Mainos

Perussuomalaiset

• 5 879 429
  • 46 175

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei, mutta niille, jotka sitä perinnettä haluaa vaalia, se tulisi sallia ja mahdollistaa.

Siitä ainakin minun kohdalla oli kyse, kun moni on koulu on sen suvivirren sieltä kevätjuhlastaan poistanut.
Miksi se pitäisi tehdä koulussa? Täällä on ehdotettu, että paikallinen seurakunta voisi järjestää kouluajan ulkopuolella kirkossa tilaisuuden, jossa kaikki halukkaat pääsevät laulamaan Suvivirren. Eikö tuo mahdollistaisi sen perinteen vaalimisen? Vai käykö niin, että niitä halukkaita perinteen vaalijoita ei vapaa-ajalla olisikaan kovin paljon.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä tuossa retoriikassa mättää?

"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)

"
Toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta", mielestäni aivan validi toive. Toivon itse samaa.

Vai oliko se tuo "vittuun painuminen", mikä katkaisi kamelinselän?

Ei tuossa retoriikassa itseäni mikään haittaa jos se on sallittua. Tulen mielelläni sitä samoilla valideilla toiveilla ja "faktoilla" joita voi mukavasti laventaa haluamallaan tavalla monessa asiayhteydessä sitten vain käyttämään.

Itse aiheeseen niin Perussuomalaiset on parasta mitä tämän maan politiikassa on vuosikymmeniin tapahtunut, karavaani kulkee oikeaan suuntaan. Tärkeitä muutoksia saadaan aikaan mitä kukaan muu puolue ei ole saanut tähän mennessä aikaan.

@Everton jaa se olinkin minä, joka ei sisäistänyt lukemaansa. Ketjun hengessä aion syyttää tästä virheestä maahanmuuttajia.
Hairahduit, mutta ei hätää. Katumusharjoituksena suosittelen kahdeksaa Suvivirttä, presidentin uudenvuodenpuheet vuosilta 1987-1997 ja tuokkosellinen mämmiä. Näillä luulis eheytyvän biologisesti takaisin perussuomalaiseen kulttuuriperinteeseen.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miksi se pitäisi tehdä koulussa? Täällä on ehdotettu, että paikallinen seurakunta voisi järjestää kouluajan ulkopuolella kirkossa tilaisuuden, jossa kaikki halukkaat pääsevät laulamaan Suvivirren. Eikö tuo mahdollistaisi sen perinteen vaalimisen? Vai käykö niin, että niitä halukkaita perinteen vaalijoita ei vapaa-ajalla olisikaan kovin paljon.

Missaako jengi tahallaan nuo kaikki aiemmin kirjoittamani perustelut, ja tarttuu aina vain siihen yhteen viimeiseen lauseeseen?

Todella moni tykkää siitä perinteestä, että koulun kevätjuhlassa (ei kirkon, vaan koulun) lauletaan se Suvivirsi. Kuten aiemmin jo mainitsin, ei sitä varmaan monikaan puolestapuhuja edes miellä uskonnollisesti, vaan nimenomaan kiinteänä osana sitä kohta 100 vuotta jatkunutta perinnettä, jossa joukko oppilaita kirmaa kesälaitumelle ja koulu jää pariksi kuukaudeksi taka-alalle.

Se, mikä varmaan (ainakin monia persukannattajia) monia tässä hiertää, on se, että ei se tosiaan aiemminkaan ole ollut ongelma, vaikka meillä on ollut ateisteja sekä muita uskontoja läsnä. Se on ollut osa sitä perinnettä. Nyt jostain kumman syystä halutaan miellyttää niitä kulttuurimme ja uskontomme ulkopuolelta tulevia heittämällä yksi osa suomalaista perinnehistoriaa romukoppaan. Miksi näin ylipäätään tehdään? Jos joku ei halua siellä kevätjuhlassa kuulla sitä suvivirttä, ei sen sinne ole pakko tulla. Pitää saada samanarvoinen kohtelu? No sellainenhan on. Ihan se kantasuomalainenkin voi halutessaan sen juhlan jättää väliin. Pitää saada kaikille sopiva perinne? Miksi? Ei ne siellä Kiinassakaan muuttele omia uuden vuoden perinteitään, vaikka joku niistä tuntuisikin eurooppalaiselle maahanmuuttajalle omituiselta.

Tuamas

Jäsen
Nyt jostain kumman syystä halutaan miellyttää niitä kulttuurimme ja uskontomme ulkopuolelta tulevia heittämällä yksi osa suomalaista perinnehistoriaa romukoppaan. Miksi näin ylipäätään tehdään? Jos joku ei halua siellä kevätjuhlassa kuulla sitä suvivirttä, ei sen sinne ole pakko tulla. Pitää saada samanarvoinen kohtelu? No sellainenhan on. Ihan se kantasuomalainenkin voi halutessaan sen juhlan jättää väliin. Pitää saada kaikille sopiva perinne? Miksi? Ei ne siellä Kiinassakaan muuttele omia uuden vuoden perinteitään, vaikka joku niistä tuntuisikin eurooppalaiselle maahanmuuttajalle omituiselta.

Sinänsä se suvivirren muuttaminen/laulamisen lopettaminen johtuu ennen kaikkea siitä suomalaisten demografisesta sekä ideologisesta muutoksesta.

Yhä suurempi osuus kansasta ei ole enää kiinnostunut jeesus-hommista, ei kuulu kirkkoon, eikä halua altistaa lapsiaan uskonnolle.

Tätä tukee varsinkin se, että aika harvassa ovat ne koulut joissa tuota ei enää veisata ja nekin joita on joskus tullut vastaan ovat olleet niitä, joissa enemmistö porukasta ei kuulu kirkkoon.

Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tuossa retoriikassa itseäni mikään haittaa jos se on sallittua. Tulen mielelläni sitä samoilla valideilla toiveilla ja "faktoilla" joita voi mukavasti laventaa haluamallaan tavalla monessa asiayhteydessä sitten vain käyttämään.
Vielä: miksi tuo retoriikka ei olisi sallittua, kiroilun vuoksi vai jonkin muun? Ja toinen kysymys, nyt kun kirjoitit "faktoilla" lainausmerkkien kera, niin mikä lainaamassasi viestissä oli väärää tietoa?

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Siitä ainakin minun kohdalla oli kyse, kun moni on koulu on sen suvivirren sieltä kevätjuhlastaan poistanut.
Tämä on niin mielenkiintoinen aihe, niin kysyisin vielä, että montako kertaa olet ollut kevätjuhlassa, jossa ei suvivirttä ole laulettu?

Itselle asia ei ole niin tärkeä, mutta en muista yhtäkään juhlaa jossa se väliin olisi jäänyt ja niitä jokunen on tullut istuttua.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä on niin mielenkiintoinen aihe, niin kysyisin vielä, että montako kertaa olet ollut kevätjuhlassa, jossa ei suvivirttä ole laulettu?

Itselle asia ei ole niin tärkeä, mutta en muista yhtäkään juhlaa jossa se väliin olisi jäänyt ja niitä jokunen on tullut istuttua.

Kaksi kertaa on tullut tuokin koettua, ei onneksi oman jälkikasvun bileissä.

Kyllähän siitä selvisi ilman traumoja, mutta vähän jäi haikea olo, kun se kuitenkin minun silmissäni kuuluu siihen hetkeen ja tilanteeseen järkähtämättömästi. Onneksi tosiaan oman junnun juhlissa se on joka kevät kuultu. (toissa vuonna kaksi kertaa, kun vaahtosammuttimet olivat itse halunneet valmistella esityksen meille vanhemmille, jonka sitten esittivät koulun pihalla juhlan päättymisen jälkeen.)

Omaa kokemusta ei siis ole kuin kahdesta eri koulusta viimeiseltä kymmeneltä vuodelta, jossa toisessa siis laulettiin ja toisessa ei.

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Enemmän pitäisi kyllä puhua siitä syrjinnästä, jota me keski-ikäiset valkoiset miehet koemme. Kaikilla muilla on suojelijoita ja tukijoita, mutta meitä vaan syrjitään ja paheksutaan, eikä mitään saa sanoa. Autoakaan ei enää kehtaa ajaa ja lihaa pitää syödä salaa. Tämä on aivan kauheaa. Muut saa koko ajan kaikkea, mutta meitä vaan syrjitään. Miksi tästä ei puhuta. Maailman syrjityin enemmistö!

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
- Pääsiäisenä syödään mämmiä
Joku syö, joku ei. Missään sitä ei kuitenkaan kukaan pakota syömään, tai keskustelupalstoilla vaadita kaikkia lapsia sitä väkisin syömään. Veikkaan, että tätäkään herkkua ei koulussa edes ole tarjolla.
- Jouluun kuuluu joulupukki
Tätä kannattaa kysyä samansuuntaiselta porukalta, kuin ne jotka vaativat suvivirttä kouluun. Kuulemma jenkkien hapatusta koko kaupallinen joulu. Itse kyllä liputan vahvasti vanhanaikaisen pakanapukin puolesta! Koko jouluhan on ollut pakanallinen juhla, jonka sittemmin ensin kirkko omi itselleen, ja nykyisin sitten coca-cola ja markkinavoimat.
- Juhannus on keskikesän juhla
Senkin saatana meni kirkko pilaamaan, kun ennen se oli ollut kesäpäivänseisauksena. Kovasti ovat yrittäneet sitä omia myös Johannes Kastajan päiväksi, mutta me suomalaiset pakanat vaan emme siihen suostu!
Onhan näitä, jos nyt ei mennä ihan Aatamin ja Eevan aikoihin.
Aika vähän.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joku saattoi kaivata hänelle jostakin syystä pitkiä hihoja.

Tämän minä itsekin heti kuvan nähtyäni veikkaan olevan syynä. En tunne tarkkaan noita eduskunnan käytäntöjä, mutta ihan ei heti nimittäin muistu mieleen tatuoitua edustajaa, jolla noinkin näkyvästi ne olisivat esillä..

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mikä tuossa retoriikassa mättää?

"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)

"
Toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta", mielestäni aivan validi toive. Toivon itse samaa.

Vai oliko se tuo "vittuun painuminen", mikä katkaisi kamelinselän?
Kummastuttaa kanssa tuon viestin kyseenalaistaminen tilanteessa, jossa puolueen pj komppaa umpirasistista puolueen vara-pj:n viestiä kamelikuskeista ja mogadishun murteen puuttumattomuuden autuudesta. Eiköhän eduskuntaryhmän pj:kin ole jo ehtinyt äksätä lusikkansa samaan soppaan. Toki vain kolme puolueensa edustajaa, mutta eiköhän nuo aika hyvän kuvan anna koko puolueen touhuista, kun ovat samalla puolueensa top3 ihmiset. (Ja pahoittelut jos maailman tyhmin Jani vaihteeksi on saanut pidettyä itsensä pois internetin rujosta päädystä. Toisaalta kun kyseisen turhakkeen on pakko pitää itseään framilla, niin kyllähän se kerta kerrasta näihin paskanlinkoustalkoisiin osallistuu pyytämättäkin.)

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Jos sä lähdet tällaisen väitteen esittämään (jota siis itsekin puollat), niin mielelläni kuulisin perustelut tälle.

Perussuomalaisissa on jäseniä vajaat 16000, eli jos nyt pystyt aluksi vaikka 3000 jäsentä nimeämään ja todentamaan rasistiksi, niin hyväksyn kantasi faktaksi.

Vai onko tämä taas sellainen "kaikkihan sen tietää"-argumentaatio, joka heitetään ilmaan, mutta ei sitten sen kummemmin pystytä sitä perustelemaan?

On meinaan aika iso statement lähteä julkisesti (vaikkapa nimimerkin takaakin) heittämään leima noin ison ihmisjoukon päälle.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perussuomalaisissa on jäseniä vajaat 16000, eli jos nyt pystyt aluksi vaikka 3000 jäsentä nimeämään ja todentamaan rasistiksi, niin hyväksyn kantasi faktaksi.
Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle, otan persujen jäsenluettelon esiin ja aloitan soittokierroksen perjantaina kun pääsen vähän aikaisemmin töistä.
Vai onko tämä taas sellainen "kaikkihan sen tietää"-argumentaatio, joka heitetään ilmaan, mutta ei sitten sen kummemmin pystytä sitä perustelemaan?
Noh. Puolueen puheenjohtaja on kirjoitustensa perusteella todistetusti rasisti, puolueen toinen kiistaton johtohahmo on saanut tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, yksi tunnetuimmista ja suosituimmista kansanedustajistaan kirjoittelee rasistisia viestejä Facebookkiinsa epätasaisin väliajoin (viimeksi muutama päivä sitten) eikä hän nyt varsinaisesti "ihan" ainut ole sillä saralla Persu-toimijoista. Kun speksit ovat nämä, niin tosi vaikea mun on nähdä, että merkittävä osa tämän porukan kannattajista ei myöskin olisi rasisteja.
On meinaan aika iso statement lähteä julkisesti (vaikkapa nimimerkin takaakin) heittämään leima noin ison ihmisjoukon päälle.
Hei, mua ei huimaa!

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Jos sä lähdet tällaisen väitteen esittämään (jota siis itsekin puollat), niin mielelläni kuulisin perustelut tälle.

Eiköhän se nyt ole tullut selväksi ettei täällä öyhötyksen seassa totuudella ole niin väliä. Et sä mitään oikeita perusteluita saa.

Jengi kauhistelee persujen toimintaa ja samalla itse jeesustelee vääristelee, liioittelee, yleistää, olettaa ja trollaa. Ja tietenkin pitää itseään avarakatseisena.

Ja tämä kaikki suvaitsevaisuuden nimissä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tähän hätään en pysty nimeämään 3000 rasistia sulle

Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.

Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niin mä vähän arvelinkin. Eli kyseessä oli juurikin tuollainen "kaikkihan sen tietää"-provo, joita toki täällä saa heitellä ihan surutta. Minä kyllä tykkäisin saada vähän lihaa luiden ympärille, jos noin isoa osaa suomalaisista leimaa rasistiksi. Äänestäjiä toki heillä on vielä tuota enemmänkin.

Mitäs veikkaat, heiluisiko bannivasara, jos minä + pari muuta oikeistonimimerkkiä käytäisiin lähes päivittäin nimittämässä kaikkia vasemmistoliittolaisia kommunisteiksi? Ja ilman sen ihmeempiä perusteluja toki. Minä veikkaan, että löylyhuone olisi taas paria oikeistolaista köykäisempi.
Eikö tuo että puolueen top2 puheenjohtajisto putkautti jälleen rasistista paskaa ihan julkiseen sosiaaliseen mediaan, tarkoita että puolueella on ihan selvästi rasistinen aatemaailma? Siellä on tosiaan sitten se eduskuntaryhmän puheenjohtaja komppaamassa aivan varmasti ja tosiaan eduskunnan puhemieskään tuskin kauhean pahalla katsoo näitä kamelikuskiviestejä.

PS yritti hetkellisesti olla hieman salonkikelpoisempi. Sitten tuli hallitusvastuun tuoma kannatuslasku, josta odotettuakin (jopa PS:n äänestäjien krooninen nukkuminen eurovaaleissa huomioiden) reilusti surkeammin menneet europarlamenttivaalit erittäin näkyvänä tuloksena. Nyt käynnissä "perinteinen" mainoskamppis jossa mm. rilliotsainen kamelikuskeista sutkaittelija, nimimerkki "riikka", sekä tuo kansanryhmänvastaisesta kiihotuksesta tuomittu ex puheenjohtaja kehuvat milloin ja miksi lähtivät politiikkaan (jälkimmäiseen kysymykseen olisi raikasta saada todenmukaiset vastaukset, tosin nehän näkee ko. henkilöiden julkisista ulostuloista) ja sitten merkittävämpänä mainoskampanjana tämä paluu avoimen rasistiseen letkautteluun ja sutkautteluun, kun sillä on ennenkin saatu agitoitua ne essonbaarissa ja muissa kohteissa mutisevat katkeroituneet uurnille jytkäyttämään.

Kai vasemmistoliittolaisia saa käydä nimittämässä komukoiksi, jos sieltä tulisi samaan tyyliin muutaman päivän välein puolueen pomohenkilöiltä kommunistisia viestejä.
Eiköhän se nyt ole tullut selväksi ettei täällä öyhötyksen seassa totuudella ole niin väliä. Et sä mitään oikeita perusteluita saa.

Jengi kauhistelee persujen toimintaa ja samalla itse jeesustelee vääristelee, liioittelee, yleistää, olettaa ja trollaa. Ja tietenkin pitää itseään avarakatseisena.

Ja tämä kaikki suvaitsevaisuuden nimissä.
Mitä kamelikuskeista, vuohipaimenista, sekä mogadishumurteista irvailu on, jos ei rasistista öyhötystä pyrkimyksenä saada innostettua rasistisesta öyhötyksestä tykkäävät takaisin PS:n kannattajiksi ja vaaliuurnille?

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja sinä totuttuun tyyliisi tykkäät tekeytyä tyhmäksi, vaikket sitä ole. Johtohahmot, siis puolueen linjan merkittävät määrittäjät, ovat todistetusti rasisteja, hmm, voisiko iso osa äänestäjistä olla myös? "Ei ole todisteita!"
En tiedä, mutta annan täyden tukeni tälle tempaukselle! Mutta kun tässä nyt kerran miehissä veikkaillaan, niin minä veikkaan että jos te vääryyttä vastaan taistelevat internetsoturit muuten pysyisitte palstan sääntöjen puitteissa, niin saisitte levittää ilosanomaanne keskeytyksettä jatkossakin. Ja taitaa vasemmistoliittolaisissa kommunisteja jonkun verran ollakin. Se ero taitaa olla siinä, että kun kommunistia sanoo kommunistiksi, niin se vastaa että "pitää paikkansa" mutta kun rasistia sanoo rasistiksi niin se sanoo että "vittu mitä vihervassariwokepaskaa, minä tässä vain vitsailen".

Ja mitä tulee tuohon "ilman sen ihmeempiä perusteluja toki" - oletan sen viittaavan minuun - niin johan minä sinulle perustelin, ja nyt tässä viestissä vielä uudelleen. Jos se perustelu ei sinulle syystä tai toisesta kelpaa, niin syytön minä siihen olen.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö tuo että puolueen top2 puheenjohtajisto putkautti jälleen rasistista paskaa ihan julkiseen sosiaaliseen mediaan, tarkoita että puolueella on ihan selvästi rasistinen aatemaailma?

Ei minusta. Välttämättä. Sen se toki kertoo, että noilla kahdella se saattaa sellainen olla, ja aika todennäköisesti onkin. Ei siitä silti voi oikein tehdä johtopäätöstä kaikista perussuomalaisista (ja heidän äänestäjistään, koska heidätkin varmasti sisällytetään tuon termin "perussuomalaiset" alle)

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Ylen viime vuonna tekemässä kyselyssä lähes puolet perussuomalaisten kannattajista näki että rasismi on ihan ok. Silloin heitä kai voi oman todistuksensa perusteella rasisteina myös pitää.

"Perussuomalaisten kannattajista vain 13 prosenttia pitää erittäin tärkeänä, että Suomessa ei hyväksytä rasismia missään muodossa. Lähes puolet perussuomalaisista vastasi, että tämä ei ole lainkaan tärkeää tai ei kovin tärkeää."

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy