Naisasiat

  • 7 490 317
  • 26 542

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Se ongelmahan näissä parisuhteissa on usein se, että niistä tehdään liian nopeasti jotenkin tosi vakavia. Joku 5 kuukautta on ihan mitätön aika. Jos ihan normaaleista asioista ei pystytä puhumaan, niin ei siitä mitään tule. Jos syynä on joku yltiöpäinen mustasukkaisuus ja sen takia asian salailu, ei siitä siltikään mitään hyvää parisuhdetta tule. Joku nyt varmaan tulee kertomaan, miten oma yltiömustasukkaisuus toimii helvetin hyvin, kunhan nainen pysyy nyrkin ja hellan välissä. Toimii varmasti, jos nainen on tarpeeksi vässykkä, mut ei oo mun maailmasta. Suosittelisin kaikille teille, joilla parisuhteesa on jotain kipukohtia, mistä ei voi keskustella tai esiintyy mustasukkaisuutta, miettimään sitä toisen ja omaa käytöstä. Aloittakaa se keskustelu. Se luottamus on kuitenkin se keskeinen juttu.

Enkä nyt todellakaan tarkoita sitä, että pitää alkaa kyttäämään toista. Sairasta puuhaa, jos pitää vakuutella itselleen toisen yksityisasioita penkomalla, että kyllä se mun kanssa haluaa olla. Kasvattakaa munat ja itsetunto.

Kyllähän ne erot voi sattua. Sellaista on luopuminen. Ei sitä kannata aina nähdä mörkönä, vaan kyllä se samalla antaa mahdollisuuksia. Toki se on ymmärrettävää, että se pitkien suhteiden jälkeen voi olla tuskallista ja vaikeaa hyväksyä asioita ja katsella, jos toinen pääsi nopeasti yli. Ihmiset kokee asiat kuitenkin eri tavalla. Kyllä se elämä silti voittaa ajan kanssa. Jokaisella on aika omat keinot noiden asioiden hoitamiseen ja niistä selviytymiseen. Jos nyt jotain muuta tekemistä keksii kuin jatkuva dokaaminen, niin ollaan varmaan jo ihan hyvällä tiellä.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kasvattakaa munat ja itsetunto.

Tämä!


Kaveripiirissä muutamat eronneet neidot alkaneet treffailemaan vähän reippaammin ja lähtevät siis ulos vaikka ei pahemmin toinen kiinnostakaan. Käyvät muutamilla treffeillä ennen kun rohkaistuvat kertomaan että eihän tästä mitään tule. Niin toisessa päässä kaverit vuodattaa jo kyyneliä ja kertovat miten ovat rakastuneita...
 

Morgoth

Jäsen
Masennus on kauniimpi sana kuvaamaan epävakaata persoonallisuutta.

Nuo ovat ihan eri asioita, mutta hyvä kysymys että monenko tälläkin palstalla kuvatun masennuksen taustalla on personallisuushäiriötä sekä mahdollisia lapsuudenongelmia ja traumoja. Kyseessä kuitenkin pääasiassa nuoria ihmisiä, joilla nuo oireet tulevat viimeistään esille, jos eivät ole jo tulleet. Masennus harvoin kroonista ja menee yleensä ajan ja hoidon kanssa ohi, mutta personallisuushäiriöt ovat juuri sitä mitä nimi antaa ymmärtää ja pysyviä (esim. narsismi). Niiden kanssa on kestämistä ja vain vähän tehtävissä.

Itse olen se sairas osapuoli omassa suhteessa ja sairastuin toki vasta useamman vuoden yhdessäolon jälkeen ja olen suhteellisen hyvässä hoitotasapainossa ja onnellisessa suhteessa, jossa tämä sairaus ei kuitenkaan dominoiva tekijä ole. Pahasti oireileva kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hyvä parisuhde lienee melko mahdoton yhtälö eikä vain sen takia, että terve ei enää jaksa katsoa sairasta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Ahdistus, kiusaus, synti.

Siinä parisuhteen kehitys pähkinänkuoressa.

Joo kyllä sitä itse nykyään nostaa kytkintä heti jos tuoretta daamia alkaa "ahdistaa" tai muuta draamaa. Ei se siitä muuksi muutu. Joku tuossa kirjoitti, että ensimmäiset kuukaudet pitää olla panemista ja sitä hattaraa. Se on juuri niin. Ahdistua ehtii 20v avioliiton jälkeen.
 

sinikettu

Jäsen
Joo kyllä sitä itse nykyään nostaa kytkintä heti jos tuoretta daamia alkaa "ahdistaa" tai muuta draamaa. Ei se siitä muuksi muutu. Joku tuossa kirjoitti, että ensimmäiset kuukaudet pitää olla panemista ja sitä hattaraa. Se on juuri niin. Ahdistua ehtii 20v avioliiton jälkeen.
Näinhän se menee. Ihmiset, jotka pysyvät kroonisten mielenterveysongelmien kanssa kamppailevien ihmisten kanssa, ovat yleensä niitä, joilla on itselläkin psyyken puolen ongelmia. Tällä en tarkoita välttämättä mitään varsin pysyviä ja (oletettavasti) vahvasti biologisiin tekijöihin pohjautuvia sairauksia, kuten bipoa tai persoonallisuushäiriöitä, mutta ainakin jonkinlaista säröytynyttä minäkuvaa, huonoa itsetuntoa, jatkuvaaa alemmuuden tunnetta tai vaiheittaisia masennus- tai ahdistuneisuusjaksoja. Like attracts like, kuten viisas sanonta englanniksi menee. Joitain vuosia sitten sitä tuli itsekin oltua vähän epätasapainoisempien ihmisten kanssa liian pitkiä aikoja, mutta tuo poistui tasan tarkkaan siinä samalla, kun sain pikkuhiljaa omia asioitani kuntoon elämässäni.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Omassa tapauksessani ahdistus on toki varmaan kokoajan läsnä, joskin lääkkeiden hillitsemä. Sikäli sopii tuohon @Nurmos_888 kuvaukseen, uskoisin jollain tapaa seurustelevani masentuneen kanssa. Tai siis masennuslääkkeitä se syö.

Tänään on kolmas päivä tullut litkittyä saunakaljaa. Huomenna sitten vähän enemmän, ehkä. Yllättävästi tämä helpottaa ajatuksia juuri nyt, mutta ei pidemmän päälle kyllä hyvä ole.

Onko tyttöystäväsi siis syönyt niitä masennuslääkkeitä koko suhteenne ajan? Vai vasta tuon tragedian jälkeen?

Tosiaan nyt annat naisen olla rauhassa. Hän ottaa sinuun yhteyttä sitten kun pystyy/haluaa. Mikäli nyt alat pommittamaan viesteillä/soitoilla niin voit olla varma, että se suhde oli siinä.

Ja nyt ehdottomasti itsekin tuuletat päätäsi! Hyvä.
 

sinikettu

Jäsen
mutta ihmettelen kyllä palstakirjoittajien rohkeutta mennä yhteen naisen kanssa, jolla on mielenterveyden kanssa ongelmia? Suoraan sanottuna itse en sille tiellä lähtisi, olen kai varmaan sen verran kylmän pragmaattinen naisasioissakin.
Tässä on sellainen pieni twisti, että monet mielenterveysongelmaiset saattavat olla varsin viehättävää ja sykähdyttävää seuraa sairauksien parempien jaksojen aikana. Esimerkiksi kaksisuuntaisen mielialahäiriön aktiivisemmissa vaiheissa meno ja energiatasot ovat näillä ihmisillä yleensä varsin korkealla, mikä johtaa helposti sellaiseen mielikuvaan, että nämä henkilöt ovat sellaisia villejä, vapaita ja spontaaneja persoonallisuuksia, joiden kanssa on hauskaa viettää aikaa tai vaikka käydä paneskelemassa. Vähän sama homma esimerkiksi rajatilapersoonallisuuden ja narsististen persoonallisuushäiriöiden kanssa. Nämä henkilöt voivat parhaimmillaan olla uskomattoman hienoa seuraa ja todella viehättäviä ihmisiä niin seksuaalisesti kuin muutenkin. Ainakin tietyntyyppiset persooallisuudet saattavat helposti "jäädä koukkuun" tuollaisissa tilanteissa näihin ihmisiin pidemmäksikin aikaa.

On oikeasti syynsä, miksi tuollaiset persoonallisuuspiirteet ovat evoluution saatossa pysyneet noinkin yleisinä kuin ne tänä päivänä ovat. Vaikka niistä kärsivät henkilöt ovat usein kaiken kaikkiaan epätasapainoisia, parhaimpina hetkinä ja jaksoina nuo henkilöt ovat usein keskimääräisiä viehättävämpiä ja seksikkäämpiä ja saavat helposti hommattua itselleen ainakin lyhyen aikavälin partnereita. Usein vielä pitkänkin aikavälin, johtuen todella syvästä vaikutuksesta, jotka kliimaksivaiheiden aikana toisiin saavat tehtyä.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Keskustelemme taas ihan normaaleja.. Eikai tässä muuta kuin rauhallisesti eteenpäin. Tyttö nukkui yön yli ja varmaan olo hiukan helpotti. Rauhassa vaan eteenpäin.
Jokainen parisuhde on erilainen, mutta kyllä masennus on pirullinen asia. Sen varjolla voi jäädä opiskelut hoitamatta, työt tekemättä, kämppä siivoamatta ja se vaan jatkuu ja jatkuu. Varsin kokonaisvaltainen ja negatiivinen vaikutus moniin asioihin. Ei ole halpaa touhua. Kannattaa harkita mihin alkaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jokainen parisuhde on erilainen, mutta kyllä masennus on pirullinen asia. Sen varjolla voi jäädä opiskelut hoitamatta, työt tekemättä, kämppä siivoamatta ja se vaan jatkuu ja jatkuu. Varsin kokonaisvaltainen ja negatiivinen vaikutus moniin asioihin. Ei ole halpaa touhua. Kannattaa harkita mihin alkaa.

Zeic käänsi tämän sitten käsinkosketeltavan konkreettiseen ja elävän elämän muotoon. Miettikää tarkkaan hyvät palstaveljet ja -sisaret, mihin olette ryhtymässä näissä tapauksissa, varsinkin jos suhde on vasta aluillaan. Kuten jo tuossa aiemmassa viestissä totesin, niin tilanne on toki eri siinä vaiheessa kun yhdessä on oltu jo vuosia mahdollisesti jälkikasvuakin siunaantunut. Eihän sitä silloin toista olla hylkäämässä ainakaan ensimmäisten vastoinkäymisten koittaessa.

Jokainen taaplaa tyylillään, mutta minä en tuollaiseen suhteeseen ryhtyisi. Tosin myös @sinikettu kirjoitti järkeviä tuossa aiemmin... joissakin tietyissä tapauksissa nämä (tietyistä) mielenterveyssairauksista kärsivät voivat hyvän jakson aikana olla valloitavia persoonallisuuksia... sellaisia "taiteilijasieluja". Itse tunnistan heikkouteni juurikin tämäntyyppisiä (siis taiteilijasieluisia - ei persoonallisuushäiriöisiä) naisia kohtaan ja muutama miina on tullutkin onneksi väistettyä, vaikka vankkaa ihastumista jo puski päälle.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Riippuen ehkä hieman tilanteesta, mutta miten kukaan ei ole vielä maininnut tärkeintä sääntöä. Kaikki, someyhteydet tietenkin poikki ja heti.

Itsehän juurikin tein sen, että siinä hetki meni ja voi helvetti se tunne, kun kuusi viikkoa täysin puun takaa jätetyksi tulemisen jälkeen ruudulle pamahtaa "parisuhteessa jonkun vitun Jussin kanssa."

Vaikka asialla ei tokikaan enää vuosien jälkeen ole mitään merkitystä, niin ei sitä turpaan saannin tunnetta silti unohda. Sitä tuli mietittyä paljonkin olisikohan toipuminen mennyt paremmin ja aivan eri tavalla, jos en tuota tietoa olisi saanut.

MIelenkiintoinen.
Mulla on eroa takana nyt noin 5kk ja molemmat ollaan välillä oltu vähemmän yhteyksissä ja nyt taas enemmän. Meillä molemmilla tunteet aaltoilee todella paljon. Kun ex- vaimo sai tietää että mulla on tapailussa uusi nainen niin itki viikon ja tärisi ja oli todella järkyttynyt. Kun minä sain tieää hänen uudesta miehestä jota tapailee niin pyrin katkaisemaan kaikki välit. Olin ja olen vieläkin järkyttynyt. No, eilen puhuttiin pitkään ja sovittiin että tehdään molemmat parhaamme jotta pystymme olemaan ystäviä toisillemme, ihan lapsien takia jo. Ja kyllä me pystymme.

Tämä turpaan saamisen tunne on todella voimakas ja vahva. Tämä asia pyörii mielessä oikeastaan kokoajan kun on hereillä. En oikein keksi mitään tulokulmaa miten tästä tunteesta voi päästä yli.
 

Nurmos_888

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Ducks
Kiitos @jake styles viestistäsi, samoin myös kiitokset niille, jotka ovat laittaneet YV.

Itselläni on kokemusta. Onhan se välillä haastavaa kun mielialat heittelee nopeastikin laidasta laitaan, mutta on se tietty vähän helpompi ymmärtää kun tietää diagnoosin. Kannattaa vain asennoitua siten, että kun pahimmat masennuskohtaukset on päällä, siihen ei välttämättä auta yhtään mikään mitä sanot, mutta kannattaa sanoa se silti. Tärkeämpää on olla ylipäätään tukena. Oman kokemukseni mukaan pahinta mitä noissa tilanteissa voi tehdä on a) syyllistää häntä itseään, b) vähätellä pahaa oloa, c) suuttua itse, d) poistua tilanteesta ja jättää toinen yksin (toki tämäkin voi joissain tapauksissa olla parempi jos hän itse haluaa olla yksin, kunhan ei tee sitä poistumista kohtien a, b tai c säestyksellä).
Mainitsemasi asiat olen oppinut. Olen sanonut hänelle aiemmin, että ymmärrän häntä. Totuushan on kuitenkin se, etten mä voi ymmärtää häntä aina, siksi onkin varmaan parempi sanoa, että mä yritän ymmärtää häntä. Hän on saanut pari kertaa seurassani jonkinasteisen paniikkikohtauksen, ja silloin olen täysin voimaton. En yritä parantaa, mutta tärkeintä on se, että hän tietää ettei hän ole yksin.

Tuo sanomasi: "tuntuu että hänen parantumisensa on ottanut takapakkia sen jälkeen, kun juttumme alkoi". Voi olla että se johtuu ainoastaan siitä että hänelle on tullut ihan uusi pelko aiempien lisäksi, nimittäin pelko että kyllästyt ja jätät hänet masennuksen takia.
Hän onkin sanonut minulle, että pelkää sitä, etten haluaisi olla hänen kanssaan masennuksensa takia. Tämä kun on käynyt hänelle aiemmin. Pelkään itse osittain sitä, että hän ei halua olla kanssani näiden pelkojen takia, mutta jos hän niin päättää niin mä olen sujut sen kanssa. Ei meidän jutusta voi tulla kuitenkaan mitään, jos hän ei voi luottaa minuun ja pelkää.

En voi sanoa olevani mikään asiantuntija tuon sairauden suhteen, ja kommenttini perustuvat vain omiin kokemuksiini, mutta toivottavasti jotain apua on. Tsemppiä vaan, ja pidä hänestä kiinni jos oikeasti haluat hänen kanssaan olla. Masennuksesta voi parantua mutta siihen voi mennä paljonkin aikaa.
Asiantuntijaa en kaipaakaan, vaan ihan vaan kokemuksia. Katsotaan, mihin virta vie hänen kanssaan. Hän ei tunne täysin minua enkä minä häntä, joten ei parane keulia liikaa juttumme kanssa. Fakta on toisaalta se, etten ole hetkeen tuntenut ketään kohtaan niin voimakkaita tunteita kuin häntä kohtaan - niille fiiliksille en mahda mitään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä turpaan saamisen tunne on todella voimakas ja vahva. Tämä asia pyörii mielessä oikeastaan kokoajan kun on hereillä. En oikein keksi mitään tulokulmaa miten tästä tunteesta voi päästä yli.

Kokeile mahdollisuuksien mukaan jotain reissua. Minulla meni tosin yksi retki niin päin helvettiä kuin voi vain mennä, kun en pystynytkään saamaan Jussia mielestäni. Se tuli vain liian nopeasti eli parin viikon päästä.

Sen sijaan myöhemmin oli täysosumareissu, kun yksinäni pyörin miljoonakaupungin sykkeessä ympäri päissäni. Siitä seuravana viikonloppuna olin futismatsissa ja jostain syystä tuli puoliajalla mieleen, että mitäs nyt, en ole ajatellut Jussia oikeastaan yhtään viikkoon. Se oli iso käännekohta se.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tämä turpaan saamisen tunne on todella voimakas ja vahva. Tämä asia pyörii mielessä oikeastaan kokoajan kun on hereillä. En oikein keksi mitään tulokulmaa miten tästä tunteesta voi päästä yli.

Mielekästä tekemistä... mitä se sitten onkin. Ihan mikä vaan mikä saa ajatukset muualle vaikka hetkeksi.


Jos saisi vain pidettyä ajatukset muualla, kaikki olisi helpommin. Minä vain haluaisin keskustella, mutta eihän se nyt ole mahdollista.

Niin kuin täällä on neuvottu niin nyt annat tytön olla. Minä haluan ei näissä tilanteissa riitä vaan molempien pitää sitä haluta. Tyttö on kaikesta päätellen aikuinen ja hänen äitinsä on joutunut pyytämään että annat tilaa etkä pommita viesteillä. Niin kyllähän tilanne on silloin tytölle ahdistava ja hänen pitää antaa olla rauhassa.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Joo, rauhassa olkoon. Vaatii vähän pinnistelyä vaan lopettaa tekstailu jne. kuin seinään.

Omasta näkökulmasta vaan ajattelen, että ei kuitenkaan varmaan enää nähdä ja tyttö menee toisen miehen mukana ja mä jään monttu auki ihmettelemään mitä tapahtui. Mitään varmaahan toki mulla ei ole, että olisi sillä tavalla jutuissa tuon "kaverinsa" kanssa. Sen takia myös itselle tulee välillä vitutuksen tunne, että miksi piti mennä pilaamaan tää. Toisaalta mietin, että jos mulla oli aihetta siihe niin sitten vituttaa eri syistä.

Saa nähdä avaako alkoholi hiukan tilannetta illan mittaan meidän välillä. Kyllä eilen tuli tytön aloitteestakin jotain mulle päin.

Tyttö jos lähtee toisen matkaan niin sinä et ole pilannut mitään. Sekin päätös pitää hyväksyä ja jatkaa elämää. Elä vaan ala ryömimään ja pyytämän häneltä sääliä, siitä ei seuraa mitään hyvää. Viina on taas paskin mahdollinen solmujen avaaja... Elä vaan ala selvittämän kännissä tilannetta. Jos tekee mieli juoda niin juo ja pidä hauskaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään on kolmas päivä tullut litkittyä saunakaljaa. Huomenna sitten vähän enemmän, ehkä.
Ei se ole saunakaljaa, vaan ihan vaan kaljaa, alkoholia. Varsinkin kun sitä litkii. Kolmatta päivää. Eli nyt sinulla on menossa ilmeisesti neljäs päivä ryypätessä. Älä huijaa itseäsi, sitä minä vaan.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Niin, muutaman kerran olen itsekkin tänne (ja vielä useamman kerran muut) sanonut, että elä Jyyd laita viestiä, jos ei daamisi itse sitä ensin tee. Tällöinkin vaikka hän laittaisi, koita pysyä viileänä äläkä ainakaan ehdota mitään näkemistä. Ahdistuksessa, varsinkin tuollaisessa tilanteessa kun nainen haluaa sitä omaa tilaa, tekee enemmän tuhoa vaan jos alkaa vänkäämään ja jankkaamaan, varsinkin vielä humalassa, että haluaisi nähdä ja puhua.

Kuten aiemminkin sanoin: Tiedän tunteen ja ne minuutit tuntuvat tunneilta, kun sitä toista ajattelee ja mielessään pyörittää salaliittoteorioita muista miehistä ja naisen tekemisistä, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin: @Jyyd nyt kännykkä helvettiin ja lähdet itse radalle pitämään hauskaa vaikka kaveriporukalla. Annat emännän nyt miettiä ihan itsekseen ja annat hänelle tilaa ja aikaa. Itse en sitä syksyllä meinannut tajuta ja vintti meinasi seota, mutta kun sitä hetken järkeili, selvinpäin, niin ymmärsi kyllä miksi se toinen tarvitsee tilaa ja ainakin meillä se toimi.
 
Jyyd; Hyviä neuvoja (kuten FHockey yllä) olet täältä saanut sen perinteisen lisäksi.

Minä lisäisin vielä, että lopeta se suhteen "tilan" huolehtiminen (seurustellaanko, tykkääkö, jättääkö, tykkää, ei tykkää) ja mustasukkaisuus välittömästi. En mitenkään voisi uskoa, että naisella olisi tuollaisessa elämäntilanteessa mitkään yhden yön suhteet tai laastarit mielessä. Sen verran pysäyttävä kokemus tuollainen on. Hänellä on menossa uskomattoman vaikea hetki jossa voit joko olla vielä hetken aikaa häiriöksi sekoilemalla entistä enemmän, tai sitten voit vain luottaa itseesi ja antaa mennä; Mitä sitten jos neiti jatkaakin jonkun muun kanssa, tekemällä omasta elämästäsi itsesi näköistä ja olemalla stressaamatta asioista joihin et voi vaikuttaa, voitat ennen pitkää jonkun puolellesi. Lisäksi sulla on etulyöntiasema tässä tapauksessa! Olette jo tutustuneet naisen kanssa, hänkin on jollain tapaa tykästynyt sinuun ja exät on yleensä exiä ihan syystä.


Jäitä hattuun.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ongelma tässä on se, että tiedän tämän uuden pikkusiskon joskus tulevaisuudessa haluavan siskojensa kanssa minun luokseni, missä ruoka sisältää esim. kinkkua leivän päälle ja nakkeja grillissä. Nämä kun ovat sellaisia asioita, mitä edes omat lapseni eivät äitinsä luona saa pikkusiskonsa isän uskonnon takia.

Tämä nyt on niitä tilanteita, joissa sinä itse voit tehdä päätökset ja mennä niiden mukaan. Lähtökohtaisesti tuo omien skidiesi siskopuoli menee kategoriaan "kuin muukin kaveri" eli jos esim jollain skidisi kaverilla on vaikka laktoosi-intoleranssi, tuskin sille synttäreillä normimaitoa juotatte. Sitten taas, jos exälläsi & co on jotain perustavaa laatua olevaa sitä vastaan, että sun taloudessa ylipäänsä syödään sianlihaa, annat sen olla heidän ongelmansa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Minä lisäisin vielä, että lopeta se suhteen "tilan" huolehtiminen (seurustellaanko, tykkääkö, jättääkö, tykkää, ei tykkää) ja mustasukkaisuus välittömästi. En mitenkään voisi uskoa, että naisella olisi tuollaisessa elämäntilanteessa mitkään yhden yön suhteet tai laastarit mielessä. Sen verran pysäyttävä kokemus tuollainen on. Hänellä on menossa uskomattoman vaikea hetki jossa voit joko olla vielä hetken aikaa häiriöksi sekoilemalla entistä enemmän, tai sitten voit vain luottaa itseesi ja antaa mennä; Mitä sitten jos neiti jatkaakin jonkun muun kanssa, tekemällä omasta elämästäsi itsesi näköistä ja olemalla stressaamatta asioista joihin et voi vaikuttaa, voitat ennen pitkää jonkun puolellesi. Lisäksi sulla on etulyöntiasema tässä tapauksessa! Olette jo tutustuneet naisen kanssa, hänkin on jollain tapaa tykästynyt sinuun ja exät on yleensä exiä ihan syystä.

@Jyyd in tapauksessa kannattaa nyt keskittyä tosiaan omaan tekemiseen ja suunnata katseet jo eteenpäin. Jos tuosta jutusta jotain vielä tulee, se on sitten täysin bonari. Lyhyt suhde, ikäero, tragedia, exän kanssa lämmenneet välit ja mutsin ilmoittelu (mt-ongelmat eikä niinkään itse mutsi) on jo sellainen taakka, että ihmettelen, jos tuosta vielä jotain tulee. Exät ovat exiä, mutta miksi näihin sitten tukeudutaan, kun sitä läheistä oikeasti tarvitaan? Tsemppiä toki ja olen mielelläni väärässä tässä asiassa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Jyyd in tapauksessa kannattaa nyt keskittyä tosiaan omaan tekemiseen ja suunnata katseet jo eteenpäin. Jos tuosta jutusta jotain vielä tulee, se on sitten täysin bonari. Lyhyt suhde, ikäero, tragedia, exän kanssa lämmenneet välit ja mutsin ilmoittelu (mt-ongelmat eikä niinkään itse mutsi) on jo sellainen taakka, että ihmettelen, jos tuosta vielä jotain tulee. Exät ovat exiä, mutta miksi näihin sitten tukeudutaan, kun sitä läheistä oikeasti tarvitaan? Tsemppiä toki ja olen mielelläni väärässä tässä asiassa.

On tuossa luettelossa yksi asia, joka tekee tilanteesta "poikkeuksellisen" ja se on juuri tuo kuolemantapaus. Se voi sekoittaa ihan kaiken ihmisen elämässä kuukausiksi ja heijastella tapauksesta riippuen vuosienkin päähän.

Elämässä tulee hetkiä, joita ei vaan voi käsittää. Lähes jokainen kokee joskus jotakin erittäin epätodennäköistä. @Jyyd olet ehkä juuri nyt on sellaisen äärellä.

Pää kylmänä päivä kerrallaan. Muista syödä, aja parta jos se on tapana, liiku, maksa laskut. Vaikka tulisi kuinka paskoja päiviä. Tavalliset asiat vievät epätavallisista voiton ennemmin tai myöhemmin. Siksi aamukaljasta tai yön läpi valvomisesta ei kannata tehdä tavallisia asioita omaan elämään.

Nuoren ihmisen saappaat ovat joskus kovin matalavartiset siihen suohon mitä elämä välillä on, mutta nuoren sukat myös kuivuvat nopeammin kuin kokeneempien.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
On tuossa luettelossa yksi asia, joka tekee tilanteesta "poikkeuksellisen" ja se on juuri tuo kuolemantapaus. Se voi sekoittaa ihan kaiken ihmisen elämässä kuukausiksi ja heijastella tapauksesta riippuen vuosienkin päähän.

Elämässä tulee hetkiä, joita ei vaan voi käsittää. Lähes jokainen kokee joskus jotakin erittäin epätodennäköistä. @Jyyd olet ehkä juuri nyt on sellaisen äärellä.

Pää kylmänä päivä kerrallaan. Muista syödä, aja parta jos se on tapana, liiku, maksa laskut. Vaikka tulisi kuinka paskoja päiviä. Tavalliset asiat vievät epätavallisista voiton ennemmin tai myöhemmin. Siksi aamukaljasta tai yön läpi valvomisesta ei kannata tehdä tavallisia asioita omaan elämään.

Nuoren ihmisen saappaat ovat joskus kovin matalavartiset siihen suohon mitä elämä välillä on, mutta nuoren sukat myös kuivuvat nopeammin kuin kokeneempien.

On on ja se onkin ainoa toivo tapauksessa. Ilman sitä muuten samanlaisessa tapauksessa kannattaisi suoraan viheltää peli lopullisesti poikki ja jatkaa eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
On on ja se onkin ainoa toivo tapauksessa. Ilman sitä muuten samanlaisessa tapauksessa kannattaisi suoraan viheltää peli lopullisesti poikki ja jatkaa eteenpäin.
Vielä tähän tapaus @Jyyd palaten.

Minua häiritsee tässä se, että tukihenkilö ei ole poikaystävä eli jyyd tässä tapauksessa. Joku siellä tyttöä lohduttaa. mutta ei poikaystävä. Poikaystävälle on sanottu vieläpä, että älä ole yhteydessä. Samaan aikaan tytön välit on lämmennyt ex-äijään. Varmaan olen katkera tuomiopäivän profeetta, mutta itse sain ynnättyä niin, että ex-poikakaveri lohduttelee naista siellä ja jyyd murjottaa himassa epätietoisena.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää kuitenkin!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vielä tähän tapaus @Jyyd palaten.

Minua häiritsee tässä se, että tukihenkilö ei ole poikaystävä eli jyyd tässä tapauksessa. Joku siellä tyttöä lohduttaa. mutta ei poikaystävä. Poikaystävälle on sanottu vieläpä, että älä ole yhteydessä. Samaan aikaan tytön välit on lämmennyt ex-äijään. Varmaan olen katkera tuomiopäivän profeetta, mutta itse sain ynnättyä niin, että ex-poikakaveri lohduttelee naista siellä ja jyyd murjottaa himassa epätietoisena.

Tsemppiä ja kaikkea hyvää kuitenkin!

Jep, jos ollaan muutama kuukausi oltu erossa ja tragedia oli tapaturmainen eli odottamaton, ei tuolla ex-kundilla pitäisi olla sen suurempaa roolia enää. Exälle viestittelystäkin olisi voinut keskustella ihan tyttöystävän aloitteesta. Liikaa haisevaa tässä keississä. Todennäköisesti mimmi ei niin vakavissaan sitten kuitenkaan ole ollut, joten myöskään palstaveljen kohtelulla ei ole niin väliä. Onhan se nyt ihmeellistä, että mimmi lähtee radalle, mutta mitään viestiyhteyttä omaan kundikaveriin ei ole, kuten eilisten viestien perusteella saattoi olettaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös