Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Ei kiinnosta, mutta vastaat kuitenkin muuhun - väistäen itse kysymyksen kaksinaismoraalista.Toki voit tätä kaksinaismoralismi - kulmaa tässä pohtia ja hakata kuin kuollutta hevosta, mutta minua se ei järin kiinnosta.
Miksi yleensä kutsutaan vaikuttajia (olivat ne sitten poliittisia tai vaikkapa somessa toimivia) tapahtumiin,
yleensä joko markkinoimaan tilaisuutta tai jotta voidaan vaikuttaa siihen, että nämä ovat myötämielisiä tapahtumille ja niiden järjestäjille.
Olettaisin, että Provinssin tapauksessa lähettivät kutsut kaikille lähiseudun kansanedustajille ja pyysivät näitä sitoutumaan toimimaan arvojensa mukaisesti, jos haluavat rahanarvoisen edun vastineeksi (VIP-sisäänpääsyn) ja tähän vastaanotettaessa sekä ehdot hyväksyessään kutsutut sitoutuivat.
Tässähän olettaisin, että Mäenpään kutsuminen oli jo valmiiksi siinä kinthaalla, festivaalin järjestäjät halusivat tarjota mahdollisuuden josko Mäenpää olisi nähnyt valon, mutta festivaalin aikana julkaistu räikeästi järjestäjän mielestä heidän arvojaan vastaan oleva julkaisu sitten katkaisi järjestäjien kamelin selän ja osallistumisoikeus peruttiin toisen päivän osalta.
Oletat paljon.
Miksi Mäenpään kutsuminen oli kinthaalla, miksi oletat että järjestäjät halusivat Mäenpäälle mahdollisuutta "katumukseen"? Sinä kutsut keitä haluat (päättäjiä, jotka ovat suopeita sinullle tulevaisuudessa, kuten sanoit), mutta miksi kuitenkin kutsuttiin, vaikka tiedettiin etteivät "arvot istu" festivaalin imagoon - mikä se sitten liekään. Omituista kiertelyä ja kaartelua itse kysymyksen kannalta.
Rahalla voi ostaa arvoja. Jos maksat, voit puhdistautua ja olla "hyvä ihminen". Tästä tulee mieleeni paljon ajatuksia menneestä hallituksesta.