Kokeile googlella mitä he tekevät Helsingin kaupungissa. En jaksa selvittää asioita puolestasi.
Kysyin nyt sinun näkemystäsi asiasta, molemmat henkilöthän ovat poliittisin perustein valittuja (apulais)johtajia.
Kokeile googlella mitä he tekevät Helsingin kaupungissa. En jaksa selvittää asioita puolestasi.
Kysyin nyt sinun näkemystäsi asiasta, molemmat henkilöthän ovat poliittisin perustein valittuja (apulais)johtajia.
Kaikki virkanimitykset puistotyöntekijästä kaupunginjohtajaan ovat poliitisia, koska poliittisesti valitut päättäjät tekevät päätökset lautakunnissa ja valtuustoissa. Ero tulee vastuussa, poliitikolla on poliittinen vastuu aina seuraavissa vaaleissa, virkamies joutuu virheistään pahimmassa tapauksessa oikeuteen. Haataisella on poiitikon tausta, mutta nyt hän tekee työtään virkamiehenä. Toivottavasti tämä avasi sinulle hieman kuntasektorin päätöksenteko, jota näköjään et tunne.
Kertokaa minulle miten positiivista syrjintää voi harjoittaa jos Haataisen mainitsemat seikat (kokemus, koulutus etc) ovat kuitenkin ne määräävät kriteerit? Teoriassa se onnistuu jos hakijat ovat oikeasti samalla koulutuksella, kokemuksella jne varustettuja mutta kuinka usein näin oikeasti on? Käytännössä se tarkoittaa sitä että hakijat lasketaan "tasavahvoiksi" hyvin lavealla pensselillä maalattuna (esim. kokemus vastaavista töistä toisella 2v, toisella 3v).
Kertokaa minulle miten positiivista syrjintää voi harjoittaa jos Haataisen mainitsemat seikat (kokemus, koulutus etc) ovat kuitenkin ne määräävät kriteerit? Teoriassa se onnistuu jos hakijat ovat oikeasti samalla koulutuksella, kokemuksella jne varustettuja mutta kuinka usein näin oikeasti on? Käytännössä se tarkoittaa sitä että hakijat lasketaan "tasavahvoiksi" hyvin lavealla pensselillä maalattuna (esim. kokemus vastaavista töistä toisella 2v, toisella 3v).
Huoh. Minä tiedän varsin hyvin mikä on virkamiehen vastuu, todennäköisesti paremmin kuin sinä.
Kannattaa vähän seurata keskustelua tarkemmin ennenkuin alkaa pätemään, kyse oli Johanneksen antamasta esimerkistä jossa poliitikko antaa suosituksen, tässä tapauksessa kyseessä "poliitikko" oli kuitenkin virkamies Haatainen. Eli siksi kysyin kumpia Haatainen ja Forsander ovat.
Ilmeisesti sinulle on edelleen hieman epäselvää virkamiehen ja poliitikon roolit. Haatainen ei voi olla poliitikko tuossa esimerkissä, koska hän on työhönottaja-virkahenkilön esimies. Poliitikko on kuntajärjestelmässä vaaleilla valittu edustaja valtuustossa tai valtuuston valitsema lautakunnan jäsen, kun virkamies on taas näiden valitsema kunnan työntekijä. Poliitikko ei siis voi olla työhönotta-virkamiehen esimies. Ymmärrätkö??
Tässä ajankohtainen artikkeli Hesarista koskien näitä poliittisia virkanimityksiä
Avoin virka suljettu haku - HS.fi - Pääkirjoitukset
Nämä ovatkin jo sellaisia kysymyksiä, joita tähän keskusteluun toivoo sen sijaan että kilpaillaan sellaisten faktojen esittämisestä jossa kumpikin osapuoli on mutun varassa.
Olemme kai samaa mieltä siitä, että heidän työllistämisensä edistäminen on hyvää työtä kotouttamisen eteen, ja kotouttaminen taas on ensiluokkaisen tärkeää maahanmuuton ongelmien ehkäisemisessä?
Tässä ajankohtainen artikkeli Hesarista koskien näitä poliittisia virkanimityksiä
Avoin virka suljettu haku - HS.fi - Pääkirjoitukset
Tuo Rädyn nimitys on surkeaa poliittista peliä. Samaan tapaan nimitettiin Pekka Sauri (vihr) apulaiskaupunginjohtajaksi Helsingissä. Itse olen koko ajan paasannut sen asian nimissä, ettei "oikeisiin" duuneihin voi valita ketään muuta kuin pätevimmän, myös Helsingissä.
Voi luoja sentään, yritä nyt hieman seurata keskustelua. Kyllä, noin se juuri menee. Siksi kysyinkin Johannekselta miten hän perustelee esimerkkinsä.
Nyt kannattaa itse lukea Johanneksen esimerkki uudestaan ja ajatuksella. Poliitikko on kirjoittanut sen rekrytointiohjeen, mikä suosittelee mamun valintaa tasatilanteesa, virkamies ei tätä välttämättä toteuta.
No voisivatko siitä kärsiä esimerkiksi keskiverrot koulut? Kyllä niissäkin varmaan lisärahalle ja jopa koulunkäyntiavustajille olisi käyttöä? Ehkä jotkut ovat jopa sitä mieltä, että pitäisi pyrkiä minimoimaan niiden koulujen määrä, joissa tarvitaan paljon "huonon koulun lisää" budjettiin.
Niin, virkamies Forsander sanoo että positiivista syrjintää tehdään. Nyt pitäisi jonkun todistaa että Forsander puhuu paskaa.
Kuka on Forsander, en tiedä. Palkkaako Forsander yksin kaikkien Helsingin sektorien kaikki työntekijät. Pitäisikö työsuojeluviranomaisten puuttua Forsanderin työtaakkaan, kun Helsinki palkkaa tuhansia työntekijöitä vuosittain eri sektoreille, tilapäisiin ja pysyviin työsuhteisiin.
...Systeemi on aivan hanurista.
Näinhän se on mutta maahanmuuton ongelmien ehkäisyä ei todellakaan edistetä siten että kantaväestö kokee tulevansa syrjityksi.
Porin lukion opon valinta on hyvä esimerkki tästä. Valintaan kuului kolmen kärkiehdokkaan haastattelu kahden rehtorin ja oppilaskunnan edustajan toimesta eli lähin esimies ja asiakkaiden edustaja. Tämä haastattelu oli turha koska lautakunta teki oman päätöksen kansanedustajan suositusten perusteella.
Se on nyt on ihan sama miten tehdään, pääasia että tehdään edes jotakin. Osalle kantaväestöä maahanmuuttajat on joka tapauksessa sen verran "värikäs" vaate että tehtiin niin tai näin, se on aina väärinpäin
Jep, karmeata luettavaa. Onko tästä ollut jo lehdissä jotain? Voisi kuvitella että tämä kiinnostaisi myös kansallisella tasolla.
Satakunnan Kansassa oli pieni uutinen asiasta ja lautakunnan jäsenen (kok.) yleisönosaston kirjoitus.Krista Kiuru oli kuulemma soittanut vasemmiston edustajat läpi ja ohjeistanut äänestyksen.