Minä en hyväksy. Taidan sanoa asian ensimmäistä kertaa tässä ketjussa.Kuten olen aiemmin toisessa ketjussa todennut, hyväksyn positiivisen diskriminoinnin silloin kun siihen on todelliset perusteet.
Minä en hyväksy. Taidan sanoa asian ensimmäistä kertaa tässä ketjussa.Kuten olen aiemmin toisessa ketjussa todennut, hyväksyn positiivisen diskriminoinnin silloin kun siihen on todelliset perusteet.
Toisaalta pitää muistaa ettei Helsingin kaupungin opetusviraston positiiviseen diskriminaatioon myöntämä raha hyödytä tai sen ei ainakaan pitäisi hyödyntää vain mamuja vaan myös syrjäytymisvaarassa olevia kantasuomalaisia.
Toki, mutta tässä kohtaa näenkin asian siten, että syrjätymisvaaraa voidaan pitää perusteltuna kriteerinä. Maahanmuuttajataustaisuutta ei.
Olisi kiva kuulla ihan faktaa väitteesi tueksi.
Millaisia faktoja sinä kaipaat tästä asiasta?
Kuka siinä kärsii ja menettää jos heikkotasoiksi arvioituihin kouluihin myönnetään enemmän rahaa esimerkiksi opettajien ja koulunkäyntiavustajien palkkaamiseen?
En tiedä, ihan mitä tahansa.
Niin. Apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen on antanut oman vastineensa tämän päivän Hesarissa, ja vaikka poliitikkojen puheisiin pitää suhtautua varauksella, niin kyllä vastustajien pitäisi pystyä muotoilemaan oma kritiikkinsä muuhunkin muotoon kuin spekuloinspekuloin ja räksytiräksyti. Tai edes tietää, mitä he syytöstensä kohteelta vaativat.
Eli kun poliitikko Haatainen sanoo että kaupunki suosittaa positiivista erityiskohtelua mutta samalla sanoo että ensisijaiset kriteerit ovat pätevyys yms. niin asia on sillä selvä? Huhhuh. Minusta tuo jättää aivan liikaa avoimia kysymyksiä miten positiivista erityiskohtelua sitten toteutetaan.
Minä pyysin faktoja siitä että kaupunki ei rekrytoinnissaan käytä positiivista syrjintää vastoin kaupungin julkilausumaa, Helsingin kaupungin maahanmuuttajajohtajaa Forsanderin lausuntoa ja Haataisen kommenttia. Niitä ei vielä ole yhtään kuultu joten voit jatkaa spekulointispekulointia ja räksytiräksytöintiä ihan keskenäsi.
Haatainen ei ole käsittääkseni poliitikko vaan virkamies, joka toimii virkavastuulla.
Oliko tämä joku sarkastinen vitsi?
Virkamiiesmandaatti ei vapauta millään tavalla yksilöä toimimasta poliittisten uskomuksien mukaan. Eikä siinä mitään olisikaan, jos virkamiehsitö noudattaisi aina sitä arvojakaumaa mitä eduskuntavaalit sanelee.
En tiedä koska PS-mielisiä tai kansallismielisiä virkamiehiä saadaan ministeriöiden virkamieshallintoon, mutta siihen asti on turha odottaa radikaaleja muutoksia mihinkään suuntaan.
Ei ole sarkasmia viestissä, virkamiehellä on on virkamiehen vastuu, hänen pitää mm. puhua totta.
"Totuus" on suhteellinen käsite, eikä siinä mitään. Tuula Haatainen tekee varmasti kuten poliittinen kulttuuri tai koodisto hänen odottaakin tekevän.
Haatainen ei ole käsittääkseni poliitikko vaan virkamies, joka toimii virkavastuulla.
Kun virkamies antaa lausunnon, sen sisältämien faktojen pitää olla totta. Poliitikot kantavat lausunnoistaan poliittisen vastuu, virkamiehen vastuu on määritelty laissa. Jos Haatainen sanoo, Haluan sanoa, että ensisijaiset kriteerit rekrytoinnissa ovat siis tehtävässä vaadittu koulutus, ammattitaito ja pätevyys., se pitää paikkansa tai hän tekee virkavirheen.
Eli kun poliitikko Haatainen sanoo että kaupunki suosittaa positiivista erityiskohtelua mutta samalla sanoo että ensisijaiset kriteerit ovat pätevyys yms. niin asia on sillä selvä? Huhhuh. Minusta tuo jättää aivan liikaa avoimia kysymyksiä miten positiivista erityiskohtelua sitten toteutetaan.
Minä pyysin faktoja siitä että kaupunki ei rekrytoinnissaan käytä positiivista syrjintää vastoin kaupungin julkilausumaa, Helsingin kaupungin maahanmuuttajajohtajaa Forsanderin lausuntoa ja Haataisen kommenttia. Niitä ei vielä ole yhtään kuultu joten voit jatkaa spekulointispekulointia ja räksytiräksytöintiä ihan keskenäsi.
Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen ottaa Helsingin kaupungin rekrytointitapaan kantaa 29.5.2011 HS/C11. Helsinki suosittaa positiivista erityiskohtelua, mutta pätevyys ratkaisee. Haatainen kirjoittaa: "Haluan sanoa, että ensisijaiset kriteerit rekrytoinnissa ovat siis tehtävässä vaadittu koulutus, ammattitaito ja pätevyys." En lisää Haataisen mielipiteeseen mitään, kun se on ihan selkeä kannanotto ja muu väittäminen on jankutusta jankutuksen takia, ei muuta. Lukekaa itse Haataisen kirjoitus hesarista kokonaan, jos kiinnostaa faktat, eikä politikointi ontosti kumisevalla rummulla.
Sinun kannattaisi osoittaa kysymyksesi mieluummin vaikkapa Hesarin yleisönosastolle tai suoraan asioista vastaaville tahoille sen sijaan että peräisit tietoja ulkopuolisilta kuten Jatkoajan nimimerkit Johannes ja Miguel.
Luullakseni suunnilleen tätä Johannes on hieman eri sanoin yrittänyt selittää, mutta teidän tyhjänräkyttäjien pyynnöstä jatketaan toki kehän kiertämistä. Näin ne asiat ratkeavat ja etenevät.
Niin, eihän minun tarvitse mitään todistella vaan kysyin asiaa niiltä jotka väittävät että positiivista syrjintää ei käytännössä harjoiteta vastoin kaupungin julkilausumaa ja parin johtajan kommentteja.
Miguel kirjoitti:Yleinen linja on se, mitä Haatainen virkamiehenä puhuu, ja siitä on kannettava vastuu. Jos joku rekrytointipäätös poikkeaa siitä linjasta, se on rekrytoijan vika, ei Helsingin kaupungin.
Daespoohan on perustellut kantaansa Helsingin kaupungin rekrytointiohjeella, jota on vastapuolelta vähätelty mututuntumalla. Todisteita, että rekrytointiohje on vain sanahelinää odotetaan edelleen.Eipä se olisi mitään uutta. Daespoo tietää ihan hyvin vain vittuilevansa muille keskustelijoille, kun perää faktoja, joita keskustelijoilla ei ole esittää, ellei satu kuulumaan jonkinsorttiseen sisäpiiriin. Kun häneltä itseltään taas perää faktoja omien juttujensa tueksi, vastaus on "eihän minun tarvitse mitään todistella". Eipä niin. Ja kohta taas vastapuoli hermostuu ja Espoossa nauretaan tyytyväisenä partaansa. Kiksinsä kullakin.
Daespoolla todellakin on luetun ymmärtämisessä vikaa. Hän jättää lainauksistaan pois sen kohdan, joka käytännössä vastaa hänen syytökseensä.
Eipä se olisi mitään uutta. Daespoo tietää ihan hyvin vain vittuilevansa muille keskustelijoille, kun perää faktoja, joita keskustelijoilla ei ole esittää, ellei satu kuulumaan jonkinsorttiseen sisäpiiriin. Kun häneltä itseltään taas perää faktoja omien juttujensa tueksi, vastaus on "eihän minun tarvitse mitään todistella". Eipä niin. Ja kohta taas vastapuoli hermostuu ja Espoossa nauretaan tyytyväisenä partaansa. Kiksinsä kullakin.
Äiti suosittelee Espoon "sepolle", että "suosi limua, älä olutta", mutta Espoon "seppo" ratkaisee asian juomalla olutta, kuten ennenkin, koska olut on pätevin vaihtoehto illanviettoon. Hymiöitä.
Äiti = poliitikko
Espoon "seppo" = Helsingin työhönottaja-virkahenkilö ja hänen pomonsa on Haatainen.
limu = mamu
olut = paras vaihtoehto
illanvietto = työpaikka Helsingin kaupungissa
Ovatko Forsander ja Haatainen siis tässä tapauksessa poliitikkoja eivätkä virkamiehiä?