Naisasiat

  • 7 491 606
  • 26 542
K

Kiekkokatsoja

Välit poikki vaan kokonaan. Itse en ole puhunut äitini (73v) kanssa puoleentoista vuoteen ja mikään ei ole arjessa muuttunut. Itselle on vain helpotus kun ei tarvitse kuunnella äärioikeistolaisia rasismi paskaa maahanmuuttajista, kommunisteista ja Halla-Aho, Trump, Hakkarainen, Huhtasaari -glorifiointia.

(siinä vaiheessa kun ekaluokkalaiselle alettiin opettaa neekereistä ja roduista ja yritin kieltää, niin alettiin vetoamaan sananvapauteen puhua mitä haluttiin. Osoittauduin kommunistiseksi neekerin rakastajaksi, joka olisi pitänyt kuristaa vauvana, että sellainen tapaus)

Eniten sääliksi käy lapsia mutta jos isoäiti itse linjaa ettei kakaroita tarvitse tuoda vinkumaan jos ei mielipiteet kelpaa, niin olkoot täysin rauhassa omassa kuplassaan. Monen yksinäisen vanhuksen takana ei ole lähiomaiset jotka eivät välittäisi vaan se yksinäinen vanhus on kylmä, ilkeä, narsistinen ihminen joka saa minun puolesta kuolinvuoteellaan katua vaikka kuinka, mutta itse on polkunsa valinnut. En sääli, vaan korkeintaan tulen vittuilemaan viimeiselle matkalle. Mutta onneksi ei tarvitse edes sitä tehdä.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, totesi Pätkäkin elokuvissaan aikoinaan.
Mutta kun täällä teksti lukee, niin kommentoin kevyesti.
Hyvä olisi, jos kohtuullinen sopu löytyisi joskus tulevaisuudessa, ennenkuin aika jättää.
Jonkinlaista kokemusta tämäntyyppisestä asiasta on.
Ei mulla muuta.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
(siinä vaiheessa kun ekaluokkalaiselle alettiin opettaa neekereistä ja roduista ja yritin kieltää, niin alettiin vetoamaan sananvapauteen puhua mitä haluttiin. Osoittauduin kommunistiseksi neekerin rakastajaksi, joka olisi pitänyt kuristaa vauvana, että sellainen tapaus)

Eniten sääliksi käy lapsia mutta jos isoäiti itse linjaa ettei kakaroita tarvitse tuoda vinkumaan jos ei mielipiteet kelpaa, niin olkoot täysin rauhassa omassa kuplassaan. Monen yksinäisen vanhuksen takana ei ole lähiomaiset jotka eivät välittäisi vaan se yksinäinen vanhus on kylmä, ilkeä, narsistinen ihminen joka saa minun puolesta kuolinvuoteellaan katua vaikka kuinka, mutta itse on polkunsa valinnut. En sääli, vaan korkeintaan tulen vittuilemaan viimeiselle matkalle. Mutta onneksi ei tarvitse edes sitä tehdä.

Tuo on jo aika paksua. Ikenet katoaa suusta kun lukee tätä.

Onko sun mutsi aina ollut tuollainen reppana? Koittiko aivopestä sinua aikanaan myös?

Ja tosiaan siis. Elämäsi on erittäin paljon parempaa kuin ainainen narsistin kanssa riitely. Heillä kun on vain oikeita mielipiteitä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Toimiiko joku oikeasti näin, että muka arvottaa menon syyn perusteella haluaako hoitaa lapsenlastaan vai ei? Toki kaikki isovanhemmat eivät varmasti ole innokkaita lastenhoitajia, mutta meillä ainakin on ensiksi kysytty mahdollisuutta hoidolle ja sen jälkeen alettu miettiä mitä sitten tehtäisiin sillä "vapaa-ajalla".

Mut on myös miniöitä jotka pyytää lastenhoitajaa paikalle +50km päähän ja sitten kun vanhemmat ovat siellä ja kysyvät että mitä miniä aikoo tehdä, niin tämä miniä meni päiväunille kun "elämä on niin rankkaa". Eli ehkä tuossa tapauksessa voi vähän arvottaa että mihin tapaukseen sitä hoitoa tullaan tarjoamaan. :)
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Mut on myös miniöitä jotka pyytää lastenhoitajaa paikalle +50km päähän ja sitten kun vanhemmat ovat siellä ja kysyvät että mitä miniä aikoo tehdä, niin tämä miniä meni päiväunille kun "elämä on niin rankkaa". Eli ehkä tuossa tapauksessa voi vähän arvottaa että mihin tapaukseen sitä hoitoa tullaan tarjoamaan. :)

Mut hei nukkuminen on ihmisen parasta aikaa. Ja joskus pienten lasten kanssa parasta mitä voi tehdä.

Ihmeellisiä isovanhempia ja appivanhempia kyllä maailmaan riittää mutta @Jerry100 onko anopin käytös/persoonallisuus selkeästi muuttunut viime aikoina. Alkaako dementia puskea, onko aivoissa vuotanut pieni suoni? Vässykkä appiukko ei häntä varmaan lääkäriin saa mutta ei sekään pahitteeksi olisi tsekata missä mennään terveyden osalta. Kusipäisyyttä ei lääkärikään toki paranna mutta sittenhän ainakin tietäisi onko ongelma elimellinen vai vain luonnekysymys.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Toimiiko joku oikeasti näin, että muka arvottaa menon syyn perusteella haluaako hoitaa lapsenlastaan vai ei? Toki kaikki isovanhemmat eivät varmasti ole innokkaita lastenhoitajia, mutta meillä ainakin on ensiksi kysytty mahdollisuutta hoidolle ja sen jälkeen alettu miettiä mitä sitten tehtäisiin sillä "vapaa-ajalla".
Miksei toimisi? Minulla ei toki vielä ole lapsenlapsia, mutta noin niin kuin jo yleisellä tasolla pystyn hyvinkin samaistumaan ajatukseen.

Leikitään, että olisin isovanhempi ja minua pyydettäisiin lastenlasten vahdiksi, kun lasten vanhemmilla olisi joku meno. Jos nyt ei nappaisi välttämättä ihan täysillä, itsellä vaikka oli joku suunnitelma jo samalla ajankohdalle, niin kyllä silläkin merkitystä olisi, että kuinka tarpeellinen ja tärkeä se oman lapsen meno olisi. Jos työasia tai joku muu tärkeä meno, niin voisin huomattavasti helpommin järjestää itseni lapsenvahdiksi kuin tilanteessa, missä meno olisi käytännössä vain oman huvittelun vuoksi. (Enkä nyt yritä sanoa, etteikö aikuisten oma aikakin tärkeää olisi, mutta ei se monissa tilanteissa kuitenkaan yhtä pakollista ole kuin esim. työmeno.) Oikeasti välttämättömän menon takia voisin ehkä jopa omia eläkeläissuunnitelmiani (jos jo eläkkeellä olisin) muuttaa, mutta ryyppyreissun takia en ehkä sitä tekisi. Ainakaan, jos kyseessä olisi joku suht usein tapahtuva ryyppäily. Ja toisaalta, kyllä minä joskus voisin sen ryyppyreissunkin takia vahdiksi lähteä, mutta kyllä niillä syilläkin minulle merkitystä olisi.

Toki, jos oletusarvona minulla aina olisi aikaa ja aina haluaisin sitä aikaani niiden lastenlasten kanssa viettää, niin silloin menojen syiden arvottaminen ei varmastikaan tarpeen olisi. Ja kuten jo kirjoitinkin, missään nimessä en tekisi niin, että jos olisin valmis vahtina olemaan vaikkapa sen baari-illan vuoksi, niin sitten minua ei kiinnostaisi, meneekö se baari-ilta kaupungin ykköspaikassa vai lähipubissa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@MadMike myt olet asian ytimessä. Appiukolla on dementia ja vaikuttaa häneen suuresti. Unohtelee asioita. Yms. On kyllä muutenkin erittäin rauhallinen persoona.
Anopin käytös on muuttunut viimevuosien aikana selkeästi tärkeämmäksi ja röyhkeämmäksi.

Ja nyt dementian oireita esiintyy myös anopilla. Tämä tosiaan niinkuin sanot ei ole missään nimessä syy kusipäiseen ja röyhkeään käytökseen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
@MadMike myt olet asian ytimessä. Appiukolla on dementia ja vaikuttaa häneen suuresti. Unohtelee asioita. Yms. On kyllä muutenkin erittäin rauhallinen persoona.
Anopin käytös on muuttunut viimevuosien aikana selkeästi tärkeämmäksi ja röyhkeämmäksi.

Varmaan tuosta dementiasta on puhuttu, mutta omista kokemuksista, niin dementia tekee kyllä ihmisistä vaikeita. Ne joilla on dementia on helvetin vaikea ymmärtää että miksi joku on oikeassa ja sinä väärässä kun oman muisti kertoo totuuden sinulle, vaikka se ei ole totuus. Et vaan muista tai muistat omias.

Toinen on se että jos siitä dementiasta ei haluta puhua ja se koetaan vaikeaksi, niin se peittely voi myös käydä ihmisille raskaaksi joka sitten puretaan ulkopuolisiin. Tätäkin oon kokenut.

Ja se että dementikot ovat usein erittäin väsyneitä ja ulkopuolisia. Johtuen puhtaasti siitä että he eivät muista asioita mistä muut puhuvat ja kuluttavat kaiken energian näiden asioiden kelaamiseen. ---> Ärtyneisyyttää ja hiljasuutta.

Eikä tämä ollut siis mikään puolustuspuhe anopillesi. Kuvaustesi perusteella kyseessä on vaan mulkku ihminen.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Joo, aikamoista shittiä. Ite seurustelin ennen vaimoani noin 4,5 vuotta nätin nuoren naisen kanssa opiskeluaikana ja appivanhemnat kelpasi hyvin.
Sittemmin kun jaettiin lusikat on naisella ollut ainaki 4 lyhyempiaikaista seurustelusuhdetta ennen kuin osui nykyinen jätkä jonka kanssa on lapset ja talo tehtynä.
Vaihdellaan exän kanssa aina silloin tällöin kuulumisia ja on ollut nyt todella harmissaan ettei vanhemmat huomioi heitä ja heidän lapsiaan mutta pikkusisko ja pikkusiskon lapset ovat kultainen aarre.
Eivät käy eivätkä ota toisen lapsia hoitoon jne. eikä ex kuulema oman kertomansa mukaan tiedä miksi näin on. Sen nykyinen mies on käsittääkseni hyvä jätkä mutta siihen uusimpaan mieheenhän tuo jotenkin liittyy.
Eipäs siinä. Kirjotin vaan tämmösen jutun kun olen sitä ihmetellyt pari kertaa exäkin kanssa.
Samalla vähän ihmettelen kun ite tulin niiden samojen ihmisten kanssa tosi hyvin juttuun.

Nykyset appivanhemmat on olleet elämässä 14 vuotta ja hyvin pärjäilen niidenkin kanssa. Meillä on kyl hyvät välitkin 554km pihasta pihaan niin ei heitä nähdä kun muutaman kerran vuoteen. Sanotaanko että 2-4 tapaamista vuosittain.

No, kaikista ei ole pakko pitää ja sillon jos ei tule toimeen nii kannaatakin pysyä poissa ja yrittää selvitä asiallisesti etiäpäin.
 
Viimeksi muokattu:

BaronFIN

Jäsen
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, totesi Pätkäkin elokuvissaan aikoinaan.
Mutta kun täällä teksti lukee, niin kommentoin kevyesti.
Hyvä olisi, jos kohtuullinen sopu löytyisi joskus tulevaisuudessa, ennenkuin aika jättää.
Jonkinlaista kokemusta tämäntyyppisestä asiasta on.
Ei mulla muuta.
Ymmärrän erittäin hyvin varovaisen suhtautumisen asiaan ja sen erittäin kohteliaan esilleoton. Ei sillä että olisin ensimmäistä kertaa välien katkaisemisen suhteen liikkeellä, alkoholisti-isä meni hautaan ilman yhteydenpitoa ja 17-vuotiaana se otti koville. Nyt 40-vuotiaana olen kelannut tätä mahdollisuutta äitini kanssa, mutta plussat ja miinukset vaa’assa painaa valinnan todella selkeäksi. Minä katkaisen tämän sukupolvien yli tulevan vihan ja kontrolloinnin kierteen ja voin valita toisin.
 

BaronFIN

Jäsen
Onko sun mutsi aina ollut tuollainen reppana? Koittiko aivopestä sinua aikanaan?
Sanotaan vaikka näin, että etelävaltioiden lippu ja hakaristi olivat lapsena täysin sujuvasti piirrettävien asioiden listalla ilman että niiden merkityksestä olisi edes keskusteltu. Ne olivat vain graafisesti kauniita ja kivoja piirtää. 1980-luvulla asiat oli hieman toisella tavalla. Sota-aikaan saksalaismielinen perhe, asekätkentä, kommunismiviha, karjalan evakko, jenkki-imigranttisuus 1950-1960 -luvuilla taustalla ja kulttuurishokki vasemmistolaisista kulttuuripiireissä takaisin Suomessa... Kyllä, asioilla on syy-seuraussuhteensa ja moni asia menee perspektiiviin kun tarpeeksi katsoo yli sukupolvien, mutta johonkin on ihmisellä oma vastuunsa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
@MadMike myt olet asian ytimessä. Appiukolla on dementia ja vaikuttaa häneen suuresti. Unohtelee asioita. Yms. On kyllä muutenkin erittäin rauhallinen persoona.
Anopin käytös on muuttunut viimevuosien aikana selkeästi tärkeämmäksi ja röyhkeämmäksi.

Ja nyt dementian oireita esiintyy myös anopilla. Tämä tosiaan niinkuin sanot ei ole missään nimessä syy kusipäiseen ja röyhkeään käytökseen.

Dementia nimenomaan on aivokudoksen sulamista virtsan kaltaiseksi nesteeksi ja usein muuttaakin ihmisen luonnetta hankalampaa suuntaan. Tämä vain huomiona ottamatta enempää kantaa sun anoppiin.
Itsellä on pieni suku, mutten ole ikinä tinkinyt periaatteestani etten vittumaisten ihmisten kanssa vietä aikaa jos ei ole pakko. Sukulaisten kohdalla ehkä vielä tiukemmin tämän kanssa, koska mukana kuitenkin liuta mukuloita keiden ei tarvitse typeriä kontakteja periä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mulkkuja isovanhempia ei tosiaan kannata suvaita. He eivät tule muuttumaan. Mun exä on tehnyt testamentin, jossa sanotaan, että hänen vanhemmilleen kerrotaan hänen kuolemastaan vasta hautajaisten jälkeen(jos ovat elossa). Näinkin pitkälle pääsee todella mulkulla käyttäytymisellä.

Mun mutsi on ollut lapsille läpi elämän se todellinen mummo. Nyt jo aikuusuuden kynnyksellä haluavat vielä hengailla mummon kanssa joka on ollut heille tukena läpi lapsuuden ja kohti aikuusuutta.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@MadMike myt olet asian ytimessä. Appiukolla on dementia ja vaikuttaa häneen suuresti. Unohtelee asioita. Yms. On kyllä muutenkin erittäin rauhallinen persoona.
Anopin käytös on muuttunut viimevuosien aikana selkeästi tärkeämmäksi ja röyhkeämmäksi.

Ja nyt dementian oireita esiintyy myös anopilla. Tämä tosiaan niinkuin sanot ei ole missään nimessä syy kusipäiseen ja röyhkeään käytökseen.

Mun mutsilla on Alzheimerin tauti jollain asteella. Reilusti alle seitsenkymppinen. On ollut nyt diagnosoituna neljä vuotta. Ja voin kertoa että on aivan eri ihminen kuin vaikka kymmenen vuotta sitten. On kiukkuisempi, röyhkeämpi ja hermot eivät kestä sitä mitä ennen. Ei ole koskaan ollut helpoin ihminen, mutta lievää verrattuna nykyiseen.

Asutaan eri puolella Suomea ja ainoana lapsena tulee käytyä kyläilemässä pari kertaa vuodessa siellä oman suurperheen kanssa. Vaimo on onneksi aika ymmärtäväinen ja se oon minä kenellä ei tahdo hermo riittää. Ja kokoajan tiedostaen että hankalammaksi menee. Arvelen että hankalasta ihmisestä tulee aivojen pehmenemisen myötä lopulta täysin mahdoton
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mun mutsilla on Alzheimerin tauti jollain asteella. Reilusti alle seitsenkymppinen. On ollut nyt diagnosoituna neljä vuotta. Ja voin kertoa että on aivan eri ihminen kuin vaikka kymmenen vuotta sitten. On kiukkuisempi, röyhkeämpi ja hermot eivät kestä sitä mitä ennen. Ei ole koskaan ollut helpoin ihminen, mutta lievää verrattuna nykyiseen.

Asutaan eri puolella Suomea ja ainoana lapsena tulee käytyä kyläilemässä pari kertaa vuodessa siellä oman suurperheen kanssa. Vaimo on onneksi aika ymmärtäväinen ja se oon minä kenellä ei tahdo hermo riittää. Ja kokoajan tiedostaen että hankalammaksi menee. Arvelen että hankalasta ihmisestä tulee aivojen pehmenemisen myötä lopulta täysin mahdoton


Eikös tuo ole aivan helvetin raskasta olla tuollaisen ihmisen elämässä ja jopa lähipiirissä? Voiko näissä varmaan usein käydä niin että tämä mahdoton ihminen tulee loppujen lopuksi niin sietämättömäksi kusipääksi ettei hänen kanssaan vaan voi olla yhteydessä. Sitten kuolee vähän katkeroituneena itsekseen koko maailmaa vastaan.
Naisystävä sanoi tuossa että uusi elämään ronkkiminen on tulossa tai muuta mistä menee varmasti kaikilla hermo. Kyse on vain ajasta.
No. Sitten laitan anopin uudelleen selkä seinää vasten.
Toki vähän pitää yrittää antaa ymmärrystä jos tuo sairaus tekee tuollaista. Vaikka vaikeaa se on.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös tuo ole aivan helvetin raskasta olla tuollaisen ihmisen elämässä ja jopa lähipiirissä? Voiko näissä varmaan usein käydä niin että tämä mahdoton ihminen tulee loppujen lopuksi niin sietämättömäksi kusipääksi ettei hänen kanssaan vaan voi olla yhteydessä. Sitten kuolee vähän katkeroituneena itsekseen koko maailmaa vastaan.

Onhan se. Monellakin tapaa. Sitä minut kasvattanutta yksinhuoltajaäitiä ei oikeastaan ole enää olemassa. Jo se on raskasta itsessään, mutta toki myös se että sairauden myötä hänestä ei todellakaan ole tullut parempaa versiota itsestään. Eikä hän nyt vielä ole mahdoton, uskoo mitä minä sanon ja tietää minun olevan oikeassa häntä koskevissa asioissa. Se käyttäytyminen on alkanut vääjäämättä kääntymään huonoksi enimmäkseen muita ihmisiä kohtaan. Eikä vähiten lapsiani ja vaimoani kohtaan, joita tietenkin puolustan samantien. Ollaan jo puhuttu vaimon kanssa että alanko käymään siellä enää vain yksikseni, mutta hän itse on ollut sitä vastaan. Ammattinsa puolesta ei tämä anopin muuttuminen ole häntä hetkauttanut, varsinkin kun tietää kenen joukoissa itse seison. Itselleni ei ole oikea ratkaisu hylätä äitiäni tämän sairauden myötä, mutta ymmärrän muita ketkä niin tulevat tekemään. Ennustuksesi tälläisen ihmisen katkerasta lopusta voi olla monenkin kohdalla totta

Edit. Ja siis tuolla sairaudella tarkoitan siis tuota Alzheimeria, jonka yksi oireista on muuttunut persoonallisuus
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Tavanomaista on tänne kirjoittaa, kun naisasioissa on jotain moitittavaa. Käännetäänpäs juttu hetkeksi toisinpäin (juttu, ei muijja) eli..
Mainitse asioita, joidenka vuoksi naissuhde toimii?

Voin aloittaa. On yleensä hyvä olla toisen kanssa/seurassa, oli sitten kyseessä tavanomainen ajankulu, yhdessä tekeminen tai mikä tahansa harrastus, ja toki myös seksuaalisestikin.
No molemmat saa myös omaa aikaa, ja kumpikaan ei aiheettomasti luo mitään mustasukkaisuus draamaa.
Lisäksi molemmat ymmärtää, että kumpikaan ei ole täydellinen, ja lähde väkisin muuttamaan toista osapuolta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

hege

Jäsen
Meillä on jeesannut jossain määrin se, että hyväksytty tosiasia että molemmat eivät vain ole aina kiinnostuneita samoista asioista esimerkiksi harrastusten, matkojen yms. suhteen. Toisaalta sovittu myös se, että jos ja kun lähtee mukaan kokeilemaan jotain niin yrittää tosissaan ja heittäytyy mukaan ja jos sen jälkeen joku ei nappaa niin ei voi mitään kun on ainakin tosissaan yritetty. Jotain juttuja sitten jäänyt yhteisiksi asioiksi kuten lenkkeily, salilla käyminen, konsertit, teatteri ja jotkut eivät kuten tanssiminen, lätkä, jne. Toinen mitä on tehty aina toisinaan on se, että toinen on lähtenyt lasten (tai joskus ilman lapsia) kanssa johonkin itseen (ja lapsia) kiinnostavaan paikkaan koti- tai ulkomailla eikä ole aina lähdetty hakemaan molempia miellyttävää kompromissia ajankohdan tai paikan suhteen.

Perusajatus ollut kuitenkin se, että toisen pyyntö kuunnellaan ja ainakin kerran kokeillaan ja kun lähdetään kokeilemaan niin sitten ollaan mukana tosissaan eikä vesitetä tekemistä sellaisella mukana notkumisella.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tavanomaista on tänne kirjoittaa, kun naisasioissa on jotain moitittavaa. Käännetäänpäs juttu hetkeksi toisinpäin (juttu, ei muijja) eli..
Mainitse asioita, joidenka vuoksi naissuhde toimii?
Oma vaimoni on myös paras kaverini. Diggaan viettää aikaa hänen kanssaan. Ei ole nyt korona-aikanakaan vituttanut. Onhan hänessäkin jotain mikä välillä ärsyttää, mutta todella harvinaista. Ei mulla aikaisemmissa naissuhteissa ollut tällaista fiilistä, että voi ja haluaakin toisen ihmisen kanssa keskustella kaikesta. Ei tarvitse lähteä frendien kanssa baariin, jotta voin kertoa mitä ajattelen vaan voin tehdä sen kotonakin. Tietenkin tulee sitä kavereitakin nähtyä vaihtelun vuoksi.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tavanomaista on tänne kirjoittaa, kun naisasioissa on jotain moitittavaa. Käännetäänpäs juttu hetkeksi toisinpäin (juttu, ei muijja) eli..
Mainitse asioita, joidenka vuoksi naissuhde toimii?

Voin aloittaa. On yleensä hyvä olla toisen kanssa/seurassa, oli sitten kyseessä tavanomainen ajankulu, yhdessä tekeminen tai mikä tahansa harrastus, ja toki myös seksuaalisestikin.
No molemmat saa myös omaa aikaa, ja kumpikaan ei aiheettomasti luo mitään mustasukkaisuus draamaa.
Lisäksi molemmat ymmärtää, että kumpikaan ei ole täydellinen, ja lähde väkisin muuttamaan toista osapuolta.
Tämä olikin Kiekkokatsojalta oikein loistava ajatus kääntää näin päin tämä ketju välillä.

Myös kyseisestä postauksesta voin allekirjoittaa oikeastaan kaikki ja samalla haluan lainata myös @hege n loistavia ajatuksia. Omassa nykyisessä suhteessa juurikin tuo on ollut erittäin mukava, että on lähdetty avoimin mielin ja tosissaan testaamaan toistemme harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita sen perinteisen sijaan, että väkisin lähdetään mukaan ja naama sillä kuuluisalla norsunvitulla sitten "osallistutaan" siihen tekemiseen. Sen sijaan oikeasti yritetään ja testataan ja sitten jos ei tunnu omalta jutulta niin saa tulevaisuudesssa harrastaa yksinään.

Näiden lisäksi tärkeimpänä on juuri tuo yhdessä viihtyminen. Asia kuin asia niin oikeastaan haluaa osallistaa toisen mukaan ja ihana touhuta yhdessä kaikkea. Tämän lisäksi tuo avovaimoke on ehkä Suomen paras leipuri ja tykkää hirveästi pyöriä keittiön puolella, itse pyrin osallistumaan vaan syömisellä ja kehumalla kovasti ja sillä saa jo toisen hyvälle tuulelle. Ja tottakai sitten kun on leivoksia ja herkkuja saanut niin vastapainona muistaa sieltä ruokaostoksilta tasaisin väliajoin tuoda sen kukkakimpun kiitoksena kaikesta niin kaikilla on hyvä mieli.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Haluatteko kuulla tarinan jota ei tapahdu kuin kerran miljoonasta. Ei se mitään - avaudun joka tapauksessa. Totta joka fuckin sana.

Isä alisti koko lapsuuden. Poika, sinä et ole mitään. Maksimissaan tavis ja aina löysi moitittavaa ulkonäöstä lähtien. Tuloksena heikko itsetunto. Kuitenkin teinivuosien aikana rumasta ankanpojasta kasvoi uljas joutsen. Isän nuijima itsetunto oli jättänyt jälkensä. Vielä armeijassa ollessa olin säilyttänyt poikuuden kun luulin etten kelpaa kenellekään, vaikka todellisuudessa naiset kuolasi urheilijanuorukaisen perään. Intin jälkeen muutin maalta parikymppisenä isoon kaupunkiin. Menin baariin, jossa Miss Suomi finalisti ja lehdistön ihannetyttö lähestyi. Koin ensikertani 'täydellisen naisen kanssa' melko kypsällä iällä. Sitä suhdetta kesti pari kuukautta. Nyt lähes parikymmentä vuotta myöhemmin pohdin, mitkä tekijät johtaneet siihen, ettei tinderissä kauniitkaan naiset tunnu juuri miltään ja miksi koko elämäni suhteet kuivuneet melko nopeasti kasaan. Syyt on ainakin isäni rakentama heikko itsetunto ja ensimmäinen seksisuhde aikoinaan täydellisen naisen kanssa. Sen jälkeen mikään ei tuntunut miltään. Olen se mies, joka astelee baarin yläkertaan ja huomaan heti noin kymmenen naisen tuijottavan. Samaan aikaan alitajunta muistuttaa isäni sanoja. 'Poika, sinä et ole yhtikäs mitään ja et voi saavuttaa enempää kuin minä saavutin'. - tyylisesti. En arvosta itseäni ja kieroon kasvatettuna suhteen alut päättyy usein kummallisesti. Haluaisin olla ruma ja tavallinen mies taviksen naisen kanssa pysyvässä suhteessa. Se on mahdoton haaveeni.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Isä alisti koko lapsuuden. Poika, sinä et ole mitään. Maksimissaan tavis ja aina löysi moitittavaa ulkonäöstä lähtien. Tuloksena heikko itsetunto. Kuitenkin teinivuosien aikana rumasta ankanpojasta kasvoi uljas joutsen. Isän nuijima itsetunto oli jättänyt jälkensä. Vielä armeijassa ollessa olin säilyttänyt poikuuden kun luulin etten kelpaa kenellekään, vaikka todellisuudessa naiset kuolasi urheilijanuorukaisen perään.

Jos jätetään Miss Suomi finalistit pois niin pystyn samaistumaan ajatukseen. Toki isä ei sinänsä ollut alistava mutta muuten vain etäinen hahmo, joka autotallissa kittasi keskikaljaa ja jos jotain puhui niin kertoi, ettei meistä kenestäkään ole mihinkään eikä meistä tule mitään. Äiti oli vähän samaa maata mutta muisti toki aina välillä suuttuessaan kertoa, että miten hänen kaikki ongelmansa johtuvat isästä ja meistä lapsista. Oli siellä lapsuudessa varmaan ihan hyviäkin hetkiä mutta erittäin paskan itsetunnon ja todella hataran omakuvan turvin sitä sai armeijan jälkeen ponnistaa maailmalle. Naisjuttuja ei juurikaan ennen armeijaa ollut mutta mitä jälkeenpäin olen jutellut sen aikaisten paikallisten nais ikätoverien kanssa niin jos olisi itsetunto ollut edes jokseenkin kantimissa, eikä olisi ollut sen tähden aivan liian ujo niin vientiä olisi riittänyt ihan niistä kaikkein halutuimmista lähtien. Olivat kuulemma keskenään jutelleet, että mikähän sillä on kun sille ei kukaan kelpaa. No eihän siinä muuta ollut kuin, että murjotun itsetunnon läpi ei osannut nähdä mitään signaaleja, joilla toinen viestitti kiinnostusta.

Väitän, että heikosta itsetunnosta kumpuaa suuri osa parisuhde ongelmista. Mustasukkaisuus, riittämättömyyden tunne, tunne-elämän ja kiintymyksen osoittamisen vaikeus ja näistä johtuva tunnetasolla erkaantuminen. Itse tässä kohta lähestyn myös kolmeakymmentä ja takana ei ole yhtään yli kaksi vuotta kestänyttä vakaata parisuhdetta. Syitä kariutuneisiin suhteisiin olen etsinyt olosuhteista ja kumppanista toki samalla tiedostaen oman vastuuni mutta kuitenkin sisällä ajatellen, että minä nyt vain olen tällainen enkä sille mitään voi. Jossain vaiheessa on kuitenkin pakko astella sisään omaan mielenmaisemaansa ja olla itselleen rehellinen.

Nykyisen tyttöystävän kanssa suhde on joko ajautumassa peruuttamattomasti karille tai sitten se on jo ohi, vaikka sitä kumpikaan ei ehkä ole halukas myöntämään. Kaava on täsmälleen sama kuin aina ennenkin. Huumaavan mahtava alku ja lähes kaikki yhdessä tekeminen on upeaa. Makuuhuoneessa rokkaa ja kaikki tututkin ovat sitä mieltä, että nyt on kaksi oikeaa ihmistä löytäneet toisensa. Sitten varsin nopeasti alkaa ne vaikeudet. Alkaa nähdä merkkejä omasta riittämättömyydestä sellaisissakin tilanteissa missä ei todellakaan siitä ole kyse. Alkaa sulkeutuminen ja erilleen ajautuminen. Läheisyys ja hellyys ajautuu kokonaan kumppanin vastuulle kunnes loppuu kokonaan ja sitä vain istuu sohvan nurkassa miettimässä, että miten tässä nyt taas näin kävi. Huono itsetunto on siitä petollinen, että voit kyllä tiedostaa sen olemassa olon ja järkeillä asioita joita se aiheuttaa mutta on äärettömän vaikea päästä irti siitä tunteesta, että miten voisit omana itsenäsi riittää toiselle ihmiselle jos itsekkin alitajuisesti pidät itseäsi alisuorittajana ja epäonnistujana. Täysin ei rakastettavana hahmona kaikkien vikojesi kanssa. Parisuhde on kenttä missä tämä selkeiten tulee ilmi mutta on sillä vaikutusta myös muihin ihmissuhteisiin. Kaveri suhteet jäävät aika pinnalliseksi, koska ei uskalla antaa itsestään kaikkea. Baarissa kyllä pääset hyvässä nousu humalassa juttelemaan naisille ja juttu luistaa. Jossain vaiheessa kuitenkin oma epävarmuus ja ahdistus hiipii mieleen ja karkaat takaovesta ulos vähän ennen pilkkua toivoen, että se kaunis, fiksu ja kiinnostava nainen jolle olet koko illan jutellut ei tule aivan heti vastaan uudestaan koska. Noh varmasti se jollain tasolla suhun pettyy ja ei siitä mitään tulisi kuitenkaan koska löydät kyllä keinot pilata senkin jutun.

Itse hakeuduin tässä taannoin hakemaan apua terapiasta ja koen, että siitä on ollut paljon hyötyä. Ongelmien ja niiden syiden ymmärtäminen on ensimmäinen askel jos haluaa niistä joskus päästä eroon. Helppo tie se ei ole. Kuten sanottua on vaivatonta teorian tasolla ymmärtää miksi toimii ja ajattelee kuten tekee mutta aivan eri asia murtaa kymmeniä vuosia omaa olemista, ajattelua, käyttäytymistä ja tunne-elämää ohjanneita kaavoja. Matka varmaan kestää koko loppu elämän.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Yargon & @Keskiviiva Meinasin molemmille vinkata, että ammattiapu voisi olla tarpeen ja kova sana. Yargonin viestin loppupuolella olikin maininta, että veli Yargon on jo terapiaan hakeutunut. Hienoa! Keskiviiva, vaikka olet paljon vahvempi persoona, kuin mitä isäsi on sinulle "opettanut", niin tuosta kuopasta tuskin yksin ylös pääset, joten tee samoin kuin Yargon.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuli tossa hieman aiemmin tänään sellaiset oudon puoleiset fibat, että eräs ihminen josta en ole lainkaan romanttisessa mielessä kiinnostunut saattaisi ehkä olla hieman ihastunut muhun. Laittelee mulle jatkuvasti viestiä ja pari kertaa on tullut ihan sydänsymbooleja mukana, viimeksi tänään.

Voin olla tietysti täysin hakoteilläkin, mutta jos en niin tämä on vissiin karma joka tuli muistuttamaan että käyttäydyin hämärän samanoloisesti syksyllä tätä työkaveriani kohtaan, jolla oli todennäköisesti täysin samat fiilarit kuin itsellä nyt. Hämmentyneet, oudot.

En oikein tiedä miten tässä kuuluisi toimia. Lakata vastaamasta hänelle vai antaa jotenkin neutraalimpia vastauksia joilla en antaisi sellaisia signaaleja, jotka hän tulkitsee ikään kuin oisin kiinnostunut hänestä muuten kuin individuaalina...

Ja edelleen, tämä oli pitkälti spekulaatiota ja pohdintaa, tuli vain sellaiset fibat tänään. Lähinnä kyselen tässä arvon palstatovereilta, mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa jossa epäilette jonkun olevan ihastunut teihin mutta teillä itsellänne ei ole lainkaan kiinnostusta kyseiseen ihmiseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös