulla tuo perinne sitten kuolikin ainakin meidän perheessämme. Alle 10-vuotiaana olin myös mukana "klaffaamassa" kylällä eli heitettiin anonyymi joulukortti naapurin ulko-ovesta sisään ja huudettiin "klaffattu!" - ja sitten juostiin kovaa pakoon iltapimeään. Hauska perinne, joka myös veti tuolloin viimeisiään.

Jouluruoat ja monet "ikiaikaiset" jouluperinteet ovat itse asiassa historiallisesti ottaen aika nuoria ja olleet oikeastaan jatkuvassa hitaan muutoksen tilassa. Kyllä sitä hieman nostalgisesti ajattelen, että se oman lapsuuteni maaginen joulunaika tuskin ihan samalta tuntuu virikkeiden ja tavaroiden kyllästämässä nykylapsuudessa - mutta toisaalta verrattuna aiempiin vielä paljon yksinkertaisimpiin ja köyhempiin aikoihin itse elin jo melkoista kulutusjoulua.
Jep, 70-80 luvun taitteessakin Joulupukit muistutti enemmän nykyaikaista kauhuleffan pahista. Se mahdollinen naamari olisi nykytermein creepy. Ruskea tms turkistakki ,saappaat jne. Pitääkin kotona käydessä kaivella ne mummantuvan joulukuvat esiin. Klaffaaminen ei aiheuta muistikuvia vaikka Seinäjoelta olen kotoisin.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Jep, 70-80 luvun taitteessakin Joulupukit muistutti enemmän nykyaikaista kauhuleffan pahista. Se mahdollinen naamari olisi nykytermein creepy. Ruskea tms turkistakki ,saappaat jne. Pitääkin kotona käydessä kaivella ne mummantuvan joulukuvat esiin. Klaffaaminen ei aiheuta muistikuvia vaikka Seinäjoelta olen kotoisin.
Tälläisen yhden pukin muistan vielä omasta lapsuudestani, noin ysärin alusta/puolilta

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olin tosi yllättynyt, kun kuulin Jani Mäkelän olevan Lappeenrannasta. Tuo hyvin suora ja väistämätön tyyli viittasi mielestäni niin voimakkaasti eteläpohjalaiseen suuntaan. Hyvässä ja pahassa :D

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
J
Olin tosi yllättynyt, kun kuulin Jani Mäkelän olevan Lappeenrannasta. Tuo hyvin suora ja väistämätön tyyli viittasi mielestäni niin voimakkaasti eteläpohjalaiseen suuntaan. Hyvässä ja pahassa :D
Tyyli on ehtaa karjalaista kusipää(kiekkoa) :)

PS tyypit on kovasti puolustelleet Tampereella erotettua apulaispormestari Ilkka Sasia. Saa nähdä saako puolue kohta yhden lisävahvistuksen tuonne Rydman -siipeen? En jaksaisi yllättyä, mikäli näin käy.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Suomi ei osallistu Ukrainan jälleenrakentamiseen liittyvään tasa-arvoliittoumaan, kertoo MTV:n uutiset. Päätöksen teki perussuomalaisten ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio kesäkuussa.

MTV:n mukaan useat virkamieslähteet kertovat, että Tavio päätti Suomen jäävän liittoumasta ulos siksi, että sen on tarkoitus edistää myös sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asiaa.

Tavio ei kiistä asiaa MTV:n uutisille ja sanoo, että kyse on painopistevalinnasta.

”Ukrainan osalta humanitäärisen avun puolella on ollut painopisteenä enemmän vammaiset, vanhukset ja tällä tavalla. Kyse on sinänsä painopistevalinnasta”, Tavio sanoo MTV:lle.

Perussuomalaisministerin päätöksellä Suomi jättäytyy Ukrainan jälleenrakentamisen yhteyteen perustetun tasa-arvoliittouman toiminnasta pois. Liittoumassa ovat mukana muun muassa sellaiset maat kuin Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Iso-Britannia ja Yhdysvallat.

Hävettävää ja oksettavaa, mutta ei yllättävää. Perussuomalaisessa fasistisessa maailmankuvassa Putinin Venäjä on lukeutunut aina hyvien puolelle puolustaessaan perinteisiä kristillis-konservatiivisia arvoja homosaatiota vastaan. Tavio ja hengenheimolaisensa eivät ole vain sattuneista maailmanpoliittisista syistä voineet tätä asiaa ääneen sanoa viime vuosina, sillä se olisi ollut poliittinen itsemurha. Tällä teolla kuitenkin muistuttavat toivon mukaan mahdollisimman monia siitä, kenen joukoissa oikeasti seisovat.

Veikkaanpa, että kun sotaväsymys meillä ja maailmalla lisääntyy, niin perussuomalaiset alkavat tehdä enemmän ja laajemminkin irtiottoja Ukrainaa tukevasta rintamasta. Saa ottaa talteen.

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ne ihmiset, joiden elämä tällä hetkellä kurjistuu asumistuen ym. leikkausten takia ja jonka jokainen päivä vaatii äärimmäisen tarkkaa pohtimista, miten saa rahan riittämään välttämättömään ei varmasti mieti, että jaa ei se mitään, kun ei ne tätä tahallaan tee. Moni heistä jopa saattaa ymmärtää, että valtion on säästettävä, mutta ei se sillä hetkellä lohduta niitä, joiden jokapäiväinen elämä on toivotonta taistelua.
Niin, ja tähän nyt ei tietysti hirveästi auta myöskään se, että uskomattoman viisas valtiovarainministerimme poseeraa saksien kanssa somessa. Tuo ei oikein lujita sellaista yhteisen hyvän vuoksi taistelemisen asennetta.

MegaForce

Jäsen

Perussuomalaisministerin päätöksellä Suomi jättäytyy Ukrainan jälleenrakentamisen yhteyteen perustetun tasa-arvoliittouman toiminnasta pois. Liittoumassa ovat mukana muun muassa sellaiset maat kuin Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Iso-Britannia ja Yhdysvallat.

Hävettävää ja oksettavaa, mutta ei yllättävää. Perussuomalaisessa fasistisessa maailmankuvassa Putinin Venäjä on lukeutunut aina hyvien puolelle puolustaessaan perinteisiä kristillis-konservatiivisia arvoja homosaatiota vastaan. Tavio ja hengenheimolaisensa eivät ole vain sattuneista maailmanpoliittisista syistä voineet tätä asiaa ääneen sanoa viime vuosina, sillä se olisi ollut poliittinen itsemurha. Tällä teolla kuitenkin muistuttavat toivon mukaan mahdollisimman monia siitä, kenen joukoissa oikeasti seisovat.

Veikkaanpa, että kun sotaväsymys meillä ja maailmalla lisääntyy, niin perussuomalaiset alkavat tehdä enemmän ja laajemminkin irtiottoja Ukrainaa tukevasta rintamasta. Saa ottaa talteen.
Tämähän on selkeä esimerkki, joka pätee myös laitaoikeistossa ympäri maailman. Perussuomalaiset ovat "kulttuurisodassa" liberaaleja arvoja vastaan, ja heidän liittolainen tässä löytyy autoritäärisistä ja kansalliskonservatiivisista maista, kuten Venäjältä ja Kiinasta.

Edit: Surkeaa on, että tämä kulttuurisota on Perussuomalaisille Ukrainan tukemista tärkeämpää.

Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on selkeä esimerkki, joka pätee myös laitaoikeistossa ympäri maailman. Perussuomalaiset ovat "kulttuurisodassa" liberaaleja arvoja vastaan, ja heidän liittolainen tässä löytyy autoritäärisistä ja kansalliskonservatiivisista maista, kuten Venäjältä ja Kiinasta.

Edit: Surkeaa on, että tämä kulttuurisota on Perussuomalaisille Ukrainan tukemista tärkeämpää.

Niin perussuomalaisethan ovat aatemaailmaltaan kaikkein lähimpänä paitsi Putinin kaltaisia ahdasmielisiä diktaattoreita, niin myös esimerkiksi ääri-islamilaisia yhteiskuntia. Tämä pelleily on niin absurdin typerää, että eihän tällaista pystyisi kukaan käsikirjoittamaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy